Lotus Exige Cup 240

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Lotus Exige Cup 240

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mei 2006, 20:37

Deze auto mag op dit forum niet ontbreken natuurlijk, daarom post ik hem maar even. 243pk@8000rpm, 236 nm@7000 rpm en dat alles met een gewicht van 930 kilo. De gewone Elise was leuk en speels, maar miste vermogen. De 'gewone' Toyota met 189 pk maakte de Elise en Exige al wat aangenamer, maar met kompressortechniek is de Exige S en de Exige 240 Cup gewoon AF. Ik heb er zelf nog niet mee gereden en zie dat op korte termijn ook niet gebeuren. Maar de Exige S in de kleur oranje staat al maanden op mijn desktop. Dit is echt helemaal mijn auto. Harder hoeft het van mij niet, 250km/u is hard zat, dat ding accelereert veel supercars helemaal zoek en zodra er bochten komen rem je gewoon een stuk later en je steekt iedereen binnendoor voorbij. I LOVE IT.

[img:1024:768]http://www.ultimatecarpage.com/images/large/2615-1.jpg[/img]

http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=108&i=12580

http://www.grouplotus.com/car/car_produ ... d=2&mid=18

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mei 2006, 20:41


k33z
Berichten: 2699
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 11 mei 2006, 21:42

Wat een schitterende auto! Ik ben ook al helemaal onder de indruk van de speedster van Maik, maar dit is toch wel de overtreffende trap.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 11 mei 2006, 21:55

We hebben op het werk een knalrode 189pk Elise staan, zon 111R als demo om afentoe als lokauto bij klanten neer te zetten enzo. (ook een Smart Roadster Brabus, wie verzint dat nou :wink: )

Paar keer mee gestuurd met die 111R. IMPRESSED! Alsof je aan het karten bent, nog nooit zoiets ervaren. Heel apart. Voorwielen heb je in je handen, chassis is zo stijf als een plank, je voelt precies wat de vering doet, hoe de balans is. Heftig hoor. Ookal was ik een beetje bang om echt max te gaan, want dan ging het wel erg hard door de bochtjes heen en tussen de stoepranden door zeg :shock: :lol:

Zon 240pk moet echt extreem zijn.......

ff offtopic :roll: :

vanmiddag even gereden in een TVR Chiamera van een collega van me. Das ook gaaf zeg!!! Dikke V8 met 300pk, pure auto zonder enige elektronica, kap open en gaan. Ding lag ook super, cockpit ontzettend compact. Nix voor mij om te hebben, maar wel heeeeeeeeel apart om eens mee te rijden.

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 11 mei 2006, 21:56

Porno vind ik het! 8)

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 11 mei 2006, 22:25

I LOVE IT TOO...echter vind ik dat je een behoorlijk goede stuurman moet zijn om met zo'n ding een trackday te bezoeken. Je zal maar door een ouwe porsche (of iets dergelijks) ingehaald worden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mei 2006, 22:43

Zelfs met een E30 325 word je niet (vaak) door ouwe porsches ingehaald hoor :wink:

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 11 mei 2006, 22:44

k33z schreef:Wat een schitterende auto! Ik ben ook al helemaal onder de indruk van de speedster van Maik, maar dit is toch wel de overtreffende trap.
Dat ding van Maik was toch helemaal aangepakt? Vleugel, ATS velgen etc. Gaaf ding!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 11 mei 2006, 22:46

Exige type S1 kan mij ook nog steeds erg bekoren 179pk op 780kg natuurlijk ook geen stakker. En nu voor redelijk lage prijzen uit de UK op te halen. Ik weet dat een S1 in NL kan worden omgebouwd naar LHD voor 3k. Als je echter de prijzen in europa van LHD bekijkt zijn die veel hoger. http://www.pistonheads.com/sales/69393.htm

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten