taaffert nu ook aan de BMW--> 335i coupe
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: Taaffert met z'n SAABs, 2 turbo (1 cabrio) en een C30...
Het mooie weer komt er weer aan, het gaat weer kriebelen.
Ik ben afgelopen winter toch wel even bezig geweest om naar een alternatief te zoeken voor de cabrio en toen is mijn oog gevallen op een BMW M5 (type E39 voor de kenners, wat mij betreft de enige echte M5). Nou is het op zich niet zo moeilijk om een goed en mooi exemplaar te pakken te krijgen (Duitsland staat er vol mee), maar de jaarlijkse exploitatiekosten (véél banden en rest van onderhoud) zijn toch wel dermate hoog, dat ik er vanaf zie, voor nu. Maar goed, dan wil je toch ook wel ander mooi speelgoed tot je beschikking hebben. Dit is dan ook de reden dat ik er voor gekozen heb om toch nog het nodige te investeren in mijn cabrio.
Komende maand zal het volgende aan de auto vervangen en vernieuwd worden, alles wordt uitgevoerd door KCPerformance:
Custom Onderstel
Bilstein B6 Sport shock absorber set
KCPerformance verlagingsveren
Complete set of rubbers OEM / poly (mix), dus ook de motor wordt gelicht voor voorste rubbers
Versterkte draagarmen voor
4x Front side - Ball joints – both up and bottom side
Including mounting of the chassis
Lagers
2x SKF voorwiel lagers inclusief werk
Strakker kontje
Whiteline Swaybar (verstelbaar) achter
Whiteline Panardstang verstelbaar achter
3D-uitlijnen
Wielen Uitlijnen inclusief camber adjustment plates by KCPerformance
Groot Onderhoud
4x Bougie
4.5 Liter Olie - 10w40 Valvoline
Oliefilter
Luchtfilter etc….
Remmerij
Nieuwe remmen, rondom
Voor & Achter Remschijven
Remblokken DSPerformance
Overig
APK
Nieuw custom metallic gecoate en gerichte 16” crossspokes velgen monteren
Zoals je kunt zien vind ik een strak, veilig en goed rijdende cabrio belangrijker dan een nieuwe kap. De kap is niet de mooiste meer, maar wel nog waterdicht, dus deze volgt later nog
Laatste weekend van maart (of eerst van april, net hoe je er tegenaan kijkt) staat er een mooie trip richting de Eifel / Ring gepland, dan ga ik `m ff de sporen geven en uitproberen.
Ik ben afgelopen winter toch wel even bezig geweest om naar een alternatief te zoeken voor de cabrio en toen is mijn oog gevallen op een BMW M5 (type E39 voor de kenners, wat mij betreft de enige echte M5). Nou is het op zich niet zo moeilijk om een goed en mooi exemplaar te pakken te krijgen (Duitsland staat er vol mee), maar de jaarlijkse exploitatiekosten (véél banden en rest van onderhoud) zijn toch wel dermate hoog, dat ik er vanaf zie, voor nu. Maar goed, dan wil je toch ook wel ander mooi speelgoed tot je beschikking hebben. Dit is dan ook de reden dat ik er voor gekozen heb om toch nog het nodige te investeren in mijn cabrio.
Komende maand zal het volgende aan de auto vervangen en vernieuwd worden, alles wordt uitgevoerd door KCPerformance:
Custom Onderstel
Bilstein B6 Sport shock absorber set
KCPerformance verlagingsveren
Complete set of rubbers OEM / poly (mix), dus ook de motor wordt gelicht voor voorste rubbers
Versterkte draagarmen voor
4x Front side - Ball joints – both up and bottom side
Including mounting of the chassis
Lagers
2x SKF voorwiel lagers inclusief werk
Strakker kontje
Whiteline Swaybar (verstelbaar) achter
Whiteline Panardstang verstelbaar achter
3D-uitlijnen
Wielen Uitlijnen inclusief camber adjustment plates by KCPerformance
Groot Onderhoud
4x Bougie
4.5 Liter Olie - 10w40 Valvoline
Oliefilter
Luchtfilter etc….
Remmerij
Nieuwe remmen, rondom
Voor & Achter Remschijven
Remblokken DSPerformance
Overig
APK
Nieuw custom metallic gecoate en gerichte 16” crossspokes velgen monteren
Zoals je kunt zien vind ik een strak, veilig en goed rijdende cabrio belangrijker dan een nieuwe kap. De kap is niet de mooiste meer, maar wel nog waterdicht, dus deze volgt later nog
Laatste weekend van maart (of eerst van april, net hoe je er tegenaan kijkt) staat er een mooie trip richting de Eifel / Ring gepland, dan ga ik `m ff de sporen geven en uitproberen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Taaffert met z'n SAABs, 2 turbo (1 cabrio) en een C30...
Dat is wel ff iets anders dan een M5!
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: Taaffert met z'n SAABs, 2 turbo (1 cabrio) en een C30...
Gisteravond al eens kritisch onder de cabrio doorgelopen en wat ik zag beviel me al. Sterker nog, ding is echt absurd hard. Heb ook nog aan de heren van KCP gevraagd of ze überhaupt wat waren tegengekomen, maar helemaal niks. Dat stemde mij wel positief.
Hier weer een update met foto's:
Hier weer een update met foto's:
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: Taaffert met z'n SAABs, Cabrio met snaarstrak onderstel
Heb net een heerlijk weekend achter de rug. Met mijn heerlijke cabrio 'toeren' over de bergweggetjes van de Eifel, samen met mijn vader (dus met twee cabrio's).
Ik kan niet anders zeggen, dan dat het mijn verwachtingen overtroffen heeft. Even voor de duidelijkheid, ik heb nooit de intentie gehad een beter of strakker rijdende dakloze 900 classic te fabrieken dan een dichte, ik wilde simpelweg de best rijdende 900 classic cabrio in NL. En ik durf te zeggen, dat is gelukt. :O:
Vandaag was het heerlijk droog en zonnig in de Eifel, dus dan weten de lui die daar ook wel eens rijden, gas erop! Ding gaat nu zo hard door de bocht, dat ik dacht 'waar gaat dit heen!', fenomenaal hoe de wagen nu stabiel in de bocht blijft kleven aan het asfalt. Op geen enkel moment is de wagen oncomfortabel en toch kun je er nog zo messcherp door de mee bochten raggen. Zoals je merkt, ik ben écht enthousiast. Ik kan met recht zeggen dat ik nu qua rij belevenis een beter rijdende classic caab heb dan toen ie uit de fabriek kwam rollen. Hoe het allemaal begon, check de foto's!
De ouwe meuk eronder vandaan. Klaar voor de schroot (wat wil je met 209.000 zonnige echte km op de klok)
Met speciaal gereedschap aan het werk
Een groot gedeelte van de nieuwe goodies die onder mijn auto zijn gekomen. Achterschijven, blokken, ashoezen en nog wat dingetjes voor o.a. het grote onderhoud ontbreken op de foto
Het eerste nieuwe (de swaybar) wordt gemonteerd
De Bilsteins met de KCP veren
Nieuwe wiellagers voor
Zo... Die is goed met vet!
Bilsteintjes met KCP veren en grotere remklauwen + schijven vóór
Je kunt ook net nog de nieuwe hoesjes en kogels zien
Voor het eerst op eigen (geleende) pootjes
Voor het eerst op z'n nieuwe pootjes 8)
De paarden mochten ook even kijken en knikte vol goedkeuring op onze aanwezigheid.
KAK, de kentekenplaathouder hangt scheef, snel rechthangen voor de foto!!
Trotse eigenaar
De wagen is afgelopen dinsdag uitgelijnd en je kunt wel op de foto's zien, toen stond ie nog wat hoger. Na montage van een nieuw onderstel moet alles nog even inzakken, dus voordat ik er over een maandje mee naar Toscane rijd, zal ie dus weer de bank opgaan om opnieuw uitgelijnd te worden.
En deze zijn van afgelopen weekend in de Eifel.
Op deze foto is de camber adjustment goed te zien.
De wagen van mijn vader. Hij was de BOB op vrijdag, ik zaterdagavond (Duits bier, je weet toch) en heb `m zaterdagavond even laten zien hoe de flippers op het stuur werken. Vervolgens heeft ie niks anders meer gedaan in de bergen en was ie echt een pak sneller dan op vrijdag. Vond ie zelf ook wel tof (had eerst de instelling, 'jah tis toch een automaat!'...)
Nu kunnen we motorisch weer verder. Op papier (de laatste vermogensbankmeting) heeft ie 175 pk... Maar das allang niet meer zo! De 9-3 van mijn vader heeft 175pk en okay, dat is een totaal andere auto, maar daar rijd ik rondjes omheen. Binnenkort ook maar eens op de vermogensbank gooien, beetje finetunen en dan weten we het exact :boogie:
De boys van KCPerformance hebben hun werk goed gedaan
Ik kan niet anders zeggen, dan dat het mijn verwachtingen overtroffen heeft. Even voor de duidelijkheid, ik heb nooit de intentie gehad een beter of strakker rijdende dakloze 900 classic te fabrieken dan een dichte, ik wilde simpelweg de best rijdende 900 classic cabrio in NL. En ik durf te zeggen, dat is gelukt. :O:
Vandaag was het heerlijk droog en zonnig in de Eifel, dus dan weten de lui die daar ook wel eens rijden, gas erop! Ding gaat nu zo hard door de bocht, dat ik dacht 'waar gaat dit heen!', fenomenaal hoe de wagen nu stabiel in de bocht blijft kleven aan het asfalt. Op geen enkel moment is de wagen oncomfortabel en toch kun je er nog zo messcherp door de mee bochten raggen. Zoals je merkt, ik ben écht enthousiast. Ik kan met recht zeggen dat ik nu qua rij belevenis een beter rijdende classic caab heb dan toen ie uit de fabriek kwam rollen. Hoe het allemaal begon, check de foto's!
De ouwe meuk eronder vandaan. Klaar voor de schroot (wat wil je met 209.000 zonnige echte km op de klok)
Met speciaal gereedschap aan het werk
Een groot gedeelte van de nieuwe goodies die onder mijn auto zijn gekomen. Achterschijven, blokken, ashoezen en nog wat dingetjes voor o.a. het grote onderhoud ontbreken op de foto
Het eerste nieuwe (de swaybar) wordt gemonteerd
De Bilsteins met de KCP veren
Nieuwe wiellagers voor
Zo... Die is goed met vet!
Bilsteintjes met KCP veren en grotere remklauwen + schijven vóór
Je kunt ook net nog de nieuwe hoesjes en kogels zien
Voor het eerst op eigen (geleende) pootjes
Voor het eerst op z'n nieuwe pootjes 8)
De paarden mochten ook even kijken en knikte vol goedkeuring op onze aanwezigheid.
KAK, de kentekenplaathouder hangt scheef, snel rechthangen voor de foto!!
Trotse eigenaar
De wagen is afgelopen dinsdag uitgelijnd en je kunt wel op de foto's zien, toen stond ie nog wat hoger. Na montage van een nieuw onderstel moet alles nog even inzakken, dus voordat ik er over een maandje mee naar Toscane rijd, zal ie dus weer de bank opgaan om opnieuw uitgelijnd te worden.
En deze zijn van afgelopen weekend in de Eifel.
Op deze foto is de camber adjustment goed te zien.
De wagen van mijn vader. Hij was de BOB op vrijdag, ik zaterdagavond (Duits bier, je weet toch) en heb `m zaterdagavond even laten zien hoe de flippers op het stuur werken. Vervolgens heeft ie niks anders meer gedaan in de bergen en was ie echt een pak sneller dan op vrijdag. Vond ie zelf ook wel tof (had eerst de instelling, 'jah tis toch een automaat!'...)
Nu kunnen we motorisch weer verder. Op papier (de laatste vermogensbankmeting) heeft ie 175 pk... Maar das allang niet meer zo! De 9-3 van mijn vader heeft 175pk en okay, dat is een totaal andere auto, maar daar rijd ik rondjes omheen. Binnenkort ook maar eens op de vermogensbank gooien, beetje finetunen en dan weten we het exact :boogie:
De boys van KCPerformance hebben hun werk goed gedaan
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Tsja... Dan wissel je ineens van baan en moet je je leaseauto inleveren. Ik heb nu overigens wel echt een gave baan, waarbij ik ook veel internationaal onderweg ben (dus leaseauto niet nuttig), maar je wilt natuurlijk ook in NL en omstreken lekker comfortabel in een recente auto onderweg zijn. Zeker met de winter op komst en de pekel, doet dat pijn in het classic-hart.
Wat ga je dan doen?
Eerst ben ik gaan kijken naar een ander merk, maar dat was toch niet praktisch. Vervolgens zou het een SAAB moeten worden. De 2.8 V6 is leuk, maar naar mijn mening véél te dorstig (ik heb er een aantal gereden, dus naar mijn rijstijl afgezet) dan kom je al gauw uit bij de 2.0 turbo's. Echter geldt daarvoor dat met mijn rijstijl het verbruik nog steeds rond de 1:10 blijft steken. Wanneer ik met de classics op pad ga kan ik dat ook halen. Nee, dat wordt `m niet.
Dan een diesel. Geen 2.2 in elk geval, daar heb ik niks mee. Mijn vader heeft die in zijn SportSedan gehad in 2003, dus ik heb er ook veel mee gereden, maar die vind ik niet meer van deze tijd. Dan ga je verder zoeken en kom je op de 1.9 TiD uit, 120pk, nee te traag, dus minimaal de 150pk, want beter te tunen. Wel is het zo dat je beter net de tweede generatie kunt pakken vanwege isolatie (en comfort). Mijn vader (ja wederom, hoewel ik hem heb aangestoken met het SAABvirus) is in 2008 een 9-3 TTiD gaan rijden en dat beviel me wel. Je ziet al waar het verhaal heen gaat, zo langzaam aan verleg je steeds verder je grenzen en je budget.
Er moest een 9-3 TTiD komen en eigenlijk ook gewoon een Aero.
In NL zijn die niet dik gezaaid, dus een Europese zoektocht via de apps van Autoscout24 en Mobile.de boden uitkomst. Veel staan er in Italië, maar het is zo ver weg en de taalbarrière speelt daar ook wel mee. Een mooie gespot, maar dat was een scam (wel grappig om dat zelf ook eens mee te maken). In Duitsland staan er ook een aantal en België heeft er ook wel wat. Na een paar weken geleden op zondag er eentje bezichtigd te hebben in België (samen met Pieter van KCPerformance), de dag erop met de garage gebeld te hebben waar de auto altijd in onderhoud is geweest (we hadden wat vraagtekens) en ik mezelf in bochten had gewrongen om tussen twee meetings door in Londen toch de deal te kunnen closen met de verkoper, was ik in mijn hoofd een 9-3 rijker. De dag erop 's avonds laat volgde er nota bene een mailtje van de verkoper dat hij de auto niet aan mij kon verkopen vanwege een eerder getekende koopovereenkomst met een andere geïnteresseerde. Belgen... niet te vertrouwen. Ik was dus echt 'pissed off' en ook al stond ik op een feestje uit te kijken over de Thames, heb `m meteen opgebeld om verhaal te halen... je kan je hart maar gelucht hebben. Dus na een paar extra borrels was ik dat gevoel ook weer kwijt.
Doorzoeken dan maar... Ik had er al eentje in Duitsland gezien, maar die was nét boven mijn budget. Wel echt heel mooi... Toch maar een mailtje sturen. Twee weken geleden was NL in de ban van 'de storm' en daardoor zat ik vast op Schiphol. Om mijn tijd toch nog wat efficiënt te benutten, ben ik maar wat gaan bellen en zo kwam het dat ik ineens een Duitser aan de telefoon had die een 9-3 Aero TTiD in de verkoop had...
Lang verhaal kort, vorige week ben ik samen met Kazimir van KCPerformance naar Duitsland gereden en zijn we de auto gaan bekijken.
Groot voordeel van met een expert op stap gaan is dat je ook mooie spullen mee kan nemen om de auto goed door te lichten. Hier zie je de computer aan de auto hangen. Op de foto zit Kaz van KCPerformance de analyse te doen.
De computer liegt niet. Er was niks mis met de auto gaf ie aan, alleen het roetfilter was discutabel. Ach, dat zijn ze naar verloop van tijd allemaal en het was mijn intentie toch al dat deze er onderuit gehaald zou worden met oog op de toekomst.
Nog een plaatje dan maar:
Deal closed!
Mooie auto met uitstekende opties. Schuif- / kanteldakje heb ik laten varen in mijn wensenlijstje, verder heeft ie alles wat ik wilde. Ik denk dat jullie de opties wel kunnen spotten. Leukste optie vind ik de programmeerbare standkachel. Niet dat ik het nodig heb (auto staat altijd binnen), maar tis gewoon leuk
Setje winterwielen zit er ook nog bij. Weet nog niet of ik deze ook ga gebruiken, of dat ik voor een ander setje ga.
Vervolgens netjes teruggereden. Zie hieronder voor een impressie.
Samen met z'n stoere grote broer:
http://youtu.be/rVXOSY8tG2I" onclick="window.open(this.href);return false; (lukt me niet om deze mooi te embedden hier)
Meer foto's kun je hier bekijken: Klik
Wat gaat er nou nog meer aan gebeuren:
KCPerformance Stage 3
475NM en 230PK
ECU Software upgrade
DPF Verwijdering (bevat verwijdering van het filter en regeneratie wordt voorkomen door de ECU)
EGR & Gasklep
EGR uitschakelen - software off (in combinatie met andere software aanpassingen)
KCPerformance EGR Delete kit (compleet inclusief koeler)
Gasklep delete kit
Distributie-kit 2 ook al is deze nog geen 1.000 km vervangen...
Distributieriem, spanner en poelie
Multi-riem en poelie
Wervelkleppen verwijdering en inlaat collector gereinigd
Geupgrade waterpomp, koelvloeistof en arbeid
Extra software – verwijderen hardware:
Wervelkleppen software off
Gasklep software off
EGR Klep delete Software off
Onderstel:
KCPerformance/Whiteline bushing rear trailing arm upgrade
To-Do
KCPerformance Stage 4 (op termijn)
500NM en 260PK - ECU Software upgrade
KCPerformance Billet Twin Turbo upgrade Stage 1
Includes (de)mounting of the turbo charger and an oil change.
Water/Methanol Injectie 2
Onderstel
Febi-Bilstein/Whiteline bushings draagarmen voorzijde
AST Coil-over schroefset inclusief schokdemper verstelling (Montage inclusief uitwegen, uitlijnen en plaatsen)
Auto wacht nu op keuring en de upgrades en dan hoop ik begin volgende maand te kunnen rijden.
Kaz (voor Duitsland) en Pieter (voor België), thanks dat jullie allebei een keer een vrije zondag hebben willen opofferen om met mij de auto te gaan bekijken en uiteindelijk ook ophalen.
Meer foto's van de auto kun je hier vinden: Klik
Meer info over de tunings upgrades kun je hier vinden: Klik
Wat ga je dan doen?
Eerst ben ik gaan kijken naar een ander merk, maar dat was toch niet praktisch. Vervolgens zou het een SAAB moeten worden. De 2.8 V6 is leuk, maar naar mijn mening véél te dorstig (ik heb er een aantal gereden, dus naar mijn rijstijl afgezet) dan kom je al gauw uit bij de 2.0 turbo's. Echter geldt daarvoor dat met mijn rijstijl het verbruik nog steeds rond de 1:10 blijft steken. Wanneer ik met de classics op pad ga kan ik dat ook halen. Nee, dat wordt `m niet.
Dan een diesel. Geen 2.2 in elk geval, daar heb ik niks mee. Mijn vader heeft die in zijn SportSedan gehad in 2003, dus ik heb er ook veel mee gereden, maar die vind ik niet meer van deze tijd. Dan ga je verder zoeken en kom je op de 1.9 TiD uit, 120pk, nee te traag, dus minimaal de 150pk, want beter te tunen. Wel is het zo dat je beter net de tweede generatie kunt pakken vanwege isolatie (en comfort). Mijn vader (ja wederom, hoewel ik hem heb aangestoken met het SAABvirus) is in 2008 een 9-3 TTiD gaan rijden en dat beviel me wel. Je ziet al waar het verhaal heen gaat, zo langzaam aan verleg je steeds verder je grenzen en je budget.
Er moest een 9-3 TTiD komen en eigenlijk ook gewoon een Aero.
In NL zijn die niet dik gezaaid, dus een Europese zoektocht via de apps van Autoscout24 en Mobile.de boden uitkomst. Veel staan er in Italië, maar het is zo ver weg en de taalbarrière speelt daar ook wel mee. Een mooie gespot, maar dat was een scam (wel grappig om dat zelf ook eens mee te maken). In Duitsland staan er ook een aantal en België heeft er ook wel wat. Na een paar weken geleden op zondag er eentje bezichtigd te hebben in België (samen met Pieter van KCPerformance), de dag erop met de garage gebeld te hebben waar de auto altijd in onderhoud is geweest (we hadden wat vraagtekens) en ik mezelf in bochten had gewrongen om tussen twee meetings door in Londen toch de deal te kunnen closen met de verkoper, was ik in mijn hoofd een 9-3 rijker. De dag erop 's avonds laat volgde er nota bene een mailtje van de verkoper dat hij de auto niet aan mij kon verkopen vanwege een eerder getekende koopovereenkomst met een andere geïnteresseerde. Belgen... niet te vertrouwen. Ik was dus echt 'pissed off' en ook al stond ik op een feestje uit te kijken over de Thames, heb `m meteen opgebeld om verhaal te halen... je kan je hart maar gelucht hebben. Dus na een paar extra borrels was ik dat gevoel ook weer kwijt.
Doorzoeken dan maar... Ik had er al eentje in Duitsland gezien, maar die was nét boven mijn budget. Wel echt heel mooi... Toch maar een mailtje sturen. Twee weken geleden was NL in de ban van 'de storm' en daardoor zat ik vast op Schiphol. Om mijn tijd toch nog wat efficiënt te benutten, ben ik maar wat gaan bellen en zo kwam het dat ik ineens een Duitser aan de telefoon had die een 9-3 Aero TTiD in de verkoop had...
Lang verhaal kort, vorige week ben ik samen met Kazimir van KCPerformance naar Duitsland gereden en zijn we de auto gaan bekijken.
Groot voordeel van met een expert op stap gaan is dat je ook mooie spullen mee kan nemen om de auto goed door te lichten. Hier zie je de computer aan de auto hangen. Op de foto zit Kaz van KCPerformance de analyse te doen.
De computer liegt niet. Er was niks mis met de auto gaf ie aan, alleen het roetfilter was discutabel. Ach, dat zijn ze naar verloop van tijd allemaal en het was mijn intentie toch al dat deze er onderuit gehaald zou worden met oog op de toekomst.
Nog een plaatje dan maar:
Deal closed!
Mooie auto met uitstekende opties. Schuif- / kanteldakje heb ik laten varen in mijn wensenlijstje, verder heeft ie alles wat ik wilde. Ik denk dat jullie de opties wel kunnen spotten. Leukste optie vind ik de programmeerbare standkachel. Niet dat ik het nodig heb (auto staat altijd binnen), maar tis gewoon leuk
Setje winterwielen zit er ook nog bij. Weet nog niet of ik deze ook ga gebruiken, of dat ik voor een ander setje ga.
Vervolgens netjes teruggereden. Zie hieronder voor een impressie.
Samen met z'n stoere grote broer:
http://youtu.be/rVXOSY8tG2I" onclick="window.open(this.href);return false; (lukt me niet om deze mooi te embedden hier)
Meer foto's kun je hier bekijken: Klik
Wat gaat er nou nog meer aan gebeuren:
KCPerformance Stage 3
475NM en 230PK
ECU Software upgrade
DPF Verwijdering (bevat verwijdering van het filter en regeneratie wordt voorkomen door de ECU)
EGR & Gasklep
EGR uitschakelen - software off (in combinatie met andere software aanpassingen)
KCPerformance EGR Delete kit (compleet inclusief koeler)
Gasklep delete kit
Distributie-kit 2 ook al is deze nog geen 1.000 km vervangen...
Distributieriem, spanner en poelie
Multi-riem en poelie
Wervelkleppen verwijdering en inlaat collector gereinigd
Geupgrade waterpomp, koelvloeistof en arbeid
Extra software – verwijderen hardware:
Wervelkleppen software off
Gasklep software off
EGR Klep delete Software off
Onderstel:
KCPerformance/Whiteline bushing rear trailing arm upgrade
To-Do
KCPerformance Stage 4 (op termijn)
500NM en 260PK - ECU Software upgrade
KCPerformance Billet Twin Turbo upgrade Stage 1
Includes (de)mounting of the turbo charger and an oil change.
Water/Methanol Injectie 2
Onderstel
Febi-Bilstein/Whiteline bushings draagarmen voorzijde
AST Coil-over schroefset inclusief schokdemper verstelling (Montage inclusief uitwegen, uitlijnen en plaatsen)
Auto wacht nu op keuring en de upgrades en dan hoop ik begin volgende maand te kunnen rijden.
Kaz (voor Duitsland) en Pieter (voor België), thanks dat jullie allebei een keer een vrije zondag hebben willen opofferen om met mij de auto te gaan bekijken en uiteindelijk ook ophalen.
Meer foto's van de auto kun je hier vinden: Klik
Meer info over de tunings upgrades kun je hier vinden: Klik
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Damn! Wat een porno bak zeg, en dan direct al die lekkere goodies erop en eronder, nondejuu! Heel veel plezier en veilige km's hiermee! Zo wordt diesel weer leuk.
En goed bezig met je 'oudere' Saabs, ook heel net spul. Vanwaar eigenlijk bij deze de distri. riem wissel op zo een korte tijd, allemaal preventief of hoe?
En goed bezig met je 'oudere' Saabs, ook heel net spul. Vanwaar eigenlijk bij deze de distri. riem wissel op zo een korte tijd, allemaal preventief of hoe?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Gaaf ding man!
- Niels
- Berichten: 22270
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Congrats, nice ride
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Thanks!
Tsja, als het er toch af moet (vanwege de wervelkleppen), dan kun je maar beter op je eigen oordeel vertrouwen, of in dit geval dat van KCPerformance. Tis altijd maar de vraag wat er daadwerkelijk uitgevoerd is aan onderhoud e.d. , ook al staat het op papier.Joopieboy schreef:Vanwaar eigenlijk bij deze de distri. riem wissel op zo een korte tijd, allemaal preventief of hoe?
- Arthur
- Berichten: 39832
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Leuk, eigenwijs ding! Zit hier dezelfde dieselmotor in als de Vectra/Insignia?
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Ja volgens mij wel. Die van de Insignia met twee turbo's is gelijk aan deze. Motor heeft zijn debuut gemaakt in de 9-3 en is zo verder uitgerold (Alfa, Opel etc.) met hier en daar nog een klein verschil in vermogen.
- EvdP
- Berichten: 6170
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Mooi Saab. De facelift vind ik ook moderner ogen dan de eerste 9-3 SE.
- frank de jonge
- Berichten: 9727
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Erg mooie wagen man!
Vooral met die upgrades ook een mega sleeper.
Vooral met die upgrades ook een mega sleeper.
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Ik heb Saab interieurs zelden mooi gevonden, maar dit is toch wel degelijk mooi.. Exterieur ook. Geweldig ding.
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Thanks!
Ja daarom moest het ook per se een Aero zijn.
Die zwarte wielen maken het lekker 'bad ass' als je het mij vraagt 8)
Als alles volgens planning gaat wordt ie volgende week of anders binnen twee weken ingevoerd en is dit dus een mooi Sinterklaas cadeautje
Kan niet wachten.
Al die pekel sinds vandaag op de weg... Moet vrijdag en dinsdag naar Brussel... Ga nu het nog even kan lekker met de cabrio (die schors ik zodra deze op kenteken staat), maar daarna alles erg goed afspuiten. Allemaal weer dat extra werk.
Ja daarom moest het ook per se een Aero zijn.
Die zwarte wielen maken het lekker 'bad ass' als je het mij vraagt 8)
Als alles volgens planning gaat wordt ie volgende week of anders binnen twee weken ingevoerd en is dit dus een mooi Sinterklaas cadeautje
Kan niet wachten.
Al die pekel sinds vandaag op de weg... Moet vrijdag en dinsdag naar Brussel... Ga nu het nog even kan lekker met de cabrio (die schors ik zodra deze op kenteken staat), maar daarna alles erg goed afspuiten. Allemaal weer dat extra werk.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Ik kan niet anders dan het met de anderen eens zijn. Wat een geweldig mooie wagen. Die neus is echt fantastisch.
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: taaffert aan de modernere SAAB: 9-3 Aero TTiD Sport Komb
Zo, gisteren de auto opgehaald. Heeft z'n nieuwe kenteken ook ontvangen. Met dit kenteken kun je een hoop leuke combinaties maken (ik weet niet of jullie dit soort woordspelletjes ook doen uit creativiteit / verveling), maar voor nu houd ik het even bij 1-Stichting Vrije Recreatie-66
De auto is vies snel. Ik heb in elk geval nog nooit in zo'n snelle 1.9 diesel gereden en daar ben ik natuurlijk heel blij mee. Ook bij KCP zijn ze zeer tevreden over het resultaat.
Waar ik gisteren toen het donker werd wel achter kwam is dat ie adaptieve xenon heeft, de lampen draaien dus mee in de bochten. Vooral in de smalle straatjes in het centrum superhandig, zag dat daar dus ook voor het eerst. De auto blijft me verrassen.
De auto is vies snel. Ik heb in elk geval nog nooit in zo'n snelle 1.9 diesel gereden en daar ben ik natuurlijk heel blij mee. Ook bij KCP zijn ze zeer tevreden over het resultaat.
Waar ik gisteren toen het donker werd wel achter kwam is dat ie adaptieve xenon heeft, de lampen draaien dus mee in de bochten. Vooral in de smalle straatjes in het centrum superhandig, zag dat daar dus ook voor het eerst. De auto blijft me verrassen.
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: taaffert nu ook aan de BMW--> 335i coupe
Ja... En dan ga je je verdiepen in de automarkt en zie je dat SAAB me echt niet te bieden heeft van wat ik in een nieuwe / recente auto zoek...
Dan maar een ander merk en zo wil het dat ik afgelopen weekend een fantastisch mooie BMW 335i coupe uit 2011 met 75k op de klok opgehaald heb. Inderdaad, mijn eerste niet-SAAB sinds ik mijn rijbewijs heb die ik zelf privé gekocht heb (lease-auto's reken ik niet mee).
De BMW heeft me nu al een grote grijns op mijn gezicht gegeven tijdens het rijden. Zo'n 6-in-lijn turbo geblazen rijdt fantastisch, de begrenzer op 250 is zó aangetikt, dus nu nog wat tuning zaakjes bij KCPerformance erop en dan lekker rijden
Hier een plaatje
Ben er een tijdje naar op zoek geweest en de wagen is bijzonder rijk uitgerust. Het M-onderstel, het cognac kleurig leder, de volledig in alle richtingen elektrisch te verstellen sportstoelen en de fantastische multimedia die erin zitten maken me oprecht blij.
Dit is de vierde die ik heb gezien en ik kan je wel zeggen, de markt van BMW aanbieders is totaal anders dan die wanneer je een SAAB wilt kopen. Deze 335i heb ik uiteindelijk bij een officiële BMW-dealer gekocht in Duitsland. Betaal je iets meer, maar deze voelt zoveel beter dan een zwarte uit 2012 die ik ook heb proefgereden bij een handelaar...
Dan maar een ander merk en zo wil het dat ik afgelopen weekend een fantastisch mooie BMW 335i coupe uit 2011 met 75k op de klok opgehaald heb. Inderdaad, mijn eerste niet-SAAB sinds ik mijn rijbewijs heb die ik zelf privé gekocht heb (lease-auto's reken ik niet mee).
De BMW heeft me nu al een grote grijns op mijn gezicht gegeven tijdens het rijden. Zo'n 6-in-lijn turbo geblazen rijdt fantastisch, de begrenzer op 250 is zó aangetikt, dus nu nog wat tuning zaakjes bij KCPerformance erop en dan lekker rijden
Hier een plaatje
Ben er een tijdje naar op zoek geweest en de wagen is bijzonder rijk uitgerust. Het M-onderstel, het cognac kleurig leder, de volledig in alle richtingen elektrisch te verstellen sportstoelen en de fantastische multimedia die erin zitten maken me oprecht blij.
Dit is de vierde die ik heb gezien en ik kan je wel zeggen, de markt van BMW aanbieders is totaal anders dan die wanneer je een SAAB wilt kopen. Deze 335i heb ik uiteindelijk bij een officiële BMW-dealer gekocht in Duitsland. Betaal je iets meer, maar deze voelt zoveel beter dan een zwarte uit 2012 die ik ook heb proefgereden bij een handelaar...
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: taaffert nu ook aan de BMW--> 335i coupe
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22270
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Re: taaffert nu ook aan de BMW--> 335i coupe
Yep, Logic7 Harman/Kardon met grootbeeld navi zit erin.
Donwpipe, oliekoeler en tuning wordt deze week nog uitgevoerd
Donwpipe, oliekoeler en tuning wordt deze week nog uitgevoerd
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: taaffert nu ook aan de BMW--> 335i coupe
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22270
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: taaffert nu ook aan de BMW--> 335i coupe
Hoeveel winst boek je daarmee?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: taaffert nu ook aan de BMW--> 335i coupe
Heb je meer fotos ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten