JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily

Hier kun je jezelf voorstellen.
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Knot » 20 jun 2017, 16:49

Idd een dikke strepentrekker zeg!

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Harrie D » 21 jun 2017, 13:08

Ach, met 400+ PK mag ie wel een beetje fout zijn ;)

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Jan-Willem » 25 jun 2017, 10:13

toen de auto van van Marcel was heb ik hem wel een keer gezien.
erg gave basis om verder mee te gaan, al ging het met 280pk al serieus hard!

Toch vind ik die voorbumper erg jammer, al snap ik wel dat je niet in de originele bumper gaat zagen.

waarom heb je geen polyester m-tech 1 set gekocht?

opzich kan je die m-tech 1 bumper wel aanpassen dat het nog een beetje origineel lijkt.
zoiets als dit maar dan met een iets breder gat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 26 jun 2017, 21:11

Om ook nog de gaten voor oliekoeler(voor linker voorwiel) en ram-air box(voor rechter voorwiel) te maken had ik dan ook weer grotere gaten moeten zagen om het enigszins fatsoenlijk rijwind te kunnen geven. Ik denk dat als ik de boel net zoveel lucht zou willen geven als ik nu heb dan moet je zoveel zagen dat het helemaal armoedig wordt.
Het is nu niet origineel maar wel onwijs functioneel. Zeker even wennen. Ik heb de auto om mee te rijden en vooral hard te gaan en als ik dat doe zie ik er zelf niets van en ben er ondertussen zelfs een beetje aan gewend geraakt en vind het wel prima zo.
Er zullen best een hoop mensen het niet mooi vinden maar dan zorg ik er wel voor dat ze achter me rijden. EN ik heb er ook een beetje zo veel schijt aan dat ik stront tekort kom.
Maar ieder zijn ding.

Gebruikersavatar
Schnor
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 jan 2013, 21:17

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Schnor » 28 jun 2017, 15:11

Leuk project en serieuze power! Lekker laten zitten die nieuwe bumper. Origineel ziet er zeker beter uit maar te weinig koeling op het ciircuit is geen optie.

Ik ben zelf niet zo'n fan van EBC. Opzich is prijs kwaliteit nog niet zo slecht maar ik rij nu eigenlijk altijd met Carbone Lorraine of Hawk blokken en standaard schijven. Dat remt toch echt wat beter dan EBC.
Geperforeerde en gegroefde schijven rem ik binnen 50 rondes Nordschleife allemaal stuk met deze blokken. Was wel met standaard E30 260mm schijven.
Dit jaar heb ik VW Corrado 280mm met Mazda RX7 klauwen Hawk HT10 blokken. Na 35 ronden met deze remmen werkt het nog allemaal prima en geen overmatige slijtage. Het scheelt ook dat ik brakeducts heb gemaakt. Ik meet de temperatuur nu regelmatig van de schijven en die is nu voor lager dan achter. Ik had ook het idee dat de schijven te warm werden en daarom gingen scheuren / heel hard slijten.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 29 jun 2017, 15:50

OK,
Ik ben van plan 18 juli naar Zandvoort te gaan. Ik heb nu geperforeerde schijven van een Audi TT 312mm met BMW E34 540 remklauwen. Ik ben ook wel een beetje bang dat ze zouden scheuren. Maar dat zien we dan wel weer. Vorige week 3 x achter elkaar van 250+ naar 80 geremd tegen blokkeren aan en merkte geen remverlies maar op de baan is dat toch anders.
Volgende week even ducts maken voor m'n oliekoeler en dan kijken of dat voldoende is. En ook zien of mijn water temp ok blijft. Ik vermoed dat er toch een grotere radiator in moet.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Jan-Willem » 30 jun 2017, 09:43

wel een mooie uitdaging om de temperatuur huishouding om het circuit goed te krijgen :thumbup:
dat is wel heel iets anders dan wanneer je er een rondje mee om de kerk rijd.

Als je nog een upgrade voor achter zoekt, de e46 328i 296mmx19mm schijven hebben dezelfde hoogte als de e30 achter.
Wel moet er een bus in het naafgat komen ( die van een e30 is kleiner ) en 4x100 gaten in de schijf geboort worden en een adapter voor de remklauw.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 30 jun 2017, 13:44

Ik heb achter deze upgrade al. In combinatie met E34 540 remklauwen.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel & trackday progress

Bericht door JWtje » 19 jul 2017, 22:29

Gisteren was dikke pret. BMW Driversdays had een trackday op Zandvoort en het weer was top. Het aantal inschrijvingen dusdanig dat je soms 3 ronden kon rijden zonder iemand tegen te komen.
E302JZ ZV.JPG
E302JZ ZV.JPG (212.34 KiB) 9723 keer bekeken
Dusssss......ultieme situatie om te kijken of al het werk van de afgelopen tijd heeft geholpen.
Vorig jaar: Olie temp te hoog, water temp te hoog, E36 M3 stoelen met veel te weinig steun, Straatbanden van 7 jaar oud, remblokken gemaakt van aardappels. De hiervoor genoemde combi niet zo'n succes maar ondanks dat was het een leuke dag.

Deze keer opnieuw met de volgende mods:
Externe oliekoeler i.p.v. op motorkoelsysteem.
Grotere intercooler + 0.2 bar extra hoest.
Federal 595RS-R semi slicks
EBC Yellowstuff blokjes.
Sparco 2000 kuipjes.
Voorbumper met wat grotere gaten zodat er ook een beetje lucht door alles heen ging.

Aangekomen op Zandvoort bleek het erg rustig. Ongeveer 50 inschrijvingen.
Prachtig weer met lekker beetje wind en het was die nacht niet zo heel warm geweest. Dus asfalt was ook nog koel.

In de ochtend een 2:00.52 neergezet waar ik best wel tevreden over was. Na de middag werd het echt dik 25-26 graden met volle zon en hoe later op de dag hoe heter het asfalt werd en dat had op de Federal's het effect dat ze veranderde in iets dat op trekdrop leek.

Remmerij.
Ik had de EBC blokjes er al een paar honderd km in zitten en best een aantal keren flink lopen pompen op dat ding en dat hielden ze goed. Eerste rondje vol remmend voor Tarzan had ik even wat fading en gelijk daarna waren ze perfect. Heb ze de rest van de dag totaal niet ontzien en ging perfect tot eind van de dag, want toen waren ze op. Ondanks het staal op staal nog redelijke vertraging maar dat was toch eind van de dag. 17.00 was het afgelopen en om 16.15 was ik uitgeremd dus prima. Denk zo ongeveer 300-320 circuit km's gemaakt.
Er is me al een paar keer verteld dat de combinatie geperforeerde schijven en EBC yellow zorgt voor scheuren in je schijf. Dat is op de eerste plaats beter dan andersom. Ik heb ze desondanks opnieuw besteld. Ben benieuwd of dat bij mij ook gebeurt. Ze zijn in ieder geval niet duur. En ik neem volgende keer een extra setje mee voor als ze weer op zijn. Rijdt toch fijner.
Stel ik koop een keer een setje Hawk blokken, welke moet ik dan hebben. Ben benieuwd of die langer mee gaan. Dan is het misschien toch betaalbaarder remmen.
EBC Yellowstuff RIP.JPG
EBC Yellowstuff RIP.JPG (263.49 KiB) 9723 keer bekeken
Temperaturen
Dit was ook stukken beter dan vorig jaar toen ik de rechte stukken nodig had om rustig te doen om de temp enigszins uit de gevarenzone te houden.
Olie bleef een beetje hangen rond de 110-115 graden. Zou dat wel iets koeler willen hebben maar als dat zo blijft ook prima.
Water werd wel wat aan de hoge kant "denk ik". De Toyota motor zit aangesloten op de originele BMW temp meter en meestal blijft die een beetje net onder het midden staan(3 voor 12) en nu was het regelmatig 5 over 12. Gaan we dit jaar niets meer aan doen. Misschien van de winter een grotere radi inbouwen die ik nog heb liggen. Wellicht trekt ie de olie temp ook nog wat mee naar beneden.

Toerbo
0.2 bar extra is verhoogt de funfactor nogal. Er reden 2 Porsche Cayman's die redelijk op dieet waren geweest op slicks met wellicht iets meer ponypaardjes dan af fabriek en daar reed ik goed van weg bij het uitaccelereren om er vervolgens snoeihard uitgeremd te worden. Wel mooi als één van die gasten je in de Luyendijkbocht voorbij peert dat je hem dan halverwege rechte stuk weer flink voorbij knalt.
Ook nog heel leuk voor en naast een E46 M3 gereden waar ook wel de nodige kwartjes in waren gegaan geloof ik maar die kwam er niet voorbij. Trok iedere keer net genoeg gat dat ie niet bij me in de buurt kwam in de bochten. Had ook geen last van me denk ik. Hij kwam me opzoeken met de opmerking dat hij dacht dat het geen originele 323i meer is. Heb hem verteld dat er een 325i in lag. Toen ik aan zijn gezichtsuitdrukking zag dat het gevoel van eigenwaarde een duikvlucht nam heb ik de kap toch nog even open gemaakt zodat de beste man die avond gewoon rustig kon slapen.

Wat me ook opviel is dat je met een beetje meer druk ook veel mooiere en vooral langere strepen kan trekken op de baan. En de auto is stukken beter te corrigeren dan met iets minder power.

Rubbers
Federal 595RSR k.jpg
Federal 595RSR k.jpg (584.55 KiB) 9723 keer bekeken
Foto laat een hoop pickup zien op de band maar dat is omdat ik meestal nog een rondje rustig rij om de boel te koelen voor ik hem even parkeer. Als er dan verkeer aankomt rij ik even buiten de ideale lijn en dan krijg je helemaal gratis hogere banden.
Ik had al wat gepost in het draadje dat over de Federals ging.
Is het een goede straatband? = Jazeker

Is het een goede circuitband? = Misschien met een wat lichtere auto wel maar je laat een hoop liggen op al die gasten die wel op slicks rijden en dat wil je zelf natuurlijk ook kunnen doen. Bochtensnelheid van vergelijkbare autos op slicks lagen naar mijn gevoel 10-15% hoger en met remmen scheelt het nog veel meer.
Wat mij opviel is dat Harry's laptimer, voor zover die heel betrouwbaar is, eigenlijk iedere bocht wel 1.1 tot 1.2G aangaf en met het remmen was het met 0.8-0.9G gewoon klaar.

Dit was de tweede keer dat ik op Zandvoort heb gereden met deze auto en de eerste keer met 4 dezelfde banden eronder. Verder 16-17 jaar geleden voor het eerst eens een paar rondjes gedaan daar met een Opel Omega 3000-24v met EVO 500 blok erin dus echt heel goed ken ik de baan nog niet en ook heb ik nog niet zo heel veel verstand van hoe ik de auto beter kan laten sturen of hoe meer grip te kunnen krijgen tijdens het remmen.

Had de banden warm op 2.1 voor en 2.2 achter. Koud is dat ongeveer 1.7 om 1.8.
Als ik zo naar de schouders van de banden kijk hadden ze wel wat harder gemogen voor het mooie, maar als ik dat deed had ik het idee dat ie minder grip kreeg.
Met 4 dezelfde banden merk je wel dat Japans gietijzer wat zwaarder is dan Duits gietijzer. Op constante snelheid toch behoorlijk onderstuurd al moet ik zeggen dat dat als de banden nog niet mega warm zijn stukken minder is. Ook op het wat koelere asfalt van de ochtend hielden ze het beter uit. Die bocht na de Mastersbocht kwam af en toe de bandenrook uit mijn voorspatborden maar als je je titanium ballen meeneemt en instuurt en je poot vol op het gas houdt pakken de voorbanden weer grip en kun je ineens weer sturen. Is geestelijk wel een drempel waar je soort van overheen moet maar je hoeft maar een seconde of 2 je verstand op standje nul zetten om daarna tot ontdekking te komen dat je weer kan sturen en bovendien veel harder gaat dan wanneer je dat niet doet.
Ook nog even 100 meter streep getrokken tijds het remmen om te voorkomen dat ik de komende maanden overal grindkorrels tegen zou komen met als gevolg een redelijk onvermijdbare flatspot. Wonder boven wonder voelde ik daar 10-15 ronden later helemaal niets meer van.

https://www.youtube.com/watch?v=YSf5jjiW5gI

Maar om even terug te komen op de banden. Ik denk dat de Federals als gulden middenweg tussen slicks en straatbanden met de ongeveer €80,- per band de spijker vol op de kop geslagen hebben. Ik heb er voor gisteren denk ik 2.500 km mee gereden waarvan een rondje of 6-7 op de ring. Ik denk dat de achterbanden ook wel zeker 2 km deftig tussen de lijntjes gekleurd hebben op verschillende stukken ondergrond zoals de foto hieronder. En van die 2.500 km was 10% dwars glijdend. Als ik de voorbanden met de achterbanden verwissel denk ik dat ik makkelijk nog een dag als deze kan rijden.
Daarnaast rij ik op deze banden naar de baan en ook weer naar huis. Om dan met 4 extra wielen te gaan lopen slepen is natuurlijk ook kut. Of auto op een trailer en dan een beetje 100 tuffen. Ook bagger.
IMG_1232.jpg
IMG_1232.jpg (476.02 KiB) 9723 keer bekeken
Dus:
Slicks is nog leuker maar per band 3 keer zo duur. Funfactor vs pegelsfactor is denk ik in het voordeel van de Federal. Een 3 keer zo dure band hoeft het niet p€rsé 3 keer zo leuk te maken.
Zou ik zo'n dag op slicks rijden? --> Als een setje kan vinden voor niet te veel dan denk ik dat ik dat wel zou doen.
Zou ook wel de Nankang AR-1 willen proberen op de vooras om te kijken of ik daar de balans mee kan krijgen die er nu een beetje mist.

Stoeltjes
Veel beter maar ben er wel achter dat ze iets achterover moeten en dat een dieper stuur misschien ook wel wat is.

Komende weken in de zeldzame tijd die ik heb verder met de electronica die er straks voor zorgt dat ik de injectoren wat meer of minder kan gaan geven. Dit in combi met een A/F meter, nog wat meer turbodruk en wellicht een ochtendje op de testbank kan wel eens een paar extra pony's op gaan leveren waardoor het misschien niet heel veel sneller, maar wel nog leuker wordt.

Tot de volgende update.

https://youtu.be/QgG-oBNDqrk

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Jan-Willem » 20 jul 2017, 09:43

Mooi dat je wel wat stappen vooruit hebt gezet!

De tempratuur meter van een e30 is niet heel accuraat dus het is wel de moeite om er een goede in te zetten zodat je beter weet wat die nou precies doet kwa watertemperatuur.

Ik werd met mijn M30B35 in een e30 altijd wel nerveus als het streepje over de helft kwam.

Hoe zijn die ebc yellowstuff blokken op straat bevallen?
Ik heb ze gekocht en ga ze gebruiken icm ATE powerdisk.
Al schijnt dat geen goede combinatie te zijn.

Afbeelding

Ze hebben hier nog mooi spul voor de e30 voor een leuke prijs!

www.drift-king.de

Camber verstelling op de achteras is ook ideaal!
Met een driftdag kan je de achterwielen dan recht zetten zodat je de hele band op rookt.
Ik heb nog 4 zgan 16inch 205/45/16 driftbandjes liggen voor weinig mocht je interesse hebben :wink:

Op het circuit zetten ze bij flink verlaagde e30's het camber vaak een halve graad terug voor meer grip.
Bij mijn e30 had ik 2.8 graden camber en dat is echt teveel van het goede.

Ik ben zelf erg benieuwd naar de brace tussen het subframe en de draagarm oortjes.
Helaas staat mijn e30 project voorlopig nog wel even stil.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 20 jul 2017, 10:40

Op straat zijn de Yellowstuff's prima. Vanuit koud direct goed gevoel en piepen bijna niet. Heel klein beetje als je bijna stil staat.
Ik heb nog ergens een uitlijnrapportje liggen van de E30 maar ik weet zo niet wat de camber is.

Wat bedoel je met de brace tussen sub en oortjes?

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Jan-Willem » 20 jul 2017, 11:03

http://drift-king.de/shop/bmw-e30-domst ... rut-brace/

Deze bedoel ik, alleen komt het wel erg laag denk ik.
Een carterbescherming wil ik sowieso hebben.

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Walter » 20 jul 2017, 13:01

.
Laatst gewijzigd door Walter op 19 nov 2017, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 20 jul 2017, 13:12

Jan-Willem schreef: 20 jul 2017, 11:03 http://drift-king.de/shop/bmw-e30-domst ... rut-brace/

Deze bedoel ik, alleen komt het wel erg laag denk ik.
OK, ga ik me eens in verdiepen. Geen idee wat en of het veel scheelt.
Walter schreef: 20 jul 2017, 13:01 Mooi verslag. Ik kan nog niet echt wennen aan die voorbumper, maar dat zie je natuurlijk niet als je er in zit :-)
Tsja, ik ben er inmiddels wel aan gewend en lijd al decennia aan "Zero shits given". Maaar als je zo naar de intercooler kijkt dan is dit denk ik ook cosmetisch de beste optie om de vergroting van de intercooler enigszins nuttig te laten zijn.
IMG_0655k.jpg
IMG_0655k.jpg (759.09 KiB) 9652 keer bekeken

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Tim N » 21 jul 2017, 03:14

idee?
Afbeelding

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 21 jul 2017, 08:27

je plaatje doet het niet

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Walter » 24 jul 2017, 17:21

.
Laatst gewijzigd door Walter op 19 nov 2017, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Jan-Willem » 25 jul 2017, 09:23

Heb je al gaten achter de kenteken plaat geboord?

Zoon snel wisselaar kenteken houder erop en je hebt makkelijk weer wat extra cooling.

Wel een beste intercooler :mrgreen:

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 25 jul 2017, 12:57

Ik heb op de hoogte van de plaat een verstevigingsbalk gemaakt waarmee de bumper op de originele plak vast zit. Die balk zit nog zeker een cm of 10-12 van de intercooler af. Ik heb aan de onderkant het plastic van de bumper met een verfafbrander heet gemaakt en omgebogen zodat ook het bovenste gedeelte van de intercooler lucht krijgt.
Enige wat ik er nog aan zou kunnen verbeteren is er overal rubber flappen omheen zetten zodat er geen lucht omheen kan. Maar dat is een mooi klusje voor van de winter.
Morgen eerst maar eens de nieuwe remblokken erin. Dat vonkt vast een stuk minder.
O, ja. Dat stukje kombinieren Sie richtig m.b.t. remblokken en schijven is wel even handig.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 05 sep 2019, 10:43

Al even een tijdje stilte maar dat betekent niet dat er stilstand was. Veel gereden dit jaar maar voornamelijk op de openbare weg. De E61 545i heeft een tijdje open gelegen een aangezien ik maar 1 avondje in de week tijd had heb ik ongeveer een maand strepen getrokken en met pijn in mijn hart en portemonnee veel getankt.

Ondertussen boost controller wat bijgewerkt en met een scramble boost af en toe even gepiekt op 1.25 bar en dan gaat het best vlotjes.

Lag ondertussen al een heel verlanglijstje met spulletjes die ik er van de winter graag op zou willen schroeven alleen kwam het er nog niet van.

Toen stond er vorige week ineens een advertentie op MP van iemand die een beetje dezelfde plannen had met de 2JZ in zijn Lexus als ik met de 2JZ in mijn E30. Alleen had hij zijn plannen even uitgesteld en deed ie alles weg.

Garrett GTX3582R met RVS spruitstuk en 50mm wastegate. Die heb ik maar gekocht. Heb ondertussen een ECUmaster Black op de plank liggen en het enige wat er nog ontbreekt zijn een set dikkere nokkenstokken met klepveren, nieuwe/grotere BOV, grotere injectoren en misschien gelijk ook een surge tank omdat m'n pomp op trackdays af en toe een beetje lucht pakt in bochten naar rechts.

Doel is om straks 1.5-1.6 bar te gaan draaien en dan moet de 2JZ toch ruim boven de 600 ponypaardjes op de weg gaan zetten.

De E30 gaat hoe dan ook december, januari en februari de weg niet op maar misschien begin ik er toch al wat eerder aan.

Hieronder de plaatjes van de parts en een linkje wat de E30 nu in z'n 4 doet als het lichtjes regent. Zodra ik ga schroeven maak ik weer een update.

https://www.youtube.com/watch?v=0-qff70O7GU
Bijlagen
IMG_5146.jpg
IMG_5146.jpg (519.69 KiB) 8700 keer bekeken
IMG_5145.jpg
IMG_5145.jpg (430.8 KiB) 8700 keer bekeken
IMG_5144.jpg
IMG_5144.jpg (449.3 KiB) 8700 keer bekeken

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Eeuwe » 05 sep 2019, 13:23

Wat een project, potverdikkie, vet hoor! Respect

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JdBn » 05 sep 2019, 13:54

Leuk leuk leuk! :hungry:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Niels » 05 sep 2019, 17:52

Niet omdat het moet....maar omdat het kan :clap:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Roy RS » 05 sep 2019, 18:27

Gaaf speelgoed zeg, dat is echt zo’n legendarisch blok😍

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door e30touring1990 » 07 sep 2019, 13:04

mooi spul op de kop getikt! erg lekker lijkt me dit blok in de e30, heerlijke overkill aan power.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten