Alex met een Clio RS turbo - Update P.2
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Gaaf project!
-
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Gaaf project, maar ga je de 2.0 NA niet missen? Vind dat blokje nu juist een van de meest aansprekende onderdelen van de Clio RS.
2.0T is een stuk sneller, maar ook een stuk saaier in mijn ogen.
2.0T is een stuk sneller, maar ook een stuk saaier in mijn ogen.
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Mooie upgrade, ik denk niet dat je dat NA karakter gaat missen. Een duwtje in de rug en koppel is een stuk fijner.
- Alex
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
- Locatie: Zuid-limburg
Re: Alex met een Clio RS..turbo
@k33z: Daar was ik eerst wel een beetje bang voor, maar hij rijdt sinds deze week en dat na blokje ga ik echt niet missen..
Even een update dus. Afgelopen week heb ik een paar dagen flink doorgewerkt, dus de Clio is bijna helemaal klaar. Ondanks een paar kleine problemen is het eigenlijk verbazingwekkend snel gegaan. Het verschil met eerst is echt enom groot ondanks dat de auto nog niet gechipt is, ik ben dus eens benieuwd na het chippen!
Hier zitten de radiateur en intercooler er net op. Dit was krap, maar het past net.
En helemaal klaar!
En dat klinkt dan uiteindelijk zo:
Even een update dus. Afgelopen week heb ik een paar dagen flink doorgewerkt, dus de Clio is bijna helemaal klaar. Ondanks een paar kleine problemen is het eigenlijk verbazingwekkend snel gegaan. Het verschil met eerst is echt enom groot ondanks dat de auto nog niet gechipt is, ik ben dus eens benieuwd na het chippen!
Hier zitten de radiateur en intercooler er net op. Dit was krap, maar het past net.
En helemaal klaar!
En dat klinkt dan uiteindelijk zo:
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Gaaf!!!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Supergaaf!
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Wow, wat een gave swap!
-
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Alex met een Clio RS..turbo
gave swap en een prima geluidje!
- EvdP
- Berichten: 6142
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Ben wel benieuwd naar de getallen na het chippen!
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Gaaf project.
- Alex
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
- Locatie: Zuid-limburg
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Na het chippen perst hij er ongeveer 280 pk en 400 nm uit.
Na de hele week proberen, ontluchten en sleutelen heb ik eindelijk de temperatuur ook onder controle, dus morgen maar eens voorzichtig een rondje Nurburgring proberen. Gaan er nog meer DF'ers die kant op?
Na de hele week proberen, ontluchten en sleutelen heb ik eindelijk de temperatuur ook onder controle, dus morgen maar eens voorzichtig een rondje Nurburgring proberen. Gaan er nog meer DF'ers die kant op?
- Dan_The_Desmo
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Gaaf project zojuist de auto gespot in een filmpje op de Nurburgring.
Klinkt ook top.
Klinkt ook top.
- Alex
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
- Locatie: Zuid-limburg
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Gisteren een leuk dagje Nurburgring gehad, volgens mij heb ik ook nog een paar DF'ers over de baan zien gaan (een witte e36 en een blauwe 106).
De auto werd helaas nog een beetje te warm op de baan. Na het eerste rondje heb ik de grill eruit geklikt en nog eens het koelsysteem opnieuw ontlucht. Het 2e rondje leek alles in orde, maar uiteindelijk werd hij nog een beetje te warm. Uiteindelijk 's avonds thuis erachter gekomen dat er een piepklein gaatje in mijn radiateur zit, dus ik hoop dat dat het probleem is.
Nog even een actiefoto van gisteren Komende week dus even een nieuwe radiateur bestellen en dan hoop ik dat alles goed is
De auto werd helaas nog een beetje te warm op de baan. Na het eerste rondje heb ik de grill eruit geklikt en nog eens het koelsysteem opnieuw ontlucht. Het 2e rondje leek alles in orde, maar uiteindelijk werd hij nog een beetje te warm. Uiteindelijk 's avonds thuis erachter gekomen dat er een piepklein gaatje in mijn radiateur zit, dus ik hoop dat dat het probleem is.
Nog even een actiefoto van gisteren Komende week dus even een nieuwe radiateur bestellen en dan hoop ik dat alles goed is
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Hopelijk is het probleem daarmee opgelost!
Ik zag iemand die zelf de grilletjes had opengewerkt en zwart gespoten, leek op die dingen van Streamline Carbon, maar dan zonder de bijbehorende prijs.
Ik zag iemand die zelf de grilletjes had opengewerkt en zwart gespoten, leek op die dingen van Streamline Carbon, maar dan zonder de bijbehorende prijs.
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Gaaf project ! Heb je niet gezien afgelopen zaterdag, ik was toen ook op de Ring
- Alex
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
- Locatie: Zuid-limburg
Re: Alex met een Clio RS..turbo
Naar aanleiding van de Ringmeeting eergisteren dit topic ook maar eens updaten.
Ik heb nog veel gedaan aan de auto, even een korte samenvatting:
- Geupgrade naar een 2016 Megane RS motor
- Versnellingsbak met sper (aanrader!)
- AST 5100 met camberplates en overal Powerflex paars
- Halve kooi, kuipstoelen en 4 punts gordels
- Etc etc…
Momenteel 306 pk/394 nm en van 5500 tot 7000 toeren boven de 300 pk, wel een lekkere grafiek dus. Dit vermogen gaat nog prima op de voorwielen. Binnenkort wordt het nog een beetje opgekrikt naar 330/450 ongeveer. Ik wil de auto binnenkort een keer fatsoenlijk uit laten lijnen en uitwegen (Madeno racing of ergens anders?). Hij stuurt lekker op het moment, maar de achterkant is soms erg losjes als je het niet verwacht. Daarnaast ben ik ook wel eens benieuwd naar het gewicht op het moment, ik denk zelf niet dat hij lichter is dan origineel. Ik heb aan de ene kant gewicht weg gehaald, maar aan de andere kant is er ook weer gewicht bijgekomen. Het hele interieur eruit trekken zie ik niet zo zitten, want nou kan ik hem soms nog eens meepakken voor een dagje touren.
Nou, de ringtrip dus. Was weer een succes! Mooi en apart groepje auto’s bij elkaar. De Ferrari van Joost is natuurlijk prachtig, maar alles wat er stond was leuk en/of apart. Ik geloof dat die M2’s gratis weggegeven worden . De donkerblauwe 1m is toch wel een jongensdroom voor mij, waarom blijven die dingen toch zo duur…
Ook nog even 2 rondjes Ring gedaan met de Clio, eerste keer op de VLN layout. Ik had ook echt geen idee welke kant ik op moest, einde rechte stuk opeens een blinde haakse bocht naar rechts! Wel mooi om een keer te rijden, maar voor mij persoonlijk weinig toegevoegde waarde tegenover normaal. Daarnaast ben ik er achter gekomen dat de Nurburgring goed is voor je auto, ik begon de dag ’s morgens met een kleine kvs lekkage op het tankstation en trillende remmen. Aan het einde van de dag nergens meer last van… Nog even een spannend momentje in het eerste rondje, combinatie van koude banden en de bandenspanning iets te hoog, of een driver error... Ik zag de vangrail even heel dichtbij komen.
Wat is eigenlijk een normale temperatuur voor je koelvloeistof op het circuit? Die van mij zit continu tussen de 100 a 110 graden wat gevoelsmatig vrij hoog is. Op de weg komt hij nooit boven de 85 graden.
Nog een paar foto's en een filmpje:
Ik heb nog veel gedaan aan de auto, even een korte samenvatting:
- Geupgrade naar een 2016 Megane RS motor
- Versnellingsbak met sper (aanrader!)
- AST 5100 met camberplates en overal Powerflex paars
- Halve kooi, kuipstoelen en 4 punts gordels
- Etc etc…
Momenteel 306 pk/394 nm en van 5500 tot 7000 toeren boven de 300 pk, wel een lekkere grafiek dus. Dit vermogen gaat nog prima op de voorwielen. Binnenkort wordt het nog een beetje opgekrikt naar 330/450 ongeveer. Ik wil de auto binnenkort een keer fatsoenlijk uit laten lijnen en uitwegen (Madeno racing of ergens anders?). Hij stuurt lekker op het moment, maar de achterkant is soms erg losjes als je het niet verwacht. Daarnaast ben ik ook wel eens benieuwd naar het gewicht op het moment, ik denk zelf niet dat hij lichter is dan origineel. Ik heb aan de ene kant gewicht weg gehaald, maar aan de andere kant is er ook weer gewicht bijgekomen. Het hele interieur eruit trekken zie ik niet zo zitten, want nou kan ik hem soms nog eens meepakken voor een dagje touren.
Nou, de ringtrip dus. Was weer een succes! Mooi en apart groepje auto’s bij elkaar. De Ferrari van Joost is natuurlijk prachtig, maar alles wat er stond was leuk en/of apart. Ik geloof dat die M2’s gratis weggegeven worden . De donkerblauwe 1m is toch wel een jongensdroom voor mij, waarom blijven die dingen toch zo duur…
Ook nog even 2 rondjes Ring gedaan met de Clio, eerste keer op de VLN layout. Ik had ook echt geen idee welke kant ik op moest, einde rechte stuk opeens een blinde haakse bocht naar rechts! Wel mooi om een keer te rijden, maar voor mij persoonlijk weinig toegevoegde waarde tegenover normaal. Daarnaast ben ik er achter gekomen dat de Nurburgring goed is voor je auto, ik begon de dag ’s morgens met een kleine kvs lekkage op het tankstation en trillende remmen. Aan het einde van de dag nergens meer last van… Nog even een spannend momentje in het eerste rondje, combinatie van koude banden en de bandenspanning iets te hoog, of een driver error... Ik zag de vangrail even heel dichtbij komen.
Wat is eigenlijk een normale temperatuur voor je koelvloeistof op het circuit? Die van mij zit continu tussen de 100 a 110 graden wat gevoelsmatig vrij hoog is. Op de weg komt hij nooit boven de 85 graden.
Nog een paar foto's en een filmpje:
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2
Echt een dikke kar Alex, was ervan onder de indruk. Zoals jij van mijn 1M
Mn collega met de Alpine heeft het nog over je Clio!
Mn collega met de Alpine heeft het nog over je Clio!
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2
Mooi Alex! Topkar!
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2
Wat een geweldige Clio Alex .
Ben normaal meer van de atmosferische motoren, maar 300pk in een Clio is ook wel heel erg lekker . Kan je Madeno inderdaad aanraden voor een goede set-up want dat zijn mensen met echt verstand van zaken. Ook al is het 150 km enkele reis voor mij, ik vind het de moeite waard om hem daar te brengen.
Je Clio lijkt nog wel relatief wat over te hellen in vergelijking met mijn Clio in dezelfde bocht of zou het een vertekend beeld zijn
Ik heb de achterbank er wel uit en uiteraard ook kuipstoelen, maar verder ga ik hem ook niet leegtrekken (hooguit nog eens andere deurpanelen) want kan er nu nog fatsoenlijk mee over straat als ik dat wil. Met een compleet lege wagen is dat met de huidige uitlaat eigenlijk geen doen meer en zo heel veel kg is er ook niet meer te besparen. Tapijt en dakhemel verwijderen zorgt voor heel veel extra herrie en je bespaart er espectievelijk slechts 6,4 kg en 1,3 kg mee. Uiteraard kun je nog extremer gaan zoals airco eruit, andere deuren & ramen etc. maar dat zie ik niet zitten.
Ik ga mijn Clio komend weekend na 246 dagen van afwezigheid weer eens uitlaten op de Ring
Ben normaal meer van de atmosferische motoren, maar 300pk in een Clio is ook wel heel erg lekker . Kan je Madeno inderdaad aanraden voor een goede set-up want dat zijn mensen met echt verstand van zaken. Ook al is het 150 km enkele reis voor mij, ik vind het de moeite waard om hem daar te brengen.
Je Clio lijkt nog wel relatief wat over te hellen in vergelijking met mijn Clio in dezelfde bocht of zou het een vertekend beeld zijn
Ik heb de achterbank er wel uit en uiteraard ook kuipstoelen, maar verder ga ik hem ook niet leegtrekken (hooguit nog eens andere deurpanelen) want kan er nu nog fatsoenlijk mee over straat als ik dat wil. Met een compleet lege wagen is dat met de huidige uitlaat eigenlijk geen doen meer en zo heel veel kg is er ook niet meer te besparen. Tapijt en dakhemel verwijderen zorgt voor heel veel extra herrie en je bespaart er espectievelijk slechts 6,4 kg en 1,3 kg mee. Uiteraard kun je nog extremer gaan zoals airco eruit, andere deuren & ramen etc. maar dat zie ik niet zitten.
Ik ga mijn Clio komend weekend na 246 dagen van afwezigheid weer eens uitlaten op de Ring
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2
Er komen beste klappen uit de Clio Alex.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2
Heel erg gaaf ding die Clio! Zondag goed bekeken dat ding, erg mooi opgebouwd.
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2
Wat een geniaal idee om een Megane turboblok in een Clio te proppen!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2
Hele toffe swap zo, zeg! Heb je de koeling nu onder controle?
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2
Wat een dikke goed aangepakte Clio zeg. Een turbo en koppel is precies wat een Clio 3 RS mist dus dat heb je helemaal goed gedaan.
- NIVEX
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
- Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale
Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2
Wat een ontzettend dikke swap!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 gasten