Dan_The_Desmo stelt zich voor, nieuwe updates

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nickvl
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
Auto: E81 130I

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Nickvl » 09 jan 2018, 22:03

Bij mijn 1-serie doen facelift achterlichten ook heel veel, bij je megane rs ook dag en nacht staat er netjes bij zo!

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 10 jan 2018, 11:24

@Michel:
Dat vond ik dus ook met de orginele achterlichten, dit type volgt de lijnen veel beter van de achterklep.
Als je een setje gevonden hebt ik weet nu hoe ze aangesloten moeten worden :blink:

@Nickvl:
In de meeste gevallen frist het model/auto er van op en is vaak een simpele aanpassing [mits de units gelijk zijn natuurlijk :) ]

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 30 okt 2018, 11:50

Even wat stof afblazen hier :duh:

De auto bevalt mij nog steeds super :df: ,alleen de laatste tijd wat problemen met een veels te hoge Fueltrim.
Kwa percentage zat ik met de Long Term Fuel Trim soms op 25 a 30% :shock: zonder een foutmelding in de auto.

Na wat onderdelen te hebben vervangen en wat onderzoekjes zoals een rooktest voor een eventuele vacuümlek.
bougies
Afbeelding
motorontluchtingsslang
Afbeelding
injectoren
Afbeelding

Dumpvalve verwijderd en de orginele luchterfilter terug geplaatst.

Kwam ik later erachter dat ik 0,5 bar brandstofdruk te weinig had bij mijn fuelrail.
Afbeelding

Nieuwe complete unit brandstofpomp geplaatst en de druk was weer 3,5bar :thumbup:
Afbeelding
Afbeelding

Na zo'n twee weken er meerijden is de Fueltrim stukken beter geworden ,momenteel zit de LTFT gemiddeld op zo'n 9,5%.

Andere update's
Compleet nieuwe remmerij setup heb ik nu ook compleet [nog niet geinstalleerd ]
Voor Brembo HC schijven met Ferodo DS1.11
Achter Oem schijven met EBC geel
Goodridge remslangen en Motul 600 remvloeistof

Carbon afdekkapje
Afbeelding

Ook binnenkort een afspraak staan voor een Stage 1 upgrade bij Fastchip ,even kijken of ze het vermogen iets op kunnen schroeven :df:

Picture time
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dan_The_Desmo op 30 okt 2018, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9711
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door frank de jonge » 30 okt 2018, 11:55

😍😍😍

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 04 nov 2018, 16:11

Cup spiegelkapjes gemonteerd
Afbeelding

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9711
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door frank de jonge » 04 nov 2018, 19:41

Ben benieuwd volgende week. Kom je zondag eem langs 😀😀😀

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 04 nov 2018, 22:15

Ben ook benieuwd eerst afwachten of alles goed verloopt.
Zondagmorgen zou eventueel wel lukken.

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 13 nov 2018, 10:00

frank de jonge schreef: 04 nov 2018, 19:41 Ben benieuwd volgende week. Kom je zondag eem langs 😀😀😀
En is het verschil merkbaar :)

Gebruikersavatar
dinges
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 sep 2014, 16:22
Auto: das boot

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door dinges » 13 nov 2018, 10:18

mooi ding hoor, leuk ook om te lezen hoeveel liefde ze krijgt :)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9711
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door frank de jonge » 13 nov 2018, 11:54

Dan_The_Desmo schreef: 13 nov 2018, 10:00
frank de jonge schreef: 04 nov 2018, 19:41 Ben benieuwd volgende week. Kom je zondag eem langs 😀😀😀
En is het verschil merkbaar :)
Zeker wel. Punch is aanmerkelijk verbeterd!

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 14 nov 2018, 11:34

dinges schreef: 13 nov 2018, 10:18 mooi ding hoor, leuk ook om te lezen hoeveel liefde ze krijgt :)
:thnx:

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 14 nov 2018, 11:39

frank de jonge schreef: 13 nov 2018, 11:54
Zeker wel. Punch is aanmerkelijk verbeterd!
Is inderdaad een merkbaar verschil met orgineel.
Later de downpipe met 200cell kat er een x onder zetten, dan is de dip bovenin hopelijk ook weg.

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door HSR » 14 nov 2018, 12:25

Hoe kwam je er achter dat de long term fuel trim zo hoog stond? Welk verbruik had je bijvoorbeeld bij X-snelheid op de CC?


Moest je nog interesse hebben in R26 dempers en Cook Sport veren, die liggen hier niks te doen.

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 14 nov 2018, 13:09

HSR schreef: 14 nov 2018, 12:25 Hoe kwam je er achter dat de long term fuel trim zo hoog stond? Welk verbruik had je bijvoorbeeld bij X-snelheid op de CC?


Moest je nog interesse hebben in R26 dempers en Cook Sport veren, die liggen hier niks te doen.
Ik rij veel met een obd reader en Torque pro app aan in de auto, waarmee ik deze gegevens kan zien, het meest rare vind ik eigenlijk nog dat ik bij hele hoge percentage's [35% heb ik al eens gehad] dat er geen storingslampje ging branden.

Het viel mij ook op bij rustig rijgedrag en tijdens overschakelen ik meer ploffen kreeg uit de uitlaat.

Aan het verbruik merkte ik niet zoveel, rustig woon-werkverkeer zit ik op zo'n 9,2/100km.

Over de dempers en veren zal ik eens over nadenken.

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door HSR » 14 nov 2018, 14:32

Thnx voor de uitleg. Ja het brandstofaanvoersysteem is van ondermaatse kwaliteit bij deze RSjes. Ik denk dat het inderdaad wenselijk is om preventief de brandstofpomp te vervangen. Ik zal ook eens een met een obd reader en de torque pro app gaan meten. Ben wel benieuwd.

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 17 nov 2018, 17:49

Klopt inderdaad dat de brandstofsysteem van de Megane 2 RS van ondermaatse kwaliteit is.
Bij de Megane 3 RS is dit al een stuk verbeterd zoals al de brandstofrail.

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 24 nov 2018, 20:10

Remmerij grotendeels aangepakt , alleen de schijven+blokken achter moet nog.

Brembo HC met Ferodo DS1.11 en Goodridge remslangen
Afbeelding

Achter
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 06 jan 2019, 11:26

Paar kleine update's
Afbeelding

Afbeelding

Short-shifter
Afbeelding

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door theo300pk+ » 07 jan 2019, 13:08

Dan_The_Desmo schreef: 14 nov 2018, 13:09
HSR schreef: 14 nov 2018, 12:25 Hoe kwam je er achter dat de long term fuel trim zo hoog stond? Welk verbruik had je bijvoorbeeld bij X-snelheid op de CC?


Moest je nog interesse hebben in R26 dempers en Cook Sport veren, die liggen hier niks te doen.
Ik rij veel met een obd reader en Torque pro app aan in de auto, waarmee ik deze gegevens kan zien, het meest rare vind ik eigenlijk nog dat ik bij hele hoge percentage's [35% heb ik al eens gehad] dat er geen storingslampje ging branden.

Het viel mij ook op bij rustig rijgedrag en tijdens overschakelen ik meer ploffen kreeg uit de uitlaat.

Aan het verbruik merkte ik niet zoveel, rustig woon-werkverkeer zit ik op zo'n 9,2/100km.

Over de dempers en veren zal ik eens over nadenken.
Dag Danny,

Ik volg met belangstelling je topic. Ik overweeg ook een Torque pro app aan te schaffen en dan in het bijzonder voor het monitoren van de AFR tijdens het rijden. In de functie beschrijving van de Torque Pro kan ik nergens de AFR vinden.
In de reactie lees ik over long term fuel trim. Wordt de AFR dan op andere wijze aangegeven?

Groet Theo

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9094
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door smiley » 07 jan 2019, 13:31

Theo, toen ik er zelf eens mee zat te spelen heb ik screenshots gemaakt van al mijn torque velden.
De velden die je actief kunt gebruiken zijn alleen degenen die je ecu ook doorstuurt via odb.
In mijn geval (ouwe bak) waren dat alleen de lichtgroene velden. Donkergroen en zwart waren voor mij niet beschikbaar.
In de eerste afbeelding zie je AFR als optie staan.

Afbeelding

Afbeelding

Je hoeft er niet gelijk torque pro voor aan te schaffen.
Als het goed is kun je dit ook eerst testen met de gratis versie.
Je hebt wel een odb dongle nodig (bluetooth voor android, en wifi voor iPhone)

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9094
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door smiley » 07 jan 2019, 13:47

Houd er wel rekening mee dat die app niet meer uit kan lezen dan de ecu als input krijgt.
AFR wordt uitgelezen van de eerste lambda, maar een gewone lambda schakelt van closed loop (het meten van de O2) naar open loop (werken vanaf de mapping) ergens rond de 3000/3500 rpm waar de gewone lamdbda sensor de informatie niet meer trekt.

Daarom wordt er vaak bij getunde auto's een extra wideband sensor opgezet, die wel het hele spectrum tot 7 of 8000 rpm kan lezen.
Maar die info kan vaak niet terug naar de ecu, en heeft dan zijn eigen meter die je in de gaten mag houden.
En daar is de torque app weer niet geschikt voor.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door theo300pk+ » 07 jan 2019, 23:18

smiley schreef: 07 jan 2019, 13:31 Theo, toen ik er zelf eens mee zat te spelen heb ik screenshots gemaakt van al mijn torque velden.
De velden die je actief kunt gebruiken zijn alleen degenen die je ecu ook doorstuurt via odb.
In mijn geval (ouwe bak) waren dat alleen de lichtgroene velden. Donkergroen en zwart waren voor mij niet beschikbaar.
In de eerste afbeelding zie je AFR als optie staan.

Afbeelding

Afbeelding

Je hoeft er niet gelijk torque pro voor aan te schaffen.
Als het goed is kun je dit ook eerst testen met de gratis versie.
Je hebt wel een odb dongle nodig (bluetooth voor android, en wifi voor iPhone)
Inderdaad eerst testen met gratis versie. Heb ik gezien. Want zal eerst proefondervindelijk moeten constateren of de velden die ik wil inderdaad ook beschikbaar zijn. Heb op intro filmpje gezien dat niet alles beschikbaar is.
Heb ook gelezen over P.I.N. ?? oid. Komt op me over alsof je eerst met identificatie van de auto ook alle sensoren en specs in de Torque pro eerst moet opslaan. Lijkt me megaklus.
Hiermee kan ik aan de slag. Bedankt Danny.
Theo

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door theo300pk+ » 07 jan 2019, 23:28

smiley schreef: 07 jan 2019, 13:47 Houd er wel rekening mee dat die app niet meer uit kan lezen dan de ecu als input krijgt.
AFR wordt uitgelezen van de eerste lambda, maar een gewone lambda schakelt van closed loop (het meten van de O2) naar open loop (werken vanaf de mapping) ergens rond de 3000/3500 rpm waar de gewone lamdbda sensor de informatie niet meer trekt.

Daarom wordt er vaak bij getunde auto's een extra wideband sensor opgezet, die wel het hele spectrum tot 7 of 8000 rpm kan lezen.
Maar die info kan vaak niet terug naar de ecu, en heeft dan zijn eigen meter die je in de gaten mag houden.
En daar is de torque app weer niet geschikt voor.
De waardes die ik op demo videos van de Torque Pro en anderen voor de AFR heb gezien kon ik inderdaad niet thuisbrengen. :?
Ik neem aan dat dat te maken heeft met wat je hierboven aangeeft.
Is toch niet eenvoudig als ik in eerste instantie over zo'n apparaat dacht.
En aparte sensor en meter is knutselwerk. Dat gaat 'm helaas niet worden.

Wel iets anders ontdekt die wellicht wel biedt wat ik zoek. Is wel duurder maar tamelijk plug en play.
is van AWRON display F20/F22. Ziet er professioneel uit en ingebouwd is het alsof het standaard in de auto hoort.
Ik ga daar informeren.
Ziet er voorzover ik nu kan zien uit als een goed alternatief voor de dongle/app.
Komt uit DE en het bedrijf presenteert zich op high-tech niveau.

Dank je wel voor de bruikbare info Smiley.

Theo

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door TurboClouseau » 08 jan 2019, 07:57

Wat een gave bakken zijn dit toch! Mooi om te lezen dat je de ltft hebt kunnen laten zakken door het vervangen van de benzinepomp. Wordt bij jouw ECU ook de ltft gereset als je de foutmeldingen wist? Bij VAG is dit het geval en heb je weer een mooi nulpunt, en kan je mooi zien waar hij naartoe regelt. Werkt ook als het storingsgeheugen leeg is.

Welke benzine tank je trouwens?

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Dan_The_Desmo stelt zich voor

Bericht door Dan_The_Desmo » 08 jan 2019, 11:48

Rene-RS schreef: 08 jan 2019, 07:57 Wordt bij jouw ECU ook de ltft gereset als je de foutmeldingen wist? Bij VAG is dit het geval en heb je weer een mooi nulpunt, en kan je mooi zien waar hij naartoe regelt. Werkt ook als het storingsgeheugen leeg is.

Welke benzine tank je trouwens?
Thanks, bij mij heeft het wel een paar weken geduurd [of x aantal km's] voordat de Fueltrim weer "normaal" was.
Ik heb ook niks gereset omdat er geen foutmeldingen waren.

Momenteel zit mijn Fueltrim LTFT tussen +3.8% en +8.6% dit schijnt normaal te zijn bij deze motoren.


Ik tank altijd V-power of 102 brandstof.

In November heb ik een stage 1 upgrade laten doen en had ik V-power getankt, maar volgens de tuner was dit geen '98 [lees: slechte]benzine. :duh:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten