nieuw lid zoekt hobby

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wimzor
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2017, 17:21
Auto: Suzuki Swift

nieuw lid zoekt hobby

Bericht door wimzor » 10 okt 2017, 06:27

hoi DF'ers,

mijn naam is Wim en ik rij al ongeveer 10 jaar een Toyota Aygo, met plezier overigens, praktisch, zuinig, betrouwbaar, en rijdt als een kart. Ik werk in de IT hoek en doe hobbymatig ook veel IT dingen (klooien met Raspberry PI's ed., home cluster en thin clients).

Echter, een technische hobby waar ik niet altijd achter een beeldscherm zit, zou me ook wel wat lijken. Aangestoken door de MightyCarMods ben ik nu op zoek naar een auto als platform voor een nieuwe technische hobby.

Er zijn wel wat beperkingen:
  • ik heb beperkte ruimte; geen plek voor een tweede auto; en dus klussen aan de daily
  • ik heb een gedeelde ruimte; geen plek om gereedschap of onderdelen onbeheerd te laten liggen
  • ik heb beperkte mechanische kennis
Dit allemaal meegenomen ben ik daarom op zoek naar een 3-deurs hatchback (1.2 ofzo) van ongeveer 3 jaar oud. Het eerste doel wat ik mezelf wil stellen is het leren kennen van de auto met behulp een service handleiding, en daarna het verlagen van het gewicht en verbetering van het rijgedrag. Maw, eerst focus op dingen waar ik wel bezig kan zijn met die auto, en langzaam de technische kennis praktisch kan opbouwen.

In de buurt zit een soort van huurgarage waar je een brug, gereedschap en expertise per uur kunt huren, dus voor grotere aanpassingen zou ik daar ook terecht kunnen.

Goed idee? Of verkijk ik me totaal op de complexiteit?
Ik krijg ook te horen dat een nieuwere auto helemaal vol zit met electronica, en je er niks aan kunt veranderen, klopt dat?
Andere dingen waarmee ik rekening moet houden?

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3567
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: nieuw lid zoekt hobby

Bericht door HJ2 » 10 okt 2017, 08:45

Gewoon beginnen Wim! Uiteindelijk hebben de meeste van ons het zo gedaan... gewoon doen, veel fouten maken en daar van leren.
Ik ben (was) ook zo'n slow starter :tooth:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: nieuw lid zoekt hobby

Bericht door ///Joost » 10 okt 2017, 08:51

Welkom Wim. Leuk dat je je gaat verdiepen in de autowereld.
Gezien je beperkte mechanische kennis lijkt het me inderdaad verstandig om een wat jongere auto te kopen. Oudere auto's zijn vaak net wat mechanischer (zeg maar tot 2005) en eenvoudiger voor de DHZ'er, maar je wilt ook niet elke week eronder liggen, omdat het ook je dagelijks vervoer is.

Ik zou zelf eens kijken naar een Clio of een 1-serie.

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: nieuw lid zoekt hobby

Bericht door Walter » 10 okt 2017, 10:10

.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 200 gasten