Aston Martin V12 vantage

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door cooldragon » 05 mar 2010, 12:23

Tom schreef:Vanochtend kwam een Aston Martin DB9 de bocht om en trapte het gas in.. porno!
Alleen al voor dat geluid zou ik m willen hebben,
en dan vergeef je m dat het niet de best sturende, niet de best in elkaar gezette, niet de meest courante, niet de meest snelle etc etc etc GT is.....

De looks, de sound en magie wat om het merk heen hangt maakt imho alles goed! (denkt met weemoed terug aan dat weekendje in 2005...2 dagen lang DB9 Volante)

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door Tristan » 05 mar 2010, 12:45

cooldragon schreef:
Tom schreef:Vanochtend kwam een Aston Martin DB9 de bocht om en trapte het gas in.. porno!
Alleen al voor dat geluid zou ik m willen hebben,
en dan vergeef je m dat het niet de best sturende, niet de best in elkaar gezette, niet de meest courante, niet de meest snelle etc etc etc GT is.....

De looks, de sound en magie wat om het merk heen hangt maakt imho alles goed! (denkt met weemoed terug aan dat weekendje in 2005...2 dagen lang DB9 Volante)
Courant is geen enkele auto in die klasse. :mrgreen: Niet best in elkaar gezet, oneens. Niet beter dan bv. MB CL maar wel speelser en aparter en kwaliteit is er zeker wel. Niet best sturende moet je niet zien als een volbloed sportwagen. Als GT is hij in z'n klasse 1 van de best sturende auto's. Beter dan bv. de Bentley Conti, Mercedes CL etc. Heb diverse malen met de DB9 gestuurd en qua besturing ligt hij niet ver van de AMV8 af. Je voelt 'm alleen meer duiken, rollen etc. door hogere gewicht en softere demping. Maar als GT zou dit mijn keuze zijn maar dan in de DBS variant. :wink:

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door cooldragon » 05 mar 2010, 13:34

Tristan schreef:
cooldragon schreef:
Tom schreef:Vanochtend kwam een Aston Martin DB9 de bocht om en trapte het gas in.. porno!
Alleen al voor dat geluid zou ik m willen hebben,
en dan vergeef je m dat het niet de best sturende, niet de best in elkaar gezette, niet de meest courante, niet de meest snelle etc etc etc GT is.....

De looks, de sound en magie wat om het merk heen hangt maakt imho alles goed! (denkt met weemoed terug aan dat weekendje in 2005...2 dagen lang DB9 Volante)
Courant is geen enkele auto in die klasse. :mrgreen: Niet best in elkaar gezet, oneens. Niet beter dan bv. MB CL maar wel speelser en aparter en kwaliteit is er zeker wel. Niet best sturende moet je niet zien als een volbloed sportwagen. Als GT is hij in z'n klasse 1 van de best sturende auto's. Beter dan bv. de Bentley Conti, Mercedes CL etc. Heb diverse malen met de DB9 gestuurd en qua besturing ligt hij niet ver van de AMV8 af. Je voelt 'm alleen meer duiken, rollen etc. door hogere gewicht en softere demping. Maar als GT zou dit mijn keuze zijn maar dan in de DBS variant. :wink:
Dat speelser en aparter versta ik onder de magie van het merk. Ik vond het heel erg mooie materialen, het hout, het leer, het alu, supermooi, alleen hoe het in elkaar was gezet...vond ik het bv minder netjes dan in mijn A4 cabrio(dan heb ik het over naden, kraakjes etc) maar natuurlijk blijft het een handgebouwde auto en een cabrio is dan ook weer een stukje gevoeliger daarvoor dan een coupe, dus dat neem je natuurlijk helemaal voor lief. Ik zei trouwens niet DE beste, ik zei niet: niet best :mrgreen: . Ook de automaat was meer afgestemd op comfortabel cruisen dan echt mee te racen, maar bij een cabrio paste dat dan ook weer beter bij de cabrio. Hard gaan was geen enkel probleem met die auto, maar de automaat moest toch wel vrij lang nadenken bij bv tussensprintjes. Ik vond de Vantage echt veel beter sturen en beter in balans dan de DB9. Je hebt helemaal gelijk dat het meer een GT is dan de Vantage, ik vond de DB9 volante toch wel vrij veel torderen en ook om de lengteas draaien in de bochten, niet te vergelijken met een 911, maar misschien is idd een MB CL dan meer een betere vergelijking...

En tsja ..een DBS..wie zou die niet willen hebben(ik hou mn pijlen alsnog even gericht op een 'normale' DB9 ...en het liefst die ene waar ik toen in getrouwd was;-)

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door Tristan » 05 mar 2010, 13:44

Ik vond de automaat in de DB9 Coupe juist wel sportief. Zodra je 1 van de flippers aanraakte schoot hij meteen een versnelling lager en reageerde vrij vlot na het indrukken van de flippers. En de Volante is qua stuurgedrag ook anders dan de Coupe. Ik merkte het verschil zelf al in de AMV8 Volante. Alleen hoorde je het geluid beter in de Volante, heerlijk. :mrgreen: Maar die kraakjes in het dashboard is een typische cabrio-kwaal. In bijna elke cabrio die ik gereden heb (open) kraakte er her en der wel wat. In de AMV8 bv. kraakt er nergens wat, muisstil muv de V8. :wink:

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door cooldragon » 05 mar 2010, 13:52

Tristan schreef:Ik vond de automaat in de DB9 Coupe juist wel sportief. Zodra je 1 van de flippers aanraakte schoot hij meteen een versnelling lager en reageerde vrij vlot na het indrukken van de flippers. En de Volante is qua stuurgedrag ook anders dan de Coupe. Ik merkte het verschil zelf al in de AMV8 Volante. Alleen hoorde je het geluid beter in de Volante, heerlijk. :mrgreen: Maar die kraakjes in het dashboard is een typische cabrio-kwaal. In bijna elke cabrio die ik gereden heb (open) kraakte er her en der wel wat. In de AMV8 bv. kraakt er nergens wat, muisstil muv de V8. :wink:
Hmmm misschien heb je een geupdate gereden. Ik had toen de 1e die in NL rondreed mee(misschien dat daar kritiek op was). Die reageerde echt traag qua terugschakelen(echt a la normale tiptronic en niet a la sequentieel) maar ook het 'gevoel' dat de auto niet zo aan het gas hing als een S4 cabrio van een collega van mij toen. Kan best goed zijn dat er daarna wat updates zijn ingevoerd of misschien iets is gedaan aan de afstellingen. Oh maar wacht, jij reed een coupe, geen cario, is dus sowieso niet dezelfde auto;-) kan trouwens ook nog iets uitmaken of jij de vernieuwde hebt gereden of de 'oude' met 450 pk.

p.s. how's the tooth?

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door Tristan » 05 mar 2010, 14:20

450pk versie en ook de latere DB9 met Sports Pack. Die laatste kwam qua sturen akelig dicht in de buurt van de DBS en AMV8.

[offtopic] loop sinds dinsdag al met pijn en een dikke wang, vandaag weer voor het 1st kunnen werken[offtopic]

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door Rupie » 05 mar 2010, 16:17

FerdiACS1 schreef:
Ruben schreef:
FerdiACS1 schreef:Supergeluid!

Maar,

Ik prefereer de V8 omdat die simpeler is en ook voldoende vermogen heeft. Het geluid van de V8 is ook botergeil.
De rare V12 roosters in de motorkap vind ik niet mooi. Ik vind deze V12 te veel, beetje een dikke klont geworden. De Vantage is juist onderscheidend met een V8. Wil je een V12? Koop dan de grotere broertjes...
Dan heb je niet goed geluisterd naar de review(s) van deze auto. En eigenlijk declassificeer je jezelf daarmee voor de Boxster Spyder.
Waarom?
Omdat ik dan het idee krijg dat je niet begrijpt hoe dit soort auto's in elkaar zit en hoe goed ze daadwerkelijk uitgedokterd zijn. Een Elise, een Exige, een V12 Vantage, een 458 Italia en waarschijnlijk een Boxster Spyder zijn auto's die over rijbeleving gaan, maar wel op een niveau waar een goede sportieve bmw of standaard boxster niet bij in de buurt komen. De V12 vantage is een doorontwikkeling van de V8 vantage maar dan de zeer goede kant op. Luister naar wat ze zeggen over de balans van de auto, hoe de auto volledig tot zijn recht komt met de 6.0 v12 met alle puntjes op de i. Iets wat de DBS niet eens te bieden heeft! En dat zou de non plus ultra zijn na de db9 en de vanquish. De V12 vantage is pas de eerste auto van AM die de daadwerkelijk sportieve autofanaat het hart sneller doet kloppen. Dit zijn auto's die uniek zijn doordat ze gewoon kloppen. Daar zijn er niet veel van in de autowereld.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door Tristan » 05 mar 2010, 16:22

Ruben schreef: Luister naar wat ze zeggen over de balans van de auto, hoe de auto volledig tot zijn recht komt met de 6.0 v12 met alle puntjes op de i. Iets wat de DBS niet eens te bieden heeft!
Heb je wel eens in de DBS gereden, Ruben? Denk dat je je mening gaat bijstellen aangezien de DBS een zeer uitgebalanceerde auto is. Misschien nog wel meer dan de V12 Vantage. Die zal door de kortere wielbasis minder uitgebalanceerd zijn, maar dat juist weer voor meer spektakel zorgt en wat lichtvoetiger zal zijn.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door Rupie » 05 mar 2010, 19:55

Daar raak je dan toch een essentieel punt Tristan? Uitgebalanceerd? Heb ik dat woord gebruikt? Ik heb het over balans in de auto. Is een nuance verschil maar wel een belangrijke. Ik wil echter niet wedijveren met je, want ik heb inderdaad geen rijervaring in welke AM dan ook. Maar volgens mij bevestig je mijn mening met je reactie.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door Rupie » 28 okt 2010, 12:25

En tijd voor een schopje, filmpje met Jay Leno. Wat blijft dit toch een verschrikkelijk geile auto. Dit is echt de enige auto op het moment waar ik een bepaalde mate van echte opwinding bij ervaar. Ik moet wel zeggen dat daarbij de V8 steeds vaker door mijn hoofd gaat omdat deze al aardig snel is (ga ik vanuit, met de 4.7 liter) en het geluid wat er uitkomt eigenlijk misschien nog indrukwekkender is dan de V12..

http://www.jaylenosgarage.com/at-the-ga ... 2-vantage/" onclick="window.open(this.href);return false;

Oh, let even op bij 6.45 min. Niet te missen stukje :)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door Rupie » 31 mei 2013, 11:45

Waarom? Daarom.

Afbeelding

http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=27799" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... nt___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door GTRene » 31 mei 2013, 12:09

wat een geluidje :kikker:

Gebruikersavatar
Sander Prinsen
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 aug 2008, 20:44
Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type

Re: Aston Martin V12 vantage

Bericht door Sander Prinsen » 31 mei 2013, 12:13

Wat een enorm vet apparaat is dit zeg. De 'gewone' V12 Vantage was al erg bruut, komen ze ineens met dit. Briljant gewoon dat dit vandaag de dag gewoon nog gebouwd wordt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten