Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54
- Pim_
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 08:08
- Auto: E46 M3 H6 - E90 330i H6
Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54
Als het auto (en motor)virus er eenmaal inzit krijg je het er niet meer uit. Deze tick werd op jonge leeftijd al overgebracht door pa. Hij had voor mij een skelter met benzine motor van een grasmaaier gefabriceerd. Jongens wat een plezier heb ik gehad met dat ding.
Untitled by Pim, on Flickr
Helaas kon ik mijn oude account niet meer heractiveren memberlist.php?mode=viewprofile&u=3008 hierop dus een nieuwe account aangemaakt een paar jaar terug. Vanwege drukte met werk en alle overige onzin die ook allemaal bij het leven schijnt te horen niet erg actief bezig geweest met mijn autohobby de afgelopen jaren
Nog een korte periode in het zand vermaakt op 2 wielen. In mijn jeugd heb ik aan motorcross gedaan en het racen op de weg was ik een beetje klaar mee. De overheid bleef maar sponsorverzoeken sturen.
Markelo 02-11-2014_4 by Pim, on Flickr
Na wat klappers van dichtbij meegemaakt te hebben toch maar besloten deze (oude) hobby aan de wilgen te hangen ipv mezelf.
Mijn korte samenvatting van een paar auto's uit het verleden in chronologische volgorde. Ik begon met een Honda CRX ED9 die ingeruild werd voor een VW Corrado G60. Deze affaire duurde niet erg lang waarna er weer een CRX moest komen en deze keer een VTEC EE9. Hierna nog een Civic EG6 VTI gehad.
IMG_0224 by Pim, on Flickr
IMG_0226 by Pim, on Flickr
CRXPIM4 by Pim, on Flickr
IMG_7981 by Pim, on Flickr
Met een vader die veel met klassiekers deed en een studie in Apeldoorn waardoor ik toch best veel kilometers moest maken was de keuze voor een oldtimer op LPG een logische keuze destijds. Een Engelse klassieker werd hem niet (sorry pa), maar wat dan wel?
Het werd een Opel C kadett coupe 2.0 op LPG en later een Opel Ascona 2.0 op LPG. De Ascona heeft een langere wielbasis en dat was voor het spelen wel wat leuker. Oldskool Opels waren namelijk nog voorzien van achterwielaandrijving en (toen nog) goedkoop
Untitled by Pim, on foto1_zps4ca02516 by Pim, on Flickr
Voor ernaast ook nog even gevallen voor een Manta B met 2.0 16v (c20xe uit een Calibra) met dubbele Webers en een Simons uitlaatsysteem. Met 180pk op de achterwielen in combinatie met laag gewicht en het aanzuiggeluid van die Webers werd elke rotonde (en industrieterrein) tot personal playground omgetoverd.
Afb050 by Pim, on Flickr
Toen ik eenmaal begon met mijn werkzame leven was LPG niet meer nodig en kwamen er ook andere auto's op mijn pad. Na een korte date met onderstaande (volledig opnieuw STI spec opgebouwde) Impreza GTT kwam ik gezien de ver ontwikkelde voorliefde voor achterwiel aangedreven auto's toch weer op BMW uit.
IMG_9491 by Pim, on Flickr
084 by Pim, on Flickr
Na een aantal 325i's
IMG_1 by Pim, on Flickr
DSC00603 by Pim, on Flickr
DSC01178 by Pim, on Flickr
En een hele korte affaire met een zeeschip op wielen 300E W124 .
060720091110 by Pim, on Flickr
Kwamen we uit op mijn echte laatste speeltje, een 328i E36 Coupe:
11112008680 by Pim, on Flickr
11112008687 by Pim, on Flickr
Voor mijn werk werden er ondertussen meer kilometers gemaakt. Mijn hobby werd aan de kant geschoven de eerste jaren en er volgden een aantal TDI's van VW. Ik zal jullie de foto's besparen. Ik merkte uiteindelijk dat ik met fwd en diesel wel heel erg verwijderd raakte van mijn roots. Om verdere schade te voorkomen besloot ik toch weer te gaan shoppen bij BMW.
Het werd een E90 LCI 320D. Wat een heerlijke auto en wat liep dat ding hard voor een diesel (chip).
Untitled by Pim, on Flickr
Daarna volgde een F36 420D Gran Coupe. Ik was het schakelen zat en na een proefrit met deze 420D met geweldige 8traps automaat was ik verkocht voor de verkoper de offerte op papier had. Wat een geweldig lijnenspel heeft zo'n 4serie met M-pakket Na aanschaf heb ik er zelf nog een M-performance diffuser en carbon achterklep spoiler aan toegevoegd om het plaatje compleet te maken.
Untitled by Pim, on Flickr
Untitled by Pim, on Flickr
Untitled by Pim, on Flickr
Diesel werd met de mogelijkheid van thuiswerken voor mij steeds minder interessant. De 4 serie ging over naar een andere eigenaar en ontredderd bleef ik achter. WAT NU??? Na weken zoeken, afwegen, (440i/435i, 335i/340i, 240i/235i) besloot ik voor mijn vervoersbehoefte eerst maar even een dagelijks gebakje te kopen voor vervoer van a --> b. Iets wat geen brood eet en rust in de tent zou brengen.
Ondertussen verder s'avonds met de ipad op de bank neuzen naar wat leuks. De zoekopdracht werd wat ruimer getrokken. Maar met de waardeverdamping van mijn 4 serie nog helder voor de geest besloot ik toch te zoeken naar iets wat minder afschrijft. Maar wel met veel DF. Ik geef liever geld uit aan goed onderhoud of een schermpje laten spuiten dan dat ik het zie verdampen. Op de bucketlist stond net als bij elke BMW minded petrolhead een echte ///M. Maarja, is dan nu de tijd gekomen in mijn leven??
De mogelijkheid om een nette M3 te vinden had ik al opgegeven. De E92 hoorde ik niet al te beste verhalen over, de E46 stonden er alleen voor belachelijke bedragen, ik vertrouwde er niks van of ze hadden een SMG. Een E36 wilde ik niet meer. De E30 is niet meer te betalen en de F80 zakt de aankomende jaren vast nog wel in waarde en is in mijn ogen ook een beetje overbodig geworden door de komst van speelgoed met een N55 of B58 onder de klep.
Tot ik op marktplaats een in mijn ogen wel erg nette E46 tegen was gekomen. S'avonds kwam die ook nog is via autoscout voorbij en een dag later zag ik dat die ook op DF tekoop stond. Topic van Nick is doorgespit. Het bleef knagen en nee, ik kreeg hem niet meer uit mijn hoofd.
Het is de auto van Nick geworden.
Untitled by Pim, on Flickr
Een apart topic voor de M3 komt eraan.
Untitled by Pim, on Flickr
Helaas kon ik mijn oude account niet meer heractiveren memberlist.php?mode=viewprofile&u=3008 hierop dus een nieuwe account aangemaakt een paar jaar terug. Vanwege drukte met werk en alle overige onzin die ook allemaal bij het leven schijnt te horen niet erg actief bezig geweest met mijn autohobby de afgelopen jaren
Nog een korte periode in het zand vermaakt op 2 wielen. In mijn jeugd heb ik aan motorcross gedaan en het racen op de weg was ik een beetje klaar mee. De overheid bleef maar sponsorverzoeken sturen.
Markelo 02-11-2014_4 by Pim, on Flickr
Na wat klappers van dichtbij meegemaakt te hebben toch maar besloten deze (oude) hobby aan de wilgen te hangen ipv mezelf.
Mijn korte samenvatting van een paar auto's uit het verleden in chronologische volgorde. Ik begon met een Honda CRX ED9 die ingeruild werd voor een VW Corrado G60. Deze affaire duurde niet erg lang waarna er weer een CRX moest komen en deze keer een VTEC EE9. Hierna nog een Civic EG6 VTI gehad.
IMG_0224 by Pim, on Flickr
IMG_0226 by Pim, on Flickr
CRXPIM4 by Pim, on Flickr
IMG_7981 by Pim, on Flickr
Met een vader die veel met klassiekers deed en een studie in Apeldoorn waardoor ik toch best veel kilometers moest maken was de keuze voor een oldtimer op LPG een logische keuze destijds. Een Engelse klassieker werd hem niet (sorry pa), maar wat dan wel?
Het werd een Opel C kadett coupe 2.0 op LPG en later een Opel Ascona 2.0 op LPG. De Ascona heeft een langere wielbasis en dat was voor het spelen wel wat leuker. Oldskool Opels waren namelijk nog voorzien van achterwielaandrijving en (toen nog) goedkoop
Untitled by Pim, on foto1_zps4ca02516 by Pim, on Flickr
Voor ernaast ook nog even gevallen voor een Manta B met 2.0 16v (c20xe uit een Calibra) met dubbele Webers en een Simons uitlaatsysteem. Met 180pk op de achterwielen in combinatie met laag gewicht en het aanzuiggeluid van die Webers werd elke rotonde (en industrieterrein) tot personal playground omgetoverd.
Afb050 by Pim, on Flickr
Toen ik eenmaal begon met mijn werkzame leven was LPG niet meer nodig en kwamen er ook andere auto's op mijn pad. Na een korte date met onderstaande (volledig opnieuw STI spec opgebouwde) Impreza GTT kwam ik gezien de ver ontwikkelde voorliefde voor achterwiel aangedreven auto's toch weer op BMW uit.
IMG_9491 by Pim, on Flickr
084 by Pim, on Flickr
Na een aantal 325i's
IMG_1 by Pim, on Flickr
DSC00603 by Pim, on Flickr
DSC01178 by Pim, on Flickr
En een hele korte affaire met een zeeschip op wielen 300E W124 .
060720091110 by Pim, on Flickr
Kwamen we uit op mijn echte laatste speeltje, een 328i E36 Coupe:
11112008680 by Pim, on Flickr
11112008687 by Pim, on Flickr
Voor mijn werk werden er ondertussen meer kilometers gemaakt. Mijn hobby werd aan de kant geschoven de eerste jaren en er volgden een aantal TDI's van VW. Ik zal jullie de foto's besparen. Ik merkte uiteindelijk dat ik met fwd en diesel wel heel erg verwijderd raakte van mijn roots. Om verdere schade te voorkomen besloot ik toch weer te gaan shoppen bij BMW.
Het werd een E90 LCI 320D. Wat een heerlijke auto en wat liep dat ding hard voor een diesel (chip).
Untitled by Pim, on Flickr
Daarna volgde een F36 420D Gran Coupe. Ik was het schakelen zat en na een proefrit met deze 420D met geweldige 8traps automaat was ik verkocht voor de verkoper de offerte op papier had. Wat een geweldig lijnenspel heeft zo'n 4serie met M-pakket Na aanschaf heb ik er zelf nog een M-performance diffuser en carbon achterklep spoiler aan toegevoegd om het plaatje compleet te maken.
Untitled by Pim, on Flickr
Untitled by Pim, on Flickr
Untitled by Pim, on Flickr
Diesel werd met de mogelijkheid van thuiswerken voor mij steeds minder interessant. De 4 serie ging over naar een andere eigenaar en ontredderd bleef ik achter. WAT NU??? Na weken zoeken, afwegen, (440i/435i, 335i/340i, 240i/235i) besloot ik voor mijn vervoersbehoefte eerst maar even een dagelijks gebakje te kopen voor vervoer van a --> b. Iets wat geen brood eet en rust in de tent zou brengen.
Ondertussen verder s'avonds met de ipad op de bank neuzen naar wat leuks. De zoekopdracht werd wat ruimer getrokken. Maar met de waardeverdamping van mijn 4 serie nog helder voor de geest besloot ik toch te zoeken naar iets wat minder afschrijft. Maar wel met veel DF. Ik geef liever geld uit aan goed onderhoud of een schermpje laten spuiten dan dat ik het zie verdampen. Op de bucketlist stond net als bij elke BMW minded petrolhead een echte ///M. Maarja, is dan nu de tijd gekomen in mijn leven??
De mogelijkheid om een nette M3 te vinden had ik al opgegeven. De E92 hoorde ik niet al te beste verhalen over, de E46 stonden er alleen voor belachelijke bedragen, ik vertrouwde er niks van of ze hadden een SMG. Een E36 wilde ik niet meer. De E30 is niet meer te betalen en de F80 zakt de aankomende jaren vast nog wel in waarde en is in mijn ogen ook een beetje overbodig geworden door de komst van speelgoed met een N55 of B58 onder de klep.
Tot ik op marktplaats een in mijn ogen wel erg nette E46 tegen was gekomen. S'avonds kwam die ook nog is via autoscout voorbij en een dag later zag ik dat die ook op DF tekoop stond. Topic van Nick is doorgespit. Het bleef knagen en nee, ik kreeg hem niet meer uit mijn hoofd.
Het is de auto van Nick geworden.
Untitled by Pim, on Flickr
Een apart topic voor de M3 komt eraan.
Laatst gewijzigd door Pim_ op 21 apr 2020, 19:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54
Daar heeft flink stof opgelegen idd.
Maar mooi opgepoetst die historie, en fantastische auto! Veeeel !!!
Maar mooi opgepoetst die historie, en fantastische auto! Veeeel !!!
- Opa
- Berichten: 6212
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54
Leuke historie inderdaad.
Bekend bochtje:
En een bekende auto:
Bekend bochtje:
En een bekende auto:
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54
Toffe herintroductie, Pim. Proficiat met de beemer!!
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54
Leuke herintroductie inderdaad. Mooi rijtje auto's!
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
- Pim_
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 08:08
- Auto: E46 M3 H6 - E90 330i H6
Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54
Wat grappig zeg . Ik heb geen foto meer van het kenteken kunnen vinden maar ze lijken wel erg op elkaar. Staat me nog bij dat veel mensen vertelden dat het geluid van mijn GTT zoveel woester was als een “gewone” GTT. Meende dat hij compleet STI was opgebouwd maar lees daar niks van terug nu ik de advertentie weer is doorlees. Hij was wel aardig rap. Dit is de originele advertentie (ja die hangen bij mij aan de muur).
Untitled by Pim, on Flickr
- Opa
- Berichten: 6212
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54
Is gewoon een getunede GTT en geen STi, maar bijna al die Impreza's waren toendertijd wel getuned, de één wat extremer dan de andere.
STi had je ook weer verschillende uitvoeringen van, maar waren meestal 2-deurs, hadden een ander interieur, vaak(of altijd?) DCCD, andere versnellingsbak verhoudingen(korter), hadden standaard iets van 260 of 280pk, ander onderstel, andere remmen en ga zo nog maar effe door.
Was een leuke dag toen, beetje over het onverhard buldereren tijden de off road toertocht in het oosten van het land, ik heb meerdere van zulke toertochten mee gemaakt, maar dit was volgens mij de 1e.
STi had je ook weer verschillende uitvoeringen van, maar waren meestal 2-deurs, hadden een ander interieur, vaak(of altijd?) DCCD, andere versnellingsbak verhoudingen(korter), hadden standaard iets van 260 of 280pk, ander onderstel, andere remmen en ga zo nog maar effe door.
Was een leuke dag toen, beetje over het onverhard buldereren tijden de off road toertocht in het oosten van het land, ik heb meerdere van zulke toertochten mee gemaakt, maar dit was volgens mij de 1e.
- Eeuwe
- Berichten: 4523
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54
Welkom terug, leuk voorsteltopic. Gefeliciteerd met de aanschaf van deze prachtige E46 M3!
CRX blijft ook echt geweldig. Samen met de Civic beetje mijn jeugdhelden.
CRX blijft ook echt geweldig. Samen met de Civic beetje mijn jeugdhelden.
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54
Leuke introductie! Je auto historie heeft veel overeenkomsten met die van mij Veel plezier met de M3.
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54
Deze heb ik ook nog gehad, de 82-FH-NXPim_ schreef: ↑21 apr 2020, 18:52 Kwamen we uit op mijn echte laatste speeltje, een 328i E36 Coupe:
11112008680 by Pim, on Flickr
11112008687 by Pim, on Flickr
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten