tijden en snelheden op het circuit

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door MarkS » 31 jan 2019, 21:42

SlowCo schreef: 31 jan 2019, 21:17 En toch durf ik te beweren dat ook jij veel meer :df: zou hebben in een open racewagen, zelfs als je daarmee dezelfde rondetijden rijdt als met een lompe, dichte omgebouwde straatauto :tong:
En zo'n open circuitauto/racewagentje kun je ook gewoon helemaal zelf opbouwen vanaf een kit of zelfs vanaf tekeningen. I.p.v. dat je dan een rolkooi in een daily koekblik bouwt, bouw je een racewagen van de rolkooi/chassis:
http://www.t89.co.uk/product/ssl-full-plans-pack/
Als we vanaf dit seizoen allemaal F1 gaan rijden dan durf ik ook wel te beweren dat we meer lol zullen hebben.
En ook dat gaat niet gebeuren ...

SlowCo
Berichten: 3528
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door SlowCo » 31 jan 2019, 22:03

MarkS schreef: 31 jan 2019, 21:42 Als we vanaf dit seizoen allemaal F1 gaan rijden dan durf ik ook wel te beweren dat we meer lol zullen hebben.
En ook dat gaat niet gebeuren ...
Met een F1 wagen kom ik waarschijnlijk niet eens uit de pitsstraat zonder dat hij afslaat.. :tooth:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door TurboClouseau » 01 feb 2019, 08:43

SlowCo schreef: 31 jan 2019, 21:17 En toch durf ik te beweren dat ook jij veel meer :df: zou hebben in een open racewagen, zelfs als je daarmee dezelfde rondetijden rijdt als met een lompe, dichte omgebouwde straatauto :tong:
En zo'n open circuitauto/racewagentje kun je ook gewoon helemaal zelf opbouwen vanaf een kit of zelfs vanaf tekeningen. I.p.v. dat je dan een rolkooi in een daily koekblik bouwt, bouw je een racewagen van de rolkooi/chassis:
http://www.t89.co.uk/product/ssl-full-plans-pack/
ik vind dit best een heel gaaf racertje! Mij lijkt een Caterham/Lotus 7/oid ook wel erg gaaf, maar mooiste is dan, net als bij dat bouwpakket uit jouw link, dat je er een mooie en ruime garage voor hebt. En als er ook nog geen kenteken op zit, moet je er ook een aanhanger en geschikte trekauto voor hebben....

Mij wordt dat persoonlijk iets te gek om zoveel te investeren om een paar keer wat rondjes te rijden op het circuit, al zou het me wel helemaal te gek lijken iig.

Ik vind het ook wel weer leuk om met mijn dagelijkse, lompe, snelle, oude Golf met de aerodynamica van een baksteen rondjes te maken op een circuit. Gewoon omdat het kan :df:

Hmmm...dit jaar maar eens die rolkooi erin bakken...het is alweer ff geleden :tooth:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door ///Joost » 01 feb 2019, 09:28

Volgens mij hangt de hoeveelheid DF helemaal niet af of een auto open of dicht is. Dat is puur smaak. Ik zou persoonlijk veel liever in een dichte auto rijden. Net wat meer beschut, en wellicht ook een stukje veiliger (afhankelijk van het model natuurlijk). Een auto opbouwen is voor velen de halve fun, en het merk (BMW, VW, etc.) is daarbij van grote emotionele invloed. Ik heb weinig met die open kitcars.

Dat een auto sneller rond het circuit gaat is ook geen maatstaf. Ik durf te stellen dat iemand die al zijn ziel en zaligheid heeft gestopt in het opbouwen van een E36 voor circuit meer fun kan hebben in die auto dan in een 996 GT3 uit de showroom. Het gaat er ook om welke connectie je met de auto hebt.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door Robin » 01 feb 2019, 09:41

:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door Djessey » 01 feb 2019, 10:27

///Joost schreef: 01 feb 2019, 09:28 Volgens mij hangt de hoeveelheid DF helemaal niet af of een auto open of dicht is. Dat is puur smaak. Ik zou persoonlijk veel liever in een dichte auto rijden. Net wat meer beschut, en wellicht ook een stukje veiliger (afhankelijk van het model natuurlijk). Een auto opbouwen is voor velen de halve fun, en het merk (BMW, VW, etc.) is daarbij van grote emotionele invloed. Ik heb weinig met die open kitcars.

Dat een auto sneller rond het circuit gaat is ook geen maatstaf. Ik durf te stellen dat iemand die al zijn ziel en zaligheid heeft gestopt in het opbouwen van een E36 voor circuit meer fun kan hebben in die auto dan in een 996 GT3 uit de showroom. Het gaat er ook om welke connectie je met de auto hebt.
+1

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door Spijkerhard » 01 feb 2019, 20:43

Het is net atletiek. Als je de grenzen maar een beetje kunt opzoeken en verleggen is het voor mij al meer dan goed.
Met een 528i een 996 opjagen en binnen hengelen op Ascari, of met een 328iT een Cayman binnen hengelen waar een gerenommeerde RaceSchoolRijder op Portimao in reed (OK het regende nogal hard). Durf zelfs te zeggen dat te veel pk's in sommige auto's soms qua gevoel minder lol is dan pakweg 200pk. Ook omdat je met bepaalde auto's nou eenmaal voorzichtiger bent.

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 751
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door Erminio » 02 feb 2019, 13:54

SlowCo schreef: 31 jan 2019, 21:17 En toch durf ik te beweren dat ook jij veel meer :df: zou hebben in een open racewagen, zelfs als je daarmee dezelfde rondetijden rijdt als met een lompe, dichte omgebouwde straatauto :tong:
En zo'n open circuitauto/racewagentje kun je ook gewoon helemaal zelf opbouwen vanaf een kit of zelfs vanaf tekeningen. I.p.v. dat je dan een rolkooi in een daily koekblik bouwt, bouw je een racewagen van de rolkooi/chassis:
http://www.t89.co.uk/product/ssl-full-plans-pack/
Dan zou je een 125cc racekart moeten kopen...., dan heb je het echte racegevoel, lekker licht, laag bij de grond, open en bloedsnel :D :D
En is nog te betalen ook :lezen:

SlowCo
Berichten: 3528
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door SlowCo » 02 feb 2019, 17:04

Heb eens zo'n 125cc Rotax Max race kart gehuurd voor 3 uurtjes. En meteen drie maanden last gehad van een gekneusde rib :blackeye:
Ik had niet in de gaten dat je daar een rib protector voor moet dragen als je "wat" zwaarder bent en dat soort G-krachten te verwerken krijgt met je rib op de rand van het stoeltje constant. Wel heel erg gaaf en vraag me af waarom het er daarna nooit meer van gekomen is. Goed voornemen voor komend seizoen :df:

Maar het mooiste en gaafste racen blijft toch echt motorracen. Zoveel meer dynamiek dan autoracen! Ik heb zelf enkel recreatief motor geracet een aantal jaren en daarna ook nog wel een paar keer met verschillende auto's op het circuit rond gereden. Maar dat is toch echt niet te vergelijken. De "flow" van een goede circuitsessie op een motor is vele malen geweldiger dan in een koekblik! Vandaar mijn voorkeur voor open wagens als het dan toch per sé op vier wielen moet. Zelfs Huub Vermeulen moest toegeven dat hij, na jaren autoracen, zeer onder de indruk was toen hij alsnog was begonnen met circuitrijden op een motor. Hij was er ook weer mee gestopt omdat hij het toch te spannend vond worden...
Prachtige vent, echt een topper:
https://www.knaf.nl/nieuws/autorensport ... r-noemen-2

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27864
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door Luco » 02 feb 2019, 17:10

Dat is voor iedereen verschillend ik rij al zon 35 jaar motor, maar moet er niet aan denken om ermee op het circuit te rijden, terwijl ik autoracen toch echt geweldig vind om zelf te doen.

SlowCo
Berichten: 3528
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door SlowCo » 02 feb 2019, 18:06

Geeft niks Luco motorracen is ook veel spannender dus ik begrijp dat de meeste watjes het bij autoracen (in een dichte auto) houden...
:df: :verveeld: :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27864
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door Luco » 02 feb 2019, 18:29

*zucht*
Ik ben nog heel en heb een driewieler omdat ik het leuk vind, niet omdat ik het nodig heb in tegenstelling tot sommige zogenaamde "echte" mannen.

SlowCo
Berichten: 3528
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door SlowCo » 02 feb 2019, 18:52

:hmmm: Misschien zijn de emoticons die ik er onder gezet had niet zichtbaar op je pc Luco?

Je commentaar geeft inderdaad wel de realiteit aan. Hoewel ik bijvoorbeeld de TT op Isle of Man zo'n beetje het summum van racen voor "echte" mannen vind, is het ook meteen zo'n beetje het dodelijkste race evenement ter wereld. Maar dat maakt ook dat ik daar vele malen meer van onder de indruk ben dan van welke autorace ook. F1 mag dan wel de snelste circuitrace sport ter wereld zijn, het is inmiddels ook een van de saaiste...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27864
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door Luco » 02 feb 2019, 18:58

nee hoor maar je bent nogal aan het drammen, iedereen is anders en jij gaat even bepalen voor een ander dat die meer plezier heeft in een open wagen op het circuit ipv in een dichte wagen.
Knap dat jij dat kan bepalen en erover door blijft drammen, jij vind het misschien leuker, ik niet en met mij vele anderen.

SlowCo
Berichten: 3528
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door SlowCo » 02 feb 2019, 19:03

Uiteraard moet iedereen zelf bepalen wat hij of zij leuk vind qua circuitrijden/racen. Maar ik vraag me wel af of dat een mening is die je uitspreekt nadat je daadwerkelijk met zowel auto's (open en dicht) als motoren geracet hebt? En ik zou dan ook wel willen weten waarom je uiteindelijk gekozen hebt voor een dichte straatauto en daar het meeste plezier uit haalt op een circuit?

BTW ik rijd al jaren niet meer op het circuit en ben er inderdaad mee gestopt omdat het te gevaarlijk werd (lees: ik kan niet fatsoenlijk rijden... :bag: ). Als ik geen vrouw en kind had, zou ik allang weer een paar motoren in de garage hebben staan en af en toe aan het circuitrijden zijn.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27864
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door Luco » 02 feb 2019, 19:11

ja motorracen doet me niks, en open auto racen ook niet.
ja een F1 lijkt me gaaf, alles waar een normaal mens mee kan racen (lees betalen) vind ik de open auto's niks.
Maar een ander weer wel en dat is ieder zijn eigen keus en juist leuk, anders reed iedereen in een E36 325i op het circuit.

SlowCo
Berichten: 3528
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door SlowCo » 02 feb 2019, 19:22

Maar heb je wel ooit met de motor op het circuit gereden? En vond je dat echt niet veel dynamischer dan met de auto? Of heb je het gewoon nooit serieus geprobeerd en er dus enkel een mening over? Ik geef toe dat in een dichte (straat)auto de grens opzoeken veel makkelijker, veiliger en sneller gaat. Maar ook al zijn de rondetijden met de motor soms lager is de "kunst" en de kick om vloeiend "rond te gaan" op een circuit met de motor, wat mij betreft, veel bevredigender dan met een vierwieler.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9094
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door smiley » 02 feb 2019, 19:25

De speedster met het dak eraf en een open face helm voor de frisse lucht is heerlijk. (Voor mij dan)
De laatste jaren is het helaas steeds meer dak erop, en full face helm verplicht. Daaag frisse lucht.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27864
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door Luco » 02 feb 2019, 19:27

ja voor jouw, voor de zoveelste keer voor mij dus niet.

SlowCo
Berichten: 3528
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door SlowCo » 02 feb 2019, 19:33

Je hebt dus nog nooit serieus met een motor circuit gereden begrijp ik? Geeft niets maar dan kun je het dus niet vergelijken.
Ik ben het overigens eens met de stelling dat het meer om je eigen plezier en voldoening gaat dan om snelheden en rondetijden. En ik vermoed dat je mij helemaal zoek zou rijden op het circuit als we in gelijkwaardige auto's zouden racen. Ik ben inmiddels (door schade en schande) erg traag en voorzichtig geworden... :wheelchair:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27864
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door Luco » 02 feb 2019, 19:35

wel dus en vond het helemaal niks.
maar gewoon blijven drammen hoor :mrgreen:

SlowCo
Berichten: 3528
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door SlowCo » 02 feb 2019, 20:19

Gelukkig blijf jij happen :wink:

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 751
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door Erminio » 03 feb 2019, 15:24

Als ik een motor ga kopen om op hewt circuit te rijden kan ik op zoek naar een andere vrouw :tooth: :tooth:
Heb een paar keer op de weg gereden (zonder rijbewijs 240+ waar je 100 mocht btw), maar dat gaat niet goed komen op het circuit :devil:

Heb jaren gekart met een 125cc, zelfs NK's gereden, dat was toch wel het echte racen, maar idd ook een keer een rib gebroken (met beschermer nog wel).

Afbeelding

Ik hou het wel bij rondjes rijden in een koekblik :df:

SlowCo
Berichten: 3528
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: tijden en snelheden op het circuit

Bericht door SlowCo » 03 feb 2019, 15:49

Erminio schreef: 03 feb 2019, 15:24 Als ik een motor ga kopen om op hewt circuit te rijden kan ik op zoek naar een andere vrouw :tooth: :tooth:
Heb een paar keer op de weg gereden (zonder rijbewijs 240+ waar je 100 mocht btw), maar dat gaat niet goed komen op het circuit :devil:

Heb jaren gekart met een 125cc, zelfs NK's gereden, dat was toch wel het echte racen, maar idd ook een keer een rib gebroken (met beschermer nog wel).
Volgens mij is karten in een 125cc schakelkart zo'n beetje de meest pure vorm van racen op vier wielen. Zeer intens lijkt me dat. Ik vond de Rotax Max automaat al pittig genoeg om vlot mee rond te gaan. Als je daar ook nog bij moet schakelen wordt het helemaal hard werken.
Ik hou het wel bij rondjes rijden in een koekblik :df:
Had ik dat ook maar gedaan... :wheelchair:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten