De Ford Escort MK1/Mk2

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 24 apr 2012, 11:11

:thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 03 jun 2012, 00:27

ook leuk zoiets als deze witte RS2000

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... LSO_EXPORT

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Richard430 » 03 jun 2012, 02:38

Afgelopen maandag op het Duitse Autosport Festival deze nog op de plaat gezet, erg leuk ding.
Bijlagen
P1010147 (816 x 612).jpg
P1010147 (816 x 612).jpg (149.4 KiB) 9524 keer bekeken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 03 jun 2012, 10:00

Ik heb in totaal 5 van die dingen gehad, waarvan de eerste in 1983 en de laatste in 1992 :D

doch elke keer als ik er weer 1 op het net voorbij zie komen kriebelt het weer :lol:

maar pfff als ik er aan denk hoe hard ze kunnen roesten en dat sommige uit die tijd bv op bepaalde plekken van de bodem of bij de veerpoten (voor) het al goed gaar was, dan moet je wel mazzel hebben voor een goed geconserveerde :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 23 jul 2012, 00:28

wat breed :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

trouwens die zakspeed is wel leuk>>

Afbeelding

hm, in deze kleuren nog nooit gezien denk, kan het me niet herinneren....die beemer ook niet.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 15 aug 2012, 00:01

ook gaaf>>
Jake Green – Mk2 RS2000
One off body kit, all steel Cosworth turbo yb t34 turbo stage 3, TVR gearbox, full width Atlas axle with LSD 3 piece split rims 16inch, Cobra bucket seats, stack dash, custom interior. Has taken seven years on and off to finish
Afbeelding

Afbeelding

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Aernoudt » 15 aug 2012, 08:00

Waarom staat dit topic in McDrive? Deze auto heeft helemaal niets met USA auto's te maken. Is geproduceerd door een zelfstandig bedirjf: Ford Europa met als hoofdkwartier Duitsland (bij Köln)...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 15 aug 2012, 10:09

nooit op gelet en goed gespot, ik dacht al wat een lauw publiek hier op die prachtige escorts :D

hopelijk leest een Moderator mee en verplaatst dit draadje naar "Bratwursten en Jägermeister"

http://www.driving-fun.com/forum/viewforum.php?f=13

heb een melding verzonden.

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door ErikMartijn » 15 aug 2012, 10:59

De eerste Escort is in Engeland ontwikkeld door de Engelse tak van Ford Motor Company, hij is ook gebouwd in Engeland en voor een deel in België. De mk. 2 is een samenwerking tussen de Duitse en de Engelse tak dacht ik.

Ik zou dit topic dus eerder in het 'Engelse Drop' gedeelte plaatsen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Snipe » 15 aug 2012, 11:40

Pingus schreef:Waarom staat dit topic in McDrive? Deze auto heeft helemaal niets met USA auto's te maken. Is geproduceerd door een zelfstandig bedirjf: Ford Europa met als hoofdkwartier Duitsland (bij Köln)...
Geen idee waarom het hier staat. Misschien omdat Ford een Amerikaans merk is?

Toen de eerste Escort ontwikkeld werd bestond Ford of Europe overigens nog niet. Er bestonden in Europa toen nog twee afzonderlijke bedrijven: Ford Deutschland en Ford England. (Eerder bestond er ook een Franse tak met eigen modellen, de Nederlandse fabriek hoorde bij Ford England).
Die eerste Escort werd ontwikkeld in Engeland, terwijl de productie voor het grootste deel plaatsvond in Halewood (nu een fabriek van Land Rover). De tweede Escort was wat Duitser (ook omdat Ford Europe toen wel bestond en het hoofdkwartier inderdaad in Keulen had), maar de Escort II was feitelijk eerder een grote facelift dan een heel nieuw model.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 15 aug 2012, 12:51

Engelse drop ook goed :thumbup:
die kunnen wel wat weerstand gebruiken tegen over het DLD Bier und Wurst :hungry:

bij US Ford denk je meer aan Mustangs, Mercury's and Mavericks :D

MMM (not so)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Aernoudt » 15 aug 2012, 13:32

Deze Escorts passen dan het beste bij Engelse drop denk ik. Met USA Ford heeft het in elk geval niks van doen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Snipe » 15 aug 2012, 13:38

Pingus schreef:Deze Escorts passen dan het beste bij Engelse drop denk ik. Met USA Ford heeft het in elk geval niks van doen.
Amerika is best een creatieve oplossing als je niet kunt kiezen tussen Engeland en Duitsland ;-)
(En Ford of Britain was voor 60 procent eigendom van Ford USA)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Dennis Cavallino » 15 aug 2012, 14:12

Dit hoort gewoon in Uit den ouden Doosch. Einde discussie. :tong:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 15 aug 2012, 15:08

sommige oude plaatjes wellicht...doch die uit huidige tijden van die oudere escorts niet :drieling:

Engelse dropjes..mmm lekker :tong:

tis bijna een "polletje" waard :TV kijken:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Luco » 15 aug 2012, 15:10

Snipe schreef:
Pingus schreef:Deze Escorts passen dan het beste bij Engelse drop denk ik. Met USA Ford heeft het in elk geval niks van doen.
Amerika is best een creatieve oplossing als je niet kunt kiezen tussen Engeland en Duitsland ;-)
(En Ford of Britain was voor 60 procent eigendom van Ford USA)
Best lastige keuzes
Moet opel dan ook niet naar mcdrive, tenslotte is gm de uiteindelijke eigenaar :lol: :tooth:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door EvdP » 15 aug 2012, 15:44

Richard430 schreef:Afgelopen maandag op het Duitse Autosport Festival deze nog op de plaat gezet, erg leuk ding.
Die is van uitlijnspecialist Lammert van der Meulen uit Dokkum.

Erg nette auto!

alexander strik
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2012, 14:37

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door alexander strik » 06 sep 2012, 17:40

Onze RS 2000 MK2 1977 orig Hollands, reeds 10 jaar in bezit en rijdt er nog regelmatig een rally mee,
Alexander
Bijlagen
horn2008.png
horn2008.png (240.77 KiB) 9257 keer bekeken

Gebruikersavatar
jaydee
Berichten: 784
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
Locatie: Zeewolde

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door jaydee » 06 sep 2012, 18:27

GTRene schreef: hm, in deze kleuren nog nooit gezien denk, kan het me niet herinneren....die beemer ook niet.

Afbeelding
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 76#p865976

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 06 sep 2012, 21:42

@Jaydee, dat is niet die, die heeft andere kleuren e.d.

@Alexander Strik...auto's en Nijverdal?? (mooie foto btw)

eneuh die rode RS2000 kon nog wel eens van een vriend van mij zijn geweest die ook in Nijverdal woont, een zekere Jan, maar dat was al heel lang gelden (langer dan die 10 jaar :D langer dan 20 zelfs denk ) in die tijd had hij een rode, zijn vriend een gele met zwart dak en ik had later verschillende, 3 x een gele en 2 x een oranje RS2000, de laatste had ik in 1992 (long time ago)

alexander strik
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2012, 14:37

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door alexander strik » 07 sep 2012, 11:02

GTRene schreef:@Jaydee, dat is niet die, die heeft andere kleuren e.d.

@Alexander Strik...auto's en Nijverdal?? (mooie foto btw)

eneuh die rode RS2000 kon nog wel eens van een vriend van mij zijn geweest die ook in Nijverdal woont, een zekere Jan, maar dat was al heel lang gelden (langer dan die 10 jaar :D langer dan 20 zelfs denk ) in die tijd had hij een rode, zijn vriend een gele met zwart dak en ik had later verschillende, 3 x een gele en 2 x een oranje RS2000, de laatste had ik in 1992 (long time ago)
Absoluut niet van ene Jan uit Nijverdal geweest, kocht hem van iemand uit Spakenburg die de Ford van de 1e eigenaar had,had er ook rallyplannen mee,ging niet door.
Alexander

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 07 sep 2012, 12:14

bedoel ook lang daarvoor, jaren 80 denk ik dat het was, ik had mijn eerste RS2000 in 1983, hij en die andere Jan hadden ook zo 1 in die jaren, Jan Gre... en Jan Aa...
en dat kenteken komt wat bekend voor, doch met auto's uit die tijd heb je dat toch al snel :D
hoe dan ook, leuke wagens die makkelijk dwars gaan weet ik nog, doch ook goed kunnen roesten, sommige op belangrijke plekken/balken.

hoe dan ook, blijft het leuk spul, vooral een mooie (strakke) met X-pack en wat meer power.

meer van dit soort zeg maar>>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alexander strik
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2012, 14:37

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door alexander strik » 07 sep 2012, 13:02

GTRene schreef:bedoel ook lang daarvoor, jaren 80 denk ik dat het was, ik had mijn eerste RS2000 in 1983, hij en die andere Jan hadden ook zo 1 in die jaren, Jan Gre... en Jan Aa...
en dat kenteken komt wat bekend voor, doch met auto's uit die tijd heb je dat toch al snel :D
hoe dan ook, leuke wagens die makkelijk dwars gaan weet ik nog, doch ook goed kunnen roesten, sommige op belangrijke plekken/balken.

hoe dan ook, blijft het leuk spul, vooral een mooie (strakke) met X-pack en wat meer power.

meer van dit soort zeg maar>>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik vindt het leuk wat men zoal met de MK2 doet maar ik ben nu eenmaal voor originaliteit. Motortunen ok maar dan de originele, die van ons had voor 8 jaar geleden 170pk op de testbank wat er nu nog van over is weet ik niet maar hij voldoet nog goed,
Alexander
Bijlagen
escmk2mot.JPG
escmk2mot.JPG (44.73 KiB) 9212 keer bekeken

Gebruikersavatar
Steef-bmw
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 feb 2012, 20:16
Locatie: Zaanstreek

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door Steef-bmw » 07 sep 2012, 13:21

In mijn ogen toch wel 1 van de leukste auto's..
Licht, veel vermogen. en een hoog rij plezier.. + gewoon stoere looks..
Tijdens de rally heb ik een keer mee mogen helpen bij een team met 2 MK1's erg gaaf!
Simpele techniek maar alles bij mekaar erg goed!
Als ik het geld had zouw ik toch wel zoiets willen..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Ford Escort MK1/Mk2

Bericht door GTRene » 07 sep 2012, 15:17

das idd ook het mooie, simpele techniek waar je zelf nog aardig mee kunt werken en idd relatief lightweight :D

vroeger :wheelchair: toen je nog de bossen in mocht zonder dat ze zo streng waren, heb ik ook regelmatig die paden bezocht tussen Nijverdal en Holten, ik ging vaak uit in Holten dus af en toe binnendoor :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten