Ariel Atom Supercharged

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Ariel Atom Supercharged

Bericht door mrbbs » 29 dec 2008, 17:30

Deze namiddag eens mogen proeven van de Ariel Atom 3 Supercharged.

Was ik eigenlijk totaal niet voor te vinden na een passagiersrit, maar ik kon hem deze namiddag alleen wat proberen en ik moet zeggen.... holy shit dat ding is rap
Sneller dan je denkt zit je alle versnellingen door en ga je vlotjes over de 200.. 160 bv komt al na 7 sec. Probleem was wel dat ik een Revenche Porker volgde en deze eigenlijk van me weg liep
Damn wat was het super om die Porsche voor je het asfalt zien op te vreten. Zit je eigenlijk op de eerste rij en zie je alle bewegingen in het chassis, het stof die wordt weggeblazen door de luchtverplaatsingen, het stof die opwaait, de vlammen die draaien in de uitlaten.. wat een ervaring!
Jammer dat ik het geluid niet zo kon horen door de harde windruis.

Maar nu begrijp ik waarom een Loe een Westfield heeft gekocht.. de sensatie is er gewoon. één ding is wel jammer, je went er veel te snel aan en al gauw vind je het gewoon dat je telkens terug de rupteur in vliegt dik boven de 220 en je nog een tandje had willen bijschakelen

Het ding is wel niet afgesteld voor onze belgische wegen, enkele keren heb ik de ophanging zachter gezet want de ariel stuiterde over de weg. Het ontbrak ook een sper, niet om mee te driften maar voor de tractie en de wegligging. Nu kreeg ik de (straat)banden niet opgewarmt daarom had ik ook niks van grip en moet ik snelle waaiers het voetje even houden ipv vol door te duwen. Doe je echt wel als je enkele maal tussen 120 en 140 plots dwars gaat op beton...

Feit is dat er wel wat werk aan is om de auto goed te maken voor de belgische wegen. De ophanging verteerd de opéénvolging van bulten gewoon niet goed. Verder zou hij semi-slicks nodig hebben en een sper-differentieel.
Verder leuk ding.., alleen wat duur in BE.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2008, 18:28

Lijkt me ook een briljante wagen om mee rond te gaan!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door GTRene » 29 dec 2008, 18:50

snel ding...vind ze erg lelijk, op de plaatjes leuk maar in het echt gewoon groot zo lijkt het...niet mijn ding.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door Niels » 29 dec 2008, 19:16

Ik moet altijd aan die wangen van JC denken als het over een Atom gaat :mrgreen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door GTRene » 29 dec 2008, 19:21

:mrgreen: lol, ja die kan ik me nog goed herinneren...nadeel van zo'n apparaat is ook dat je altijd een helm op moet ivm stenen e.d.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door mrbbs » 29 dec 2008, 19:30

Gisteren moest ik meer dan enkel een helm aan; thermisch ondergoed, twee truien, een bodywarmer een dubbele gevoerde vest hielden mij net warm..

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door allen » 29 dec 2008, 19:35

Moet een leuke ervaring geweest zijn. 8)

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door HSR » 30 dec 2008, 11:06

lancerevoclub.org schreef:Gisteren moest ik meer dan enkel een helm aan; thermisch ondergoed, twee truien, een bodywarmer een dubbele gevoerde vest hielden mij net warm..

Dat kan ik geloven! Bij -2 met dergelijke snelheden rijden zal echt wel steenkoud moeten zijn. In het superlight draadje vind je een filmpje van een caterham vs. een ariel atom op een Engels circuit. Onvoorstelbaar hoe messcherp die wagens rijden maar meteen ook wel duidelijk dat dat niks is op de openbare weg in Belgie.

Eergisteren reed ik nog met de bmw door de belgische haven ( doel/kallo, grootste play-ground in vlaanderen ) en ook zonder pardon een stuk asfalt weg uit het wegdek. Als je daar dan met 120 overheen rijdt heb je een kromme draagarm en een lekke demper en misschien ook nog een kromme velg. :shock:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door Christoph » 30 dec 2008, 11:36

hugo schreef:
lancerevoclub.org schreef:Gisteren moest ik meer dan enkel een helm aan; thermisch ondergoed, twee truien, een bodywarmer een dubbele gevoerde vest hielden mij net warm..

Dat kan ik geloven! Bij -2 met dergelijke snelheden rijden zal echt wel steenkoud moeten zijn. In het superlight draadje vind je een filmpje van een caterham vs. een ariel atom op een Engels circuit. Onvoorstelbaar hoe messcherp die wagens rijden maar meteen ook wel duidelijk dat dat niks is op de openbare weg in Belgie.

Eergisteren reed ik nog met de bmw door de belgische haven ( doel/kallo, grootste play-ground in vlaanderen ) en ook zonder pardon een stuk asfalt weg uit het wegdek. Als je daar dan met 120 overheen rijdt heb je een kromme draagarm en een lekke demper en misschien ook nog een kromme velg. :shock:
Bij Doel zitten wel meer van die gaten, zitten wat leuke stukjes maar ook o zo veel slechte wegen. Nog steeds veel controles rond de havens of valt het mee?

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door HSR » 30 dec 2008, 12:59

Christoph schreef:
hugo schreef:
lancerevoclub.org schreef:Gisteren moest ik meer dan enkel een helm aan; thermisch ondergoed, twee truien, een bodywarmer een dubbele gevoerde vest hielden mij net warm..

Dat kan ik geloven! Bij -2 met dergelijke snelheden rijden zal echt wel steenkoud moeten zijn. In het superlight draadje vind je een filmpje van een caterham vs. een ariel atom op een Engels circuit. Onvoorstelbaar hoe messcherp die wagens rijden maar meteen ook wel duidelijk dat dat niks is op de openbare weg in Belgie.

Eergisteren reed ik nog met de bmw door de belgische haven ( doel/kallo, grootste play-ground in vlaanderen ) en ook zonder pardon een stuk asfalt weg uit het wegdek. Als je daar dan met 120 overheen rijdt heb je een kromme draagarm en een lekke demper en misschien ook nog een kromme velg. :shock:
Bij Doel zitten wel meer van die gaten, zitten wat leuke stukjes maar ook o zo veel slechte wegen. Nog steeds veel controles rond de havens of valt het mee?
Ze hebben daar nu een heel stuk nieuw wegdek en nieuwe wegen aangelegd. Deze zitten vol mooie overzichtelijke bochten. Controles heb ik eigenlijk nog nooit gezien daar. Wel heb ik daar heel wat rotondes gedrift. Blijft een leuke plek om even een paar uurtjes lol te hebben op een zaterdag of zondag.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door Macboy » 30 dec 2008, 13:52

lancerevoclub.org schreef:alleen wat duur in BE.
Excuse me ???? Kom hier wonen anders ...

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door mrbbs » 30 dec 2008, 22:47

Excuseer Mac-boy, dat is juist, maar is het niet zo als je de "wagen" terug verkoopt je een deel van de BPM terug krijgt?

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door Christoph » 31 dec 2008, 00:07

hugo schreef:
Christoph schreef:
hugo schreef:
Dat kan ik geloven! Bij -2 met dergelijke snelheden rijden zal echt wel steenkoud moeten zijn. In het superlight draadje vind je een filmpje van een caterham vs. een ariel atom op een Engels circuit. Onvoorstelbaar hoe messcherp die wagens rijden maar meteen ook wel duidelijk dat dat niks is op de openbare weg in Belgie.

Eergisteren reed ik nog met de bmw door de belgische haven ( doel/kallo, grootste play-ground in vlaanderen ) en ook zonder pardon een stuk asfalt weg uit het wegdek. Als je daar dan met 120 overheen rijdt heb je een kromme draagarm en een lekke demper en misschien ook nog een kromme velg. :shock:
Bij Doel zitten wel meer van die gaten, zitten wat leuke stukjes maar ook o zo veel slechte wegen. Nog steeds veel controles rond de havens of valt het mee?
Ze hebben daar nu een heel stuk nieuw wegdek en nieuwe wegen aangelegd. Deze zitten vol mooie overzichtelijke bochten. Controles heb ik eigenlijk nog nooit gezien daar. Wel heb ik daar heel wat rotondes gedrift. Blijft een leuke plek om even een paar uurtjes lol te hebben op een zaterdag of zondag.
Zeker in de havens goed uitkijken, toch bekende plek waar politie wel eens rond gaat, ik denk dat ik vrijdag of zaterdag ochtend ook nog maar eens een rondje Doel ga doen...

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door HSR » 31 dec 2008, 14:25

Christoph schreef:
Zeker in de havens goed uitkijken, toch bekende plek waar politie wel eens rond gaat, ik denk dat ik vrijdag of zaterdag ochtend ook nog maar eens een rondje Doel ga doen...
Ik zit inmiddels weer in de UK, anders was ik zeker even mee gegaan.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door Christoph » 31 dec 2008, 15:12

Ah jammer, laat even weten wanneer je volgende keer in de buurt ben, doen we een rondje.

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Ariel Atom Supercharged

Bericht door HSR » 01 jan 2009, 16:15

Christoph schreef:Ah jammer, laat even weten wanneer je volgende keer in de buurt ben, doen we een rondje.


Dat wordt eind mei begin juni pas. Eerst 5 maanden Hawaii. :wink: :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten