Peugonda K20

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Peugonda K20

Bericht door JdBn » 29 jun 2021, 13:39

Dat de stoel en gordels gekeurd moeten worden heb ik echt nog nooit over gehoord.. De motor, dat kan ik me dan wel weer voorstellen, gok dat ie een bouwjaar heeft van 1997 of later?

Wel heel gaaf en ziet er goed opgebouwd uit, dus wat dat betreft denk ik niet dat herkeuren een heel groot probleem zal zijn. Zeker ook omdat onderstel en remmen ook goed voor mekaar zijn. Wel kut dat dat dan weer 1k moet kosten.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Peugonda K20

Bericht door Emiel » 29 jun 2021, 14:02

Ik zal voor mijn keuring dus maar even de originele 3 punts terug zetten als ik dit zo lees. Vervelend voor je!

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Peugonda K20

Bericht door Rolf205 » 29 jun 2021, 14:28

Je hoeft niet perse de originele gordel te hebben; hij moet wel netjes zijn en je moet de originele bevestigingspunten gebruiken. Dat is mij verteld bij de APK, anders zou het afkeur zijn. Je mag ook niet de originele gordel laten zitten als je er een 4punts in zet.

Hoe heb je die WOK gekregen? Aangehouden door oom agent of bij APK?

Gebruikersavatar
Sari106GTi
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R

Re: Peugonda K20

Bericht door Sari106GTi » 01 jul 2021, 11:55

Het probleem is, ik heb dus een 6 punts gordel setup, de bevestigingen hiervan (de oogjes) zijn aan de auto vastgelast. Dat moet ''gekeurd'' worden. De remslangen volgens die koekebakker zou niet deugdelijk bevestigd zijn, like, gast het zit er al 10 jaar.. De mantel zou tegen het chassis aan komen, er zit GEEN SCHRAMMETJE op, want RVS omvlochten + plastic mantel, en het raakt de chassis niet eens! Je kan je wel voorstellen dat ik, na twee uur wachten, echt flink pissed off was. Ze zeiden trouwens ook dat ik in Zwolle geen afspraak meer hoef te maken, werkelijk géén idee waarom niet... :)

De WOK heb ik gekregen net een week nadat de auto was afgesteld. Toen had ik die 3" open pijp er onder. Ik had al de Politie aan de deur gekregen ivm ''overlast''. Ik was nog geen uur thuis. De auto zelf valt gewoon enorm op, kwa looks, geluid, motorgeluid etc. Enfin, ik onderweg naar de garage en toen werd ik aangehouden. Was nog gen 100m van huis, ze stonden gewoon te wachten. Ben toen met de Golf meegereden naar Zwolle, daar heb ik de WOK gekregen.

Dat de motor nog niet op kenteken stond vonden ze niet eens belangrijk, 'hij maakt teveel lawaai'. Uh, ok.
Owja, en de raamband was (serieus, zijn woorden), 0,7cm te lang. :tooth:

De auto is idd van 2002, maar technisch gezien (dus de hele motorswap etc) is ''goedgekeurd''. Daar zit het probleem niet. Ze willen gewoon kijken hoe de auto rijdt, of de remmerij is aangepast, snelheid ervan etc. De auto moet gewoon een volledige, strenge k*tkeuring ondergaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sari106GTi
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R

Re: Peugonda K20

Bericht door Sari106GTi » 01 jul 2021, 17:25

Aan de beheerders: is het mogelijk om deze topic te verplaatsen naar "Mijn auto"?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Peugonda K20

Bericht door Luco » 01 jul 2021, 17:46

Tja, erg lullig, maar als je een zwaar aangepaste auto hebt en dan ook nog een blerpijp dan vraag je er ook wel een beetje om.

Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Peugonda K20

Bericht door Kadett » 01 jul 2021, 17:57

Gave project auto zeg! Ruimte genoeg over voor een K24 zelfs :)

Gebruikersavatar
Sari106GTi
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R

Re: Peugonda K20

Bericht door Sari106GTi » 01 jul 2021, 19:05

Luco schreef: 01 jul 2021, 17:46 Tja, erg lullig, maar als je een zwaar aangepaste auto hebt en dan ook nog een blerpijp dan vraag je er ook wel een beetje om.
Ik rij niet vaak met deze auto op de openbare weg. Maar hej, 1j gewacht op de swap, dan wilt iedereen toch even kijken of alle boutjes en moertjes wel goed zitten :). Het is gewoon heel lullig, zielig, eigen schuld enzo maar goed. Het komt wel een x goed, alleen heb ik nu even geen zin meer om eraan te gaan pielen.

De uitlaat foto van onder met die enorme einddemper is hoe als die er nu bij staat. 4-2-1 spruitstuk -> 200cell racekat -> middendemper -> einddemper. Dit haalde een db van ~89. Dat is voor een 2.0 N/A met 3" systeem erg goed.

We gaan t meemaken.. 😄

Gebruikersavatar
Sari106GTi
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R

Re: Peugonda K20

Bericht door Sari106GTi » 01 jul 2021, 19:07

Kadett schreef: 01 jul 2021, 17:57 Gave project auto zeg! Ruimte genoeg over voor een K24 zelfs :)
Dankjewel! Die optie hadden we idd, maar ben toch voor de K20A2 gegaan. Het was of K24 zonder upgrades, of K20 met dikke inlaat en Mfactory LSD.

Je raad wel waar ik voor ben gegaan 😄

Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Peugonda K20

Bericht door Kadett » 01 jul 2021, 19:10

Sari106GTi schreef: 01 jul 2021, 19:07
Kadett schreef: 01 jul 2021, 17:57 Gave project auto zeg! Ruimte genoeg over voor een K24 zelfs :)
Dankjewel! Die optie hadden we idd, maar ben toch voor de K20A2 gegaan. Het was of K24 zonder upgrades, of K20 met dikke inlaat en Mfactory LSD.

Je raad wel waar ik voor ben gegaan 😄
Verbaasde mij dat die zo laag in de auto hangt. Geen problemen met de carterpan met rijhoogte?

Waarom trouwens 3". 2.5" is voor het vermogen toch al genoeg? Met een NA blok wil je toch eigenlijk niet dat de uitlaatgassen 'vertragen' in de uitlaat.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Peugonda K20

Bericht door Luco » 01 jul 2021, 19:30

Sari106GTi schreef: 01 jul 2021, 19:05
Luco schreef: 01 jul 2021, 17:46 Tja, erg lullig, maar als je een zwaar aangepaste auto hebt en dan ook nog een blerpijp dan vraag je er ook wel een beetje om.
Ik rij niet vaak met deze auto op de openbare weg. Maar hej, 1j gewacht op de swap, dan wilt iedereen toch even kijken of alle boutjes en moertjes wel goed zitten :). Het is gewoon heel lullig, zielig, eigen schuld enzo maar goed. Het komt wel een x goed, alleen heb ik nu even geen zin meer om eraan te gaan pielen.

De uitlaat foto van onder met die enorme einddemper is hoe als die er nu bij staat. 4-2-1 spruitstuk -> 200cell racekat -> middendemper -> einddemper. Dit haalde een db van ~89. Dat is voor een 2.0 N/A met 3" systeem erg goed.

We gaan t meemaken.. 😄
Tuurlijk, maar juist bij zon auto moet je zorgen dat je geluid op orde is, ook op het circuit kom je niet meer weg met 100db, en voor je vermogen maakt het niks uit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 155 gasten