Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim_
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 okt 2017, 08:08
Auto: E46 M3 H6 - E90 330i H6

Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Bericht door Pim_ » 21 apr 2020, 18:52

Als het auto (en motor)virus er eenmaal inzit krijg je het er niet meer uit. Deze tick werd op jonge leeftijd al overgebracht door pa. Hij had voor mij een skelter met benzine motor van een grasmaaier gefabriceerd. Jongens wat een plezier heb ik gehad met dat ding. :df:

AfbeeldingUntitled by Pim, on Flickr

Helaas kon ik mijn oude account niet meer heractiveren memberlist.php?mode=viewprofile&u=3008 hierop dus een nieuwe account aangemaakt een paar jaar terug. Vanwege drukte met werk en alle overige onzin die ook allemaal bij het leven schijnt te horen niet erg actief bezig geweest met mijn autohobby de afgelopen jaren

Nog een korte periode in het zand vermaakt op 2 wielen. In mijn jeugd heb ik aan motorcross gedaan en het racen op de weg was ik een beetje klaar mee. De overheid bleef maar sponsorverzoeken sturen.
AfbeeldingMarkelo 02-11-2014_4 by Pim, on Flickr
Na wat klappers van dichtbij meegemaakt te hebben toch maar besloten deze (oude) hobby aan de wilgen te hangen ipv mezelf.

Mijn korte samenvatting van een paar auto's uit het verleden in chronologische volgorde. Ik begon met een Honda CRX ED9 die ingeruild werd voor een VW Corrado G60. Deze affaire duurde niet erg lang waarna er weer een CRX moest komen en deze keer een VTEC EE9. Hierna nog een Civic EG6 VTI gehad.
AfbeeldingIMG_0224 by Pim, on Flickr
AfbeeldingIMG_0226 by Pim, on Flickr
AfbeeldingCRXPIM4 by Pim, on Flickr
AfbeeldingIMG_7981 by Pim, on Flickr

Met een vader die veel met klassiekers deed en een studie in Apeldoorn waardoor ik toch best veel kilometers moest maken was de keuze voor een oldtimer op LPG een logische keuze destijds. Een Engelse klassieker werd hem niet (sorry pa), maar wat dan wel?
Het werd een Opel C kadett coupe 2.0 op LPG en later een Opel Ascona 2.0 op LPG. De Ascona heeft een langere wielbasis en dat was voor het spelen wel wat leuker. Oldskool Opels waren namelijk nog voorzien van achterwielaandrijving en (toen nog) goedkoop :df:
AfbeeldingUntitled by Pim, on Afbeeldingfoto1_zps4ca02516 by Pim, on Flickr

Voor ernaast ook nog even gevallen voor een Manta B met 2.0 16v (c20xe uit een Calibra) met dubbele Webers en een Simons uitlaatsysteem. Met 180pk op de achterwielen in combinatie met laag gewicht en het aanzuiggeluid van die Webers werd elke rotonde (en industrieterrein) tot personal playground omgetoverd.
AfbeeldingAfb050 by Pim, on Flickr

Toen ik eenmaal begon met mijn werkzame leven was LPG niet meer nodig en kwamen er ook andere auto's op mijn pad. Na een korte date met onderstaande (volledig opnieuw STI spec opgebouwde) Impreza GTT kwam ik gezien de ver ontwikkelde voorliefde voor achterwiel aangedreven auto's toch weer op BMW uit.
AfbeeldingIMG_9491 by Pim, on Flickr
Afbeelding084 by Pim, on Flickr

Na een aantal 325i's
AfbeeldingIMG_1 by Pim, on Flickr
AfbeeldingDSC00603 by Pim, on Flickr
AfbeeldingDSC01178 by Pim, on Flickr

En een hele korte affaire met een zeeschip op wielen 300E W124 :tooth: .
Afbeelding060720091110 by Pim, on Flickr

Kwamen we uit op mijn echte laatste speeltje, een 328i E36 Coupe:
Afbeelding11112008680 by Pim, on Flickr
Afbeelding11112008687 by Pim, on Flickr


Voor mijn werk werden er ondertussen meer kilometers gemaakt. Mijn hobby werd aan de kant geschoven de eerste jaren en er volgden een aantal TDI's van VW. Ik zal jullie de foto's besparen. Ik merkte uiteindelijk dat ik met fwd en diesel wel heel erg verwijderd raakte van mijn roots. Om verdere schade te voorkomen besloot ik toch weer te gaan shoppen bij BMW. :df:

Het werd een E90 LCI 320D. Wat een heerlijke auto en wat liep dat ding hard voor een diesel (chip).
AfbeeldingUntitled by Pim, on Flickr

Daarna volgde een F36 420D Gran Coupe. Ik was het schakelen zat en na een proefrit met deze 420D met geweldige 8traps automaat was ik verkocht voor de verkoper de offerte op papier had. Wat een geweldig lijnenspel heeft zo'n 4serie met M-pakket :hot: Na aanschaf heb ik er zelf nog een M-performance diffuser en carbon achterklep spoiler aan toegevoegd om het plaatje compleet te maken.
AfbeeldingUntitled by Pim, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Pim, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Pim, on Flickr


Diesel werd met de mogelijkheid van thuiswerken voor mij steeds minder interessant. De 4 serie ging over naar een andere eigenaar en ontredderd bleef ik achter. WAT NU??? Na weken zoeken, afwegen, (440i/435i, 335i/340i, 240i/235i) besloot ik voor mijn vervoersbehoefte eerst maar even een dagelijks gebakje te kopen voor vervoer van a --> b. Iets wat geen brood eet en rust in de tent zou brengen.

Ondertussen verder s'avonds met de ipad op de bank neuzen naar wat leuks. De zoekopdracht werd wat ruimer getrokken. Maar met de waardeverdamping van mijn 4 serie nog helder voor de geest besloot ik toch te zoeken naar iets wat minder afschrijft. Maar wel met veel DF. Ik geef liever geld uit aan goed onderhoud of een schermpje laten spuiten dan dat ik het zie verdampen. Op de bucketlist stond net als bij elke BMW minded petrolhead een echte ///M. Maarja, is dan nu de tijd gekomen in mijn leven??

De mogelijkheid om een nette M3 te vinden had ik al opgegeven. De E92 hoorde ik niet al te beste verhalen over, de E46 stonden er alleen voor belachelijke bedragen, ik vertrouwde er niks van of ze hadden een SMG. Een E36 wilde ik niet meer. De E30 is niet meer te betalen en de F80 zakt de aankomende jaren vast nog wel in waarde en is in mijn ogen ook een beetje overbodig geworden door de komst van speelgoed met een N55 of B58 onder de klep.

Tot ik op marktplaats een in mijn ogen wel erg nette E46 tegen was gekomen. S'avonds kwam die ook nog is via autoscout voorbij en een dag later zag ik dat die ook op DF tekoop stond. Topic van Nick is doorgespit. Het bleef knagen en nee, ik kreeg hem niet meer uit mijn hoofd. :crazy:

Het is de auto van Nick geworden. :df:
AfbeeldingUntitled by Pim, on Flickr :hot:

Een apart topic voor de M3 komt eraan. :df:
Laatst gewijzigd door Pim_ op 21 apr 2020, 19:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Bericht door Spijkerhard » 21 apr 2020, 19:55

Daar heeft flink stof opgelegen idd.

Maar mooi opgepoetst die historie, en fantastische auto! Veeeel :df: !!!

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6213
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Bericht door Opa » 21 apr 2020, 20:20

Leuke historie inderdaad. :D


Bekend bochtje:


Afbeelding


Afbeelding

:tooth:


En een bekende auto:

Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Bericht door ///Joost » 21 apr 2020, 20:38

Toffe herintroductie, Pim. Proficiat met de beemer!!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6141
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Bericht door EvdP » 21 apr 2020, 20:59

Leuke herintroductie inderdaad. Mooi rijtje auto's!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Bericht door Roy RS » 21 apr 2020, 21:03

Opa schreef: 21 apr 2020, 20:20 Leuke historie inderdaad. :D


Bekend bochtje:


Afbeelding


Afbeelding

:tooth:


En een bekende auto:

Afbeelding

Wow dit is wel extreem toevallig zeg!

Lekkere karretjes deze historie. S54 is ook mooi speelgoed

Gebruikersavatar
Pim_
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 okt 2017, 08:08
Auto: E46 M3 H6 - E90 330i H6

Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Bericht door Pim_ » 21 apr 2020, 22:03

Opa schreef: 21 apr 2020, 20:20 Leuke historie inderdaad. :D

Afbeelding
Wat grappig zeg 😁. Ik heb geen foto meer van het kenteken kunnen vinden maar ze lijken wel erg op elkaar. Staat me nog bij dat veel mensen vertelden dat het geluid van mijn GTT zoveel woester was als een “gewone” GTT. Meende dat hij compleet STI was opgebouwd maar lees daar niks van terug nu ik de advertentie weer is doorlees. Hij was wel aardig rap. Dit is de originele advertentie (ja die hangen bij mij aan de muur). :mrgreen:

AfbeeldingUntitled by Pim, on Flickr

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6213
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Bericht door Opa » 22 apr 2020, 00:30

Is gewoon een getunede GTT en geen STi, maar bijna al die Impreza's waren toendertijd wel getuned, de één wat extremer dan de andere.
STi had je ook weer verschillende uitvoeringen van, maar waren meestal 2-deurs, hadden een ander interieur, vaak(of altijd?) DCCD, andere versnellingsbak verhoudingen(korter), hadden standaard iets van 260 of 280pk, ander onderstel, andere remmen en ga zo nog maar effe door.

Was een leuke dag toen, beetje over het onverhard buldereren tijden de off road toertocht in het oosten van het land, ik heb meerdere van zulke toertochten mee gemaakt, maar dit was volgens mij de 1e. :D :df:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Bericht door Eeuwe » 22 apr 2020, 11:14

Welkom terug, leuk voorsteltopic. Gefeliciteerd met de aanschaf van deze prachtige E46 M3!

CRX blijft ook echt geweldig. Samen met de Civic beetje mijn jeugdhelden.

Online
Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Bericht door PeterM » 22 apr 2020, 14:12

Leuke introductie! Je auto historie heeft veel overeenkomsten met die van mij ;-) Veel plezier met de M3.

Online
Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Pim_Blaast even wat stof van zijn account met de S54

Bericht door Hitz » 11 mei 2020, 13:41

Pim_ schreef: 21 apr 2020, 18:52 Kwamen we uit op mijn echte laatste speeltje, een 328i E36 Coupe:
Afbeelding11112008680 by Pim, on Flickr
Afbeelding11112008687 by Pim, on Flickr
Deze heb ik ook nog gehad, de 82-FH-NX :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten