TNLB7 stelt zich voor.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 mar 2018, 17:25
TNLB7 stelt zich voor.
Goedenavond, mijn naam is Thomas (32 jaar) en in april 2018 kocht ik mijn eerste BMW. Daarvoor reed ik een Golf IV (1.9TDI) en een Golf V (1.6FSI) maar ik wilde graag wat meer vermogen en nog belangrijker: achterwielaandrijving.
In de prijsklasse die ik zocht kom je dan eigenlijk al snel op een 3-serie uit, ik heb een paar E46's en "normale" E90's met 6 in lijn bekeken maar de E92 Coupé vond ik toch wel verreweg het mooist.
Uit budgettaire- en hobby-overweging doe ik in principe al het onderhoud en reparaties zelf, en tot nu toe gaat dat eigenlijk best wel heel prima met behulp van de online-fora en YouTube-filmpjes.
Zaken die ik tot nu toe aan de auto gedaan heb:
- Volledig gepolijst
- Raammechanisme rechts vervangen.
- Uitlaat VANOS-ventiel vervangen.
- K&N-luchtfilter
- LUX H8 V5 adjustable white gemonteerd als Angel-eyes (de H8 180 gaven helaas storingen, en alleen van de V5 is er een type speciaal geschikt voor de E92 geproduceerd voor 2007)
- Xenonballast moeten vervangen omdat hier vocht in was gekomen.
- M-stuur gemonteerd
- Standaard demper aangepast zoals beschreven BMWdriversforum.
- Startmotor vervangen
- Stuurbekrachtigingspomp vervangen.
- Originele BMW 135M velgen gekocht in Duitsland voor de zomer, in de winter op styling 188.
- Opties gecodeerd met Carly for BMW- Chinese K+DCAN kabel besteld via eBay om erachter te komen dat die toch niet werkte en uiteindelijk eentje besteld via one-stop-electronics en een ICOM A aangeschaft via iemand van een ander forum.
- Zelf de auto gewrapped in VVIVID+ MATTE METALLIC BLUE (GHOST) tot dat een berger een aantal weken geleden mijn voorbumper eraf trok toen ik een lekke band had op de A10. Heb nu een M-pakket bumpers besteld dat nog onderweg is.
- Intussen al redelijk wat opties gecodeerd voor andere mensen aan hun BMW's en/of geholpen met diagnose via ISTA+/D en INPA.
- Vorig weekend een andere N46B20 motor gemonteerd in een E90 318i van een vriend.
- Bij Hennie van Driftsport.nl de basis en gevorderde driftcursus gevolgd in Lelystad.
Op dit moment staat de bovenstaande BMW Z4 M van mijn vader te koop, en zijn we op zoek naar een fraaie BMW E93 M3 handgeschakeld (ik vind zelf de E92 mooier, maar hij wil graag een cabrio als 2e auto).
In de prijsklasse die ik zocht kom je dan eigenlijk al snel op een 3-serie uit, ik heb een paar E46's en "normale" E90's met 6 in lijn bekeken maar de E92 Coupé vond ik toch wel verreweg het mooist.
Uit budgettaire- en hobby-overweging doe ik in principe al het onderhoud en reparaties zelf, en tot nu toe gaat dat eigenlijk best wel heel prima met behulp van de online-fora en YouTube-filmpjes.
Zaken die ik tot nu toe aan de auto gedaan heb:
- Volledig gepolijst
- Raammechanisme rechts vervangen.
- Uitlaat VANOS-ventiel vervangen.
- K&N-luchtfilter
- LUX H8 V5 adjustable white gemonteerd als Angel-eyes (de H8 180 gaven helaas storingen, en alleen van de V5 is er een type speciaal geschikt voor de E92 geproduceerd voor 2007)
- Xenonballast moeten vervangen omdat hier vocht in was gekomen.
- M-stuur gemonteerd
- Standaard demper aangepast zoals beschreven BMWdriversforum.
- Startmotor vervangen
- Stuurbekrachtigingspomp vervangen.
- Originele BMW 135M velgen gekocht in Duitsland voor de zomer, in de winter op styling 188.
- Opties gecodeerd met Carly for BMW- Chinese K+DCAN kabel besteld via eBay om erachter te komen dat die toch niet werkte en uiteindelijk eentje besteld via one-stop-electronics en een ICOM A aangeschaft via iemand van een ander forum.
- Zelf de auto gewrapped in VVIVID+ MATTE METALLIC BLUE (GHOST) tot dat een berger een aantal weken geleden mijn voorbumper eraf trok toen ik een lekke band had op de A10. Heb nu een M-pakket bumpers besteld dat nog onderweg is.
- Intussen al redelijk wat opties gecodeerd voor andere mensen aan hun BMW's en/of geholpen met diagnose via ISTA+/D en INPA.
- Vorig weekend een andere N46B20 motor gemonteerd in een E90 318i van een vriend.
- Bij Hennie van Driftsport.nl de basis en gevorderde driftcursus gevolgd in Lelystad.
Op dit moment staat de bovenstaande BMW Z4 M van mijn vader te koop, en zijn we op zoek naar een fraaie BMW E93 M3 handgeschakeld (ik vind zelf de E92 mooier, maar hij wil graag een cabrio als 2e auto).
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: TNLB7 stelt zich voor.
Leuke intro, Thomas. Welkom!
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: TNLB7 stelt zich voor.
-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- EvdP
- Berichten: 6142
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: TNLB7 stelt zich voor.
Welkom!
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: TNLB7 stelt zich voor.
Welkom.
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: TNLB7 stelt zich voor.
Nice, welkom! Waarom de M3 per se handgeschakeld? Hier op het forum prefereert men over het algemeen de DCT geloof ik, omdat de handgeschakelde vrij lange verzetten zou hebben.
Succes met de zoektocht
Succes met de zoektocht
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 mar 2018, 17:25
Re: TNLB7 stelt zich voor.
Hartelijk dank allemaal!
@Str8Six: Ik weet dat de DCT sneller is en waarschijnlijk als het een daily zou worden de betere keuze. Maar als het gaat om "driving fun" gaat er wat mij betreft niks boven zelf schakelen, tussengas geven, heel-toe terugschakelen en alle andere mooie dingen die een handbak je geven.
Mochten die lange verzetten trouwens echt heel storend zijn dan kunnen we t.z.t. altijd nog eens kijken of een hoger ratio van het differentieel mogelijk is bij Hardeman ofzo en wat verbeterd.
@Str8Six: Ik weet dat de DCT sneller is en waarschijnlijk als het een daily zou worden de betere keuze. Maar als het gaat om "driving fun" gaat er wat mij betreft niks boven zelf schakelen, tussengas geven, heel-toe terugschakelen en alle andere mooie dingen die een handbak je geven.
Mochten die lange verzetten trouwens echt heel storend zijn dan kunnen we t.z.t. altijd nog eens kijken of een hoger ratio van het differentieel mogelijk is bij Hardeman ofzo en wat verbeterd.
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: TNLB7 stelt zich voor.
Welkom. Snap de keuze van je pa voor een e93 wel, met een cabrio ga je toch wat vaker rustig een rondje toeren met het dak open, doe je met een coupe niet.
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: TNLB7 stelt zich voor.
Welkom!
-
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: TNLB7 stelt zich voor.
Schot voor open doel mode on/Mark 320iS schreef: ↑27 apr 2020, 17:18 Welkom. Snap de keuze van je pa voor een e93 wel, met een cabrio ga je toch wat vaker rustig een rondje toeren met het dak open, doe je met een coupe niet.
Misschien omdat je niet open kunt rijden met een coupé?
Schot voor open doel mode off/
- Pim_
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 08:08
- Auto: E46 M3 H6 - E90 330i H6
Re: TNLB7 stelt zich voor.
Welkom ! leuke actiefoto's
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: TNLB7 stelt zich voor.
M3 handbak is een prima keuze, zeker als 2e/weekend auto!
Krijg je absoluut geen spijt van, de beleving is geweldig, die motor is gewoon een parel.
Geweldige rijders machine is het, de laatste atmosferische //M motor, misschien wel beste //M motor ooit gemaakt.
Wel de lagerschalen wisselen om de 80-100k, maar dat kost tegenwoordig net zoveel als een distributieriem wissel van een RS6 om maar wat te noemen, een keertje gasklep motoren wisselen, maar die zijn ook al relatief goedkoop te vinden en makkelijk zelf te doen. Verder super robuust en weinig mankementen!
Hier een voorbeeld hoe een handbak kan klinken met wat mods klinkt als een CSL V8
https://youtu.be/0LEQdpOrXh8
Krijg je absoluut geen spijt van, de beleving is geweldig, die motor is gewoon een parel.
Geweldige rijders machine is het, de laatste atmosferische //M motor, misschien wel beste //M motor ooit gemaakt.
Wel de lagerschalen wisselen om de 80-100k, maar dat kost tegenwoordig net zoveel als een distributieriem wissel van een RS6 om maar wat te noemen, een keertje gasklep motoren wisselen, maar die zijn ook al relatief goedkoop te vinden en makkelijk zelf te doen. Verder super robuust en weinig mankementen!
Hier een voorbeeld hoe een handbak kan klinken met wat mods klinkt als een CSL V8
https://youtu.be/0LEQdpOrXh8
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten