Skoda Citi-NO

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Skoda Citigo
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2020, 11:45
Auto: Skoda Citigo

Skoda Citi-NO

Bericht door Skoda Citigo » 14 mar 2020, 12:21

Beste allemaal,

In de loop der jaren heb ik leuke auto's gehad en mogen rijden, niet aangepast of getuned maar wel degelijke wagens. Uiteraard blijft mijn eerste auto de beste, omdat de stereo installatie duurder dan de auto was (Pioneer freak). Daarna zijn de auto's nooit meer aangepast omdat deze van zichzelf voldoende waren naar mijn behoefte.
And then it hit me!
De afgelopen 10 jaar heb ik mijn auto's voornamelijk gebruikt voor normaal vervoer/vakantie's en soms voor het klussen, maar mijn 1 na laatste auto was een gebakje (Daihatsu Cuore) en heb ik blind nieuw gekocht en kwam er al snel achter dat het niet bepaald alles was wat ik hoopte. Ik heb een VW Bora TDI daar op ingeleverd omdat ik geen kilometers meer maakte en slechts nog stads vervoer deed. Vervolgens heb ik twee jaar zonder auto gedaan, maar had als leenauto een VW Golf Plus ter beschikking voor vakantie en als ik even een auto nodig was voor iets. Het was te doen, maar inmiddels ben ik weer een auto nodig dus ben nu in het bezit van een Skoda Citigo van 4 jaar oud en 52000 op de teller. Het is een redelijke auto, maar er zijn ook vele minpunten (op de belachelijke lage prijs na, tweede auto van mijn ouders die ik heb overgenomen).

De afgelopen maanden heb ik de auto redelijk gebruikt maar de nummer 1 ergernis is de bodemhoogte van de auto die veel te laag is. Ik heb nu meermaals wat drempels en parkeerdekken genomen..... And then it hit me. Het gevolg is dat de auto beste klappen heeft gehad op de onderkant en de meeste drempels die een beetje helling/afloop hebben schaaft de lip over de grond. Nu kan ik natuurlijk stil gaan staan en dan over de drempel kruipen alsof ik een Ferrari heb, maar dit is niet helemaal de bedoeling en ziet er ook beschamend uit. Waar ik nu helemaal in de problemen ga komen zijn mijn vakantie's naar de Ardennen waar de wegen niet bepaald super zijn en hobbels en bobbels de normaalste zaak zijn van de wereld, dit zou betekenen dat met een beladen auto het gewoon geen doen meer is.

Tevens heb ik het probleem dat ik behoorlijk ruimte tekort heb en een x aantal wensen waar de auto wel aan moet voldoen, deze zaken zou ik hier graag willen bespreken en overleggen op dit forum en hoop hier dan ook de benodigde kennis en informatie vandaan te kunnen halen; in die zin dat de auto aangepast gaat worden.

Voor mijn project en vragen zal ik uiteraard nieuwe topics aanmaken daar waar het thuis hoort en hoop hier dan ook een leuke tijd tegemoet te gaan.

Vriendelijke groet,
Skoda Citigo

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Bram » 14 mar 2020, 12:25

Welkom Skoda Citigo.

Online
Kadett
Berichten: 4640
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Kadett » 14 mar 2020, 12:25

Welkom!!! :blink:

Maar.... ruimte tekort... dan investeer je toch niet verder in deze auto.... tenzij je een dakkoffer erop zet o.i.d. Stapje hoger naar B segment.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door JP » 14 mar 2020, 12:27

Welkom ! Ken jij Peter ?

Die lip is een bekend probleem bij het VAG-trio. Daarom is die ook flexibel. Van de andere kant heb je ook geen Hummer, dus een drempel zal met gepaste snelheid genomen moeten worden.

Gebruikersavatar
Skoda Citigo
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2020, 11:45
Auto: Skoda Citigo

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Skoda Citigo » 14 mar 2020, 12:31

@Kadett, een dakkoffer of dergelijke is wel de bedoeling. Een andere auto aanschaffen is zeer zeker niet de bedoeling.

@Jp, nee ik ken Peter niet, sterker nog.... ik ken helemaal geen Peters. Gepaste snelheid is uiteraard vanzelfsprekend, maar de Greenline/Eco ligt nog net weer lager dan de standaard uitvoeringen. En met lading voor vakantie in de Ardennen gaat dit een zeer groot probleem worden (gelukkig zijn er oplossingen te bedenken).

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door JP » 14 mar 2020, 12:40

Ik zou met meer zorgen maken omtrent de slechte wegen in de ardennen. Daar zijn gaten in de weg groter dan jouw Citigo....:tooth:

Gebruikersavatar
Skoda Citigo
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2020, 11:45
Auto: Skoda Citigo

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Skoda Citigo » 14 mar 2020, 12:44

Ach.... 15cm verhoging, bullbar, lier, offroad banden en met een flinke helium ballon moet het wel goed komen :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4520
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Eeuwe » 14 mar 2020, 14:33

Welkom!

Gebruikersavatar
Skoda Citigo
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2020, 11:45
Auto: Skoda Citigo

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Skoda Citigo » 14 mar 2020, 14:38

Uiteraard allen dank voor het hartelijk verwelkomen. :D

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Peric » 14 mar 2020, 15:53

Lol! Dus de auto die je nu hebt is op verschillende punten NIET geschikt voor jou, maar toch wil je 'm niet omwisselen voor een auto die veel praktischer is voor je. Okay...
Onderstel kun je aanpassen, je ruimtegebrek zal altijd blijven.

Gebruikersavatar
Skoda Citigo
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2020, 11:45
Auto: Skoda Citigo

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Skoda Citigo » 14 mar 2020, 19:46

@Peric, voor het ruimte gebrek zal de achterbank er uit gaan en een dakdraag constructie komen, daarmee heb ik mijn ruimtegebrek opgelost. Dan is het alleen nog een kwestie van ophogen en heb ik feitelijk alles wat ik wil en nodig ben. Het resultaat is een nette jonge auto die zuinig rijdt en goedkoop is in de wegenbelasting die voldoet aan mijn wensen en er ook nog leuk uit kan zien met een beetje moeite (keer wat anders dan een verlaagde auto).

Ik krijg voor de auto bij inruilen niets weer (in verhouding) en moet een dure auto weerkopen die in verbruik en wegenbelasting vele malen ongunstiger is. Het is dan voor mij ook uiterst aantrekkelijk om deze auto op mijn wensen aan te passen.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Mike R32 » 14 mar 2020, 21:47

Welkom!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6137
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door EvdP » 14 mar 2020, 21:56

Welkom!

Gebruikersavatar
Skoda Citigo
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2020, 11:45
Auto: Skoda Citigo

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Skoda Citigo » 14 mar 2020, 22:22

Wellicht nog even leuk om te vertellen van mijn vorige auto's en leenauto's.

Starlet, Ibiza 1.4. Partner 1.8 D, 307 2.0 HDi, Bora 1.9 TDi, Astra 1.7 TD, Cuore (Swap... :angel:) en nu dus de Citigo.
Weekend auto's TT, Z3, RX8 en een Z4. (helaas geen weekend auto's meer ter beschikking, pa is te oud geworden).
Ook nog op vrachtwagens gereden (werkte als monteur) en wat motoren en leuk kunnen spelen met een bootje.
Aantal keer een schade gevalletje opgeknapt (voorframe naar de klote en een keer de bumper van de 307 naar de klote gereden)
Eerste klus met mijn pa was een Lancia Fulvia in onderdelen uit Italië, maar toen was ik nog kind.
Ook nog aan een paar motoren gewerkt (oldtimers maar weet de modellen niet meer, te oud en onbekend).
O ja, en brommers heb ik natuurlijk ook een aantal van versleten en mee lopen sleutelen.


En uiteraard vele klussen ivm audio gebeuren.


Verder heb ik best nog veel hobby's die allemaal naar wetenschappelijke zooi gaan door mijn autisme, ik kan mij dus uitleven in theoretische kennis, maar elektrotechniek, klussen (stroom, gas en water) en daarmee keuken en badkamers monteren en aanverwanten heb ik ook zo mijn nodige ervaring in. Astronomie en alle "saaie" berekeningen kan ik mij in uitleven en ach...... kan nog wel even doorgaan.

Grootste blunders: Cilinderbus Vespa naar de kloten door verkeerde zuigerveer, gas uit een waterkraan, Grab them by the.... maar het was haar zusje en zag dat niet van achter toen ze gebukt stond. En dan de meest dure blunder ooit......

Cuore, 37km op de teller en naar de tuning.... Inlaat/uitlaat en tunen...... 3 maand later een grasmaaier.... Volledig stuk uit het cilinderblok geslagen. :df:

Stomste ongelukken...... Oldtimer Celica die niet kon optrekken en mijn Ibiza wel bij een oprit naar de snelweg vanaf het benzine station, keek naar links en zat er al bovenop. Starlet bij een parkeerplaats inham in de middle of ..... (Friesland) en een betonblok niet gezien bij het wegrijden. Felle zon en een Oldtimer Citroen die in de weg stond dus ene flinke kus heb gegeven, toen was mijn Ibiza dus toe aan een nieuw frame en twee weken later verkocht (was ook lekker gekieteld). Uitdraaien bij een parkeerplaats (307) maar dat grind beton paaltje op de hoek niet zien in de spiegel......

Beste rij ervaring..... Terminal trekker, driften en burnouts trekken (automaat).

Meeste luidsprekers in een auto..... 12 plus 2 subs, 2 condensators en drie versterkers (bagger door maximale Ohm berekeningen en doorlussen) lukte wel om op de snelweg ineens een stuk uit mijn dashboard te laten vallen. Zij hij nog zo tegen mij.... locktite. Gieren en dips, niet normaal.... Maar wat maakte het uit..

Eerste keer in een auto (alleen)..... 14 jaar en Joyriding in een Opel ..... soort busje met hydraulisch systeem voor een rolstoel (auto was afgeschreven en stond in de weg). Eerste keer in de auto en met mijn vader naast de auto... 10 jaar? Was een Peugeot station en in een weiland.

Voor op de motor bij mijn vader met een BMW en mogen sturen....... mooi toch! 8 jaar oud en op de landweggetje's. :tong:

Eerste keer op twee wielen... ook weer met de Ibiza. drie meiden in de auto en met een rukje aan het stuur en een beetje gas kwam die al los. Simpel met nog geen 30km/u (maar ik schrok wel)

Meest spannende.... trekkers (vrachtwagen) van de hoge trailer afrijden (zweerde dat ik voorover zou kantelen) En ik had niet eens een RBW voor een auto. Wat een machtige mooie kans! En spannend!!!!!!!! chauffeur leerde mij de giering en extra motor rem (die ronde knop aan de linkerkant op de bodem) aan de zijkant (lang geleden). Machtig mooi!!!!!!

Beste Burn-out met de Cuore, handrem en los op een 4500rpm en banden branden met een beetje nat weer.

Beste techniek les..... op de ambulance in weekend diensten met een kameraad die mij veel leerde over rollen en hoe bochten te nemen door juist te schakelen en de neus te laten dippen.

Mooiste donut met een heftruck.

Eerste wheelie met een Honda MTX.

Slechtste ervaring... achter in een politie bus.

Al met al, allemaal DF.



En niet te vergeten.... dat was lullig maar niet geheel mijn fout. Een trailer was net opnieuw gespoten en een nieuw looprek. Ik moest hem uit de wasstraat rijden maar had niet door dat de rails nog omhoog stond en vroeg nog zo of ik weg kon rijden. Ik was gewend met de terminal even door te trekken maar hing vast in de wasinstallatie...

Naast de mensen..... Slicks werken niet op nat wegdek, driften met een mini en verkeerde banden levert een kapotte velg op (band loopt er af), tig keer waarschuwen bij sneeuw en rustiger rijder levert een mega schade op aan het achteras als de stoeprand je tegenhoud, en als laatste voor mijn ex!!!!!!!!! Ga niet fuiken in die auto en lach niet om mijn luttele boete om vervolgens op nog geen 100 meter in de bebouwde kom het te presteren om een boete te krijgen van dik 180 euro! Maar vond het stiekem wel stoer dat ze hem dus blijkbaar wel doortrapte.

En als je een kameraad in je auto laat rijden zonder RBW, dan hou je hand op de handrem.... heel raar dat ze gas geven als je zegt dat ze moeten remmen. Het klopt dus echt dat mensen in paniek het gaspedaal nog verder intrappen.

En voor een hond, kat of konijntje rem je niet abrupt af..... Kameraad deed het wel en lag een paar week in het ziekenhuis....

Beste waarschuwing van een medeweggebruiker ooit was het x teken met zijn armen! Toerde lekker en er bleek een hek opengebroken te zijn van een circus familie waardoor er allemaal dieren los gebroken waren. Zag zijn x teken en trapte vol op de rem en dat was maar goed ook!!!!! Hoewel ik niet weet hoe alpaca vlees smaakt en dat een andere optie was geweest in het ergste geval.

Wanneer je in een taluud wegglijd (verrukkelijke mooie landweggetje's) van meer dan een meter diep en je loopt in schaamte naar de dichtstbijzijnde boer toe, vraag je nederig om hulp en geef je hem daarna 50 euro als hij met de trekker jouw er uit heeft getrokken. Dus als je denkt een rally rijder te zijn..... beetje contact geld op zak is verstandig om eerbiedig te zijn. De boer kon wel lachen....

En toen ik op de betonblok reed in Friesland.... dat inhammetje om te parkeren..... boer met zijn zoon kwam er aan en heeft geholpen om de auto van het blok af te duwen omdat het hun bekend was.

Ik ging een week met een vriendinnetje naar Zandvoort en we maakten voor de grap een paar foto's van enorme slakken met een mini cola blikje daarnaast. Het was met de Ibiza..... Dat meisje kreeg dus tig jaren later die boete van 180 euro. Later heeft ze de 307 total loss gereden....

Eerste keer 4w loskomen.... hele stijle brug helling met de Ibiza.

Mijn Ibiza was het eerste monstertje..... Die Antwoord vs Enya - ORINOCO NINJA FLOW (SAIL-AWAY MOTHERFUCKER REMIX) Daarna.... :crazy:

Nu ik nadenk....... ik had wellicht even iets meer in mijn OP moeten zetten....... :roll:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Arthur » 15 mar 2020, 01:52

Welkom. Het lijkt mij dat zo'n Citigo op Marktplaats best nog wat op moet kunnen leveren. Wat je nu allemaal wilt doen lijkt me ook niet waarde vermeerderend. Dus gaat het 2 kanten op; en geld erin en het lveret niets op. Mss wel (nog) minder. Maar goed, nu ik je bovenstaand verhaal nog een keer lees (...); ga maar verbouwen :gek:

Gebruikersavatar
Skoda Citigo
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2020, 11:45
Auto: Skoda Citigo

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Skoda Citigo » 15 mar 2020, 02:17

Soms moet je gewoon genieten van dingen in het redelijke en de les van het leven heeft mij geleerd dat doen en foto's uiteindelijk motiverend zijn. Laten we maar even wachten op foto's van wat er gebeurt. Ik wil deze auto aanhouden en verbouwen.... Ik heb iets voor ogen en probeer daar iets van te maken naar mijn plezier en behoefte.

Gebruikersavatar
Skoda Citigo
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2020, 11:45
Auto: Skoda Citigo

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Skoda Citigo » 15 mar 2020, 04:35

...
Laatst gewijzigd door Skoda Citigo op 03 mei 2021, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Sander-E46 » 15 mar 2020, 07:51

Skoda Citigo schreef: 14 mar 2020, 14:38 Grootste blunders: Grab them by the.... maar het was haar zusje en zag dat niet van achter toen ze gebukt stond.
:hmmm:

Welkom!

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Downforce Hans » 15 mar 2020, 07:56

JP schreef: 14 mar 2020, 12:40 Ik zou met meer zorgen maken omtrent de slechte wegen in de ardennen. Daar zijn gaten in de weg groter dan jouw Citigo....:tooth:
Geef dat ook even door aan Allen.......anders kan ik hem dadelijk daar weer ophalen. :lol:

Wout309t
Berichten: 1146
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Wout309t » 15 mar 2020, 07:56

Welkom, wat een verhalen..
:D

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Peric » 15 mar 2020, 10:24

Familie van René?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Arthur » 15 mar 2020, 10:27

Moet ik z’n laatste post zo interpreteren dat hij alweer vertrokken is?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door JP » 15 mar 2020, 10:28

Hij zal wel een trackday hebben....

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door Bram » 15 mar 2020, 10:33

Een bijzonder figuur :tooth:

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Skoda Citi-NO

Bericht door JeroenT » 15 mar 2020, 14:40

Skoda Citigo schreef: 14 mar 2020, 22:22 Wellicht nog even leuk om te vertellen van mijn vorige auto's en leenauto's.

Starlet, Ibiza 1.4. Partner 1.8 D, 307 2.0 HDi, Bora 1.9 TDi, Astra 1.7 TD, Cuore (Swap... :angel:) en nu dus de Citigo.
Weekend auto's TT, Z3, RX8 en een Z4. (helaas geen weekend auto's meer ter beschikking, pa is te oud geworden).
Ook nog op vrachtwagens gereden (werkte als monteur) en wat motoren en leuk kunnen spelen met een bootje.
Aantal keer een schade gevalletje opgeknapt (voorframe naar de klote en een keer de bumper van de 307 naar de klote gereden)
Eerste klus met mijn pa was een Lancia Fulvia in onderdelen uit Italië, maar toen was ik nog kind.
Ook nog aan een paar motoren gewerkt (oldtimers maar weet de modellen niet meer, te oud en onbekend).
O ja, en brommers heb ik natuurlijk ook een aantal van versleten en mee lopen sleutelen.


En uiteraard vele klussen ivm audio gebeuren.


Verder heb ik best nog veel hobby's die allemaal naar wetenschappelijke zooi gaan door mijn autisme, ik kan mij dus uitleven in theoretische kennis, maar elektrotechniek, klussen (stroom, gas en water) en daarmee keuken en badkamers monteren en aanverwanten heb ik ook zo mijn nodige ervaring in. Astronomie en alle "saaie" berekeningen kan ik mij in uitleven en ach...... kan nog wel even doorgaan.

Grootste blunders: Cilinderbus Vespa naar de kloten door verkeerde zuigerveer, gas uit een waterkraan, Grab them by the.... maar het was haar zusje en zag dat niet van achter toen ze gebukt stond. En dan de meest dure blunder ooit......

Cuore, 37km op de teller en naar de tuning.... Inlaat/uitlaat en tunen...... 3 maand later een grasmaaier.... Volledig stuk uit het cilinderblok geslagen. :df:

Stomste ongelukken...... Oldtimer Celica die niet kon optrekken en mijn Ibiza wel bij een oprit naar de snelweg vanaf het benzine station, keek naar links en zat er al bovenop. Starlet bij een parkeerplaats inham in de middle of ..... (Friesland) en een betonblok niet gezien bij het wegrijden. Felle zon en een Oldtimer Citroen die in de weg stond dus ene flinke kus heb gegeven, toen was mijn Ibiza dus toe aan een nieuw frame en twee weken later verkocht (was ook lekker gekieteld). Uitdraaien bij een parkeerplaats (307) maar dat grind beton paaltje op de hoek niet zien in de spiegel......

Beste rij ervaring..... Terminal trekker, driften en burnouts trekken (automaat).

Meeste luidsprekers in een auto..... 12 plus 2 subs, 2 condensators en drie versterkers (bagger door maximale Ohm berekeningen en doorlussen) lukte wel om op de snelweg ineens een stuk uit mijn dashboard te laten vallen. Zij hij nog zo tegen mij.... locktite. Gieren en dips, niet normaal.... Maar wat maakte het uit..

Eerste keer in een auto (alleen)..... 14 jaar en Joyriding in een Opel ..... soort busje met hydraulisch systeem voor een rolstoel (auto was afgeschreven en stond in de weg). Eerste keer in de auto en met mijn vader naast de auto... 10 jaar? Was een Peugeot station en in een weiland.

Voor op de motor bij mijn vader met een BMW en mogen sturen....... mooi toch! 8 jaar oud en op de landweggetje's. :tong:

Eerste keer op twee wielen... ook weer met de Ibiza. drie meiden in de auto en met een rukje aan het stuur en een beetje gas kwam die al los. Simpel met nog geen 30km/u (maar ik schrok wel)

Meest spannende.... trekkers (vrachtwagen) van de hoge trailer afrijden (zweerde dat ik voorover zou kantelen) En ik had niet eens een RBW voor een auto. Wat een machtige mooie kans! En spannend!!!!!!!! chauffeur leerde mij de giering en extra motor rem (die ronde knop aan de linkerkant op de bodem) aan de zijkant (lang geleden). Machtig mooi!!!!!!

Beste Burn-out met de Cuore, handrem en los op een 4500rpm en banden branden met een beetje nat weer.

Beste techniek les..... op de ambulance in weekend diensten met een kameraad die mij veel leerde over rollen en hoe bochten te nemen door juist te schakelen en de neus te laten dippen.

Mooiste donut met een heftruck.

Eerste wheelie met een Honda MTX.

Slechtste ervaring... achter in een politie bus.

Al met al, allemaal DF.



En niet te vergeten.... dat was lullig maar niet geheel mijn fout. Een trailer was net opnieuw gespoten en een nieuw looprek. Ik moest hem uit de wasstraat rijden maar had niet door dat de rails nog omhoog stond en vroeg nog zo of ik weg kon rijden. Ik was gewend met de terminal even door te trekken maar hing vast in de wasinstallatie...

Naast de mensen..... Slicks werken niet op nat wegdek, driften met een mini en verkeerde banden levert een kapotte velg op (band loopt er af), tig keer waarschuwen bij sneeuw en rustiger rijder levert een mega schade op aan het achteras als de stoeprand je tegenhoud, en als laatste voor mijn ex!!!!!!!!! Ga niet fuiken in die auto en lach niet om mijn luttele boete om vervolgens op nog geen 100 meter in de bebouwde kom het te presteren om een boete te krijgen van dik 180 euro! Maar vond het stiekem wel stoer dat ze hem dus blijkbaar wel doortrapte.

En als je een kameraad in je auto laat rijden zonder RBW, dan hou je hand op de handrem.... heel raar dat ze gas geven als je zegt dat ze moeten remmen. Het klopt dus echt dat mensen in paniek het gaspedaal nog verder intrappen.

En voor een hond, kat of konijntje rem je niet abrupt af..... Kameraad deed het wel en lag een paar week in het ziekenhuis....

Beste waarschuwing van een medeweggebruiker ooit was het x teken met zijn armen! Toerde lekker en er bleek een hek opengebroken te zijn van een circus familie waardoor er allemaal dieren los gebroken waren. Zag zijn x teken en trapte vol op de rem en dat was maar goed ook!!!!! Hoewel ik niet weet hoe alpaca vlees smaakt en dat een andere optie was geweest in het ergste geval.

Wanneer je in een taluud wegglijd (verrukkelijke mooie landweggetje's) van meer dan een meter diep en je loopt in schaamte naar de dichtstbijzijnde boer toe, vraag je nederig om hulp en geef je hem daarna 50 euro als hij met de trekker jouw er uit heeft getrokken. Dus als je denkt een rally rijder te zijn..... beetje contact geld op zak is verstandig om eerbiedig te zijn. De boer kon wel lachen....

En toen ik op de betonblok reed in Friesland.... dat inhammetje om te parkeren..... boer met zijn zoon kwam er aan en heeft geholpen om de auto van het blok af te duwen omdat het hun bekend was.

Ik ging een week met een vriendinnetje naar Zandvoort en we maakten voor de grap een paar foto's van enorme slakken met een mini cola blikje daarnaast. Het was met de Ibiza..... Dat meisje kreeg dus tig jaren later die boete van 180 euro. Later heeft ze de 307 total loss gereden....

Eerste keer 4w loskomen.... hele stijle brug helling met de Ibiza.

Mijn Ibiza was het eerste monstertje..... Die Antwoord vs Enya - ORINOCO NINJA FLOW (SAIL-AWAY MOTHERFUCKER REMIX) Daarna.... :crazy:

Nu ik nadenk....... ik had wellicht even iets meer in mijn OP moeten zetten....... :roll:
Ik quote ‘m voor de zekerheid even. :mrgreen:

Kom maar op met die Skoda verbouwing.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten