Het einde van TVR?

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Het einde van TVR?

Bericht door Peter Tunissen » 23 apr 2006, 02:19

:( :( :( :( :(
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4929972.stm

50% van de werknemers die thuis mogen blijven, productie van 12 auto's per week naar 2 (hallo hee, dat zijn 100 auto's per jaar, daar overleef je als fabrikant dus nooit op), wat een kutnieuws zeg. :cry:

Ze bouwen nu misschien wel de beste auto's ooit en toch lijkt het net op dat moment mis te gaan.
Wat denken jullie, tijdelijke terugval of het definitieve einde?

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 23 apr 2006, 02:58

Ik hoop een tijdelijke terugval.Zou zonde zijn als een merk dat zulke mooie auto's durft te bouwen failiet zou gaan.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 23 apr 2006, 10:22

Hmm, dat is wel een triest bericht. Juist nu TVR dus goeie, extreme auto's is gaan bouwen, wil niemand ze hebben? Dan is het verhaal van die TVR adept die ooit zijn splinternieuwe TVR na de eerste rit terugbracht naar de fabriek onder het mom van: Dit is geen TVR, want er is NIETS mis mee... toch niet zo'n uitzonderlijk verhaal?! :roll:

Lionheart

Bericht door Lionheart » 23 apr 2006, 19:49

---
Laatst gewijzigd door Lionheart op 10 mei 2006, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 23 apr 2006, 19:58

Ik las zojuist nog dat ze hun garantieperiode voor de T350 naar twee jaar hadden gebracht.

Jammer hoor...misschien het idee dat er een Rus aan het roer staat? Mijn centuh kregtie niet...

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 24 apr 2006, 12:06

Lionheart schreef:@Peter: hoeveel heb jij al apart liggen, misschien komen we al een stuk(je) ;)
*schudt beurs ondersteboven*

3 euro en 27 cent.
Zullen we niet ver mee komen denk? :lol:

Ik hoop dat het mee gaat vallen en dit nieuws in ieder geval weer wat chauvinistische Engelsen aan gaat zetten om toch een nieuwe TVR te kopen, maar op de Engelse fora (Pistonheads/EVO) vrezen de meeste mensen toch het ergste. :(

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 24 apr 2006, 13:18

Velen die zich aangetrokken voelen tot dit type auto's gaat als het puntje bij paaltje komt, zijn geld tellen, en nadenken of dit wel verstandig is om aan te schaffen, mede omdat er prijstechnische alternatieven te over zijn die door de buitenwereld als verstandiger worden betiteld. Want hoe lang zouden wij wikken en wegen als we de centen voor een Sagaris klaar hebben liggen? Koop je de auto gelijk of ga je de alternatieven toch nog eens meewegen. Zijn de onderhouds kosten wellicht niet helemaal normaal, als je een snelle rebuild van je blok moet hebben? Dat zijn toch argumenten die je mee zal nemen als je met een plasticzak met euro's staat te drentelen voor je een bestelling plaatst.

Ik zou het ook stevig nadenken of een Z4 M coupe niet de betere koop zou zijn. Ondanks de extreme puurheid van de Sagaris.

Michel

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 24 apr 2006, 15:21

Ik zou eerder twijfelen over eentje met de kop eraf, dat zal ze ook nog wel parten spelen.

Ze geven nu drie jaar garantie omdat ze (in ieder geval zelf menen dat ze) betere auto's bouwen.
Of je dan een nieuwe koopt en er twee jaar in blijft rijden of een van een jaar oud koopt en daar twee jaar in blijft rijden, dat maakt eigenlijk maar heel weinig uit.

Maar de kopers liggen nog wat achter, denken bij de kwaliteit nog aan uit elkaar vallende plastic troep, dus de afschrijving is wel nog mega.

Over twee jaar bekeken scheelt een nieuwe of eentje van een jaar oud kopen je misschien wel £10.000-15.000 aan afschrijving, dat is toch serieus geld, zelfs in die prijsregionen.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 27 apr 2006, 10:08


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 gasten