Eerste officiële foto Lotus Evora
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Stoelen achterin zijn waarschijnlijk gewoon net als bij een 911. Leuk dat ze erin zitten, maar je hebt er niets aan of je moet net als ik relatief klein zijn. Dan moet de stoel wat naar voren. Koop het als tweezitter en je hebt ineens een ruime auto waar je ook wat langer mee op vakantie zijn. Eerlijk is eerlijk, de bagageruimte van een Elise S2 is gewoon om te janken daar er nu zelfs een accu in ligt.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Contacteer:
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Uhm...Lotus heeft het over Isofix aansluitingen op de achterstoelen. Doelgroep is dus mensen met (jonge) kinderen, die bij wijze van spreken uit een Elise gegroeid zijn qua gezinssamenstelling.allen schreef:Stoelen achterin zijn waarschijnlijk gewoon net als bij een 911. Leuk dat ze erin zitten, maar je hebt er niets aan of je moet net als ik relatief klein zijn. Dan moet de stoel wat naar voren. Koop het als tweezitter en je hebt ineens een ruime auto waar je ook wat langer mee op vakantie zijn. Eerlijk is eerlijk, de bagageruimte van een Elise S2 is gewoon om te janken daar er nu zelfs een accu in ligt.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
@Jelmer: Mijn accu ligt voor in de auto. De opening van de kofferruimte is rechthoekig. Pakketjes moeten vaak alsnog op de bijrijdersstoel maar op zich moet je met 2 man een kort weekendje weg kunnen als je zachte tassen gebruikt. Dak kan achter de voorstoelen en 2 jassen kunnen daar weer bovenop. Doordat mijn stoel in de op een na voorste stand staat heb ik achter de bestuurdersstoel nog plaats voor een niet te volle rugzak. Opbergvakken heb ik niet waarbij de Elise volgens mij weer wel een aflegvak heeft onder het dashboard. Boekenplank a la old skool Fiat Panda. Oh en overigens zou ik me niet eens om de koffer van de S2 druk maken. Er is toch vaak wel een tweede auto waar ik bagage voor de vakantie in kwijt kan.
@Stéphane: Isofix is voor babies, kleuters en peuters toch? Dat zegt niet zo heel veel over de voetenruimte achter de voorstoelen en de hoofdruimte voor iemand langer dan ik.
Maar ben benieuwd wanneer die eindelijk in NL te bezichtigen is.
@Stéphane: Isofix is voor babies, kleuters en peuters toch? Dat zegt niet zo heel veel over de voetenruimte achter de voorstoelen en de hoofdruimte voor iemand langer dan ik.
Maar ben benieuwd wanneer die eindelijk in NL te bezichtigen is.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Hoi Chris,atomchris schreef:In de lotus fabriek heb ik de verschillende chassis gezien.....die van de elise(speedster)was duidelijk anders....
De europa is "vlakker" dus niet dat kuip idee.....om makkelijker in te stappen
europa:
[img:346:335]http://images.paultan.org/lotus_europa_6.jpg[/img]
elise:
[img:450:360]http://static.autoblog.nl/images/wp2007 ... ersary.jpg[/img]
Zie het hoogte verschil vanaf de stoelen naar dorpel......
Chassis van de elise:
[img:504:334]http://www.panix.com/~clay/elise/chassis.jpg[/img]
Kijk en dat badkuip idee is minder bij de europa....... :idea: snappie?
Ik ben het niet met je eens, ondanks dat ik niet en jij wel in de Lotusfabriek bent geweest.
De onderste foto die jij aanhaalt is het S1 chassis. Gebruikt voor de Elise S1, Exige S1 en ik dacht ook de 340R.
Voor de Elise S2, Exige S2, de Speedster, Speedster Turbo en Europa S wordt het in 2000 geïntroduceerde hogere en bredere chassis gebruikt.
De Speedsters en de Europa S hebben een iets langer achtersubframe. En daar verschilt de Europa S dus van de Elise en Exige. De Lotus Europa S heeft de 2.0L turbo, het achtersubframe, de whisbones, hubs enz. gewoon hetzelfde als de Speedster Turbo.
De dorpelbekleding van de Europa S ziet er nagenoeg hetzelfde uit als van de Speedster, even breed en met diezelfde stap omhoog bij de achterstijl.
Voor de duidelijkheid maar even het huidige chassis:
[img:768:512]http://www.gglotus.org/gghotnews/la-show/la-chassis.jpg[/img]
@ Jelmer,
Een Speedster kan 200 liter aan bagage meenemen. De opening is meer de beperkende factor dan het volume van de kofferbak.
M.b.t. de Eagle:
Heeft iemand al informatie over het chassis dat Lotus hiervoor gebruikt? Want de "badkuip" van de Elise en derivaten lijkt me nu niet echt het meest geschikt voor een echte 2+2 indeling ...
SteV6
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Interieurfoto's:
[img:450:298]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... le%205.jpg[/img]
[img:450:298]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... le%206.jpg[/img]
Bron
SteV6
[img:450:298]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... le%205.jpg[/img]
[img:450:298]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... le%206.jpg[/img]
Bron
SteV6
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
-
- Berichten: 7334
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Uit alle verhalen die ik heb gelezen, maak ik op dat ze bij Lotus een "Versatile Vehicle Architecture" hebben opgezet.SteV6 schreef:M.b.t. de Eagle:
Heeft iemand al informatie over het chassis dat Lotus hiervoor gebruikt? Want de "badkuip" van de Elise en derivaten lijkt me nu niet echt het meest geschikt voor een echte 2+2 indeling ...
SteV6
Dit moet ze de mogelijkheid geven om ook aan andere fabrikanten onderdelen te leveren.
Zie bijvoorbeeld de Lotus - Spyker deal.
Het chassis van de Eagle wordt gebouwd door Lotus Lightweight Structures
Economisch gezien goed en slim van Lotus maar ik vind het zelf niet zo geweldig.
Resultaat is nog meer van hetzelfde.
Dit is een voorbeeld van wat ze ontwikkelt hebben en wat ook op de Eagle gebruikt wordt.
bron
[img:450:293]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... agle-1.jpg[/img]
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Oogt ok van voren.
[img:384:381]http://www.akkliu.demon.nl/foto/20080718eagle.jpg[/img]
[img:384:381]http://www.akkliu.demon.nl/foto/20080718eagle.jpg[/img]
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
Afgelopen donderdag met de vernieuwde Europa, de SE, mogen rijden en dat is toch wel een erg fijn apparaat. Met 225 pk en nog geen 1000 kg gaat hij goed vooruit. De uiterlijke aanpassingen maken het af, en maken het een veel mooiere auto dan de 'oude' S.
Ben benieuwd hoe de Eagle rijdt. Vind het wel een erg clean, mooi model.
Ben benieuwd hoe de Eagle rijdt. Vind het wel een erg clean, mooi model.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Lijkt een beetje op zo'n Artega:
[img:1024:768]http://image.automobilemag.com/f/multim ... a_gt+3.jpg[/img]
[img:1500:1126]http://www.8200rpm.com/gallery/101/Eaglefront.jpg[/img]
[img:1024:768]http://image.automobilemag.com/f/multim ... a_gt+3.jpg[/img]
[img:1500:1126]http://www.8200rpm.com/gallery/101/Eaglefront.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
yep, foto's hier>> velgen zou ik veranderen en wel jammer van die hoge lange versnellingspook...Mark Nauta schreef:De officiele naam is ook bekend. Hij gaat Evora heten!
http://www.pistonheads.com/lotus/defaul ... ryId=18415
en hier>>
http://carscoop.blogspot.com/2008/07/lo ... llery.html
[img:800:600]http://www.lotusevora.com/img/wallpaper ... 00x600.jpg[/img]
http://www.facelesspeople.com/
die laatste link is gaaf...kun je zelfs het motorgeluid...horen, wat best goed klinkt en mooie specs...dus grotere broertje van de Exige.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Leuk om te zien Ik ga over 1,5 maand naar de Lotus fabriek en heb al gevraagd of ik hem kan rijden via iemand bij Lotus 8) Maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken
Zie hier trouwens de actie op Wimbledon nog met de faceless people:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ledon.html
Zie hier trouwens de actie op Wimbledon nog met de faceless people:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ledon.html
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Toch wel vet zo 8)
[img:450:300]http://images.auto-motor-und-sport.de/h ... 50x300.jpg[/img]
[img:450:300]http://images.auto-motor-und-sport.de/h ... 50x300.jpg[/img]
ass check...ook vet.
[img:450:300]http://images.auto-motor-und-sport.de/h ... 50x300.jpg[/img]
[img:450:300]http://images.auto-motor-und-sport.de/h ... 50x300.jpg[/img]
[img:450:300]http://images.auto-motor-und-sport.de/h ... 50x300.jpg[/img]
ass check...ook vet.
[img:450:300]http://images.auto-motor-und-sport.de/h ... 50x300.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Mooi hoor.....en nee, dit is geen echte foto .
[img:800:450]http://img.worldcarfans.com/US/2008/8/5 ... Mini5L.jpg[/img]
Het is een snapshot uit GranTurismo 5 Prolugue voor op de PS3. De auto zal waarschijnlijk in een download voor dit spel beschikbaar worden. En waarschijnlijk ook in de hele versie van GT5.
http://www.worldcarfans.com/9080805.001 ... aystation3
[img:800:450]http://img.worldcarfans.com/US/2008/8/5 ... Mini5L.jpg[/img]
Het is een snapshot uit GranTurismo 5 Prolugue voor op de PS3. De auto zal waarschijnlijk in een download voor dit spel beschikbaar worden. En waarschijnlijk ook in de hele versie van GT5.
http://www.worldcarfans.com/9080805.001 ... aystation3
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
zow, der komen lekkere kanonnen aan...400pk :twisted:
Lotus heeft plannen met de Evora. Al meteen bij de introductie is gemeld dat een cabriolet onderweg is en nu is ook duidelijk dat er een supercharged-variant komt.
De Lotus Evora heeft een levenscyclus van acht jaar. De Engelse pers weet te melden dat in 2011 tijd is voor de cabrioletversie. Dat model moet er voor zorgen dat wanneer de grootste aandacht rond de Evora is weggeëbd, de productie in Hethel op tweeduizend stuks per jaar blijft. Dat aantal moet samen met de Elise worden gehaald.
De Evora leent een deel van zijn techniek aan de opvolger van de Esprit, die voor 2011 op stapel staat. De wielophanging en een deel van de bodem worden ook voor die sportauto met V8-motor gebruikt.
Binnen twee jaar staat er een 320 pk sterke Evora klaar die de huidige 280 pk-variant de loef moet afsteken. Ook is men in Hethel bezig met een S-versie van de Evora. Daarvoor is in het motorruim ruimte gehouden voor een supercharger die aan de Toyota 3,5-liter V6 wordt geplakt. Met zijn 400 pk moet de Evora S een concurrent worden voor auto’s in de klasse van de 911 Turbo. De nul-tot-honderd-tijd ligt rond de vier seconden.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Dan moet een Evora S met "slechts" 400 pk flink op dieet om mee te komen met een 911 Turbo. De Evora zoals nu geïntroduceerd wordt staat al met 1300 kg op de schaal ... dus gebrek aan vermogen met minder gewicht wordt al zeer moeilijk.quote GTrene schreef:Daarvoor is in het motorruim ruimte gehouden voor een supercharger die aan de Toyota 3,5-liter V6 wordt geplakt. Met zijn 400 pk moet de Evora S een concurrent worden voor auto’s in de klasse van de 911 Turbo. De nul-tot-honderd-tijd ligt rond de vier seconden.
Het antwoord hierop heb ik inmiddels gevonden in EVO #121. Het chassis bestaat uit 3 separate (gelijmde) aluminiumdelen die aan elkaar geschoefd worden. Het 2+2 deel zal niet groter zijn dan achterin een 911. De Lotusmedewerker die in dit stuk aangehaald wordt zegt trouwens dat de Evora meer gericht is op de Cayman, dan op de 911 qua concurrentiepostitie.SteV6 schreef:Heeft iemand al informatie over het chassis dat Lotus hiervoor gebruikt? Want de "badkuip" van de Elise en derivaten lijkt me nu niet echt het meest geschikt voor een echte 2+2 indeling ...
SteV6
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 231 gasten