Peugonda K20
- Sari106GTi
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
- Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R
Peugonda K20
Hallo.
Enkele personen zullen mij, of de auto wel herkennen.
Resul, 27j oud en kom uit Kampen.
Genoeg over mij, de auto:
Peugeot 106 GTi 2.0 16v Type-R. Oftewel: Peugonda.
Ja, je raad het al. Er is nooit een 106 geleverd met een 2l motorblok. Klopt. Dit is ook de eerste 106 in NL met een Honda K20 motor erin.
De swap is zo goed als klaar..
Extra upgrades aan de auto:
- Skunk2 Ultra inlaat
- Skunk2 74mm gasklep
- MFactory Helical LSD
- Longer FD
- Bak gereviseerd
- Walbro brandstofpomp
- Custom made one piece driveshafts
- Custom made uitlaatsysteem (in the baking)
De auto zelf is een 106 GTi uit 2002 met 0 opties, ja een kacheltje die blaast.
Trackprepped raceauto.
Doel/verwachtingen: ~250pk.
Voor de mensen die SM gebruiken, een aantal linkjes om mijn project ook daar te volgen:
Facebook: @106K20
Instagram: @Sari106GTi
Groetjes.
Enkele personen zullen mij, of de auto wel herkennen.
Resul, 27j oud en kom uit Kampen.
Genoeg over mij, de auto:
Peugeot 106 GTi 2.0 16v Type-R. Oftewel: Peugonda.
Ja, je raad het al. Er is nooit een 106 geleverd met een 2l motorblok. Klopt. Dit is ook de eerste 106 in NL met een Honda K20 motor erin.
De swap is zo goed als klaar..
Extra upgrades aan de auto:
- Skunk2 Ultra inlaat
- Skunk2 74mm gasklep
- MFactory Helical LSD
- Longer FD
- Bak gereviseerd
- Walbro brandstofpomp
- Custom made one piece driveshafts
- Custom made uitlaatsysteem (in the baking)
De auto zelf is een 106 GTi uit 2002 met 0 opties, ja een kacheltje die blaast.
Trackprepped raceauto.
Doel/verwachtingen: ~250pk.
Voor de mensen die SM gebruiken, een aantal linkjes om mijn project ook daar te volgen:
Facebook: @106K20
Instagram: @Sari106GTi
Groetjes.
Laatst gewijzigd door Sari106GTi op 27 aug 2020, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Peugonda K20
Engine swaps, altijd goed! Welkom!
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4110
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Peugonda K20
Coole creatie!
- Alexander
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
- Locatie: Nürburgring 1700+ laps
Re: Peugonda K20
Mooi, meer beelden en geluid. Een schreeuwende K20 is muziek in mijn oren.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Peugonda K20
Welkom!
- JP
- Berichten: 31242
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Peugonda K20
Welkom, ik gebruik weinig SM dus graag ook hier even posten die pareltjes !
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Peugonda K20
Hij past er netjes in zeg!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Peugonda K20
Welkom! En knap gedaan, die ligt er lekker in zo.
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Peugonda K20
Gaaf...
Is het je doel 250pk ooit te halen of dat verwacht je met de nieuwe inlaat+grotere gasklep?
Zal lekker afgaan op circuit.
Is het je doel 250pk ooit te halen of dat verwacht je met de nieuwe inlaat+grotere gasklep?
Zal lekker afgaan op circuit.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Peugonda K20
200pk is zat op ik denk nog geen 800 kilo
Waar heb je de aandrijfassen laten maken en wat waren daar de kosten van?
Waar heb je de aandrijfassen laten maken en wat waren daar de kosten van?
- Sari106GTi
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
- Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R
Re: Peugonda K20
Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Met de K20 erin en de kooi zal dit ~830 850kg gaan wegen. Dit is nog wel met de originele deuren/achterklep. Ik heb een setje extra deuren en achterklep liggen welke compleet kaal gemaakt gaan worden met lexaan ruitjes erin. Dan kom ik wel onder de 800kg te zitten.
De verwachtingen zijn met deze setup ~250PK.
Ik zie dat ik ook nog niet zo veel over mijn circuit avonturen heb verteld. In totaal ben ik 3x naar de Ring geweest en heb ik totaal 5x gereden. De eerste keer ever was onder de stromende regen.. wat ik NOOIT meer ga doen. Noem me een mietje, dan ben ik maar een mietje. Ik rij met iets unieks en dat houd ik graag heel.
Verder heb ik ook een aantal keer (~8/9?x) op Assen gereden.
De credits voor het bouwen van de swap gaat naar Sneaky Tuning. Die kent iedereen wel.. Reandly heeft goed werk neergelegd (al mocht het wel wat sneller maar goed, dat is al uitgediscussieerd), de auto gaat per direct naar de RDW als die klaar is voor een herkeuring. Zo’n swap wil je natuurlijk ook netjes op kenteken hebben hé.
Ik ben ook vooral in voor roll races, 60-70 tot 200/22km/h rijden op de snelweg. Dit is erg leuk om te doen mits het rustig is in Mexico. Ook het minste kans om iets te slopen. Ik vind versnellingsbakken namelijk erg lekker…
De aandrijfassen zijn gemaakt door aangepastebak.nl en kostten €300 per stuk.
De verwachtingen zijn met deze setup ~250PK.
Ik zie dat ik ook nog niet zo veel over mijn circuit avonturen heb verteld. In totaal ben ik 3x naar de Ring geweest en heb ik totaal 5x gereden. De eerste keer ever was onder de stromende regen.. wat ik NOOIT meer ga doen. Noem me een mietje, dan ben ik maar een mietje. Ik rij met iets unieks en dat houd ik graag heel.
Verder heb ik ook een aantal keer (~8/9?x) op Assen gereden.
De credits voor het bouwen van de swap gaat naar Sneaky Tuning. Die kent iedereen wel.. Reandly heeft goed werk neergelegd (al mocht het wel wat sneller maar goed, dat is al uitgediscussieerd), de auto gaat per direct naar de RDW als die klaar is voor een herkeuring. Zo’n swap wil je natuurlijk ook netjes op kenteken hebben hé.
Ik ben ook vooral in voor roll races, 60-70 tot 200/22km/h rijden op de snelweg. Dit is erg leuk om te doen mits het rustig is in Mexico. Ook het minste kans om iets te slopen. Ik vind versnellingsbakken namelijk erg lekker…
De aandrijfassen zijn gemaakt door aangepastebak.nl en kostten €300 per stuk.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Peugonda K20
leuk hoor, geen sper?
- Sari106GTi
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
- Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Peugonda K20
Die heb je wel nodig jaSari106GTi schreef: ↑26 aug 2020, 15:44Jawel, staat in de eerste post. MFactory, bak is ook gereviseerd
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Peugonda K20
Bij de topic titel moet ik denken aan de 206 GTI (of was het een RC) met zeer potent Honda blok.
Maar dit is ook heel gaaf!
Maar ik vraag me af, waarom de keuze van een 106 met Honda blok?
Zelf had ik ooit een 106 1.6 16v, dat was een fijn bakkie.
Maar dit is ook heel gaaf!
Maar ik vraag me af, waarom de keuze van een 106 met Honda blok?
Zelf had ik ooit een 106 1.6 16v, dat was een fijn bakkie.
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Peugonda K20
Welkom hier en een mooi project hoor!
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Peugonda K20
Welkom Resul! Respect dat je zo'n motorswap doet!
- Sari106GTi
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
- Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R
Re: Peugonda K20
Ik heb een 106 GTi als daily. Ik blijf zeggen dat die motoren meer karakter hebben dan de K20. Origineel klinken ze al lekker rauw. Ik heb een 170pk ITB blok gehad en 180pk. Een 1.6 tunen naar 250pk is mogelijk. Ben je iets van 5-6k kwijt. Dan houd het op. Een K20 stock begint al met leuke bolt ons bij 240 250pk. Dan kun je nog alle kanten opgaan. Aangezien ik een atmo fanaat ben.. en de K20 zichzelf al keer op keer heeft bewezen.. was dit de logische stap.
- Sari106GTi
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
- Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R
- Sari106GTi
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
- Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R
- Sari106GTi
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
- Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R
Re: Peugonda K20
Hier nog een aantal foto's voor degene die de auto écht niet kennen. Ik ben echt enorm benieuwd hoe de auto zal gaan hoeken. Ik hoop zo dat ik de auto niet ''saai'' ga vinden.. Al met al wordt die toch een 20-30kg zwaarder in de neus. Fingers crossed
Owja, de blauwe is mijn daily GTi. In juli mee naar Turkije geweest op vakantie, in mijn eentje. In 14 dagen 8.519km gemaakt zonder problemen. Topwagen!
Owja, de blauwe is mijn daily GTi. In juli mee naar Turkije geweest op vakantie, in mijn eentje. In 14 dagen 8.519km gemaakt zonder problemen. Topwagen!
- Bijlagen
-
- 32235655_1823922981033931_2880266735838035968_o.jpg (368.63 KiB) 2954 keer bekeken
- Rogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Peugonda K20
He Resul! Welkom, tof om je project hier te kunnen volgen.
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4110
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Peugonda K20
Logische stap om voor een K20/K24 te gaan dan! Heb ook al wel eens wat zitten uitzoeken voor een K20 swap, enige wat me tegenstaat is hoe zwaar ze zijn voor een 4 cilinder. Klinken wel cool en draaien flink toeren.Sari106GTi schreef: ↑26 aug 2020, 23:24Ik heb een 106 GTi als daily. Ik blijf zeggen dat die motoren meer karakter hebben dan de K20. Origineel klinken ze al lekker rauw. Ik heb een 170pk ITB blok gehad en 180pk. Een 1.6 tunen naar 250pk is mogelijk. Ben je iets van 5-6k kwijt. Dan houd het op. Een K20 stock begint al met leuke bolt ons bij 240 250pk. Dan kun je nog alle kanten opgaan. Aangezien ik een atmo fanaat ben.. en de K20 zichzelf al keer op keer heeft bewezen.. was dit de logische stap.
Gaaf project heb je! Ben benieuwd hoe het rijdt als die af is!
- Sari106GTi
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 aug 2020, 12:15
- Auto: Peugeot 106 GTi K20 Type-R
Re: Peugonda K20
Yes ook die ken ik (gek he? haha).Rogerb schreef: ↑27 aug 2020, 10:48 Welkom!
De auto waar JeroenT het over had: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peu ... ousPage=lr
Ding staat al jaaaaaren te koop.. Niet mijn smaak maar wel netjes gebouwd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten