Stelling; Engelse indentiteit is niet meer.

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Stelling; Engelse indentiteit is niet meer.

Bericht door RVV » 21 apr 2006, 15:57

De Engelse auto industrie is door de vakbonden naar de kloten geholpen, waardoor buitenlandse autoconcerns, zoals VAG BMW en Ford hun kans schoon zagen en voor een habbekrats zich erin werkte.

Klasieke Engelse merken als Aston martin en Jaguar zijn overgewaardeerde Ford Mondeo's geworden, Bentley is een opgepoetste Passat en Rolls een opgepompte 7 serie. Mini is maxi geworden en Rover is [img:100:125]http://i3.photobucket.com/albums/y88/sp ... /rover.gif[/img]

Kortom de Engelse indentiteit is verkwanseld aan de hongerige auto industrie.

Of juist niet ? Zijn Engelse auto's nog steeds datgene waar ze in jou beleving voor staan ? Klasse, uitstraling en karakter ? Of eerder roestende rotzooi dat binnen 500 meter van ellende uit elkaar valt ?

Zouden we de Engelse merken missen als ze er niet meer zouden zijn ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 apr 2006, 15:59

Ikzelf heb dus een Engelse auto gehad, terwijl ik voorheen NOOIT een Engelse auto zou kopen, maar omdat BMW de fabrikant was van de Engelse Mini, zag ik het meer als een Duits merk dan als een Engels merk, sterker nog als Mini nog steeds 100% Engels was geweest dan had ik nooit zo'n auto gekocht.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 21 apr 2006, 16:02

we hebben Lotus, Noble, TVR, Caterham, Cobra, Radical, Ultima, Ariel en Westfield nog ;)

Verder heb ik niet zoveel met Engelse auto's. Hoewel zo'n AMV8 Vantage wel super is qua uiterlijk.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 21 apr 2006, 16:06

Tom schreef:we hebben Lotus, Noble, TVR, Caterham, Cobra, Radical, Ultima, Ariel en Westfield nog ;)

Verder heb ik niet zoveel met Engelse auto's. Hoewel zo'n AMV8 Vantage wel super is qua uiterlijk.
Mee eens! De gezinsauto en de upperclass bentley en en Rolls zijn niet meer. Maar voor de pure sportwagens doen ze (nog) mee. Betrouwbaarheid word echter een steeds belangrijker argument bij de consument met geld. Ben bijvoorbeeld benieuwd of een Sagaris fluitend 100k km kan draaien zonder noemenswaardige problemen. Krijg dat gevoel bij Ferrari F430 steeds meer, of dat waar is zal natuurlijk de vraag zijn.

Z4 M coupe is natuurlijk de keus van de boekhouder tegenover een TVR!

Michel

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 22 apr 2006, 16:22

Vergeet LandRover niet! De (splinternieuwe) Defender 110 waarmee wij de racer vervoeren was bij aflevering al stuk! :lol:


En een merk dat nog steeds op en top Britsheid uitstraalt is natuurlijk Bristol. AC is nog in de running, net als Morgan. En nog vele andere merken naast de door Tom en Rico genoemde merken.


@Michel: een Z4 MCoupé keuze van de boekhouder? Ik ken accountants die dan toch echt de TVR adviseren onder het mom van: hoe meer afschrijving en onderhoudskosten, hoe beter! :wink:

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 30 aug 2006, 20:55

Ben wel van mening dat engelse nog steeds typerende autos maken.

Kijk eens naar de Connaught type D-GT. Ik heb hem nog nooit in het echt gezien maar mijn god wat een geweldig concept. Voor de motor trekt mijn interesse, een 2 liter V12.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 30 aug 2006, 21:01

Maar, dat is met elk automerk tegenwoordig wel.....

welke merk doet alles nog in eigen ontwikkeling zonder de basis, de motor etc etc etc in te kopen bij een andere fabrikant of gezamelijk te ontwikkelen :?:

Heeft weinig met Engels te maken.

Wel een van de laatsten die het vol hebben gehouden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten