Even voorstellen - Ford Focus ST Mk3

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
JanJanssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2019, 20:03
Auto: Ford Focus ST Mk3

Even voorstellen - Ford Focus ST Mk3

Bericht door JanJanssen » 19 nov 2019, 20:45

Hallo!

Hierbij mijn "even voorstellen" topic, net aangemeld, dus gelijk maar even doen!

Ben al mijn hele leven petrolhead, dankzij de juiste opvoeding van vader, en dus moest mijn eerste auto ook een "Fun" auto worden. Uiteindelijk ben ik toen uitgekomen bij een MINI Clubman (R55) Cooper S.
Afbeelding

Dit was een erg leuke auto, en de clichés zijn wel waar, dit reed echt als een kart. Veel aan gedaan (Chiptuning, Turbo, Luchtfilter, onderstel, uitlaat etc.), maar ook veel problemen mee gehad. Ruim twee jaar heel erg van genoten, want ondanks de issues, elke keer als ik het rechter pedaal vloerde of weer eens een mooi dijkweggetje over scheurde, verdwenen die problemen als sneeuw voor de zon en kwam er een glimlach van oor tot oor op mijn gezicht.
Heel recent over gestapt op iets wat een stuk volwassener is, maar nog steeds wel heel snel is. De MINI begon flink wat kilometers te krijgen, en het project was ook wel "af" dus er mocht wat nieuws komen. Gezien het moment van leven en de verwachte nabije toekomst, mocht/moest het wat groter worden. En daarbij MOEST het ook een stuk betrouwbaarder worden. Er zijn flink wat auto's de revue gepasseerd, maar uiteindelijk bleek het te gaan tussen een Skoda Octavia vRS of een Ford Focus ST Wagon Mk3. Ik was zelf wel fan van de stationwagen lijn, en daarnaast biedt deze autovorm ook nog een veel ruimte (dus toekomstbestendig = vrouw happy), dus dat het een station moest worden leidde tot de keus tussen de Octavia en de Focus. Uiteindelijk is het de Focus geworden, vooral door het onderstel en de manier van rijden.
Afbeelding

De Focus is er een uit 2013 met ST-3 pakket, dus bijna full-options. De enige opties die niet zijn aangevinkt, zijn de SONY audio en het extra veiligheidspakket (BLISS, Snelheidsbord-herkenning, Lane Departure Warning).
Op dit moment zijn er genoeg plannen met de Focus. De schroefset staat in bestelling, en zit hopelijk met een aantal weken onder de auto. Helaas paste de eerste set (ondanks bevestiging van de vendor) niet onder de auto, dus dit heeft wat vertraging opgelopen. Ook wil ik nog wat motor-tuning gaan doen als de garantie is afgelopen. Daarbij staat een Quaife of Wavetrac differentieel nog hoog op het verlanglijstje!

Ik zag ook nog een topic aanmaken in het McDrive subforum voor de Focus. Daar zullen dan de updates van de auto gepost worden!
Bijlagen
IMG_2672.jpg
IMG_2672.jpg (914.94 KiB) 2035 keer bekeken
AutoJunk - 2.1 of 8.jpg
AutoJunk - 2.1 of 8.jpg (822.06 KiB) 2035 keer bekeken

vester86
Berichten: 2717
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Even voorstellen - Ford Focus ST Mk3

Bericht door vester86 » 19 nov 2019, 20:55

welkom! allebei keurige verschijningen :thumbup:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31252
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Even voorstellen - Ford Focus ST Mk3

Bericht door JP » 19 nov 2019, 20:57

Welkom Jan !

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6146
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Even voorstellen - Ford Focus ST Mk3

Bericht door EvdP » 19 nov 2019, 20:59

Welkom!

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4471
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Even voorstellen - Ford Focus ST Mk3

Bericht door sitechris » 19 nov 2019, 21:53

Welkom! Leuk zo'n rappe combi.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39741
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Even voorstellen - Ford Focus ST Mk3

Bericht door Arthur » 20 nov 2019, 01:35

Welko, mooi ding die ST.

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12749
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Even voorstellen - Ford Focus ST Mk3

Bericht door MartijnGizmo » 20 nov 2019, 10:02

Ah, de bekende "er komt misschien een kleine dus ER MOET NU EEN STATION GEKOCHT WORDEN"-wissel... ;) Met zo'n Focus ST wel een leuke uitkomst daarvan te pakken! :df:

JanJanssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2019, 20:03
Auto: Ford Focus ST Mk3

Re: Even voorstellen - Ford Focus ST Mk3

Bericht door JanJanssen » 24 nov 2019, 22:12

Thanks voor de leuke reacties!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten