Prof. Powertoweight
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30 okt 2017, 12:51
- Auto: Lotus Elise 111R
Prof. Powertoweight
Ik lees hier eigenlijk al jaren mee en heb inmiddels aan een aantal trackdays meegedaan. Daarom leek het me handig om me toch maar eens aan te melden op het forum. Ik rijdt in 3,5 auto's die allen hun eigen sportieve karakter hebben. Die halve is een Rover 200 BRM die ik samen met mijn racemaatje uitsluitend gebruik voor trackdays (hoewel nog op kenteken). Daarnaast heb ik een Elise 111R en een Mini als daily. Mijn vrouw verplaatst zich per Twingo RS (hier heb ik idd enige invloed gehad ) en deze blijft ik ook ontzettend leuk vinden.
De groepsfoto: Tot meets op een trackday!
De groepsfoto: Tot meets op een trackday!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Prof. Powertoweight
Leuke wagens!
-
- Berichten: 3975
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Prof. Powertoweight
Hoe ben je bij die rover uitgekomen als trackday auto? Niet de meeste voordehand liggende keuze.
- JP
- Berichten: 31203
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Prof. Powertoweight
Leuk wagenparkje Prof ! Welkom
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Prof. Powertoweight
Light & nimble
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30 okt 2017, 12:51
- Auto: Lotus Elise 111R
Re: Prof. Powertoweight
Op de Twingo na zijn ze allemaal wel eens op Assen en Zandvoort geweest hoor De BRM is op mijn pad gekomen en deze wagen was mij vroeger (rond 2000) al opgevallen vanwege de rare kleurencombi aan de buitenzijde en het rode gestikte leder icm veel aluminium binnenin. Die binnenkant is inmiddels uitgekleed en er zitten nu mooie Ltec stoelen en 6-puntsgordels in. In de basis is de BRM heel geschikt vanwege zijn close-ratio bak, Torsen diff en pk/gewichtsverhouding (147pk/1030kg). Motor ligt ook in vele Elise's van voor het Toyota tijdperk. Wat ook meetelt is dat de kosten van de BRM erg meevallen en als deze ooit in de vangrail beland ik er niet zo van wakker lig.
- HJ2
- Berichten: 3562
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Prof. Powertoweight
Leuk wagenpark!
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Prof. Powertoweight
Hoop wel dat die BRM motor het goed vol houd....
Heb een MG ZR gehad maar die blokken zijn niet al te best..
Iig welkom hier en leuk wagenpark!
Heb een MG ZR gehad maar die blokken zijn niet al te best..
Iig welkom hier en leuk wagenpark!
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30 okt 2017, 12:51
- Auto: Lotus Elise 111R
Re: Prof. Powertoweight
Dank BRM houdt zich nu al paar jaar goed terwijl hij absoluut niet gespaard wordt. Voor circuitgebruik koppakking en distributieriem vervangen en daarmee bekende zwakke punten aangepakt. Valt of staat ook bij goede olie (10W60), warmrijden en voldoende TLC natuurlijk.frank de jonge schreef: ↑31 okt 2017, 12:05 Hoop wel dat die BRM motor het goed vol houd....
Heb een MG ZR gehad maar die blokken zijn niet al te best..
Iig welkom hier en leuk wagenpark!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Prof. Powertoweight
Geweldig, allemaal ook klein en wendbaar gewoon. Fuck de boten.
- Tim N
- Berichten: 7748
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Prof. Powertoweight
Mits goed warm rijdend heb je enkel als zwak punt de koppakking.frank de jonge schreef: ↑31 okt 2017, 12:05 Heb een MG ZR gehad maar die blokken zijn niet al te best..
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Prof. Powertoweight
Die had de mijne al een keer gehad. 1 van een defender. Maargoed, das war einmal
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Prof. Powertoweight
frank de jonge schreef: ↑06 nov 2017, 14:45 Die had de mijne al een keer gehad. 1 van een defender. Maargoed, das war einmal
Ik denk dat je een Freelander bedoelt. Defender is Godzijdank nooit geleverd met een k-series. Geweldig blok imho, maar ben blij dat ik tegenwoordig een Duratec in Lewinsky heb hangen.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Prof. Powertoweight
Welkom hier, mooie Lotus en de rest.
Als je nog 39 Rovers had gehad had je jezelf Ali Baba kunnen noemen!
Veel plezier hier.
En Macboy:
Als je nog 39 Rovers had gehad had je jezelf Ali Baba kunnen noemen!
Veel plezier hier.
En Macboy:
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30 okt 2017, 12:51
- Auto: Lotus Elise 111R
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Prof. Powertoweight
Freelander, klopt whahaha. Is alweer een tijd geleden...
- hans33sw
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
- Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane
Re: Prof. Powertoweight
Welkom! Leuk wagenpark
Wordt in engeland veel mee geracet. 1e versies hebben volledig EK onderstel, latere versies hebben eigen achterwiel ophanging ontwerp. Best wel voor de hand liggend wat mij betreft. Helemaal als je er een K20 in lepelt :df
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- MartijnGizmo
- Berichten: 12746
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Prof. Powertoweight
Ha, bekend wagenpark. Welkom hier!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten