Als de sproeier het niet doet kan het inderdaad gewoon verstopping zijn. Als de ruitenwisser zelf gaat muiten dan kan je inderdaad een nieuwe motor halen. Sproeier gaat door de ruitenwissermotor maar gaat op den duur lekken, precies, in de motor. Dat is nou die Premium quality..
Verder ziet dat onderstel van die E36 er wel fijn uit. Had misschien wel een iets grotere motor genomen.
Nieuw lid met E36 coupe ringtool project en e87 daily
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Nieuw lid met E36 coupe ringtool project en e87 daily
Wat Marsnel zegt dus. Er zit een rubbertje in wat afsluit om een stalen buisjes vd ruitensproeier. Dit buisje gaat roesten waardoor het rubber niet meer afdicht. Dan krijg je dus ruitensproeiervloeistof in je motortje en het mechaniek.
Bij mij deed de motor het ook nog gewoon en de sproeier niet. Heb hem ook eerst opengehaald om er achter te komen dat het zo'n bende was dat ik meteen maar alles heb vervangen.
Bij mij deed de motor het ook nog gewoon en de sproeier niet. Heb hem ook eerst opengehaald om er achter te komen dat het zo'n bende was dat ik meteen maar alles heb vervangen.
-
Online
- Berichten: 2928
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Nieuw lid met E36 coupe ringtool project en e87 daily
Meestal zijn het de voorbanden die afgekloven raken aan de buitenkanten, vandaarPfhmulder schreef: ↑18 dec 2017, 21:03 Nee de brede komen van de achteras. Het is een breedset met 255 achter, en 225 voor.
Maar het klopt dat de buitenkant verder afgesleten is. Heb van de zomer 2 vrij rijden sessies gedaan, en rij normaal ook lekker door over de slingerende dijkjes hier in de polder. En ik had iets tekort camber op de achteras, vandaar dat de buitenkant iets verder afgesleten is
- Pfhmulder
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 21 jul 2017, 15:58
- Auto: E36 323i coupe & e87 118i
Re: Nieuw lid met E36 coupe ringtool project en e87 daily
Ja klopt, met mijn winterbanden zie ik wel dat de buitenkanten een stuk slechter zijn aan de voorzijde.TLRS schreef: ↑18 dec 2017, 21:41Meestal zijn het de voorbanden die afgekloven raken aan de buitenkanten, vandaarPfhmulder schreef: ↑18 dec 2017, 21:03 Nee de brede komen van de achteras. Het is een breedset met 255 achter, en 225 voor.
Maar het klopt dat de buitenkant verder afgesleten is. Heb van de zomer 2 vrij rijden sessies gedaan, en rij normaal ook lekker door over de slingerende dijkjes hier in de polder. En ik had iets tekort camber op de achteras, vandaar dat de buitenkant iets verder afgesleten is
Ik denk dat ik de camberpin modificatie ga uitvoeren. Het schijnt dat je dan 1 graad extra ruimte krijgt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Nieuw lid met E36 coupe ringtool project en e87 daily
Ik heb de camber pin mod gedaan + M3 draagarmen. Slijt nu mooi vlak af, met een erg sportieve rijstijl en een enkele keer vrij rijden.
Voor een daily is alleen de camberpin mod prima.
Voor een daily is alleen de camberpin mod prima.
-
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Nieuw lid met E36 coupe ringtool project en e87 daily
Ja ik, op een e85 (Z4). Piece of cake, wel even opnieuw uit laten lijnen want met je verandering in camber komt ook je toe-in wat meer naar elkaar toe. Niet iedere uitlijnboer kan/wil een uitlijning “op maat” maken dus wellicht ff informeren van te voren wat goeie adressen zijn in jouw regioPfhmulder schreef: ↑19 dec 2017, 11:54Ja klopt, met mijn winterbanden zie ik wel dat de buitenkanten een stuk slechter zijn aan de voorzijde.TLRS schreef: ↑18 dec 2017, 21:41Meestal zijn het de voorbanden die afgekloven raken aan de buitenkanten, vandaarPfhmulder schreef: ↑18 dec 2017, 21:03 Nee de brede komen van de achteras. Het is een breedset met 255 achter, en 225 voor.
Maar het klopt dat de buitenkant verder afgesleten is. Heb van de zomer 2 vrij rijden sessies gedaan, en rij normaal ook lekker door over de slingerende dijkjes hier in de polder. En ik had iets tekort camber op de achteras, vandaar dat de buitenkant iets verder afgesleten is
Ik denk dat ik de camberpin modificatie ga uitvoeren. Het schijnt dat je dan 1 graad extra ruimte krijgt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Scheelde overigens bij de e85 (en dus ook e46) wat minder, uit Mn hoofd iets van 0,6 graden
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten