Mazda 3 MPS Dyno update

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Albert-Jan
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:14
Auto: Mazda 3 MPS

Re: Mazda 3 MPS

Bericht door Albert-Jan » 07 nov 2019, 22:03

Nog geen cijfers bekend, moet nog een keer de dyno op. Alleen zoveel verschil in dynos dat ik het even moet bekijken welke het wordt. Laatst een dyno dag gezien waar waardes uit kwamen die totaal niet klopte.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Mazda 3 MPS

Bericht door frank de jonge » 07 nov 2019, 22:21

VPR in Made ofzo was dat toch? Wel jammer want ze gingen de mist in met de correcties ofzo had Matthijs het over

Albert-Jan
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:14
Auto: Mazda 3 MPS

Re: Mazda 3 MPS

Bericht door Albert-Jan » 07 nov 2019, 22:27

Ja inderdaad. Zowel de pk als de nM klopte niks van bij de MPSen die daar op de dyno gingen.

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Mazda 3 MPS

Bericht door vester86 » 08 nov 2019, 00:02

heb je m al eerder op een bank gehad? zo ja dan kan je het beste natuurlijk vergelijken met die bank (ook al is temperatuur en luchtvochtigheid nu anders)

Albert-Jan
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:14
Auto: Mazda 3 MPS

Re: Mazda 3 MPS

Bericht door Albert-Jan » 08 nov 2019, 06:43

Ja dat wel bij JT perfomance, maar ben na een jaar nog aan het wachten op een uitdraai. Dus daar ga ik niet meer heen.

Albert-Jan
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:14
Auto: Mazda 3 MPS

Re: Mazda 3 MPS

Bericht door Albert-Jan » 10 nov 2019, 19:34

frank de jonge schreef: 07 nov 2019, 20:20 Heerlijk 😍. Al een beetje zin in 9 en 10 mei dan?
MPS euro treffen bij de Ring 😁
Zeker weten ja 👌

Albert-Jan
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:14
Auto: Mazda 3 MPS

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door Albert-Jan » 03 jan 2020, 22:37

Bestand / uitdraai is te groot om bij te voegen maar de mps is op de dyno geweest in Huizen bij tuningservice.

Resultaat 384bhp met 568nM koppel.

Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door Kadett » 03 jan 2020, 23:46

Holy crap :duh:

Hoe kunnen de drijfstangen dat volhouden. Das toch een zwak punt van de 2.3?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door frank de jonge » 03 jan 2020, 23:51

Zolang je maar niet onder de 3k rpm volgas gaat in 4 5 en 6 dan blijft dat wel heel

Albert-Jan
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:14
Auto: Mazda 3 MPS

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door Albert-Jan » 04 jan 2020, 09:07

Uitdraai
Bijlagen
dyno uitdraai
dyno uitdraai
IMG_20200104_090402.jpg (478.12 KiB) 3162 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3280
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door Martijn M » 07 jan 2020, 08:29

Albert-Jan schreef: 03 jan 2020, 22:37 Bestand / uitdraai is te groot om bij te voegen maar de mps is op de dyno geweest in Huizen bij tuningservice.

Resultaat 384bhp met 568nM koppel.
Kanonnen :tooth:
Dat zal flink voorbanden roken zijn

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7748
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door Tim N » 07 jan 2020, 08:46

@ Ts dat zijn zeer mooie waarden.
Heb je 0-100 en 100-200 wel eens getimed?

frank de jonge schreef: 03 jan 2020, 23:51 Zolang je maar niet onder de 3k rpm volgas gaat in 4 5 en 6 dan blijft dat wel heel
Technisch snap wat je schrijft Frank, ik lees dit soort mitsen en maren wel vaker.
Dat is toch geen doen om mee te rijden op die manier?

Geen idee of Albert Jan er op die manier mee moet omgaan, lijkt mij enkel Russisch roulette tot je je eens vergist of net te enthousiast bent.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door frank de jonge » 07 jan 2020, 08:50

Valt op zich nee hoor. Ik rij ook wel gewoon rustig 50 in de 6 op de CC. Licht gasgeven, geen probleem. Alleen niet de volle mep geven. Als dat wel moet ff een paar zetjes terug. Ik heb mn MPS nu bijna 8 jaar en ik heb me er nog nooit in vergist.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door Roy RS » 07 jan 2020, 08:50

Tim N schreef: 07 jan 2020, 08:46 @ Ts dat zijn zeer mooie waarden.
Heb je 0-100 en 100-200 wel eens getimed?

frank de jonge schreef: 03 jan 2020, 23:51 Zolang je maar niet onder de 3k rpm volgas gaat in 4 5 en 6 dan blijft dat wel heel
Technisch snap wat je schrijft Frank, ik lees dit soort mitsen en maren wel vaker.
Dat is toch geen doen om mee te rijden op die manier?

Geen idee of Albert Jan er op die manier mee moet omgaan, lijkt mij enkel Russisch roulette tot je je eens vergist of net te enthousiast bent.

Ik neem aan dat ie een grapje maakt toch? Onder de 3000 toeren is er geen vermogen, dat zullen de drijfstangen wel redden toch?

Maar eens met je gevoel, ik had een 205 met een mits en maar, toerenbegrenzer opgehoogd, dus zelf beetje opletten...1,5 rondje ring had ik hem stuk 😄

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door Roy RS » 07 jan 2020, 08:50

frank de jonge schreef: 07 jan 2020, 08:50 Valt op zich nee hoor. Ik rij ook wel gewoon rustig 50 in de 6 op de CC. Licht gasgeven, geen probleem. Alleen niet de volle mep geven. Als dat wel moet ff een paar zetjes terug. Ik heb mn MPS nu bijna 8 jaar en ik heb me er nog nooit in vergist.
Maar hoezo dan?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door frank de jonge » 07 jan 2020, 08:52

Omdat die motor in dat gebied zoveel kan leveren en de drijfstangen dat niet fijn vinden. Dat zijn niet de meest sterke. Als je gaat forgen... dan wordt het een ander verhaal.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door Arthur » 07 jan 2020, 11:37

Als ik die uitdraai ‘lees’ haal ik dat er niet 1-2-3 uit. Onder de 3k rpm lijkt het allemaal wel mee te vallen? Ik kan niet zien welke lijntje wat precies is?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door ///Joost » 07 jan 2020, 13:30

Volgens mij valt het wel mee, toch? Zoals ik lees 275 Nm op 3000 rpm. Dat is toch niet echt extreem?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door frank de jonge » 07 jan 2020, 13:39

Eerder 400NM. Nm staat rechts.

Wout309t
Berichten: 1146
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door Wout309t » 07 jan 2020, 14:04

Je kunt dit toch ook met je mapping afregelen?
Bij de Volvo vijfcilinder met de peperkoekdrijfstangen werd dit ook zo gedaan.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door frank de jonge » 07 jan 2020, 14:18

Alles is mogelijk. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee in die hoge versnellingen wat extra op te letten

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door ///Joost » 07 jan 2020, 14:44

frank de jonge schreef: 07 jan 2020, 13:39 Eerder 400NM. Nm staat rechts.
O ja, ik kan niet lezen... :bag: Dat is inderdaad best wat ja.

Albert-Jan
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:14
Auto: Mazda 3 MPS

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door Albert-Jan » 11 jan 2020, 23:23

Zelf heb ik met de huidige setup nog niet op een circuit gereden. De mps heeft vrij korte versnellingen dus je zit al snel boven de 3k toeren te rijden dat is vrij normaal. Op zandvoort rij ik alleen 3, 4 en 5de versnelling.

Verder is het inderdaad in de hogere versnellingen even terugschakelen voordat je vol gas gaat maar dit is ook normaal voor mij.

Huidig vermogen is nog goed te doen voor de motor, alleen even kijken tijdens een sessie circuit hoe warm alles gaat worden. Wellicht wat extra koeling nodig voor de olie en remmerij, want die zullen het ook wat zwaarder krijgen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31203
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door JP » 12 jan 2020, 08:12

Wat een waardes :shock:

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Mazda 3 MPS Dyno update

Bericht door Marc Sierra » 13 jan 2020, 11:34

frank de jonge schreef: 07 jan 2020, 13:39 Eerder 400NM. Nm staat rechts.
Bij een turbomotor vind ik zo'n uitdraai altijd een beetje moeilijk te interpreteren. De kromme is afhankelijk van hoe snel de turbo opspoelt en dat is weer afhankelijk van hoe 'snel' de motor door de toeren heen gaat. In een lage versnelling (op de weg) gaat dat zo snel dat de turbo later druk begint te leveren. Hoe snel het op de rollenbank gaat is niet echt afhankelijk van in welke versnelling de auto staat, maar afhankelijk van de weerstand van de rollenbank. Vaak is die lager dan bv in 4e versnelling op de weg, waardoor het lijkt alsof de motor meer toeren nodig heeft om zijn maximum koppel te halen. Het zou dus best kunnen dat er in de hoge versnellingen meer dan 400 Nm bij 3000 toeren beschikbaar is.

Maar het zijn zeker mooie waarden! :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten