JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily

Bericht door JWtje » 06 feb 2017, 13:53

Goedemiddag iedereen,

Had laatst ergens op gereageerd en kreeg de link naar de aanmeldpagina omdat ik dat nog niet gedaan had. Dus bij deze.
Mijn naam is Jan Willem, rij doordeweeks een BMW E61 met 4.4 liter 8-pits gasfornuis en voor in het weekend en met mooi weer trek ik graag strepen met mijn BMW E30.
De E61 is niet zo heel spannend verder maar de E30 wel. Dit is m'n speelgoedauto die langzaamaan(als ik tenminste tijd heb) steeds meer begint te lijken op wat ik voor ogen had.
In de E30 zit een Toyota 2JZ-GTE motor met de standaard dubbele turbo die net wat meer druk draait dan standaard. Bijna klaar met wat upgrades en dan maar even op de bank om te kijken wat er uit komt. Altijd spannend maar hij gaat in ieder geval hard genoeg. Probeer de sleeperlook zo goed mogelijk te behouden maar ben desondanks wel bezig met het plaatsen van een rolkooi omdat dat wel een fijn gevoel is bij sommige trackdays.
Er zullen ongetwijfeld mensen zeggen dat het zonde van de BMW is om er een Toyota blok in te stoppen en er zullen vast ook wel Toyota mensen het een top blok vinden alleen jammer van de BMW er omheen. Voor mij is het enige wat telt dat dit een blok is wat je voor een 2-3K kan kopen wat met wat kleine aanpassingen makkelijk een betrouwbare 400-500PK levert en vrijwel onverwoestbaar is. Daarbij ligt ie nu in een tijdloos model auto die ook nog eens stuurt en remt zoals het hoort.

Hier nog een plaatje en tot snel.
Bijlagen
page_2146269-c864bc600a9833f4cb5053de71cf85f7.jpg
page_2146269-c864bc600a9833f4cb5053de71cf85f7.jpg (195.04 KiB) 11005 keer bekeken
Laatst gewijzigd door JWtje op 15 jun 2020, 21:12, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door e30touring1990 » 06 feb 2017, 14:20

Welkom Jan Willem! erg lekkere auto's blijven die e30's (dat verraadt mijn naam ook al wel haha). kan er maar geen afscheid van nemen.
Erg gaaf dat je hem zo sleeper hebt opgebouwd zonder allerlei gekke spoilers etc. heb je meer foto's? ben natuurlijk wel erg benieuwd. heb je hem zelf opgebouwd? Zit al een poosje te kijken om mijn e30 touring ook als sleeper op te bouwen (vandaar ook touring) met m50b25 turbo/1/2jz of wat anders leuks!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door Arthur » 06 feb 2017, 15:55

Welkom!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door Riceaux » 06 feb 2017, 16:09

Welkom! Ik hou wel van E30 projectjes! De standaard motoren leveren eigenlijk te weinig vermogen voor het chassis. Je ziet bij die dingen ook de meest uiteenlopende swaps voorbij komen, dikkere 6 in lijn's, v8'en, zelfs afentoe een v10.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door JWtje » 06 feb 2017, 17:57

Ik ben al vanaf mijn 12de aan het autorijden en het sleutelen. Veel tracktools gehad op een gegeven moment overgestapt op de tweewielers in het NK SS400, Suzuki Cup en SS600. Daarna veel auto's gehad die voornamelijk heel hard rechtuit konden uit de Unaaithetsteeds en sinds een paar jaar weer bezig met auto's die wel door de bocht konden.
Ik had 3 opties voor ogen.
Golf VR6 4-motion leegrukken en turbomotor voor bouwen Redelijk makkelijk te vinden en niet zo heel duur en zat turbospul voor te krijgen.
Audi Coupé turbo. Eigenlijk al helemaal klaar en een super basis om dik vermogen te maken maar wel duur spul allemaal.
En de E30 met 2JZ combi. Deze had altijd wel mijn voorkeur.
Probleem was alleen dat ik de laatste paar jaar mezelf eigenlijk helemaal over de zeik werk en helemaal geen tijd heb voor zo'n project.

Stiekem altijd een beetje aan het kijken en zoeken gebleven en toen kwam ik op hey Toyota MKIV forum deze E30 tegen waar de 2JZ er al in zat. En deze swap is zelfs bij de RDW gemeld en gekeurd dus dat is ook wel fijn.
Motor was redelijk standaard met wel al alle gadgets erbij om ervoor te zorgen dat ie harder dan 140 kan(want Japanse ECU) en om de turbodruk hoger in te kunnen stellen. Een veel betere basis had ik me niet kunnen wensen en hiermee kon ik direct al rijden. Als ik zelf aan de gang had gemoeten dan had me dit dik een jaar gekost.
Ben nu een grotere intercooler aan het monteren, A/F meter, en een apparaatje waarmee ik de injectoren aan kan sturen, betere remblokken, rolkooi en er zitten ondertussen ook een paar kuipstoelen in want dat scheelt veel spierpijn na en dagje circuitrijden.
Ik zal binnenkort even wat foto's uploaden.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door e30touring1990 » 06 feb 2017, 19:54

goed verhaal en begrijpelijk. ben benieuwd naar de plaatjes! :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door Niels » 07 feb 2017, 01:48

Welkom JW! Leuk speelgoed heb je.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door frank de jonge » 07 feb 2017, 09:20

Lekker dit :)

Kennis van me is een E30 325i aan het bouwen met de standaard ETA motor en 325kop. Hierop gaat die een Precision föhn bouwen.
Komt wel aardig wat op je af als je aan zoiets begint.....

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje E30-2JZ foto's

Bericht door JWtje » 07 feb 2017, 10:32

frank de jonge schreef: 07 feb 2017, 09:20 Lekker dit :)

Kennis van me is een E30 325i aan het bouwen met de standaard ETA motor en 325kop. Hierop gaat die een Precision föhn bouwen.
Komt wel aardig wat op je af als je aan zoiets begint.....
Heb ik ook naar gekeken maar dan wordt het toch een vrij duur verhaal. Wil je het goed doen dan heb je andere zuigers nodig en om je gehele motormanagement turboklaar te maken ben je ook wel even bezig. Tenzij je natuurlijk een standalone koopt maar die zijn ook niet gratis. En dan heb je het nog niet eens over de turbo zelf. Voor de prijs van een goede set zuigers en een precision turbo koop je een complete 2JZ met computer erbij.
Helemaal op originele onderdelen zijn er voorbeelden genoeg waar er tot wel 550PK uitgehaald wordt.
Is dat te weinig dan ga je naar standalone ECU met ander uitlaatspruitstuk, grotere single turbo en grotere injectoren en dan blijven de originele ingewanden heel tot 700-750PK. Even heel snel rekenen €3-3,5K en je gaat over de 700PK die ook nog eens betrouwbaar zijn. Wil je dat met je BMW blok doen dan ga je dat niet redden voor dat geld. Gaat ie toch kapot dan heb je voor een 2K weer een nieuwe basis.

Hier wat foto's van hoe ie er nu bij staat.

De originele M-tech 1 bumpers gaan eraf en er komt iets aftermarkets op aangezien ik toch wel wat moet gaan hakken en zagen om ervoor te zorgen dat alles gaat passen.
Bijlagen
DSC_0460_zpsid2owwtt.jpg
DSC_0460_zpsid2owwtt.jpg (107.5 KiB) 10857 keer bekeken
thumb_IMG_8375_1024.jpg
thumb_IMG_8375_1024.jpg (256.46 KiB) 10857 keer bekeken
IMG_0484k.jpg
IMG_0484k.jpg (220.32 KiB) 10857 keer bekeken
Oude en nieuwe IC
Oude en nieuwe IC
IMG_0468kIC.jpg (790.26 KiB) 10857 keer bekeken
IMG_0459k.jpg
IMG_0459k.jpg (640.54 KiB) 10857 keer bekeken

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door e30touring1990 » 07 feb 2017, 11:09

ziet er goed uit! lekker volle motorruimte. heb je vergelijkingmateriaal qua hoe het stuurt tov bijvoorbeeld een std 325i mbt gewichtsverdeling? Mooie kleur ook, staat em goed. wat voor onderstel + remmen zitten er onder? en hoe bevalt die setup?

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door JWtje » 07 feb 2017, 11:40

Ik heb geen idee hoe een standaard E30 stuurt. Ik ben in ieder geval zeer tevreden over hoe hij door een bocht gaat.

Hier de hele specslist waarvan 90% al door vorige eigenaar in elkaar geknutseld:

1983 BMW 323i

Motor en bak.

Toyota Supra MKIV 2001 JDM 2JZ-GTE 3.0 24v VVT-i Twin-turbo motor.
Toyota Supra MKIV USDM turbos
Toyota Supra MKIII turbo 5-bak R154 met 1JZ-GTE koppelingshuis
Toyota Supra MKIII turbo aandrijfas
1JZ-GTE vliegwiel en koppeling
BMW S188 diff met 40% lim slip
Apexi AVC-R boost controller black edition
Apexi Neo AVC-R
Ebay Intercooler 600 x 300 x 76mm
Apexi cold air intake
High Flow bosch fuel pump
76mm exhaust (de-cat) ->2x50mm RVS Simons einddempers
Greddy Boost Cut Controller
HKS Speed Limit Defender
Mishimoto aluminium E36 M3 Radiator
Setrab 19 rij olie koeler 330mm x 146mm x 50mm
Ford olie filter sandwich plate met thermostaat

Body / ophanging

Originele BMW M3 en M-tech bushings.
Custom motor en baksteunen
Exentric topmounts
Voor 22mm and achter 13.5mm stabilisatorstangen
Billstein B8 schokbrekers
Intrax Racing -60mm veren
BMW E36 rack and pinion
M/tech 1 set
Hartge 7.5J 16 inch wheels with Federal 595RS-R semi slicks.

Remmerij

Voor 312mm Audi TT schijven en BMW E34 540i klauwen
Achter 294mm BMW E46 328i schijven and E34 540i klauwen
BMW E32 750i hoofdrem cilinder en E23 7-serie Hydraulic brake booster

Had op de Nordschleife wel last van verglazing van de blokken en de voorschijven hadden ook allemaal hotspots. Nu alles wel weer netjes vlak geremd maar is even de vraag hoe de schijven zich houden. Ik ga andere remblokken monteren die wat meer kunnen hebben maar ik weet niet of de schijven het nog gaan trekken.

Zit te denken aan een stel schijven van EBC met die gele blokjes erbij maar daar hoor je ook heel wisselende verhalen over.

Gebruikersavatar
Nickvl
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
Auto: E81 130I

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door Nickvl » 07 feb 2017, 17:56

droomwagen dit hoor! :hot:

Foto's van de E61 zijn ook van harte welkom :hungry:

Gebruikersavatar
Trax
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 nov 2010, 15:57

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door Trax » 07 feb 2017, 19:52

Vorige eigenaar heette Marcel toch ? althans de oorspronkelijke bouwer.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door JWtje » 08 feb 2017, 01:12

Klopt. Heeft hem volgens mij zelfs 7 jaar als daily gereden.
Net weer even een stukje opgeschoten met de intercooler en de M-tech spullen verkocht. Kijken of ik volgende week een vol dagje aan de gang kan om de nieuwe bumpers te spuiten.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door JWtje » 08 feb 2017, 01:17

En de E61
Bijlagen
IMG_9373.JPG
IMG_9373.JPG (610.03 KiB) 10779 keer bekeken

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: JWtje E30-2JZ + E61 545i

Bericht door e30touring1990 » 08 feb 2017, 10:10

lekkere e61 ook!

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 05 mar 2017, 12:14

Na denk ik een week of 4 me het schumpes gewerkt te hebben gisteravond eindelijk weer eens even een paar uurtjes kunnen knutselen.

Intercooler slangen aangesloten met behulp van de van Marcel gekopieerde aangepaste griptang.
https://youtu.be/4y74EBsq1Io

En toen hadden we ongeveer dit:
https://youtu.be/NWHRXDBqmj8

Vervolgens 4 beugels gemaakt zodat er geen spanbanden en tie rips meer nodig waren met dit als resultaat.
IMG_0653k.jpg
IMG_0653k.jpg (232.5 KiB) 10577 keer bekeken
Hierdoor kon ik beginnen met het ophangen van de bumper met tie rips en spanbanden om deze netjes pas te gaan maken.
Is een Rieger voorbumper die wat weg zou moeten hebben van de E46 M3. Heeft een lekker groot gat om ervoor te zorgen dat er wat lucht bij de IC terecht komt. Het stuk waar nu de kentekenplaat zou moeten komen en de intercooler niet zichtbaar is komt nog vol met gaten. Kan ik op trackdays de plaat eraf halen voor net dat beetje extra.
IMG_0653k.jpg
IMG_0653k.jpg (232.5 KiB) 10577 keer bekeken
Komende weken ook weer snoeihard werken dus zal wel weer even duren voor ik tijd heb. Ik hoop half april ergens weer eens wat strepen te kunnen trekken.
Bijlagen
IMG_7825k.jpg
IMG_7825k.jpg (315.63 KiB) 10577 keer bekeken

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Djessey » 06 mar 2017, 14:07

Erg tof, vind de voorbumper persoonlijk alleen niet echt passen bij de auto.

De originele bumper past met geen mogelijkheid?

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 06 mar 2017, 14:08

had ik ook mooier gevonden maar dan moest ik zowat 1/3 eruit zagen om de intercooler te laten passen en dan nog heb ik bijna geen luchttoevoer voor de IC.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 19 jun 2017, 21:17

Afgelopen vrijdag stond ik met de fünfer langs de kant van de weg met een kapotte dynamo. ANWB heeft mij toen naar mijn knutselhok gebracht en na een weloverwogen kansenanalyse heb ik na 5 seconden besloten dat het minder werk was de E30 in ieder geval zo ver af te krijgen dat ie weer rijdt dan de dynamo van de E61 uit te bouwen en te gaan reviseren. Dezelfde dag nog rijden was met de 5 uitgesloten aangezien ik de dynamo reviseer. Een nieuwe dynamo is financieel qua euro's nogal erg huilie huilie voor zo'n ding.

Het is even geleden dat ik wat gepost heb maar het was nogal druk met werk en zo. Dus heel veel meer dan een avondje in de week zat er niet in.

Het hele verhaal in het kort. De Rieger bumper past mooi alleen heb ik zelf maar ophangbeugels gemaakt. Kost veel tijd en voor zo een niet bepaald goedkoop product is het wel erg jammer dat ie met een tube kit en wat popnagels geleverd wordt voor de montage.

Achter heb ik een bumper van het merk Carcept gekozen. Deze bumper zoog harder dan Kim Holland aan het begin van haar carriere ten tijden van een ernstige huurachterstand. Paste voor geen reet.
IMG_1048.JPG
IMG_1048.JPG (350.01 KiB) 10201 keer bekeken
Stukje er aan gezet.
Stukje er aan gezet.
IMG_1073.JPG (334.99 KiB) 10201 keer bekeken
En met een kleurtje en wat plamuur.
En met een kleurtje en wat plamuur.
IMG_1213.JPG (571.92 KiB) 10201 keer bekeken
Overal metalen beugels aan gemaakt en serieus spijt gehad dat ik mij goed passende originele bumper had verkocht. Veel werk met kwalitatief echt zielig materiaal. Maar ja. Wel tevreden over het resultaat. Spoilertje is een M-Tech replica van polyester. Gekocht op Ebay van één of andere spanjaard ofzo. 6 tientjes, paste perfect, op de originele manier te monteren en met meegeleverd bevestigingsmateriaal. Er zijn er dus die het wel kunnen.
Oliekoeler was met de nieuwe intercooler geen plek meer. Zit nu voor linkervoorwiel.
Oliekoeler was met de nieuwe intercooler geen plek meer. Zit nu voor linkervoorwiel.
IMG_1123k.jpg (771.76 KiB) 10201 keer bekeken
Is er voor gemaakt.
Is er voor gemaakt.
IMG_1114.JPG (463.36 KiB) 10201 keer bekeken
Vanwege de haast geen tijd gehad om er een duct omheen te maken zodat alle lucht die op de plek waar de mistlampen niet meer zitten naar binnen komt door de koeler geforceerd wordt. Dat komt binnenkort wel even.

Voorbumper past ook en ziet er met een beetje verf gelukkig een stuk minder lomp uit. Origineel is mooier maar dit is wel wat effectiever met de intercooler.
IMG_1217.JPG
IMG_1217.JPG (749.66 KiB) 10201 keer bekeken
Gelijk ook een zwaardere veer aan m'n wastegate gezet. Die ging stiekem al wat open terwijl hij nog niet op de ingestelde boost zat. Van de week nog even pielen met de Apexi AVC-R. Krijgen we dat ook weer netjes. Draait nu op 0.95 bar en dat betekent dat je met Federal 595 RSR's zelfs in z'n derde versnelling nog strepen op de snelweg ziet bij volgas. Niet echt heel erg wielspin maar ze tekenen wel en dat was op 0.7-0.75 bar niet zo. Heb ook het idee dat ie net een 200-300rpm eerder opspoelt dan voorheen. Intercooler is meer dan 5 keer zo groot vergeleken met de oude dus dat zou zomaar eens kunnen. Ben nog bezig met de wideband A/F en een Apexi Neo zodat ik met een beetje meer druk de boel heel kan houden. Mocht ik nog wat meer avondjes hebben dan knutsel ik die er ook in en kan de boost naar 1.2-1.25 bar en dan zal het best wel spannend gaan worden. Rijden zat 2JZ Supra's met stock turbos op 1.2 bar die dik boven de 500PK draaien. Dat in een auto van 1100kg maakt het al snel spannend. Niet goed voor de rondetijden maar wel heel veel meer fun. En daar gaat het om. En oh ja. Met deze bumpers is ie ook gelijk een heel stuk lichter.

Verder nog een setje EBC yellowstuff gemonteerd om eens te proberen. Hoor er veel verschillende verhalen over. Heb ze nu een paar keer hard getest en ze zijn beter dan de meuk die ik hiervoor had. Schijven kunnen ook wel een beetje klaar zijn misschien. Zien we binnenkort wel.

Hij rijdt weer en dat is fijn. Binnenkort weer meer.

Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Wout309t » 19 jun 2017, 22:08

Prachtig project, maar serieus die bumper.... zou nog bijna liever zonder intercooler rijden dan. Verder niets dan lof, maar die bumper doet wel afbreuk. Smaken verschillen uiteraard.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 19 jun 2017, 22:39

Ik vond de originele ook mooier maar ik wou harder. En als ik er zelf in rij zie ik er toch niks van. En om de originele bumper te verhoeren zodat er wel wat lucht doorheen zou komen vond ik ook zonde en zou ook niet mooi zijn.
Deze bumper is in ieder gebal functioneel lelijk en zelf vind ik het nog wel een beetje meevallen. Maar da's ieder voor zich natuurlijk.

Gebruikersavatar
Martijn826
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 nov 2013, 09:43

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Martijn826 » 19 jun 2017, 23:24

Gaaf project, zijn echt top motoren! Ben benieuwd hoe het rijdt omdat de jz toch wat zwaarder is dan m20's.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door Macboy » 20 jun 2017, 00:05

Leuk om weer wat bij te lezen. Die bumper vond ik eerst ook spuuglelijk maar eenmaal gespoten is ie inderdaad veel beter te pruimen, ook met die knipperlichten. Dus snap je overweging wel.

Lol @ zuigkracht van Kim Holland :lol:

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress

Bericht door JWtje » 20 jun 2017, 12:32

Martijn826 schreef: 19 jun 2017, 23:24 Gaaf project, zijn echt top motoren! Ben benieuwd hoe het rijdt omdat de jz toch wat zwaarder is dan m20's.
Zou ergens tussen de 50 en 70kg moeten schelen. Ik heb nooit met de originele motor gereden dus vergelijken wordt wat lastig. E30 rijdt eigenlijk heel neutraal en voorspelbaar. Als de laatste puntjes op de i, j, ü, ö en ä gezet zijn ga ik weer een circuitdagje doen en dan zal het wel blijken. Laatste keer met verschillende banden voor en achter gereden en dat was niet zo'n succes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten