Peter stelt zich voor
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Peter stelt zich voor
Goedemorgen,
Ik ben Peter, 37 jaar oud en geboren en getogen in de stad Groningen. Sinds enkele jaren woon ik alleen niet meer in de stad, maar in een dorp er net onder in Drenthe.
Ik kijk eigenlijk dagelijks wel even op het forum naar wat er recent is gepost. Dit doe ik al een aantal jaren en heb een tijd geleden ook een account aangemaakt. Ik heb dit account alleen nooit gebruikt.
Van de week besloten hier maar eens verandering in te brengen en mijn accountnaam opgevraagd. Dit omdat ik mijn hobby, met betrekking tot iets wat "driving fun" oplevert weer op ga pakken.
Mijn automobiele geschiedenis begon in 2001 met een Honda CRX ed9
Na hier een half jaartje in te hebben gereden de auto verkocht en ingeruild voor een Honda CRX VTEC ee8.
Na ongeveer een jaar wilde ik iets met meer cilinders en kocht een VW Golf vr6.
Volgens mij heb ik ongeveer 3 jaar met de golf gereden. Een toenmalige collega kocht toen een BMW e46 320d. Na hier een keer in te hebben gereden, vond ik dit wel een comfortabele en luxe auto met toch sportieve eigenschappen. Toen maar besloten er ook eentje aan te schaffen. Dit was een BMW e46 320d uit 1999.
Hier heb ik ook ongeveer 3 jaar in gereden en de auto in 2007 verkocht. Daarna kwamen er wat andere prioriteiten om de hoek kijken. Serieuze relatie en de koop van een huis, jullie kennen het vast wel. Een tijdje in een Mitsubishi Colt gereden. En toen uiteindelijk een Subaru Impreza GT turbo uit 1999 gekocht. De auto is door mij op verschillende vlakken aangepast en verbeterd, erg veel plezier met de auto gehad. Rijden op het circuit of iets dergelijks is er alleen nooit van gekomen. De auto na een tijdje verkocht en weer een klein tijdelijk autootje gekocht om even te kijken welke kant ik nou op wilde.
Na een tijdje zag ik in Engeland een erg mooie Mitsubishi Lancer evo 7 te koop staan met erg mooie specs, waaronder een blok met versterkte internals. Deze auto heb ik toen opgehaald en ben rustig aan begonnen met het doen van aanpassingen. Het doel was op deze auto hoofdzakelijk voor track days te gaan gebruiken en af en toe wat voor de fun. Dit is er alleen nooit van gekomen, toen ik de auto had zoals ik hem wilde hebben, en hem op papier ook heb ingevoerd, ben ik weer een opleiding gaan doen en kreeg een andere baan. Ook werd de loods waar de auto gestald stond en waar ik aan de auto werkte gesloopt. Toen maar besloten om de auto te verkopen.
Nadat de opleiding was afgerond, begon het project huis. Mijn droom was een huis met daarbij een garage die ruim genoeg is voor een brug en minimaal twee auto's om zo aan huis te kunnen sleutelen aan een toekomstige circuit auto. Dit was een erg lastig verhaal, in een woonwijk is bijna geen woning met een garage te vinden met genoeg hoogte en oppervlakte. We vonden uiteindelijk een kavel waar alles wel op zou passen en begonnen aan een lang traject van tekenen, vergunningen, verkoop en het bouwen van een woning, waarbij we veel zelf hebben gedaan.
Ik rij als dagelijkse auto nu een BMW E61 530d en als boodschappen auto hebben we nog een Opel Corsa.
De bouw zelf is nu alweer een tijdje achter de rug en ik heb een jaar geleden een e46 M3 uit Engeland gehaald met de bedoeling hier een "tracktool" van te maken. Tot nu toe heeft de auto alleen maar in de stalling gestaan, omdat ik de garage bij onze woning eerst van binnen af moest bouwen en inrichten. Nu is de garage sinds enkele weken zoals ik het in gedachten had en kan het project beginnen.
Het is een handgeschakelde auto uit 2001. De optische staat is er slecht, mede omdat hij is mishandeld door iemand die dacht dat hij met een polijstmachine om kon gaan. Maar daar was de prijs ook naar, ik heb nog niet weer een m3 voor minder geld te koop zien staat. Naar mijn idee is deze auto de ideale basis voor een circuit auto. Dit omdat ik de auto uiteindelijk toch wil wrappen.
Ik zal eerdaags een apart topic openen voor de vorderingen van dit project.
Ik ben Peter, 37 jaar oud en geboren en getogen in de stad Groningen. Sinds enkele jaren woon ik alleen niet meer in de stad, maar in een dorp er net onder in Drenthe.
Ik kijk eigenlijk dagelijks wel even op het forum naar wat er recent is gepost. Dit doe ik al een aantal jaren en heb een tijd geleden ook een account aangemaakt. Ik heb dit account alleen nooit gebruikt.
Van de week besloten hier maar eens verandering in te brengen en mijn accountnaam opgevraagd. Dit omdat ik mijn hobby, met betrekking tot iets wat "driving fun" oplevert weer op ga pakken.
Mijn automobiele geschiedenis begon in 2001 met een Honda CRX ed9
Na hier een half jaartje in te hebben gereden de auto verkocht en ingeruild voor een Honda CRX VTEC ee8.
Na ongeveer een jaar wilde ik iets met meer cilinders en kocht een VW Golf vr6.
Volgens mij heb ik ongeveer 3 jaar met de golf gereden. Een toenmalige collega kocht toen een BMW e46 320d. Na hier een keer in te hebben gereden, vond ik dit wel een comfortabele en luxe auto met toch sportieve eigenschappen. Toen maar besloten er ook eentje aan te schaffen. Dit was een BMW e46 320d uit 1999.
Hier heb ik ook ongeveer 3 jaar in gereden en de auto in 2007 verkocht. Daarna kwamen er wat andere prioriteiten om de hoek kijken. Serieuze relatie en de koop van een huis, jullie kennen het vast wel. Een tijdje in een Mitsubishi Colt gereden. En toen uiteindelijk een Subaru Impreza GT turbo uit 1999 gekocht. De auto is door mij op verschillende vlakken aangepast en verbeterd, erg veel plezier met de auto gehad. Rijden op het circuit of iets dergelijks is er alleen nooit van gekomen. De auto na een tijdje verkocht en weer een klein tijdelijk autootje gekocht om even te kijken welke kant ik nou op wilde.
Na een tijdje zag ik in Engeland een erg mooie Mitsubishi Lancer evo 7 te koop staan met erg mooie specs, waaronder een blok met versterkte internals. Deze auto heb ik toen opgehaald en ben rustig aan begonnen met het doen van aanpassingen. Het doel was op deze auto hoofdzakelijk voor track days te gaan gebruiken en af en toe wat voor de fun. Dit is er alleen nooit van gekomen, toen ik de auto had zoals ik hem wilde hebben, en hem op papier ook heb ingevoerd, ben ik weer een opleiding gaan doen en kreeg een andere baan. Ook werd de loods waar de auto gestald stond en waar ik aan de auto werkte gesloopt. Toen maar besloten om de auto te verkopen.
Nadat de opleiding was afgerond, begon het project huis. Mijn droom was een huis met daarbij een garage die ruim genoeg is voor een brug en minimaal twee auto's om zo aan huis te kunnen sleutelen aan een toekomstige circuit auto. Dit was een erg lastig verhaal, in een woonwijk is bijna geen woning met een garage te vinden met genoeg hoogte en oppervlakte. We vonden uiteindelijk een kavel waar alles wel op zou passen en begonnen aan een lang traject van tekenen, vergunningen, verkoop en het bouwen van een woning, waarbij we veel zelf hebben gedaan.
Ik rij als dagelijkse auto nu een BMW E61 530d en als boodschappen auto hebben we nog een Opel Corsa.
De bouw zelf is nu alweer een tijdje achter de rug en ik heb een jaar geleden een e46 M3 uit Engeland gehaald met de bedoeling hier een "tracktool" van te maken. Tot nu toe heeft de auto alleen maar in de stalling gestaan, omdat ik de garage bij onze woning eerst van binnen af moest bouwen en inrichten. Nu is de garage sinds enkele weken zoals ik het in gedachten had en kan het project beginnen.
Het is een handgeschakelde auto uit 2001. De optische staat is er slecht, mede omdat hij is mishandeld door iemand die dacht dat hij met een polijstmachine om kon gaan. Maar daar was de prijs ook naar, ik heb nog niet weer een m3 voor minder geld te koop zien staat. Naar mijn idee is deze auto de ideale basis voor een circuit auto. Dit omdat ik de auto uiteindelijk toch wil wrappen.
Ik zal eerdaags een apart topic openen voor de vorderingen van dit project.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Peter stelt zich voor
Welkom!
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Peter stelt zich voor
Leuke intro, welkom!
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Peter stelt zich voor
Maar het blijft Drenthe
Welkom!
Welkom!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Peter stelt zich voor
Welkom!
Mooi lijstje auto's en goede keuze, BMW en Japans.... Gaaf dat je zelf het huis naar smaak hebt kunnen ontwerpen en laten bouwen zeg.
Mooi lijstje auto's en goede keuze, BMW en Japans.... Gaaf dat je zelf het huis naar smaak hebt kunnen ontwerpen en laten bouwen zeg.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Peter stelt zich voor
Welkom. leuke auto historie
Om.met een M3 als tracktool te beginnen is best wel heftig. Ligt er ook aan of je eerst een beetje wilt spelen (lees vrij rijden) of meteen veel in jezelf investeert (lees cursus).
Wat zijn je plannen?
Om.met een M3 als tracktool te beginnen is best wel heftig. Ligt er ook aan of je eerst een beetje wilt spelen (lees vrij rijden) of meteen veel in jezelf investeert (lees cursus).
Wat zijn je plannen?
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Peter stelt zich voor
Leuke historie, ik wilde zelf altijd zo’n CRX, zo’n groene Vtec, die krijste het uit he. De VR6 was natuurlijk magisch destijds met dat geluid en een heuse 6 cilinder in een Golf...die Scooby heb ik exact zo gehad, ook van 1999 maar dan in blauw, blijft magisch met die flat four roffel. Heb er zelf weer 1 bijgekocht recent, alleen vanuit nostalgie...
Maar ja nu ben je afgezakt naar een M3, ach je kunt ook niet alleen maar leuke dingen kopen he.
Veel plezier ervan en veel veilige km’s!
Maar ja nu ben je afgezakt naar een M3, ach je kunt ook niet alleen maar leuke dingen kopen he.
Veel plezier ervan en veel veilige km’s!
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Peter stelt zich voor
Ik woon niet in Eelderwolde, maar wel ergens in die richtingEelderwolde is eigenlijk ook een verlengstuk van de stad toch?
Mooie historie. Die CRX'en ook, super gaaf. Mooi project die M3, houd ons op de hoogte.
Een groot deel van de hobby is het volledig strippen en opnieuw op bouwen van de auto. Hier zal ik dan ook uitgebreid de tijd voor nemen. De keuze voor een M3 is niet gemaakt met de afweging wat een goede auto is voor een beginnende circuit rijder Maar meer met wat ik zelf een mooie auto vindt. Een achterwiel aandrijver of iets met vierwielaandrijving was sowieso de wens, een hoog toerige 6 cilinder met de bijbehorende beleving is natuurlijk ook een groot pluspunt. Tegen de tijd dat de auto bijna af is wil ik wel instructie lessen gaan volgen en eventueel een race cursus. Vrijrijden spreekt me niet echt aan. Open pitlane trackdays lijken me beter bij mij passen. Het is de bedoeling om op het circuit lekker te gaan genieten van een bijzondere auto.Welkom. leuke auto historie
Om.met een M3 als tracktool te beginnen is best wel heftig. Ligt er ook aan of je eerst een beetje wilt spelen (lees vrij rijden) of meteen veel in jezelf investeert (lees cursus).
Wat zijn je plannen?
Er is zoveel moois te koop Ik heb mijn oude Impreza een paar jaar later ook weer te koop zien staan, heel even nog gedacht aan het terug kopen er van. Blijven geweldige auto's. Snap dat je dit hebt gedaan... Ik heb aan de rit terug vanuit Engeland in de M3, echt een mooie herrienering overgehouden. Geweldige auto haha!Leuke historie, ik wilde zelf altijd zo’n CRX, zo’n groene Vtec, die krijste het uit he. De VR6 was natuurlijk magisch destijds met dat geluid en een heuse 6 cilinder in een Golf...die Scooby heb ik exact zo gehad, ook van 1999 maar dan in blauw, blijft magisch met die flat four roffel. Heb er zelf weer 1 bijgekocht recent, alleen vanuit nostalgie...
Maar ja nu ben je afgezakt naar een M3, ach je kunt ook niet alleen maar leuke dingen kopen he.
Veel plezier ervan en veel veilige km’s!
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Peter stelt zich voor
Allemaal bijzondere auto’s. Crx, Impreza, lancer evo en M3 staan op menig Bucketlist.
Wat ga je allemaal doen aan de M3? Blijft ie rechts gestuurd?
In Engeland kan je mooie koopjes doen. Maar probleem is altijd als je er weer vanaf wilt.......
Wat ga je allemaal doen aan de M3? Blijft ie rechts gestuurd?
In Engeland kan je mooie koopjes doen. Maar probleem is altijd als je er weer vanaf wilt.......
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Peter stelt zich voor
Welkom Peter!
- ArjanS
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 11:50
Re: Peter stelt zich voor
Welkom. Mooi project. Ik zie op de foto's waar je woont. Kom regelmatig bij vrienden een straat verderop. Als je een mountainbiker of een 135i cabrio ziet rijden; dat ben ik! Woon zelf in Leek.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Peter stelt zich voor
Welkom
En wat blijft zo'n CRX toch ontzettend gaaf! Eerste foto en-profil prachtig ontwerp vind ik het.
En wat blijft zo'n CRX toch ontzettend gaaf! Eerste foto en-profil prachtig ontwerp vind ik het.
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Peter stelt zich voor
De M3 wordt helemaal gestript, naar links gestuurd omgebouwd en dan als "racer" opgebouwd. Er komt geen kenteken op. Qua verkoop... zover kijk ik eigenlijk nooit vooruit. Ik denk dat een goede en nette auto altijd wel te verkopen is, ook als deze RHD is. Ik heb de EVO ook prima verkocht. Alleen de waarde is natuurlijk nooit zo hoog als een vergelijkbare auto in LHD. Maar goed, je hebt er bij de aanschaf ook minder voor betaald, dus eigenlijk maakt het niet uit.Allemaal bijzondere auto’s. Crx, Impreza, lancer evo en M3 staan op menig Bucketlist.
Wat ga je allemaal doen aan de M3? Blijft ie rechts gestuurd?
In Engeland kan je mooie koopjes doen. Maar probleem is altijd als je er weer vanaf wilt.......
Ik heb nooit een 135i cabrio in de straat gezien, mountainbikers daarentegen genoeg. Ik zal vriendelijk zwaaien als ik een 135i cabrio in de buurt zieWelkom. Mooi project. Ik zie op de foto's waar je woont. Kom regelmatig bij vrienden een straat verderop. Als je een mountainbiker of een 135i cabrio ziet rijden; dat ben ik! Woon zelf in Leek.
Voor die tijd vond en vind ik het nog steeds een mooi ontwerp inderdaad. Jammer dat ze zo roesten, je ziet ze echt zelden rijden.Welkom
En wat blijft zo'n CRX toch ontzettend gaaf! Eerste foto en-profil prachtig ontwerp vind ik het.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Peter stelt zich voor
Welkom Peter.
De E46 M3 laat je rhd?
Ik keek er wat vreemd tegenaan: Mistlampen in de voorbumper van 'n E46 M3? Da's toch alleen bij normalere versies zo.
Bleek dat dat later was(M modellen geen voorbumper mistlampen) terwijl ik zelf 'n E46 M3 gehad heb:)
Succes!
De E46 M3 laat je rhd?
Ik keek er wat vreemd tegenaan: Mistlampen in de voorbumper van 'n E46 M3? Da's toch alleen bij normalere versies zo.
Bleek dat dat later was(M modellen geen voorbumper mistlampen) terwijl ik zelf 'n E46 M3 gehad heb:)
Succes!
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Peter stelt zich voor
Roy RS schreef: ↑25 feb 2020, 19:57 Leuke historie, ik wilde zelf altijd zo’n CRX, zo’n groene Vtec, die krijste het uit he. De VR6 was natuurlijk magisch destijds met dat geluid en een heuse 6 cilinder in een Golf...die Scooby heb ik exact zo gehad, ook van 1999 maar dan in blauw, blijft magisch met die flat four roffel. Heb er zelf weer 1 bijgekocht recent, alleen vanuit nostalgie...
Maar ja nu ben je afgezakt naar een M3, ach je kunt ook niet alleen maar leuke dingen kopen he.
Veel plezier ervan en veel veilige km’s!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten