Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saltoco
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2019, 19:50
Auto: Daihatsu Charade, Suzuki Alto

Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door Saltoco » 20 jan 2019, 20:10

Hoi allemaal,

Voordat ik me op het informatieve deel van dit forum stort, wil ik mezelf eerst even voorstellen.
Mijn naam is Sabine, 30 jaar oud, docent van beroep en aan het sparen voor een snelle auto. Qua auto's heb ik een heel brede smaak; van Nissan Skyline tot BMW M-series. De auto die ik momenteel rijd is nog steeds mijn allereerste autootje: een Suzuki Alto, mét Nurburgringsticker sinds zomer 2018. Niet heel bijzonder eigen autootje dus, maar mijn interesse in de Nürburgring zit hem dan ook meer in het volgen van de autosport.

Waar ik in dit forum vooral naar op zoek ben is mensen die al eens bij de 24h Rennen am Nürburgring zijn geweest (en hebben gekampeerd langs de ring) en info over andere evenementen :angel:


Zie YouTube video van de rit op de Nürburgring met mijn kleine autootje:

Samen met mijn vriend, die de Nürburgring bochten vooraf flink heeft geoefend in Gran Turismo :df:
Laatst gewijzigd door Saltoco op 20 jan 2019, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door SlowCo » 20 jan 2019, 20:26

Welkom!
Hopelijk heb je zelf ook een rondje Nordschleife gedaan? :df:
Blijft leuk, ook met een "wat minder snelle" auto. Met je voorkeur voor BMW's zit je hier prima...

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door EvdP » 20 jan 2019, 20:45

Welkom!

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door TurboClouseau » 20 jan 2019, 20:48

Haha mooi! Zijn leuke gooi en smijt autootjes, die Alto's! Ik heb 1.5 jaar geleden eentje gehad in de periode toen ik bezig was met een motorombouw van mijn Golfje. Onze zoons waren groot fan van de "Salto".

Hou je goed de bevestiging van de voorste veerpoten in de gaten? Is een zwak punt van deze autootjes... Ik spreek uit ervaring..de mijn brak ook af. Gelukkig bij 30km/u....

Welkom!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door Niels » 20 jan 2019, 20:51

Welkom! Heerlijk, gewoon gas met dat ding :df: :D Voor de beleving zou je nog een open luchtfilter kunnen monteren :blink:

Verder meer dan genoeg te vinden hier over snelle(re) auto’s tussen alle BMW (M) info :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door JP » 20 jan 2019, 20:54

Wel veilig om samen met de Bongard-truck een rondje te beginnen...... :tooth:

Welkom !

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door Eric Z » 21 jan 2019, 00:19

Welkom.
JP schreef: 20 jan 2019, 20:54 Wel veilig om samen met de Bongard-truck een rondje te beginnen...... :tooth:

Welkom !
:lol: Wel mazzel dat de baan nog open is op zo’n moment.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door martll » 21 jan 2019, 08:52

Welkom, je bent lang niet de enige, ook ik was meteen verkocht aan de Nordschleife. 24h zou ik ook eens willen meemaken, maar VLN races zijn ook zeker de moeite om te kijken.

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door Robin » 21 jan 2019, 09:37

Welkom. Je bent gek op de Nordschleife en heet Sabine. Perfect match denk ik.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door Miesjel » 21 jan 2019, 12:11

Welkom..

Wat wil je weten v.w.b. de evenementen / 24hr race ?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door JP » 21 jan 2019, 13:11

Robin schreef: 21 jan 2019, 09:37 Welkom. Je bent gek op de Nordschleife en heet Sabine. Perfect match denk ik.
Ik haakte alleen af toen ze begon over “mijn vriend en ik...” :tooth:

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door Robin » 21 jan 2019, 13:50

JP schreef: 21 jan 2019, 13:11
Robin schreef: 21 jan 2019, 09:37 Welkom. Je bent gek op de Nordschleife en heet Sabine. Perfect match denk ik.
Ik haakte alleen af toen ze begon over “mijn vriend en ik...” :tooth:
Doe niet zo jaloers man, dat zij er wél een heeft en jij niet... :P :beer:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door Martijn M » 21 jan 2019, 14:00

Voor hoeveel ben je verkocht?

Gebruikersavatar
Saltoco
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2019, 19:50
Auto: Daihatsu Charade, Suzuki Alto

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door Saltoco » 22 jan 2019, 14:13

Rene-RS schreef: 20 jan 2019, 20:48Hou je goed de bevestiging van de voorste veerpoten in de gaten? Is een zwak punt van deze autootjes... Ik spreek uit ervaring..de mijn brak ook af. Gelukkig bij 30km/u....
Thanks! Ja deze Alto is ook niet kapot te krijgen :ongeveer als: Die veerpoten worden vaak gecheckt inderdaad. Het lijkt me doodeng als die afbreken!

Michel Huisman schreef: 21 jan 2019, 12:11Wat wil je weten v.w.b. de evenementen / 24hr race ?
Laat ik beginnen met de 24h race; Ik wil daarheen! Alle dagen (donderdag t/m zondag). En het liefst in een tent tussen andere Europeanen (of voornamelijk Duitsers?) langs een leuke bocht zoals Brunchen bijvoorbeeld. Maar hoe pak ik dit aan? Vol is vol?
Of is misschien een slaapplek in een hotel in bijv Adenau een beter idee? Zodat je o.a. de vrijheid hebt om meerdere bochten te bekijken gedurende het weekend.
Ik neig naar het tweede, omdat ik het toch niet kan laten om langs meer plekken langs de Nordschleife te kijken. Dus de vraag; iemand ervaring en/of tips m.b.t. verblijf gedurende het 24h race weekend?

Martijn M schreef: 21 jan 2019, 14:00 Voor hoeveel ben je verkocht?
Mijn Salto is (nog) niet te koop :tooth:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door daNpy » 22 jan 2019, 15:32

Saltoco schreef: 22 jan 2019, 14:13
Laat ik beginnen met de 24h race; Ik wil daarheen! Alle dagen (donderdag t/m zondag). En het liefst in een tent tussen andere Europeanen (of voornamelijk Duitsers?) langs een leuke bocht zoals Brunchen bijvoorbeeld. Maar hoe pak ik dit aan? Vol is vol?
Of is misschien een slaapplek in een hotel in bijv Adenau een beter idee? Zodat je o.a. de vrijheid hebt om meerdere bochten te bekijken gedurende het weekend.
Ik neig naar het tweede, omdat ik het toch niet kan laten om langs meer plekken langs de Nordschleife te kijken. Dus de vraag; iemand ervaring en/of tips m.b.t. verblijf gedurende het 24h race weekend?
Afbeelding
Heb een aantal jaar achter elkaar op Brunnchen gestaan, vooraan met een groep Duitsers. Erg handig wat die hadden vanalles bij (grote tenten voor te eten, aggregaat, koelkasten, eigen douche, keuken etc etc. Vanuit mijn bed kon ik de baan zien.
Tegenwoordig staan we in de paddock :mrgreen:

De sfeer is fantastisch, het is een week een groot feest. Het is enorm toegankelijk, met je toegangskaart kun je overal komen tot de pitboxen. De coureurs zijn aanspreekbaar (Gerwin bijvoorbeeld, maar vorig jaar is het zoontje van een maat van me nog op de foto gegaan met Tom Coronel :)). Wil je nog een soort van goede plek hebben moet je het weekend van te voren aankomen. Zelf zou ik een tentje afraden, maar wellicht is dat persoonlijk. Het is slim je aan te sluiten bij een groep die al een groot deel bij heeft. De douches gaan vanaf woensdag pas open (maar je kan op de paddock douchen).
Ohja en neem een brommer mee voor vervoer. Kun je makkelijk overal heen rijden zonder files en Adenauer Forst oprijden zonder lopen :P

Gebruikersavatar
dinges
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 sep 2014, 16:22
Auto: das boot

Re: Na rondje op de Nordschleife was ik verkocht!

Bericht door dinges » 07 feb 2019, 07:56

haha heel vet, gewoon gaan in de salto. welkom :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 41 gasten