voorstellen vergeten oeps....

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Mickmans
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07

voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Mickmans » 05 feb 2021, 16:13

hoi ben ik ben Mick momenteel 18jr oud

rijbewijs: nog geen.... wel theorie praktijk wordt telkens uitgesteld ivm de huidige situatie
auto's gereden: zal ook niet veel zijn VWpolo (rijlesbak) Mini clubman handbak 3cyl
werk: bij bandenmontage bedrijf midden Nederland




droomauto= Mazda Rx7 Fc omdat ik die wankel motor wel iets vindt hebben en de looks ervan ook wel mooi vindt en pop up headlights en het word niet geassocieerd met fast en furious dus "normale" mensen verwachten er niet zo veel van wat ik ook wel prettig vindt (maar het word zozo niet men eerste auto)

waardoor ik naar auto's ben gaan kijken had eigenlijk 2 redenen toen ik jong was keek ik altijd naar de film cars 1 later werd ook initial d nog iets heb ook fast and furious gezien maar moet zeggen dat ik dat na initial d niet zo interessant meer vond. na mijn 10de verdween het hele auto gebeuren en toen ik op mijn 17 weer ging rijden ging ik ook initial d weer kijken en merkte ik tijdens het lessen dat ik rijden best leuk vond dus toen heb ik me er meer in verdiept iets later drong het tot me door dat ik te weinig geld zou hebben voor een fatsoenlijke auto dus toen dacht ik nou dan ga ik werken bij een bandenmontage bedrijf beetje kennis opdoen en geld verdienen leek me strak plan en dat is ook alleen wel vroeg opstaan 6:30 om 8uur op mijn werk te zijn want ik zit best een end van een industrie gebied af dus is een uurtje fietsen maar ik denk wel dat het het waard is :)


thats all for now als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag !!!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Niels » 05 feb 2021, 16:50

Welkom Mick!

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Bram » 05 feb 2021, 17:17

Welkom :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Arthur » 05 feb 2021, 17:36

Welkom!

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Fedmas » 05 feb 2021, 17:46

Welkom! Leuke droomauto wel. Hopelijk kan je snel afrijden, vervelende situatie zo met Corona. Succes!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6137
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door EvdP » 05 feb 2021, 21:29

Welkom!

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2696
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Mark 320iS » 05 feb 2021, 22:12

Welkom Mick. Misschien nog een beetje werken aan je interpunctie en hoofdlettergebruik en dan komt het helemaal goed hier ;-)

Gebruikersavatar
wakuwaku
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 feb 2011, 22:18

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door wakuwaku » 06 feb 2021, 00:28

Mark 320iS schreef: 05 feb 2021, 22:12 Welkom Mick. Misschien nog een beetje werken aan je interpunctie en hoofdlettergebruik en dan komt het helemaal goed hier ;-)
Klopt :) , wel heel leuk dat de jongere garde ook interesse heeft in auto's en petje af dat je ervoor wilt werken, hartelijk welkom Mick.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4520
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Eeuwe » 06 feb 2021, 10:32

Welkom!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4520
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Eeuwe » 06 feb 2021, 10:32

Welkom!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door JP » 06 feb 2021, 12:38

Geen punt, welkom Mick !

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Arthur » 06 feb 2021, 14:18

wakuwaku schreef: 06 feb 2021, 00:28
Mark 320iS schreef: 05 feb 2021, 22:12 Welkom Mick. Misschien nog een beetje werken aan je interpunctie en hoofdlettergebruik en dan komt het helemaal goed hier ;-)
Klopt :) , wel heel leuk dat de jongere garde ook interesse heeft in auto's en petje af dat je ervoor wilt werken, hartelijk welkom Mick.
Petje af hoop ik ook :wink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door JP » 06 feb 2021, 14:48

Petje hoort bij een GTi !

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Riceaux » 06 feb 2021, 15:11

Welkom! Heb nog wel een goedkopere auto met wankelmotor voor je in de aanbieding. :tooth:

Nevolution6RSII
Berichten: 208
Lid geworden op: 07 dec 2020, 16:32
Auto: ex-Evo VI RS2 eigenaar :)
Locatie: Rhoon

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Nevolution6RSII » 07 feb 2021, 19:34

Mickmans schreef: 05 feb 2021, 16:13 droomauto= Mazda Rx7 Fc omdat ik die wankel motor wel iets vindt hebben en de looks ervan ook wel mooi vindt en pop up headlights en het word niet geassocieerd met fast en furious dus "normale" mensen verwachten er niet zo veel van wat ik ook wel prettig vindt (maar het word zozo niet men eerste auto)
Waarom niet ?!

Gewoon lekker gaan werken, veel geld sparen, een leuk exemplaar vinden en gaan met die banaan! :D

De verzekering kan wel een gedoe worden en het onderhoud van de wankel motor, maar hey... Je leeft maar één keer! :thumbup: ;)

Mickmans
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Mickmans » 08 feb 2021, 10:11

Ik kan nadat ik men rijbewijs heb niet gelijk uitstekend rijden zeker om van voorwielaandrijving naar achterwielaandrijving te gaan lijkt me best een verandering. Het lijkt mij dus om veiligheid redenen handiger om te beginnen met voorwielaandrijving.
Ik heb namelijk genoeg jongeren gezien die dachten dat ze konden rijden in een achterwiel aangedreven auto en in de vangrail eindigden...

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Fedmas » 08 feb 2021, 10:56

Prima overweging, genoeg leuke auto's voor een wat bescheidener budget om mee te beginnen. Golf 4 1.8t, of een 106 Rallye oid (al zijn die al lastiger te vinden). Kan je ondertussen sparen voor die Rx7

Mickmans
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Mickmans » 30 apr 2021, 23:28

Zo rijbewijs vorige week gehaald duurt het een week om het op te halen +1 dag want koningsdag werken ambtenaren niet ook niet in deze tijd. Dus rijexamen vorige week woensdag gehaald en deze week donderdag opgehaald gelijk daarna met de Mini Clubman cooper van mijn ouders gaan rijden gaat op zich wel prima, merk alleen dat deze heel anders rijdt dan de polo waarin ik afreed. Zo moet er iets meer gas bij als je de koppeling in zen 1 op laat komen misschien ligt dat aan de mini maar het kan ook zijn omdat de mini op benzine rijd ipv diesel. Ik moet wel zeggen hij rijd wel lekker vlot!

heb ook (nu al) wel een paar negatieve punten ontdekt van de mini clubman.
1 je zicht is verschrikkelijk slecht voor kan je geen stoplicht zien omdat de raampjes zo klein zijn kan je moeilijk naar boven kijken ook heb je een dikke spleet achterin omdat je van die klapdeurtjes hebt.
2 Hij maakt niet zoveel geluid je kan zegmaar in zijn 3de versnelling 100 rijden en 5tpm draaien en alsnog denken het is prima zo nou ben ik ook wel slechthorend dus daar kan het deels ook aan liggen. (dit vindt ik meer jammer dan dat het een nadeel is)
3 banden geluid kan op sommige asfalt stukken vervelend zijn. Tevens heeft hij een elektronische handrem dus daar gaan de leuke handrem bochtjes...


maar er zijn ook veel goede punten
1 Wel veel power! (relatief)
2 Een geweldig lekkere schakelbak voelt lekker mechanisch aan maar niet vervelend.
3 Hele lekkere vering en onderstel.
4 Stoel is goed verstelbaar (zelf ben ik nog maar 1,70)
5 Het geluid uit de speakers ben ik wel tevreden over heb alleen nog geen apple car play gedaan dus ga dat nog effe testen. (maar ja nogmaals het gaat door men hoorapparaten heen dus de geluidkwaliteit kan voor jullie heel anders zijn)

Mochten er mensen in midden Nederland wonen ik raad Frank Sakkers aan als rijschool gezien ik in 1x geslaagd ben voor zowel theorie als praktijk.

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Eric Z » 30 apr 2021, 23:34

Je had ook een spoedaanvraag kunnen doen, je wilt natuurlijk niet zo lang op dat pasje moeten wachten. Anyway, gefeliciteerd. Al een eerste auto op het oog?

Mickmans
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Mickmans » 01 mei 2021, 20:37

ja maar een spoedaanvraag kost extra geld, Ik heb nogal een zware rechtervoet dus was van plan om voor een Daihatsu cuore L7 te gaan dan maakt die zware voet niet zoveel uit. Tevens is het een lekker goedkoop autootje en word je er niet zo snel mee aangehouden door de politie. En er is vrij weinig elektronisch dus kan er naar mijn mening ook vrij weinig kapot. En techniek is japans, aftermarket is er ook wel dus onderdelen zijn te krijgen onlangs Daihatsu niet meer in de EU zit.

dus als iemand nog een oude Daihatsu of andere Japanse auto te koop heeft staan onder de 2k laat dat dan effe weten!!!

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Bram » 02 mei 2021, 09:25

Wanneer is Daihatsu uit de EU gegaan dan?

Lijkt me een goede keuze, lekker goedkoop rond tokkelen en rijervaring opdoen.

DFJEF
Berichten: 884
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door DFJEF » 02 mei 2021, 09:50

Met de zomer in aantocht en een vers rijbewijs op zak, zou ik met een autohart zoiets shoppen:

https://www.autoscout24.nl/lst/mazda/mx ... &fc=1&qry=&

Wellicht ga je het dan niet met 2k redden, dus dan maar wat extra vakantiewerk........ :wink: Dat is het meer dan waard. :thumbup:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4520
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Eeuwe » 02 mei 2021, 11:12

Niks mis met zo'n Daihatsu als eerste auto. Lekker betrouwbaar trappen en geen dikke euro vreter ;)

Mickmans
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 nov 2020, 11:07

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door Mickmans » 02 mei 2021, 13:20

Bram schreef: 02 mei 2021, 09:25 Wanneer is Daihatsu uit de EU gegaan dan?

Lijkt me een goede keuze, lekker goedkoop rond tokkelen en rijervaring opdoen.
Volgens mij zijn ze in 2014 de EU uit gegaan omdat de accijns in de EU absurd hoog waren voor zon betaalbare auto.
DFJEF schreef: 02 mei 2021, 09:50 Met de zomer in aantocht en een vers rijbewijs op zak, zou ik met een autohart zoiets shoppen:

https://www.autoscout24.nl/lst/mazda/mx ... &fc=1&qry=&

Wellicht ga je het dan niet met 2k redden, dus dan maar wat extra vakantiewerk........ :wink: Dat is het meer dan waard. :thumbup:
Mx5 zijn ook hele leuke autootjes maar het nadeel daarvan is dat ze in prijs stijgen daarmee stijgen ook de onderdelen in prijs. De aanschaf prijs van zon auto is niet zozeer het probleem maar de maandelijkse lasten wel ik kan ook niet effe heen en weer naar België of Duitsland rijden dus dat maakt een auto alleen maar duurder.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: voorstellen vergeten oeps....

Bericht door JP » 02 mei 2021, 13:27

Leuk gooi en smijt auto’tje. Iets boven budget….

viewtopic.php?f=55&t=40907

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hitz en 26 gasten