Gaaf hoor, een Clio RS met turbo.
Ik heb zelf ook een Clio RS Cup van 2008 gehad en ook ik miste power/koppel bij dat ding.
Er was wel iets aan het motormanagement gedaan waardoor er een soort 'dip' bij 4000 toeren verdwenen was en dat leverde als het goed is ook 6 hele pk's extra op, maar dat zet natuurlijk ook niet echt zoden aan de dijk.....ik weet trouwens ook niet wat die 'dip' precies inhoudt, want toen ik de auto kocht was dat al gebeurd, dus ik heb de auto alleen maar gereden met de verandering aan het motormanagement.
Onder de 5000 à 5500 toeren gebeurde er niet zo heel veel, dus de powerband was ook wel heel klein.
Daardoor nog een nadeel(vind ik dan

), een versnellingsbak met hele korte verhoudingen en daardoor op de grote weg bij 130 km/h al 4000 toeren in z'n 6.
Op het circuit is dat allemaal niet zo erg natuurlijk, maar de auto werd hier gewoon als daily gebruikt en ook gingen we ermee op vakantie naar Italië en zo.
We hebben nu een Fiesta ST en dat is qua handling wel een beetje te vergelijken met de Clio, maar ik vind deze qua motor en versnellingsbakverhoudingen veel prettiger.
Ook 'maar' 200pk, maar wel een hoger koppel en veel eerder bij de les dan de Clio en 130km/h is 3000 toeren in z'n 6, dus voor dagelijks gebruik veel bruikbaarder, vinden wij dan.
2 fotootjes van de Clio, staat lang niet zo laag als die van jullie, maar dit is ook gewoon het standaard cup-onderstel: