Hij wou de RS2000 inruilen voor mijn Cosworth, ik vind de RS2000 te duur (€12.000,-) en heb het dus niet gedaan. Wel een mooie auto!indobesar schreef:Volgens mij staat je ex weer te koop Alain; http://link.marktplaats.nl/286196725" onclick="window.open(this.href);return false;Alain schreef:Jammer dat hij weer te koop staat
De Ford Escort MK1/Mk2
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02 mar 2006, 13:11
- Locatie: Rotterdam
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
http://www.youtube.com/watch?v=KTXjoryIhZY" onclick="window.open(this.href);return false;
Een rallyauto voor echte mannan...
Een rallyauto voor echte mannan...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
ik zie hier de RS staan, heel toevallig nog een mailtje binnen met radiateuren voor de edcort.
http://www.qspraceware.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
anyway, zelf ook een paar RS2000 rubbernose gehad, echt heerlijk controleerbare dwarsgooiers
zie op PH ook vele mk1 met cosworth en brede uitvoeringen, echt fraai zoiets :banaan:
http://www.qspraceware.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
anyway, zelf ook een paar RS2000 rubbernose gehad, echt heerlijk controleerbare dwarsgooiers
zie op PH ook vele mk1 met cosworth en brede uitvoeringen, echt fraai zoiets :banaan:
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Escort Mk1 Mexico: http://link.marktplaats.nl/348293651
Wat doen een originele, strak exemplaar in prijs?
Wat doen een originele, strak exemplaar in prijs?
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Wrakken doen 1-2.000 euro, goede exemplaren hangt ook van de spec. af.
Ik zou verbaasd zijn als deze voor onder de 12-15k weg gaat (gezien het feit ook dat ie helemaal rally-klaar is, dus met leidingen en switches en gekeurde prut), maar dat hangt ook een beetje van 'wat een gek er voor geeft' af.
Ik zou verbaasd zijn als deze voor onder de 12-15k weg gaat (gezien het feit ook dat ie helemaal rally-klaar is, dus met leidingen en switches en gekeurde prut), maar dat hangt ook een beetje van 'wat een gek er voor geeft' af.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
ff wat nieuw leven inblazen...kwam een leuke tegen net toen ik wat anders zocht.
deze heeft een TVR rover V8
helaas kon ik ze niet in het groot downloaden, maar via dez link prachtig in big pictures.
http://www.flickr.com/photos/exfordy/ta ... ortmexico/" onclick="window.open(this.href);return false;
deze heeft een TVR rover V8
helaas kon ik ze niet in het groot downloaden, maar via dez link prachtig in big pictures.
http://www.flickr.com/photos/exfordy/ta ... ortmexico/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/38 ... -batn.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
leuk speelgoed, Escort mk1 rally met V8
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gJnewxZH ... 0&index=18[/youtube]
prachtig.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gJnewxZH ... 0&index=18[/youtube]
prachtig.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
ik kwam net dit tegen
schijnt erg snel te zijn...
damn...kan helaas niet gelinkt worden...afijn kijk maar ff, die oranje, hij wint meteen tijdens zijn debut>>
http://www.shpengineering.co.uk/retro-gallery.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
schijnt erg snel te zijn...
damn...kan helaas niet gelinkt worden...afijn kijk maar ff, die oranje, hij wint meteen tijdens zijn debut>>
http://www.shpengineering.co.uk/retro-gallery.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Wat gaaf!! Zou dat road legal te krijgen zijn, moet toch echt geen ruk wegen. Wel graag en atmo motor er in van bijvoorbeeld een s2000 en dan later als je dat wenst een compressor.
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
zal denk moeilijk worden, alhoewel in de UK redelijk veel kanMichel P schreef:Wat gaaf!! Zou dat road legal te krijgen zijn, moet toch echt geen ruk wegen. Wel graag en atmo motor er in van bijvoorbeeld een s2000 en dan later als je dat wenst een compressor.
Michel
maar inderdaad 850kg is wel leuk, en deze heeft iets van 400pk...heb de foto even copy screen en op men pc gezet en toen naar een upload fotoalbum...pff nu dus hier 8)
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Wat een prachtig ding zeg! Je weet ze wel te vinden!
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Michel P schreef:Wat gaaf!! Zou dat road legal te krijgen zijn, moet toch echt geen ruk wegen. Wel graag en atmo motor er in van bijvoorbeeld een s2000 en dan later als je dat wenst een compressor.
Michel
BronSHP Engineering schreef:Can it be built to be used on the highway being road legal? Yes it can.
En ga je mond spoelen man! Japblok erin? Natuurlijk een BDA-blok erin
Stephan
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
He Ste, nee spoel mijn mond niet, graag een jappen blok, of anders een een duractec 2.3 dat zou ook kunnen.
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
whaha, zie...die Engelsen krijgen veel op de weg geweldigSteV6 schreef:Michel P schreef:Wat gaaf!! Zou dat road legal te krijgen zijn, moet toch echt geen ruk wegen. Wel graag en atmo motor er in van bijvoorbeeld een s2000 en dan later als je dat wenst een compressor.
MichelBronSHP Engineering schreef:Can it be built to be used on the highway being road legal? Yes it can.
En ga je mond spoelen man! Japblok erin? Natuurlijk een BDA-blok erin
Stephan
in NL zou dit moeilijk worden met zo'n chassis.
Duratec 2.3 of zelfs de 2.5 (ja die is er ook in 4-cill :banaan: ) er in is leuk, echter kwam ook al eens van die escortjes tegen met dat lichte rover (of TVR) blokje (V8) ook bijzonder, dus dat zou ook nog kunnen.
man wat gaaf, mooie klassieker en duimpjes op, echter een supersnel wendbaar ding, dikke fun lijkt me.
en zo die Engelsen het doen geen/weinig last van roest met deze kunstof body
dat buizenchassis ziet er nog sterk/torsie uit ook, denk voor straat dat ie wel wat zwaarder wordt dan de 850kg. maar 900<>950 is nog leuk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
het gekke? is die oude mk1 wat te koop stonden zijn bijna alle al weg
terwijl ze veel duurder zijn dan de zeg nieuwere zelfs van bv 1997 haha...lol.
deze is ook fraai, een mk1 Cosworth 4wd dak vind ik wel jammer...magoed ff techniek bezien dan.
dike uitlaat
wat zegt u?
whaha en dat in zo'n oud beestje
http://www.pistonheads.com/sales/2430600.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
terwijl ze veel duurder zijn dan de zeg nieuwere zelfs van bv 1997 haha...lol.
deze is ook fraai, een mk1 Cosworth 4wd dak vind ik wel jammer...magoed ff techniek bezien dan.
dike uitlaat
wat zegt u?
whaha en dat in zo'n oud beestje
http://www.pistonheads.com/sales/2430600.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
wel jammer tijdje terug stonden er wel eens van die brede rally look mk1 te koop, anyway deze is ook mooi, gewoon strak van buiten, maar met 3.9 V8 rover...leuk geluid verzekerd.
prachtig ding zo
prachtig ding zo
http://www.pistonheads.com/sales/2484811.htm" onclick="window.open(this.href);return false;For sale here is an immaculate example of one of the best classics around, the shell has been completely restored and is in brand new condition painted underneath also.
Engine :
Rover v8 3.9
Elderbrock carb and manifold.
twin Ashley systems
capri s1 gearbox.
Shell -
completely restored top to bottom.
baby atlis axle.
interior -
spitfire gauges water,oil temp and pressure.
sparco deepdish steering wheel
classic corbreau bucket seats
sparco gearknob
wheels :
1970's compomotive wrapped in semi slick advans.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
wow
Ford Escort MK2 GP4 2.4ltr 300hp (1978/W)
oke 60K gbp (staat er ook 1 van 90K gbp )
maar wat gaaf.
http://www.pistonheads.com/sales/2496825.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Escort MK2 GP4 2.4ltr 300hp (1978/W)
oke 60K gbp (staat er ook 1 van 90K gbp )
maar wat gaaf.
http://www.pistonheads.com/sales/2496825.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
- Contacteer:
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Echt super die dingen! Ze zijn eerder Engels dan Amerikaans imho dus wat ze in de McDrive doen is mij een raadsel.... Ik weet het, het is ingewikkeld met ford....
En er moet natuurlijk gewoon een 2 liter bda of bdg in... Geen V8 en ook geen japans blok.
En er moet natuurlijk gewoon een 2 liter bda of bdg in... Geen V8 en ook geen japans blok.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
nog wat gave foto's kwam ik net tegen
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
Idd super foto's Rene!
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
ik was ff op die site aan het kijken vanwege dit berichtje op gt40.com
ze racen schijnbaar de 12de weer op Spa met de Spa summer classic 2011
dus weer fraaie automobielen me thinks 8)
jammer dat het meer dan 300km ver is.
op die site staan wat foto's van de races en die GT40's maar dus ook die fraaie escorts, denk dat die ook aardig DF bieden, wegen niet veel.Hello everyone , just to let you know I race my GT 40 (the green nr 27) on saturday 11 june and sunday 12 june on the track.We race under the BRAVO banner which organises the Belgium historic cup .Anyone who is there come by and say hello.Greetings Emiel .Another GT40EC club member also races his GT40 (gulf colored nr 6) http://www.bravoracing.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ze racen schijnbaar de 12de weer op Spa met de Spa summer classic 2011
dus weer fraaie automobielen me thinks 8)
jammer dat het meer dan 300km ver is.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
ook weer zo mooi (ja kwam er veel te koop tegen ook originele BDA e.d. maar vrij duur allemaal)
echter deze voor maar 10K en ziet er erg goed uit, geen wegenbelasting e.d. en toch rap en leuk
http://www.motorsport-sales.com/index.p ... ts_id=1622" onclick="window.open(this.href);return false;
10K met 2.2 twin cam en LHD
moet je ook zien hoe ver ze de motor naar achter gebouwd hebben
zo te zien geheel achter de vooras.
echter deze voor maar 10K en ziet er erg goed uit, geen wegenbelasting e.d. en toch rap en leuk
http://www.motorsport-sales.com/index.p ... ts_id=1622" onclick="window.open(this.href);return false;
10K met 2.2 twin cam en LHD
Originally a 1300GT shell from
the Canary Islands, built to its
current spec about 5/6years ago in the uk.
1971
LHD Shell
Bubble arched (fibreglass)
8 point bolt-in roll cage, tied into the bulkhead
Engine moved back 300-400mm for weight distribution, so has new bulkhead and gearbox tunnel
2.2 twin cam engine from a Fiat Supermirafiori
Twin 44 idf downdraught carbs
5 speed gearbox from Fiat Supermirafiori
Twin plate clutch from a 3L Alfa 164 (New clutch release bearing, pressure plate 200miles ago)
English axle with Panhard rod kit
15inch Compomotive ML alloys
Wilwood hi-performance front brake calipers and larger disks
Capri 9inch drums at the rear
Quickrack steering
Fully polybushed
Sparco Evo seat
Ralloy fuel tank
Facet fuel pump
Elliot rev counter, gauges include oil temp,
oil pressure, water temp, volt meter.
Underside has been weather proofed (shultzed)
The car is in great condition, it drives
really well, it easily has 160bhp+,
very torquey. The engine has recently been rebuilt.
The interior is stripped out and
caged, there are no carpets or roof lining
for water to hide under. The underside
and bubble arches have been weatherproofed
and it has always been keep in a heated garage.
I'm looking for €10,000 and I welcome any inspection
€10,000.00
Country: ROI Republic of Ireland
Contact Tel No: 00353 862124208
moet je ook zien hoe ver ze de motor naar achter gebouwd hebben
zo te zien geheel achter de vooras.
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: De Ford Escort MK1/Mk2
collega van me is bezig een replica Zakspeed MK2 te bouwen om trackdays etc mee te bezoeken zal wel is fotos posten ervan als ie ijndelijk klaar is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 359 gasten