Even voorstellen

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
TvdZande
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2019, 09:49
Auto: Audi S4 & Mini Cooper S

Even voorstellen

Bericht door TvdZande » 22 mei 2019, 11:58

Na al ruime tijd mee te lezen op dit forum, vond ik het weleens tijd om een account aan te maken en me voor te stellen. ik ben Tiemen, fulltime pappa en daar tussen door werk ik ook weleens :wink:

Mijn auto historie begon 14 jaar geleden met een Peugeot 206 GTI. Deze werd na een paar jaar omgeruild voor een Renault Megane R26, na 3 jaar werd deze verkocht en kocht ik een Megane 3 RS. De Megane 3 was één van de leukere auto om mee te rijden, bij wat sleutelwerk kwam naar voren dat de auto aardig in de prak had gelegen en slecht gerepareerd was dat ik er gelijk klaar mee was. Megane rs eruit en toen kwam er een Golf VI GTI edition 35. Met wat simpele aanpassingen veranderde deze in een compleet monster! Het scherpe gevoel van de Megane bezit de Golf niet, maar toch een hele leuke bak. Omdat iemand vond dat hij/zij de Golf zonder te vragen mee kon nemen, heb ik er zelfs twee gehad. Maar toen mijn vrouw vertelde dat ze zwanger was moest er toch een wat praktische auto komen. ik bedoel; een mooi excuus voor een nieuwe auto! toch? Zo kwam er een Audi b8 S4. een heerlijke V6 met compressor.

Ik heb m'n vrouw moeten beloven dat er op een stel mooie BBS CH-R velgen niks veranderd zou worden aan de Audi. Maar wat nu als dat toch een beetje in je bloed zit? dan koop je toch een Mini Cooper S erbij.. in 2017 heb ik een R53 uit 2003 met wat lichte modificaties gekocht. KW V1 en powerflex rondom. We zijn nu twee jaar verder en ook een hoop mods verder! De Mini gebruik ik om te touren en af en toe wat trackdays te pakken. ik zal voor deze nog een topic maken in mijn auto.

foto's spreken wat meer dus bij deze!
R26
Afbeelding

Megane 3 RS
Afbeelding

Golf VI Edition 35
Afbeelding

Audi S4
AfbeeldingUntitled by Tiemen van de Zande, on Flickr

Mini R53
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Even voorstellen

Bericht door Arthur » 22 mei 2019, 12:07

Welkom, leuke auto's!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6146
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Even voorstellen

Bericht door EvdP » 22 mei 2019, 13:25

Welkom!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Even voorstellen

Bericht door ///Joost » 22 mei 2019, 13:34

Welkom! Mooi wagenpark.

Een B8 S4 zit ik ook nog steeds regelmatig naar te kijken als vervanger voor de 330i. Mijn vrouw is behoorlijk weg van een Avant. Wat zijn jouw ervaringen qua betrouwbaarheid en plus- en minpunten?

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Even voorstellen

Bericht door Mark W. Scholten » 22 mei 2019, 15:27

Welkom en inderdaad mooie wagenpark :thumbup: Zo te zien ook op de Nordschleife gereden ? :)

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Even voorstellen

Bericht door WillemBoer » 22 mei 2019, 16:30

Heb ook een B8 quattro avant gehad, blijft een mooie fauto!
Mooi interieur en mooie materialen.

Heb je de V6 getuned?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Even voorstellen

Bericht door Niels » 22 mei 2019, 21:51

Een collega van me heeft een nieuw blok nodig voor zijn getunede 3.0TFSI, alu blokken en gebruikt niet te krijgen. Het ding heeft druk opbouw gehad in een cilinder, gasklep eruit geblazen en cilinderwand gescheurd. De theorie is dat de keramische kat(ten) te heet zijn geworden waardoor er teveel tegendruk is geweest. De vraag is nu of de tuning de egt waarde heeft overschreven en met hoeveel. Anyway, de teller staat nu op zo’n 12k dus wees er verstandig mee :wink:

Oh enne, welkom Tiemen. Mooie auto historie :df:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Even voorstellen

Bericht door JP » 23 mei 2019, 10:14

Welkom Tiemen !!

TvdZande
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2019, 09:49
Auto: Audi S4 & Mini Cooper S

Re: Even voorstellen

Bericht door TvdZande » 23 mei 2019, 12:06

///Joost schreef: 22 mei 2019, 13:34 Welkom! Mooi wagenpark.

Een B8 S4 zit ik ook nog steeds regelmatig naar te kijken als vervanger voor de 330i. Mijn vrouw is behoorlijk weg van een Avant. Wat zijn jouw ervaringen qua betrouwbaarheid en plus- en minpunten?
Ik heb er nog geen noemenswaardige problemen mee gehad. Het rijdt heerlijk, vooral op hogere snelheid is de auto heel stabiel. Het is geen bochtenmonster met z'n 1800kg. Je kan wel veel meer kwa stuurwerk, dan de auto je doet vermoeden. Ik ben 187cm en iemand achter mijn stoel heeft niet echt veel beenruimte, nu zitten er wel kuipstoelen in misschien dat deze wat groter zijn dan de standaard sportstoelen? Verder is het een hele fijne auto. Mocht je ervoor eentje gaan kijken, dan zou ik wel kijken voor een B8.5, het MMI systeem heeft dan wat meer opties.
WillemBoer schreef: 22 mei 2019, 16:30 Heb je de V6 getuned?
Ik heb hem niet getuned. Wat Niels schreef had ik ook al gelezen. En met 333pk kan ik prima mee in het verkeer :df:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Even voorstellen

Bericht door Spijkerhard » 24 mei 2019, 22:37

Welkom !!
Werd tijd met zon autohistorie
:headbang:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten