Even voorstellen (MR2 Turbo)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 apr 2018, 09:21
- Auto: Toyota MR2 SW20 Turbo
Even voorstellen (MR2 Turbo)
Hoi, ik zal me hier even voorstellen.
Ik ben Jelmer, 25 jaar oud en woon in het friese Franeker. Als DF heb ik een Toyota MR2 SW20 Turbo .
Op dit moment rijd de MR2 niet, heb het vorige turbo blok kapot gereden (3SGTE GEN2) met iets te veel boost en achteraf was de staat van het blok wat minder dan ik verwacht had..
Dus de MR2 staat nu bij een specialist die hem gaat ombouwen naar een 3SGTE Gen4 met de volgende mods:
- 3SGTE Gen4 blok (reeds opgehaald bij Ad (groundspeed))
- Lichtgewicht vliegwiel en sportkoppeling
- Grotere intercooler
- Blowoff valve
- Custom RVS uitlaat
- Versterkte homokineten
- RVS Radiator (oude klapte tijdens het opblazen van het blok)
Ik verwacht de auto over ongeveer 4 tot 6 weken weer terug te hebben. Het zou dan ~320PK en 400+nm moeten hebben .
Ik ben Jelmer, 25 jaar oud en woon in het friese Franeker. Als DF heb ik een Toyota MR2 SW20 Turbo .
Op dit moment rijd de MR2 niet, heb het vorige turbo blok kapot gereden (3SGTE GEN2) met iets te veel boost en achteraf was de staat van het blok wat minder dan ik verwacht had..
Dus de MR2 staat nu bij een specialist die hem gaat ombouwen naar een 3SGTE Gen4 met de volgende mods:
- 3SGTE Gen4 blok (reeds opgehaald bij Ad (groundspeed))
- Lichtgewicht vliegwiel en sportkoppeling
- Grotere intercooler
- Blowoff valve
- Custom RVS uitlaat
- Versterkte homokineten
- RVS Radiator (oude klapte tijdens het opblazen van het blok)
Ik verwacht de auto over ongeveer 4 tot 6 weken weer terug te hebben. Het zou dan ~320PK en 400+nm moeten hebben .
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Welkom! Erg gaaf zo'n MR2 turbo! Schijnen zeer listig te zijn?
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Welkom, niet rijdende auto's hebben meer dfers last van.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 apr 2018, 09:21
- Auto: Toyota MR2 SW20 Turbo
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Ze liggen goed op de weg, maar als je eenmaal de grens overgaat zijn ze erg listig, maar persoonlijk vind ik dat juist wel een kick hebben. Echter heeft deze al de nodige upgrades gehad (onderstel swap van 94+ model) en LSD versnellingsbak.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Welkom!
- friesc
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 apr 2018, 13:35
- Auto: GT86 | Alfa Romeo Giulietta QV
- Locatie: Amsterdam
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Welkom! Leuk projectje!
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Klinkt wel als een uitdagende auto! Ben benieuwd naar de resultaten met de nieuwe motor erin!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Mooi ding Jelmer, welkom hier.
- HJ2
- Berichten: 3567
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
MR2 Turbo, gaaf! Dat rijdt als de spreekwoordelijke brandweer! Na een AW11 en een SW20 heb ik nog steeds een zwak voor deze leuke autootjes
Laatst gewijzigd door HJ2 op 13 apr 2018, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Jaaa gave MR2! Heb je er abs en stuurbekrachtiging in? Lang geleden zelf een '93 n/a gehad, brak ook eens uit > corrigeren > andere kant op zwiepen. Zat Koni geel rondom, heb die toen een aantal slagen extra uitgaande demping gegeven achter.. daarna eigenlijk nooit meer zoiets mee gemaakt. Is het niet zo dat de sporing veranderd bij inveren?
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Met een starre achteras blijft de sporing gelijk en met multilink kan het bij bochten en veer/rem werk wel verandert.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Welkom,
Gave auto je ziet ze bijna niet meer!
Wat is het voordeel vanaf 94+ onderstel?
- Miesjel
- Berichten: 2218
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5, RAV4, Starlet
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Langere spoorstangen achterkant waardoor het op/net iets over de grens wat vergeeflijker is.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Welkom hier en gaaf ding !
Klinkt hij nou net zo leuk als hier in GTS ?
Klinkt hij nou net zo leuk als hier in GTS ?
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Welkom!
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Hé een MR2 Turbo eigenaar, welkom!
Ik heb mijn Japanse rhd '94 Turbo ook nog steeds, staat al tijden gestald, maar heb met zijn 314 gerolde PK's zoveel pret gehad, kan er geen afscheid van nemen, heerlijke auto. Heb er meerdere voor onderdelen gesloopt en heb nog lading onderdelen, o.a. een zeldzame aftermarket upgrade ARC intercooler zit nog in mijn voorraad, dus mocht je iets zoeken...
P.s. voor de getallen welke jij wilt, zal je wel een andere ECU moeten hebben en zit je aardig aan de limiet van de CT20 turbo, dus pas op..
Ik heb mijn Japanse rhd '94 Turbo ook nog steeds, staat al tijden gestald, maar heb met zijn 314 gerolde PK's zoveel pret gehad, kan er geen afscheid van nemen, heerlijke auto. Heb er meerdere voor onderdelen gesloopt en heb nog lading onderdelen, o.a. een zeldzame aftermarket upgrade ARC intercooler zit nog in mijn voorraad, dus mocht je iets zoeken...
P.s. voor de getallen welke jij wilt, zal je wel een andere ECU moeten hebben en zit je aardig aan de limiet van de CT20 turbo, dus pas op..
- Philipoo
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Welkom Jelmer! Je hebt wel een prima woordgrap met je naam en mr2 gemist, dat is jammer.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 apr 2018, 09:21
- Auto: Toyota MR2 SW20 Turbo
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 apr 2018, 09:21
- Auto: Toyota MR2 SW20 Turbo
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Ik snap helemaal waarom je hem niet kwijt wilt. De rijbeleving is niet te beschrijven! Vandaag nog met een S2K van een vriend mogen sturen. Rijd erg leuk maar het is geen MR2.NSXRS schreef: ↑13 apr 2018, 23:00 Hé een MR2 Turbo eigenaar, welkom!
Ik heb mijn Japanse rhd '94 Turbo ook nog steeds, staat al tijden gestald, maar heb met zijn 314 gerolde PK's zoveel pret gehad, kan er geen afscheid van nemen, heerlijke auto. Heb er meerdere voor onderdelen gesloopt en heb nog lading onderdelen, o.a. een zeldzame aftermarket upgrade ARC intercooler zit nog in mijn voorraad, dus mocht je iets zoeken...
P.s. voor de getallen welke jij wilt, zal je wel een andere ECU moeten hebben en zit je aardig aan de limiet van de CT20 turbo, dus pas op..
De 3SGTE gen4 beschikt over een CT15 turbo welke 1.2 bar probleemloos zou moeten kunnen draaien. Dit komt op de 320~330pk neer. Een gen3 met CT20B turbo zit je inderdaad rond de 300PK. Wel ga ik mijn boostcontroller met meerdere programma's instellen.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Is dat dan de motor uit de Caldina met 3S-GTE motor?
Ik meen dat dit de enige 3S-GTE met CT15-B turbo is (stock 260PK)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 apr 2018, 09:21
- Auto: Toyota MR2 SW20 Turbo
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Klopt, is inderdaad de motor uit een Caldina. Schijnt de sterkste 3SGTE te zijn. Kreeg net bericht dat ze bezig zijn de nieuwe motor klaar te maken (groot onderhoud, nieuwe riem, en alle pakkingen / keringen vervangen). Planning is dat deze week de oude moter er uit gaat en de kabelboom omgebouwd wordt. Dan zodra het spul uit Amerika binnen is (lichtgewicht vliegwiel, sport koppeling) dan kan de bak er weer aan en gaat alles weer teruggebouwd worden. Hopelijk over een paar weken de MR2 weer thuis
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Lijkt niet echt op het geluid van een 3S-GTE, meer het geluid van een atmosferische motor..
Nu is het wel zo dat er bijna geen enkele MR2 Turbo meer met de originele uitlaat rondrijdt, want alleen uitlaatje wisselen levert al 10-20PK extra op, dus dat doet iedereen, variërend van redelijk beschaafd tot extreem aso geluid..
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Welkom!
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
welkom.
superleuke auto's! was mijn eerste auto een sw20 (non turbo)
Beetje pech met opstarten zo te lezen maar wel gaaf een turbo versie.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 apr 2018, 09:21
- Auto: Toyota MR2 SW20 Turbo
Re: Even voorstellen (MR2 Turbo)
Het heeft allemaal even geduurd wegens omstandigheden bij de garage. Maar deze week eindelijk mijn MR2 kunnen ophalen. Nu een kleine 800km met de 3SGTE gen 4 motor gereden. Werkelijk wat een verschil. Compleet andere auto geworden. Uiteindelijk zijn de volgende aanpassingen aan de auto gedaan:
- 3SGTE gen4 motor welke geheel nieuw verpakt is en voorzien van nieuwe distributieset incl. waterpomp
- Lichtgewicht vliegwiel + stage 4 sport koppeling
- Boost controller
- Grotere intercooler met 3 inch intercooler buizen
- 3 inch inlaat met open luchtfilter
- HKS BlowOff Valve
- Custom RVS uitlaat (3 inch incl downpipe).
- Nieuwe grotere radiateur
- Nieuwe brandstofpomp (255l walbro)
- Versterke homokineten
Ben het motortje nu rustig aan het "wakker" rijden. Binnenkort de boost verhogen naar 1.0 bar voor een 300 veilige PK's. Ook heb ik nog een nieuwe BC Racing schroefset liggen + een setje polybussen.
Ook nog even een setje nieuwe banden scoren, mijn oog is gevallen op de Michelin Pilot Sport 4, iemand hier ervaringen mee?
- 3SGTE gen4 motor welke geheel nieuw verpakt is en voorzien van nieuwe distributieset incl. waterpomp
- Lichtgewicht vliegwiel + stage 4 sport koppeling
- Boost controller
- Grotere intercooler met 3 inch intercooler buizen
- 3 inch inlaat met open luchtfilter
- HKS BlowOff Valve
- Custom RVS uitlaat (3 inch incl downpipe).
- Nieuwe grotere radiateur
- Nieuwe brandstofpomp (255l walbro)
- Versterke homokineten
Ben het motortje nu rustig aan het "wakker" rijden. Binnenkort de boost verhogen naar 1.0 bar voor een 300 veilige PK's. Ook heb ik nog een nieuwe BC Racing schroefset liggen + een setje polybussen.
Ook nog even een setje nieuwe banden scoren, mijn oog is gevallen op de Michelin Pilot Sport 4, iemand hier ervaringen mee?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 196 gasten