Dashcam Drenthe voorstellen

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Dashcam Drenthe
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2018, 17:10

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door Dashcam Drenthe » 13 mar 2018, 19:03

JP schreef: 13 mar 2018, 17:55 Mag ik ze nog eens plaatsen ? :tooth:

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
:lollerdelol:

PeterB
Berichten: 3255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: DD voorstellen

Bericht door PeterB » 13 mar 2018, 19:22

Auke M535i schreef: 11 mar 2018, 20:10 https://youtu.be/YuEdra7WUGQ

Irritant dashcam mannetje.. Wat als 't je oma of opa was die dit voor je deed? Was je dan ook zo aan 't toeteren? Beetje meer respect voor medeweggebruikers kan geen kwaad. :?

Verzoek aan alle BMW rijders omgeving Drenthe. Gaarne elke Peugeot 307 in uw omgeving opdrukken en overmatig claxoneren. :hungry:
Heel irritant idd.
Prutser gaat "in de spiegel" rijden van z'n voorganger waardoor deze geen zicht heeft en gaat dan toeteren.
Afstand houden, rechts blijven rijden en klaar.

TLRS
Berichten: 2909
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door TLRS » 14 mar 2018, 01:04

Str8tsix haalt wel iets moois aan, rustig waar het moet en vlot als het kan. Met de hoeveelheid regeltjes en de manier waarop ze worden gecontroleerd leidt dat misschien tot mensen die er dan maar de grens van op willen zoeken.

Dat dashcam beelden altijd minder spectaculair zijn bij het bekijken is niet zo vreemd als je je bedenkt de aandacht nodig voor alle handelingen tijdens het rijden ten koste gaan van het observerend vermogen. Het gezichtsveld bij de camera's is vaak kleiner, dus minder informatie. En zulke filmpjes kijk je met de voorkennis dat er iets gaat gebeuren, dus alerter. Echt een kwestie beste stuurlui, wat dat betreft.

Wat met enige regelmaat voorbij komt in die filmpjes: als voertuigen haaks op elkaar, met gelijke snelheid op een kruispunt op elkaar rijden. Van een afstandje goed aan te zien komen. Echter in het gezichtsveld van de bestuurders kan dat niet meer zijn dan een object dat langzaam groter wordt, dat in het gezichtsveld niet of nauwelijks verplaatst. En daardoor soms te laat wordt opgemerkt. Of in de dode hoek, in vergelijking met vroeger zijn de A stijlen een stuk breder.

Waar volgens mij heel weinig aandacht voor is, is het voorspelbaar rijden. Natuurlijk met knipperlichten en dergelijke, maar ook met andere handelingen. Soort body language met voertuigen, maakt het veel makkelijker om rekening te houden met elkaar, en leidt minder af?

Wat dat betreft vond ik blik op de weg altijd een fantastisch programma. Meer beschouwend en vertrouwend op de beste wil van 99,9% van de verkeersdeelnemers.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door Jan-Willem » 14 mar 2018, 15:17

TLRS schreef: 14 mar 2018, 01:04
Wat dat betreft vond ik blik op de weg altijd een fantastisch programma. Meer beschouwend en vertrouwend op de beste wil van 99,9% van de verkeersdeelnemers.
+1

Goed programma, die Leo de Haas hield zelf ook wel van hard rijden.

Dat Moraalridderwegmisbruikers kan ik echt niet aan zien.
Behalve als mensen heel boos worden maar dat is leedvermaak.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door Eric H » 15 mar 2018, 07:52

Mooi topic dit :lollerdelol:

Al die "jongelui" zijn hetzelfde (lekker generaliserend he)
Vol op het eigen gelijk en niet in staat te relativeren of zich te verplaatsen in (de ervaring of zienswijze van) anderen.

Tja, dan kan je op DF je lol op.Er zijn er je genoeg voor gegaan en er zullen er nog genoeg volgen.
En "wij" hebben dan weer even een paar dagen de grootste lol.

Niet zozeer om de zoveelste "kneus" maar meer om de gevatte en grappige comments van al die andere toetsenbordridders die hier in de meeste gevallen al een paar jaartjes rondhangen.

(zie net dat ik vorige maand mijn 10-jarig jubileum helemaal ben vergeten :bloemetje: )

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3245
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door ADV » 15 mar 2018, 08:52

Eric H schreef: 15 mar 2018, 07:52 Mooi topic dit :lollerdelol:

Al die "jongelui" zijn hetzelfde (lekker generaliserend he)
Vol op het eigen gelijk en niet in staat te relativeren of zich te verplaatsen in (de ervaring of zienswijze van) anderen.

Tja, dan kan je op DF je lol op.Er zijn er je genoeg voor gegaan en er zullen er nog genoeg volgen.
En "wij" hebben dan weer even een paar dagen de grootste lol.

Niet zozeer om de zoveelste "kneus" maar meer om de gevatte en grappige comments van al die andere toetsenbordridders die hier in de meeste gevallen al een paar jaartjes rondhangen.

(zie net dat ik vorige maand mijn 10-jarig jubileum helemaal ben vergeten :bloemetje: )
Jeetje, ook ik zit hier straks 10 jaar :P Wanneer gaan we weer pokeren in de stal?

Gijzert
Berichten: 4990
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door Gijzert » 15 mar 2018, 09:38

ArjandeV schreef: 15 mar 2018, 08:52
Eric H schreef: 15 mar 2018, 07:52 Mooi topic dit :lollerdelol:

Al die "jongelui" zijn hetzelfde (lekker generaliserend he)
Vol op het eigen gelijk en niet in staat te relativeren of zich te verplaatsen in (de ervaring of zienswijze van) anderen.

Tja, dan kan je op DF je lol op.Er zijn er je genoeg voor gegaan en er zullen er nog genoeg volgen.
En "wij" hebben dan weer even een paar dagen de grootste lol.

Niet zozeer om de zoveelste "kneus" maar meer om de gevatte en grappige comments van al die andere toetsenbordridders die hier in de meeste gevallen al een paar jaartjes rondhangen.

(zie net dat ik vorige maand mijn 10-jarig jubileum helemaal ben vergeten :bloemetje: )
Jeetje, ook ik zit hier straks 10 jaar :P Wanneer gaan we weer pokeren in de stal?
Dat was gezellig inderdaad.
Wanneer gaan we weer een gezellige middag met de Duitse politie afspreken dan? Altijd mooi de overvliegende helicopter.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door Niels » 15 mar 2018, 14:35

Nog gefeliciteerd met je jubileum Eric! :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31175
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door JP » 15 mar 2018, 14:37

Gefeliciteerd Eric !! heb je beelden van het feest ?

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: DD voorstellen

Bericht door DF-user-278 » 19 mar 2018, 16:32

Henk Jan schreef: 12 mar 2018, 14:38 Luco is that you?

Afbeelding
Nee dat is Bogan! :tooth: En die kopt zeker door de zijruit heen. :)

Online
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9711
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door frank de jonge » 03 apr 2018, 09:18

Welkom DD,

ik heb die 2 letters in mn kenteken.

@ Gijzert, dat filmpie heb ik nog en nee geen dashcamvideo helaasch.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door dvh » 16 mei 2018, 08:14

Heel dit topic gemist.
Jammer hoor.
Leeft het nog?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door tomgtr » 16 mei 2018, 08:29

Zo, heb je een saaie dag David?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door dvh » 16 mei 2018, 08:45

Het is hier veelal niet zo spannend hoor Tom. Dit zijn de verzetjes :coffee: :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31175
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Dashcam Drenthe voorstellen

Bericht door JP » 16 mei 2018, 16:11

Welke dashcam heb jij in je zaak, David ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jasverstoppen en 17 gasten