Even aanmelden en voorstellen
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 feb 2017, 11:53
- Auto: BMW E46 330
Even aanmelden en voorstellen
Beste forummers,
Mijn naam is Hans Molenaar en rijd samen met mn zoon Bob rondjes op Zandvoort.
We doen dit met een BMW e 46 330 gekocht van Sylvester.
Op dit moment zijn we hem aan het "Sonja Bakkeren", al het overbodige gaat eruit.
Kunststof ramen erin en een Carbon dak erop.
Woon in Haarlem en ben met een kwartiertje op Zandvoort, e 46 op de aanhanger en de touring er voor
This wel een afwijking want heb nog een paar snelle auto's en krijg nog wel eens wat commentaar, "wat moet je daar nu mee?".
Maar weet zeker dat hier veel lotgenoten zitten met dezelfde afwijking
Zal nog even kijken hoe je op dit forum foto's kan plaatsen, altijd leuk om te zien dacht ik.
Mijn bouwjaar zal ik maar niet melden, dat was de tijd dat de brilkever uitkwam
Zoon Bob is 28 jaar en woont boven de garage waar we kunnen sleutelen en hij bezit een Fiat 1000 Abarth replica.
We spreken en zien elkaar op de baan neem ik aan.
Gr Hans
Mijn naam is Hans Molenaar en rijd samen met mn zoon Bob rondjes op Zandvoort.
We doen dit met een BMW e 46 330 gekocht van Sylvester.
Op dit moment zijn we hem aan het "Sonja Bakkeren", al het overbodige gaat eruit.
Kunststof ramen erin en een Carbon dak erop.
Woon in Haarlem en ben met een kwartiertje op Zandvoort, e 46 op de aanhanger en de touring er voor
This wel een afwijking want heb nog een paar snelle auto's en krijg nog wel eens wat commentaar, "wat moet je daar nu mee?".
Maar weet zeker dat hier veel lotgenoten zitten met dezelfde afwijking
Zal nog even kijken hoe je op dit forum foto's kan plaatsen, altijd leuk om te zien dacht ik.
Mijn bouwjaar zal ik maar niet melden, dat was de tijd dat de brilkever uitkwam
Zoon Bob is 28 jaar en woont boven de garage waar we kunnen sleutelen en hij bezit een Fiat 1000 Abarth replica.
We spreken en zien elkaar op de baan neem ik aan.
Gr Hans
- smiley
- Berichten: 9081
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Even aanmelden en voorstellen
Welkom Hans.
Mooie vader/zoon hobby
Mooie vader/zoon hobby
- frank de jonge
- Berichten: 9703
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Even aanmelden en voorstellen
Welkom Hans! en zoon natuurlijk
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Even aanmelden en voorstellen
Welke autos heb je nog meer?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 feb 2017, 11:53
- Auto: BMW E46 330
Re: Even aanmelden en voorstellen
2 x raden, platte 6 cilinder en zit achter de achterwielen !
- JP
- Berichten: 31030
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Even aanmelden en voorstellen
Welkom Hans !!
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Even aanmelden en voorstellen
Ook welkom hier Hans. Uitgekeken op het PF?
- RJK
- Berichten: 3538
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 feb 2017, 11:53
- Auto: BMW E46 330
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Even aanmelden en voorstellen
Prima, de eerste kilometertjes op het circuit er ook al weer opzitten.
Zou wel leuk zijn elkaar weer eens te treffen op CPZ. Wanneer ben je klaar met de BMW?
Zou wel leuk zijn elkaar weer eens te treffen op CPZ. Wanneer ben je klaar met de BMW?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 feb 2017, 11:53
- Auto: BMW E46 330
Re: Even aanmelden en voorstellen
We hebben nog wel aardig wat werk, denk einde maart of zoiets.
-
OnlineSvB
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
- Locatie: Utrecht
Re: Even aanmelden en voorstellen
Welkom Hans,
Foto's, foto's en nog eens foto's van al je speledingetjus graag
Foto's, foto's en nog eens foto's van al je speledingetjus graag
Laatst gewijzigd door SvB op 24 feb 2017, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- tomgtr
- Berichten: 10383
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Even aanmelden en voorstellen
Welkom!
Hoe gaat je Clio Sylvester?
Hoe gaat je Clio Sylvester?
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 20 mar 2017, 18:22
- Auto: M3, 330i, Abarth1000,Toy AE82
Re: Even aanmelden en voorstellen
Hallo,
Zoon van Hans. Hierbij wat foto's
Carbon dak erop gelijmd:
Zoon van Hans. Hierbij wat foto's
Carbon dak erop gelijmd:
- Djessey
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Even aanmelden en voorstellen
Leuke livery!
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Even aanmelden en voorstellen
Ziet er goed uit. Nu wel rijden binnenkort hè.
- frank de jonge
- Berichten: 9703
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Even aanmelden en voorstellen
Ook welkom
Gaaf heur!
Gaaf heur!
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 20 mar 2017, 18:22
- Auto: M3, 330i, Abarth1000,Toy AE82
Re: Even aanmelden en voorstellen
Goedeavond heren en enkele dames. Even een kleine update zo midden in het trackday seizoen
De weg richting de twee minuten op Zandvoort is ingezet. Vorig jaar reden we nog op zn snelst 2min14 op Zandvoort met onze E46 330i. In de winter kreeg de auto een tweede seizoen Weightwatchers, waarbij onder andere dak en ramen zijn vervangen door lichter materiaal en overbodige panelen, kachels en airco zijn gedemonteerd. De 18 inch wielen maakten plaats voor 17inch OZ met een vrij platte KUMHO slick waardoor topsnelheid verlaagd werd.
Mede ook door het asfalt, maar er werd gelijk een 2min8 aangetikt en in een tweede sessie een hele lage 2min7.
Waarschijnlijk zal de 2min een illusie blijven, maar het is ambitieuze stip op de horizon die iets groter lijkt te worden. Misschien blijft het een illusie maar aan de auto is nog altijd winst te boeken, alhoewel ons ook bekend is, dat de rolkooi wat aan de zware kant is, eigenlijk zouden we m keer moeten wegen. We vonden de auto nog flink overhellen en besloten we dus de ophanging nader te inspecteren .
Al snel bleek t 1 en ander mis te zijn. Bij het vervangen van alle rubberen bussen door stugger poly, viel op dat de stabilisatorstang aan de voorkant los zat. Verder zit er een progressieve KW V2 set onder en het is bekend dat KW deze sets niet overdreven sportief afveert, zelfs de duurdere Clubsports niet. (50 resp. 70N/mm voorzijde).
De voorkant dus gedemonteerd om te kijken naar mogelijkheden voor het ombouwen naar lineaire veren met hogere veerconstante. Bij het demonteren viel gelijk op dat de ingaande slag van de linkerschokbreker wel heel weinig weerstand gaf. Bij een snelle uitgaande slag in de eerste cms zelfs geen weerstand. De andere zijde voelde dan nog wel goed aan. Helaas kan KW deze niet reviseren.
Er resten eigenlijk twee opties en ik denk dat we voor de bovenste gaan:
- De KW importeur bood ons aan de volledige voorkant te vervangen voor KW v2 met lineaire veren met veerconstanten naar wens. (voor de achterkant heb ik reeds 110N/mm veren binnen, dus zat voor de voorkant aan 90/100 te denken).
- een volledige nieuwe set AST of vergelijkbaar alleen dubbele €€€ , maar ook daarin zijn zoveel verschillende mogelijkheden.
In principe kan het puur alleen voor het circuit nog stugger, maar icm KW V2 is dit wel naar mijn idee de max. Ik zag dat ze met de 330 challenge cup in Engeland rijden met GAZ Gold, misschien weten jullie meer van dit merk. Opzich relatief vriendelijk geprijst nog (va 1300 bij Hardeman)
http://www.motorsportparts.nl/bmw-e46-z ... schroefset
De weg richting de twee minuten op Zandvoort is ingezet. Vorig jaar reden we nog op zn snelst 2min14 op Zandvoort met onze E46 330i. In de winter kreeg de auto een tweede seizoen Weightwatchers, waarbij onder andere dak en ramen zijn vervangen door lichter materiaal en overbodige panelen, kachels en airco zijn gedemonteerd. De 18 inch wielen maakten plaats voor 17inch OZ met een vrij platte KUMHO slick waardoor topsnelheid verlaagd werd.
Mede ook door het asfalt, maar er werd gelijk een 2min8 aangetikt en in een tweede sessie een hele lage 2min7.
Waarschijnlijk zal de 2min een illusie blijven, maar het is ambitieuze stip op de horizon die iets groter lijkt te worden. Misschien blijft het een illusie maar aan de auto is nog altijd winst te boeken, alhoewel ons ook bekend is, dat de rolkooi wat aan de zware kant is, eigenlijk zouden we m keer moeten wegen. We vonden de auto nog flink overhellen en besloten we dus de ophanging nader te inspecteren .
Al snel bleek t 1 en ander mis te zijn. Bij het vervangen van alle rubberen bussen door stugger poly, viel op dat de stabilisatorstang aan de voorkant los zat. Verder zit er een progressieve KW V2 set onder en het is bekend dat KW deze sets niet overdreven sportief afveert, zelfs de duurdere Clubsports niet. (50 resp. 70N/mm voorzijde).
De voorkant dus gedemonteerd om te kijken naar mogelijkheden voor het ombouwen naar lineaire veren met hogere veerconstante. Bij het demonteren viel gelijk op dat de ingaande slag van de linkerschokbreker wel heel weinig weerstand gaf. Bij een snelle uitgaande slag in de eerste cms zelfs geen weerstand. De andere zijde voelde dan nog wel goed aan. Helaas kan KW deze niet reviseren.
Er resten eigenlijk twee opties en ik denk dat we voor de bovenste gaan:
- De KW importeur bood ons aan de volledige voorkant te vervangen voor KW v2 met lineaire veren met veerconstanten naar wens. (voor de achterkant heb ik reeds 110N/mm veren binnen, dus zat voor de voorkant aan 90/100 te denken).
- een volledige nieuwe set AST of vergelijkbaar alleen dubbele €€€ , maar ook daarin zijn zoveel verschillende mogelijkheden.
In principe kan het puur alleen voor het circuit nog stugger, maar icm KW V2 is dit wel naar mijn idee de max. Ik zag dat ze met de 330 challenge cup in Engeland rijden met GAZ Gold, misschien weten jullie meer van dit merk. Opzich relatief vriendelijk geprijst nog (va 1300 bij Hardeman)
http://www.motorsportparts.nl/bmw-e46-z ... schroefset
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 20 mar 2017, 18:22
- Auto: M3, 330i, Abarth1000,Toy AE82
Re: Even aanmelden en voorstellen
Hoi,
Even wat ontwikkelingen van onze zijde:
Hopen dit jaar toch ruim onder de 2.05 te komen. Al is de referentie op CPZ nu niet zoveel meer waard na de aanpassingen op het circuit.
Nieuwe kooi in laten bouwen door Rematech en het interieur gelijk maar een kleurtje gegeven. Dit was echt een grotere klus dan het lijkt, maar toch best tevreden met het resultaat.
Op de voorzijde zitten nu 345mm CSL schijven met Wilwood remklauwen. Ondanks de grootte, passen de 17" wielen nog steeds zonder problemen. Wel is een standaard CSL remblok hoger dan een Wilwood, maar deze ligt tegen de buitendiameter van de schijf aan en lijkt mij geen problemen op te leveren.
Verder komen er nieuwe stickers op, om het wit ook aan de buitenkant zichtbaar te maken. Tenslotte hebben we nog wat gewicht uit de auto gehaald door de kabelboom uit te dunnen en een polyester motorkap te monteren.
Alleen nu blijkt die motorkap (Ebay Duitsland gekocht) voor een E46 coupe te zijn. Verkeerde verstuurd. Hopelijk komt de verkoper met een redelijke oplossing anders heb ik er 1 voor de verkoop.
Even wat ontwikkelingen van onze zijde:
Hopen dit jaar toch ruim onder de 2.05 te komen. Al is de referentie op CPZ nu niet zoveel meer waard na de aanpassingen op het circuit.
Nieuwe kooi in laten bouwen door Rematech en het interieur gelijk maar een kleurtje gegeven. Dit was echt een grotere klus dan het lijkt, maar toch best tevreden met het resultaat.
Op de voorzijde zitten nu 345mm CSL schijven met Wilwood remklauwen. Ondanks de grootte, passen de 17" wielen nog steeds zonder problemen. Wel is een standaard CSL remblok hoger dan een Wilwood, maar deze ligt tegen de buitendiameter van de schijf aan en lijkt mij geen problemen op te leveren.
Verder komen er nieuwe stickers op, om het wit ook aan de buitenkant zichtbaar te maken. Tenslotte hebben we nog wat gewicht uit de auto gehaald door de kabelboom uit te dunnen en een polyester motorkap te monteren.
Alleen nu blijkt die motorkap (Ebay Duitsland gekocht) voor een E46 coupe te zijn. Verkeerde verstuurd. Hopelijk komt de verkoper met een redelijke oplossing anders heb ik er 1 voor de verkoop.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:59
- Auto: MK7.5 Golf GTI Performance
Re: Even aanmelden en voorstellen
Veiligheid voor alles! Wat ik me nu afvraag; stel hij slaat over de kop, kun je de auto dan toch nog blijven gebruiken door de kooi (schade herstellen en door) of is het dan toch nog steeds raadzaam een andere auto te nemen en deze af te schrijven?
-
Online
- Berichten: 3966
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Even aanmelden en voorstellen
B&d of brh toevallig, want die zag ik ook al langskomen. Op kleinanzeigen stond pas een blauwe waarvan wel duidelijk was dat het voor een coupe was.
Ooit wil ik zoiets ook wel, maar geen idee hoe de pasvorm en montage is van eerder genoemde partijen.
Dus deel dat vooral zodra je het hebt gemonteerd.
Mooie kooi, gordels ga je monteren op de buis tussen de veertorens?
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 20 mar 2017, 18:22
- Auto: M3, 330i, Abarth1000,Toy AE82
Re: Even aanmelden en voorstellen
Meestal is een koets wel klaar als je over de kop bent gegaan. Helemaal met een gelaste rolkooi lijkt mij herstel heel lastig. Vroeger werden wel hele daken uitgewisseld.
De riemen komen aan de kooi, buis tussen de veerpoten ja. Dit is onderdeel van de rolkooi dus lijkt mij geschikt?
Klopt dat dit van Brh was ja. Ze bieden voor coupes en limo aan. Ik ben heel duidelijk geweest en heb ook de prijs voor de 4deurs betaald, maar ze moeten nog met een oplossing komen.
Opzicht ziet het er ok uit. Heb de kap niet gemonteerd natuurlijk. Zat wel een flinke oneffenheid in.
De riemen komen aan de kooi, buis tussen de veerpoten ja. Dit is onderdeel van de rolkooi dus lijkt mij geschikt?
Klopt dat dit van Brh was ja. Ze bieden voor coupes en limo aan. Ik ben heel duidelijk geweest en heb ook de prijs voor de 4deurs betaald, maar ze moeten nog met een oplossing komen.
Opzicht ziet het er ok uit. Heb de kap niet gemonteerd natuurlijk. Zat wel een flinke oneffenheid in.
-
Online
- Berichten: 3966
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Even aanmelden en voorstellen
Kan het niet heel duidelijk zien vandaar maar tussen de torens en onderdeel van de kooi lijkt mij ook prima.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 20 mar 2017, 18:22
- Auto: M3, 330i, Abarth1000,Toy AE82
Re: Even aanmelden en voorstellen
BRH stuurt een koerier die de motorkap weer op komt halen en zal morgen een nieuwe versturen. Vooralsnog een bijzonder nette oplossing, omdat ze er weinig aan zullen verdienen.
Mocht de kap binnen zijn laat ik weten hoe de pasvorm is.
Mocht de kap binnen zijn laat ik weten hoe de pasvorm is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EricT en 40 gasten