taaffert nu ook aan de BMW--> 335i coupe
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
taaffert nu ook aan de BMW--> 335i coupe
[Edit] alle foto's werken niet meer en tekst was niet meer up to date[/edit]
Al een tijdje lid en met veel plezier, vind ik het nu eens tijd mijzelf voor te stellen.
Hier een clipje van mijn SAAB --> Klik hier
Laatste update over de BMW vind je hier 335i
Al een tijdje lid en met veel plezier, vind ik het nu eens tijd mijzelf voor te stellen.
Hier een clipje van mijn SAAB --> Klik hier
Laatste update over de BMW vind je hier 335i
Laatst gewijzigd door taaffert op 04 mei 2015, 11:56, 10 keer totaal gewijzigd.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
- frank de jonge
- Berichten: 9703
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
- Desmond Prins
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
- Locatie: Vaassen
- Contacteer:
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Erg leuke auto!
Als eerste auto had er bij mij ook nog bijna een Saab op de oprit gestaan. Prima auto's, goed imago, vrijwel altijd keurig bereden/onderhouden en ook vol met karakter.
Heb dan ook tijdens de zoektocht naar mij eerste auto aardig wat uurtjes oa op het Saabforum zitten neuzen.
Maar uiteindelijk, laf als ik ben, toch voor de charmes van een BMW gevallen (net als 80% van het forum hier )
Als eerste auto had er bij mij ook nog bijna een Saab op de oprit gestaan. Prima auto's, goed imago, vrijwel altijd keurig bereden/onderhouden en ook vol met karakter.
Heb dan ook tijdens de zoektocht naar mij eerste auto aardig wat uurtjes oa op het Saabforum zitten neuzen.
Maar uiteindelijk, laf als ik ben, toch voor de charmes van een BMW gevallen (net als 80% van het forum hier )
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Jah, dat valt me wel op ja, errug groot gedeelte hier is BMW-fan, maar dat vind ik niet erg, zijn ook gewoon erg goeie rijdersauto's.ceet schreef:Erg leuke auto!
Als eerste auto had er bij mij ook nog bijna een Saab op de oprit gestaan. Prima auto's, goed imago, vrijwel altijd keurig bereden/onderhouden en ook vol met karakter.
Heb dan ook tijdens de zoektocht naar mij eerste auto aardig wat uurtjes oa op het Saabforum zitten neuzen.
Maar uiteindelijk, laf als ik ben, toch voor de charmes van een BMW gevallen (net als 80% van het forum hier )
Auto gaat komende week getaxeerd worden, kben benieuwd. Dit wilde ik namelijk nog geregeld hebben voordat ik er mee naar Zweden op vakantie ga, naar het grote Saabfestival
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Update:
Van het weekend voor de gein weer op de bank gegaan, er was nog een plek vrij, was eigenlijk alleen aanwezig als toeschouwer.
Ik had de laatste tijd na een aanpassing al wel het idee dat het allemaal wat lekkerder liep, wat op de bank ook tot uitdrukking kwam:
Met als resultaat (afgelezen waardes vanwege aandrijfverlies delen door 0,85 = 17%):
228.7 pk
311.4 Nm
Rood is van de vorige keer.
Edit: Foto werkt niet meer
Stoichiometrisch ook alles verantwoord, niks meer aan doen dus.
Opmerkelijk ook vergeleken de andere classics (het was de meerdere malen per jaar terugkerende Saabforum vermogensbankmeeting), ik heb niet echt een piek, het bouwt gewoon op, en op, en op, bijna atmosferisch.
De link naar de run (beter filmpje volgt nog), je hoort mijn verbazing wel overigens --> Klik
En dat allemaal uit een 15 jaar oude 2 liter 8)
Van het weekend voor de gein weer op de bank gegaan, er was nog een plek vrij, was eigenlijk alleen aanwezig als toeschouwer.
Ik had de laatste tijd na een aanpassing al wel het idee dat het allemaal wat lekkerder liep, wat op de bank ook tot uitdrukking kwam:
Met als resultaat (afgelezen waardes vanwege aandrijfverlies delen door 0,85 = 17%):
228.7 pk
311.4 Nm
Rood is van de vorige keer.
Edit: Foto werkt niet meer
Stoichiometrisch ook alles verantwoord, niks meer aan doen dus.
Opmerkelijk ook vergeleken de andere classics (het was de meerdere malen per jaar terugkerende Saabforum vermogensbankmeeting), ik heb niet echt een piek, het bouwt gewoon op, en op, en op, bijna atmosferisch.
De link naar de run (beter filmpje volgt nog), je hoort mijn verbazing wel overigens --> Klik
En dat allemaal uit een 15 jaar oude 2 liter 8)
Laatst gewijzigd door taaffert op 02 feb 2009, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Nee niet echt, een 900 Classic gaat niet strak door de bocht. Dan moet je er héél erg veel aan gaan veranderen, wat op den duur ook wel zal gebeuren, maar nu nog even niet.
Ik heb nog een 99 uit '82, die stuurt véél beter (toen ie nog heel was).
De 99, inmiddels in de kreukels.
Edit: Foto's werken niet meer
Ik heb nog een 99 uit '82, die stuurt véél beter (toen ie nog heel was).
De 99, inmiddels in de kreukels.
Edit: Foto's werken niet meer
Laatst gewijzigd door taaffert op 02 feb 2009, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Na lang wikken en wegen toch maar besloten het onderstel eens onder handen te nemen. Zeker om het bochtgedrag van de wagen te verbeteren, maar ook dat van mij Daar heb je nu eenmaal vind ik een goede auto voor nodig en met een dweil ga ik dat niet doen.
Afgelopen woensdag ben ik naar Hulst getogen, alwaar Daniël van Retroll mij al vrolijk stond op te wachten met z'n pitspoezen. De eerste klus kon beginnen, het slopen van een zwarte '92-er 3-deurs met aeropakket, nou, met liefde
Nadat alle goed bruikbare onderdelen eraf gesloopt waren, afvoeren maar!
Hier zijn we een kleine anderhalve dag mee zoet geweest. En toen, toen was mijn auto aan de beurt!!
Ik heb gekozen voor een vrij stevige afstelling
- SweedSpeed verlagingsveren (goed en solide spul, beste zo te krijgen voor een 900 Classic)
- Bilstein B6 Sport dempers
En wat verder nog vervangen is:
- Fuseekogels
- Stuurkogels
- Reactiestangrubbers
- Stabilisatorstangrubbers
- Draagarmrubbers
Het pretpakket:
De ouwe meuk erondervandaan gehaald
Met de kanttekening, dat mijn auto nog steeds als een van de strakste 900 Classics rijdt waar ik ooit in gereden heb. Ook fuseekogels e.d. was allemaal nog niet eens een APK-aantekening, maar ik heb liever een goeie auto waarbij het een en ander op voorhand vervangen wordt dan een auto die van APK naar APK leeft.
Maar goed, die had ik dus niet meer nodig.
De achterveren oud en nieuw:
Voorveren oud en nieuw:
Stabilisatorstangrubbers, geen wonder dat ik af en toe een klapperend geluid had, kijk eens, mooi ovaal rubber! Onderste is de nieuwe.
Ook bij deze klus was het weer zo, soms zit het mee, soms zit het tegen. Dat laatste was bij deze foto het geval, daar krijg je soms toch best lange (zere) vingers van
Zoals dat goed heet, monteren in omgekeerde volgorde van het demonteren.
Nieuwe setje achter:
Nieuwe setje voor, nieuwe stuurkogel zie je ook goed zitten:
Toen was het zover, hier komt ie voor het eerst van de brug, op de grond.
Gisteren bij de 7-Heuvelentocht toch duidelijk ondervonden dat de auto nog even uitgelijnd moest worden, sterker nog, dat was een must. De banden 'knoeperde' overduidelijk (om in Powertje termen te spreken).
Daarom vanmorgen vroeg maar de wekker gezet (jaja, en dat op mijn laatste vrije dag van het jaar) en naar Stigter's in Vianen getogen om mijn bolide eens grondig en vakkundig te laten uitlijnen.
Om te illustreren hoezo. Hier mijn achterband, Michelin Pilot Premacy 195/60 R 15 V, niet de allergoedkoopste banden. Deze liggen rondom en zijn ongeveer even oud. Profiel goed te zien.
De knoeperende voorbanden...
Eeuwig zonde, die gaan nog een seizoen mee, maar dan leg ik er toch écht weer nieuwe op... 500km verkeerd uitgelijnd gereden, achteraf nog veel te veel.
Op de uitlijnbank ermee en uitlezen maar!
Ik heb de uitdraai, maar dit is duidelijker.
Alle waardes in het rood zijn niet goed...
Dat is dus zo'n beetje alles wat je op de vooras aan afstelling kan hebben. We hebben overigens het rechterdraagarm vervangen, dus dat kan kloppen dat ie enige afstelling behoeft, maar toch...
Enige wat goed was was de wielvlucht links, gezien de verlaging hebben we dat ook zo gehouden, beter bochtengedrag.
Het afstellen van de wielvlucht gebeurt overigens met deze stelplaatjes, die achter het bovenste draagarm zitten. Deze kun je er tussenuit halen, of toevoegen (als je ze hebt).
Te vinden op de uiteinden net onder de groene remleiding.
Nu stuurt ie weer als een echte macho² bolide. Ik ben er blij mee en heb vanavond mijn vader even getrakteerd op een rondje sturen... Het potentieel van dit onderstel had ie never verwacht
Daan, werkplaatschef / directeur / van Retroll, bedankt voor de gastvrijheid en de heerlijke SAABsfeer waarin we weer hebben kunnen sleutelen.
En Stigter's heeft z'n werk ook weer goed gedaan.
Ik ben een blij mensch.
Afgelopen woensdag ben ik naar Hulst getogen, alwaar Daniël van Retroll mij al vrolijk stond op te wachten met z'n pitspoezen. De eerste klus kon beginnen, het slopen van een zwarte '92-er 3-deurs met aeropakket, nou, met liefde
Nadat alle goed bruikbare onderdelen eraf gesloopt waren, afvoeren maar!
Hier zijn we een kleine anderhalve dag mee zoet geweest. En toen, toen was mijn auto aan de beurt!!
Ik heb gekozen voor een vrij stevige afstelling
- SweedSpeed verlagingsveren (goed en solide spul, beste zo te krijgen voor een 900 Classic)
- Bilstein B6 Sport dempers
En wat verder nog vervangen is:
- Fuseekogels
- Stuurkogels
- Reactiestangrubbers
- Stabilisatorstangrubbers
- Draagarmrubbers
Het pretpakket:
De ouwe meuk erondervandaan gehaald
Met de kanttekening, dat mijn auto nog steeds als een van de strakste 900 Classics rijdt waar ik ooit in gereden heb. Ook fuseekogels e.d. was allemaal nog niet eens een APK-aantekening, maar ik heb liever een goeie auto waarbij het een en ander op voorhand vervangen wordt dan een auto die van APK naar APK leeft.
Maar goed, die had ik dus niet meer nodig.
De achterveren oud en nieuw:
Voorveren oud en nieuw:
Stabilisatorstangrubbers, geen wonder dat ik af en toe een klapperend geluid had, kijk eens, mooi ovaal rubber! Onderste is de nieuwe.
Ook bij deze klus was het weer zo, soms zit het mee, soms zit het tegen. Dat laatste was bij deze foto het geval, daar krijg je soms toch best lange (zere) vingers van
Zoals dat goed heet, monteren in omgekeerde volgorde van het demonteren.
Nieuwe setje achter:
Nieuwe setje voor, nieuwe stuurkogel zie je ook goed zitten:
Toen was het zover, hier komt ie voor het eerst van de brug, op de grond.
Gisteren bij de 7-Heuvelentocht toch duidelijk ondervonden dat de auto nog even uitgelijnd moest worden, sterker nog, dat was een must. De banden 'knoeperde' overduidelijk (om in Powertje termen te spreken).
Daarom vanmorgen vroeg maar de wekker gezet (jaja, en dat op mijn laatste vrije dag van het jaar) en naar Stigter's in Vianen getogen om mijn bolide eens grondig en vakkundig te laten uitlijnen.
Om te illustreren hoezo. Hier mijn achterband, Michelin Pilot Premacy 195/60 R 15 V, niet de allergoedkoopste banden. Deze liggen rondom en zijn ongeveer even oud. Profiel goed te zien.
De knoeperende voorbanden...
Eeuwig zonde, die gaan nog een seizoen mee, maar dan leg ik er toch écht weer nieuwe op... 500km verkeerd uitgelijnd gereden, achteraf nog veel te veel.
Op de uitlijnbank ermee en uitlezen maar!
Ik heb de uitdraai, maar dit is duidelijker.
Alle waardes in het rood zijn niet goed...
Dat is dus zo'n beetje alles wat je op de vooras aan afstelling kan hebben. We hebben overigens het rechterdraagarm vervangen, dus dat kan kloppen dat ie enige afstelling behoeft, maar toch...
Enige wat goed was was de wielvlucht links, gezien de verlaging hebben we dat ook zo gehouden, beter bochtengedrag.
Het afstellen van de wielvlucht gebeurt overigens met deze stelplaatjes, die achter het bovenste draagarm zitten. Deze kun je er tussenuit halen, of toevoegen (als je ze hebt).
Te vinden op de uiteinden net onder de groene remleiding.
Nu stuurt ie weer als een echte macho² bolide. Ik ben er blij mee en heb vanavond mijn vader even getrakteerd op een rondje sturen... Het potentieel van dit onderstel had ie never verwacht
Daan, werkplaatschef / directeur / van Retroll, bedankt voor de gastvrijheid en de heerlijke SAABsfeer waarin we weer hebben kunnen sleutelen.
En Stigter's heeft z'n werk ook weer goed gedaan.
Ik ben een blij mensch.
Laatst gewijzigd door taaffert op 02 feb 2009, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Ja tot nu toe goed hoor!
Was nog vergeten te vermelden, heb er nog eentje bijgekocht.
Uit 1987, van een oude dame (91) geweest die `m toen nieuw heeft gekocht en niet meer mocht rijden van haar familie.
Altijd bij de SAABdealer onderhouden en had pas 129.000km op de klok staan.
Het was een vrij standaard auto, maar heb daar het volgende nog aan gedaan:
- Originele witte velgen laten maken
- Witte knippers aan de zijkant en voor
- Rally-lampen voor
- Turbo voorspoiler
- Turbo-achterspoiler
- Middenconsole
- Toerenteller inbouwen (dat had ie niet!!)
- Goede audio-upgrade (dat wat eerst in mijn turbo zat zit nu in deze)
- En nog wat kleine comfortverhogende dingetjes
Komt nog een alarm in met cv+ afstandbediening.
Was nog vergeten te vermelden, heb er nog eentje bijgekocht.
Uit 1987, van een oude dame (91) geweest die `m toen nieuw heeft gekocht en niet meer mocht rijden van haar familie.
Altijd bij de SAABdealer onderhouden en had pas 129.000km op de klok staan.
Het was een vrij standaard auto, maar heb daar het volgende nog aan gedaan:
- Originele witte velgen laten maken
- Witte knippers aan de zijkant en voor
- Rally-lampen voor
- Turbo voorspoiler
- Turbo-achterspoiler
- Middenconsole
- Toerenteller inbouwen (dat had ie niet!!)
- Goede audio-upgrade (dat wat eerst in mijn turbo zat zit nu in deze)
- En nog wat kleine comfortverhogende dingetjes
Komt nog een alarm in met cv+ afstandbediening.
Laatst gewijzigd door taaffert op 02 feb 2009, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
En inmiddels ook een eigen ruimte om te sleutelen en de wagens te stallen.
Op termijn komt er nog een brug e.d. in te staan.
Samen met Powertje, ach, denk dat sommigen de BMW wel herkennen (iedereen rijdt toch BMW hier? )
Edit: Foto's werken niet.
Op termijn komt er nog een brug e.d. in te staan.
Samen met Powertje, ach, denk dat sommigen de BMW wel herkennen (iedereen rijdt toch BMW hier? )
Edit: Foto's werken niet.
Laatst gewijzigd door taaffert op 02 feb 2009, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: Taaffert met z'n SAABs
Even een update, er is weer het een en ander veranderd in het wagenpark.
Deze vijfdeurs heb ik al een tijd:
En deze ook:
Sinds vorig weekend is daar een mooi fris blauwe T8 uit 1989 bijgekomen. Gekregen van een lieve dame.
Het is een origineel Nederlandse auto, tot 2005 bereden door eerste eigenaar. In die tijd, is er niet zo heel veel mee gereden...
De auto zou een lekke koppakking hebben. Maar kon er wel gewoon mee rijden, was niet zo heel erg.
Auto opgehaald in de buurt van Den Haag, vervolgens beetje gaan rijden en moet zeggen, dat beviel me heel goed! Ik durfde het wel aan zonder volgauto (de andere turbo) richting Retroll (SAABspecialist) in Hulst te rijden, toch gauw wel wat kilometers verder. We kwamen toch langs Breda, dus de T16 daar gedropt en verder met de T8 naar Hulst gereden. Ging allemaal goed, geen rare rook uit de uitlaat, motor blijft mooi op temp etc...
Daar aangekomen, eens ingewikkeld onder de motorkap gekeken. Start niet heel vlot, maar eej, tis een T8, daar had ik nog geen ervaring mee.
Snelste diagnose die je kunt maken over de gezondheid van een auto is de compressietest. Zeker gezien het feit dat bij minimaal opendraaien van het koelreservoir het water (prut) eruit spoot, zat er toch ergens iets niet goed. En ja hoor, 8.5-10.5-10.5-10.5 gaf de meter aan. Duidelijk, een cilinder gaf een probleem.
Goed, auto daargelaten en met de sneeuwmobiel weer terug gereden, 100km noordelijker.
Vervolgens Daan (van Retroll) aan de telefoon van de week. Koppakking zag er op zich goed uit, maar twee kleppen, van cilinder 1 zagen er niet helemaal jofel uit, gingen stroef. Diagnose duidelijk, daar moet wat aan gedaan worden.
En dat is gisteren gebeurd!
Kop is volledig uit mekaar geweest. Alle kleppen zijn eruit geweest, ontdaan van koolafzetting en weer teruggeplaatst, met gepolijste zittingen. De uitgebreide reportage volgt nog, ik had mijn memorystick vergeten gisteren van de camera...
En dan ga je `m voor de eerste keer starten...
Woow Wat een verschil! Wat klinkt dat ding goed nu! :applause:
Ben vannacht dan ook met een grijns op mijn gezicht terug gereden vanuit Hulst. Wat een heerlijke wagen en wat een mooie klus om te doen.
Vandaag de lijn van gisteren doorgezet. De auto maar eens visueel onder handen genomen. De wagen heeft namelijk een half jaar stilgestaan, buiten...
Eindresultaat volgt nog, want het werd eer ik klaar was te donker om echt goeie foto's te nemen van het resultaat. De auto glimt nu weer, het zonnescherm is schimmelaf, het schuifdak is niet meer groen, de wielen zijn weer grijs en héél véél zwarte puntjes zijn weer uit de lak. Nog niet allemaal, maar dat komt weer.
En ja, deze moet natuurlijk ook verder gestyled worden:
De audio-upgrade ligt al klaar, evenals de sirene.
De uitlaat rochelt nog wat te braaf --> katvervanger zou welkom zijn
Als alles de komende 2000 km nog lekker blijft, komt er een andere APC in --> meer vermogen
Heb nog een setje velgen met banden, maar deze zijn eigenlijk ook nog erg goed, weet het dus nog niet.
Verlaging e.d. hoeft nog even niet, deze rijdt ook nog erg strak.
En dan hebben we nog wat andere zaken, zoals de oortjes bij de operaraampjes die uit een andere auto komen.
Hier zit een nieuwe hemel (wel helaas zonder schuifdak...) in en nieuwe oortjes --> Mooi!
Waarschijnlijk gebruik ik deze voor onderdelen.
De komende tijd dus nog wel wat te doen, eigenlijk is het toch wel jammer dat ik er niet doordeweeks mee kan rijden... :O:[/quote]
Deze vijfdeurs heb ik al een tijd:
En deze ook:
Sinds vorig weekend is daar een mooi fris blauwe T8 uit 1989 bijgekomen. Gekregen van een lieve dame.
Het is een origineel Nederlandse auto, tot 2005 bereden door eerste eigenaar. In die tijd, is er niet zo heel veel mee gereden...
De auto zou een lekke koppakking hebben. Maar kon er wel gewoon mee rijden, was niet zo heel erg.
Auto opgehaald in de buurt van Den Haag, vervolgens beetje gaan rijden en moet zeggen, dat beviel me heel goed! Ik durfde het wel aan zonder volgauto (de andere turbo) richting Retroll (SAABspecialist) in Hulst te rijden, toch gauw wel wat kilometers verder. We kwamen toch langs Breda, dus de T16 daar gedropt en verder met de T8 naar Hulst gereden. Ging allemaal goed, geen rare rook uit de uitlaat, motor blijft mooi op temp etc...
Daar aangekomen, eens ingewikkeld onder de motorkap gekeken. Start niet heel vlot, maar eej, tis een T8, daar had ik nog geen ervaring mee.
Snelste diagnose die je kunt maken over de gezondheid van een auto is de compressietest. Zeker gezien het feit dat bij minimaal opendraaien van het koelreservoir het water (prut) eruit spoot, zat er toch ergens iets niet goed. En ja hoor, 8.5-10.5-10.5-10.5 gaf de meter aan. Duidelijk, een cilinder gaf een probleem.
Goed, auto daargelaten en met de sneeuwmobiel weer terug gereden, 100km noordelijker.
Vervolgens Daan (van Retroll) aan de telefoon van de week. Koppakking zag er op zich goed uit, maar twee kleppen, van cilinder 1 zagen er niet helemaal jofel uit, gingen stroef. Diagnose duidelijk, daar moet wat aan gedaan worden.
En dat is gisteren gebeurd!
Kop is volledig uit mekaar geweest. Alle kleppen zijn eruit geweest, ontdaan van koolafzetting en weer teruggeplaatst, met gepolijste zittingen. De uitgebreide reportage volgt nog, ik had mijn memorystick vergeten gisteren van de camera...
En dan ga je `m voor de eerste keer starten...
Woow Wat een verschil! Wat klinkt dat ding goed nu! :applause:
Ben vannacht dan ook met een grijns op mijn gezicht terug gereden vanuit Hulst. Wat een heerlijke wagen en wat een mooie klus om te doen.
Vandaag de lijn van gisteren doorgezet. De auto maar eens visueel onder handen genomen. De wagen heeft namelijk een half jaar stilgestaan, buiten...
Eindresultaat volgt nog, want het werd eer ik klaar was te donker om echt goeie foto's te nemen van het resultaat. De auto glimt nu weer, het zonnescherm is schimmelaf, het schuifdak is niet meer groen, de wielen zijn weer grijs en héél véél zwarte puntjes zijn weer uit de lak. Nog niet allemaal, maar dat komt weer.
En ja, deze moet natuurlijk ook verder gestyled worden:
De audio-upgrade ligt al klaar, evenals de sirene.
De uitlaat rochelt nog wat te braaf --> katvervanger zou welkom zijn
Als alles de komende 2000 km nog lekker blijft, komt er een andere APC in --> meer vermogen
Heb nog een setje velgen met banden, maar deze zijn eigenlijk ook nog erg goed, weet het dus nog niet.
Verlaging e.d. hoeft nog even niet, deze rijdt ook nog erg strak.
En dan hebben we nog wat andere zaken, zoals de oortjes bij de operaraampjes die uit een andere auto komen.
Hier zit een nieuwe hemel (wel helaas zonder schuifdak...) in en nieuwe oortjes --> Mooi!
Waarschijnlijk gebruik ik deze voor onderdelen.
De komende tijd dus nog wel wat te doen, eigenlijk is het toch wel jammer dat ik er niet doordeweeks mee kan rijden... :O:[/quote]
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Taaffert met z'n SAABs
We raken zowat de tel kwijt man
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Taaffert met z'n SAABs
Taaffert wint! Ik heb slechts 3 900's :drinking:
Mooi wagenpark! Binnenkort maar eens een minimeet doen als 900 rijdende DF-ers.
Wat kost zo'n koprevisie voor een 8 klepper?
Mooi wagenpark! Binnenkort maar eens een minimeet doen als 900 rijdende DF-ers.
Wat kost zo'n koprevisie voor een 8 klepper?
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: Taaffert met z'n SAABs
hehe
Ik heb de koprevisie grotendeels zelf gedaan, dus de kosten vielen wel mee eigenlijk.
Echt leuk werkje.
Inderdaad maar eens meeten, kom eens naar de Fabrique zou ik zeggen
Staan ook nog 2 BMW 2002 touring's, het is en blijft DF hier natuurlijk!
Ik heb de koprevisie grotendeels zelf gedaan, dus de kosten vielen wel mee eigenlijk.
Echt leuk werkje.
Inderdaad maar eens meeten, kom eens naar de Fabrique zou ik zeggen
Staan ook nog 2 BMW 2002 touring's, het is en blijft DF hier natuurlijk!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten