Bme E36 M3 en X2 en 340i
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Vandaag auto willen starten met reserve sleutel . Doet niets
W
Deur gaat wel open en op slot. Maar starten doet hij niet.
Iemand enig idee?
W
Deur gaat wel open en op slot. Maar starten doet hij niet.
Iemand enig idee?
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Accu leeg?
De bestuurdersdeur gaat ook gewoon mechanisch van het slot als je de sleutel gebruikt.
De bestuurdersdeur gaat ook gewoon mechanisch van het slot als je de sleutel gebruikt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
misschien de sleutel weer inleren?
dacht dat zoiets vrij simpel is (procedure) en kan je zelf doen.
weet niet meer hoe, wel ooit eens gedaan, maja als ik geen foto heb gemaakt en of heb opgeschreven ergens en of dat terug kan vinden...ist hopeloos veelal in mijn hoofd
de batterij van de sleutel laad zich op via het contactslot dacht ik? als die leeg is wellicht eerst tijdje in het contact stoppen, maar helemaal leeg heb ik nog niet meegemaakt.
Nu we het benoemen zal ik mijn reserve sleutel eens aan de bos hangen en die andere weg leggen
dacht dat zoiets vrij simpel is (procedure) en kan je zelf doen.
weet niet meer hoe, wel ooit eens gedaan, maja als ik geen foto heb gemaakt en of heb opgeschreven ergens en of dat terug kan vinden...ist hopeloos veelal in mijn hoofd
de batterij van de sleutel laad zich op via het contactslot dacht ik? als die leeg is wellicht eerst tijdje in het contact stoppen, maar helemaal leeg heb ik nog niet meegemaakt.
Nu we het benoemen zal ik mijn reserve sleutel eens aan de bos hangen en die andere weg leggen
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Accu is niet leeg. Kan wel deur open en dicht doen. Alleen starten niet.
Heb procedure gevonden maar daarin geven ze aan beide sleutels te doen. Daar ben ik een beetje bang. van .
Nu heb ik 1 werkend. Straks misschien 2 niet werkend . Kan je niet alleen 1 opnieuw programmeren ?
Heb procedure gevonden maar daarin geven ze aan beide sleutels te doen. Daar ben ik een beetje bang. van .
Nu heb ik 1 werkend. Straks misschien 2 niet werkend . Kan je niet alleen 1 opnieuw programmeren ?
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Je moet inderdaad beide sleutels opnieuw inleren. 1 sleutel inleren is niet mogelijk omdat ie dan de andere sleutel er gewoon weer uit gooit.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Zojuis opnieuw ingeleerd. Helaas niet geholpen vreemd is dat hij wel start met 3e noodsleutel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
hm, dat is idd wel vreemd, dan is wellicht de sleutel beschadigd (de chip?)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
las net ergens dat een slechte batterij ook raar kan doen?
misschien de batterijen eens omwisselen, die van de reserve in de startende sleutel en omgekeerd?
en dan eens kijken hoe de kar reageert?
kan je in elk geval weer wat afstrepen.
misschien de batterijen eens omwisselen, die van de reserve in de startende sleutel en omgekeerd?
en dan eens kijken hoe de kar reageert?
kan je in elk geval weer wat afstrepen.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Batterij gewisseld probleem blijft . Ligt niet aan batterij.
Zit me af te vragen of het niet 2 gescheiden systemen zijn. Deur open/dicht en starten?
Lijkt of eerste werkt en 2 e defect is
Zit me af te vragen of het niet 2 gescheiden systemen zijn. Deur open/dicht en starten?
Lijkt of eerste werkt en 2 e defect is
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
irritant probleem
Na het opnieuw inleren, werkt er dan nog wel 1 vd 2?
De noodsleutel is toch enkel een sleutelbaard en daarop start ie wel.
Daar is niets elektronisch aan.
Gaat de auto wel op contact, dus radio lampen ed gaan wel aan?
Ik heb wel eens de accu volledig plat gehad. Maar niets opnieuw moeten inleren.
Starten, lopen.
Ook wel eens dat de vergrendeling niet meer werkt op afstandsbediening. Batterij wss te leeg.
Handmatig openen en ook dan is starten geen probleem.
Heeft de tweede sleutel het wel ooit gedaan?
Na het opnieuw inleren, werkt er dan nog wel 1 vd 2?
De noodsleutel is toch enkel een sleutelbaard en daarop start ie wel.
Daar is niets elektronisch aan.
Gaat de auto wel op contact, dus radio lampen ed gaan wel aan?
Ik heb wel eens de accu volledig plat gehad. Maar niets opnieuw moeten inleren.
Starten, lopen.
Ook wel eens dat de vergrendeling niet meer werkt op afstandsbediening. Batterij wss te leeg.
Handmatig openen en ook dan is starten geen probleem.
Heeft de tweede sleutel het wel ooit gedaan?
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Bij het kopen van de auto 4 sleutels mee gekregen. Of ik beide normale sleutels in het begin gebruikt hebt? Weet ik niet meer. Hij start met sleutel 1 en ook 3 van onder geteld. De 2 van onder is de boosdoener.
Met die sleutels gaat de deur wel open en dicht. In contact gaat radio aan en alle lampjes gaan branden, alleen geen click. Startmotor draait niet.
Vandaag beide sleutels opnieuw ingeleerd. Ging prima. Echter probleem niet opgelost.
Denk dat 2e sleutel transponder defect is. Geen idee of deze los te krijgen is
Met die sleutels gaat de deur wel open en dicht. In contact gaat radio aan en alle lampjes gaan branden, alleen geen click. Startmotor draait niet.
Vandaag beide sleutels opnieuw ingeleerd. Ging prima. Echter probleem niet opgelost.
Denk dat 2e sleutel transponder defect is. Geen idee of deze los te krijgen is
- Bijlagen
-
- image.jpg (41.36 KiB) 4623 keer bekeken
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Bij mijn weten niet los te krijgen en enkel bij de dealer.
Alle auto papieren mee en je identificatie, anders kunnen ze niet voor je bestellen.
Destijds voor de 7 serie ook 1 bij besteld. Ik kan de factuur niet meer terugvinden, ik meen 160,-
geen koopje dus.
Alle auto papieren mee en je identificatie, anders kunnen ze niet voor je bestellen.
Destijds voor de 7 serie ook 1 bij besteld. Ik kan de factuur niet meer terugvinden, ik meen 160,-
geen koopje dus.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
is idd vrij prijzig, had ooit een keer een BMW met 1 sleutel, dat vond ik dus niet prettig, dus 1-tje bij laten maken, jaar of 10<>12 terug.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Als ik het zo lees vermoed ik inderdaad ook de transponder defect.
Sleutels inleren houd alleen in de centrale vergrendeling, het start gedeelte kun je niet zelf inleren.
Naar de dealer met je kenteken en rijbewijs en nieuwe bestellen, 3 dagen wachten en grote kans dat eea weer werkt.
Sleutels inleren houd alleen in de centrale vergrendeling, het start gedeelte kun je niet zelf inleren.
Naar de dealer met je kenteken en rijbewijs en nieuwe bestellen, 3 dagen wachten en grote kans dat eea weer werkt.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Door drukte met sleutel volgende update niet gemeld.
Stond al een tijd op de lijst. Voor een mooi bedrag een AC-schnitzer demper kunnen kopen
Zaterdag er onder gehangen. Ik moet zeggen klink super. Mooi lage toon.
Foto zal ik zo plaatsen
Stond al een tijd op de lijst. Voor een mooi bedrag een AC-schnitzer demper kunnen kopen
Zaterdag er onder gehangen. Ik moet zeggen klink super. Mooi lage toon.
Foto zal ik zo plaatsen
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Foto van demper en een van vandaag genieten van mooi weer
- Bijlagen
-
- image.jpg (126.03 KiB) 4576 keer bekeken
-
- image.jpg (110.97 KiB) 4576 keer bekeken
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Tja aan een foto hoor je niets, dus kom eens met een filmpje
Zo te zien een iets grotere diameter pijpen.
Alleen de einddemper?
Wat betreft de sleutel, ik zou die +100,- voorlopig in de zak houden.
Je hebt twee werkende sleutels, dus geen acute noodzaak.
Zo te zien een iets grotere diameter pijpen.
Alleen de einddemper?
Wat betreft de sleutel, ik zou die +100,- voorlopig in de zak houden.
Je hebt twee werkende sleutels, dus geen acute noodzaak.
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Sleutel inleren is alleen voor synchronisatie afstandsbediening. Althans, nu ga ik twijfelen.
Het zou anders kunnen dat die sleutel hard uitgecodeerd is. Als je een sleutel verliest kun je die uitcoderen, zodat mocht iemand hem vinden en weten bij welke auto die hoort, de EWS module deze niet accepteert.
Sleutels zijn wel los te krijgen bij BMW, maar houdt rekening dat EWSII geen rolling code heeft, maar 10 hard gecodeerde codes. 4 sleutels kreeg je bij aanschaf auto, dus maximaal 6 reservesleutels te bestellen.
Daarna moet je een nieuwe EWS module en daarmee ook nieuwe sloten en sleutels. (volgens de officiële BMW route)
Het zou anders kunnen dat die sleutel hard uitgecodeerd is. Als je een sleutel verliest kun je die uitcoderen, zodat mocht iemand hem vinden en weten bij welke auto die hoort, de EWS module deze niet accepteert.
Sleutels zijn wel los te krijgen bij BMW, maar houdt rekening dat EWSII geen rolling code heeft, maar 10 hard gecodeerde codes. 4 sleutels kreeg je bij aanschaf auto, dus maximaal 6 reservesleutels te bestellen.
Daarna moet je een nieuwe EWS module en daarmee ook nieuwe sloten en sleutels. (volgens de officiële BMW route)
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Inmiddels een paar weken veder een update
Foto lukt niet . Heb 2 filmpjes met mijn iPhone gemaakt . Kan ze niet uploaden.
Wat doe ik fout?
Verder is de cabrio APK gekeurd. 2 nieuwe Michelin pilot sport 3 banden en verder alles ook.
Wel valt het me op dat de 540 laatste tijd rookt. Witte rook ook als hij warm is. Niet veel maar wel steeds een beetje witte rook. Van de week achter 540 gereden en hij blijft het hele tijd doen.
Motor olie 5w-30 3 weken geleden vervangen origineel bmw
Koelvloeistof op nivea al jaren.
Geen storings melding
Auto rijdt prima. Geen bijzonderheid
Iemand enig idee? Koppakking??
Foto lukt niet . Heb 2 filmpjes met mijn iPhone gemaakt . Kan ze niet uploaden.
Wat doe ik fout?
Verder is de cabrio APK gekeurd. 2 nieuwe Michelin pilot sport 3 banden en verder alles ook.
Wel valt het me op dat de 540 laatste tijd rookt. Witte rook ook als hij warm is. Niet veel maar wel steeds een beetje witte rook. Van de week achter 540 gereden en hij blijft het hele tijd doen.
Motor olie 5w-30 3 weken geleden vervangen origineel bmw
Koelvloeistof op nivea al jaren.
Geen storings melding
Auto rijdt prima. Geen bijzonderheid
Iemand enig idee? Koppakking??
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Filmpjes weet ik zo niet. Foto kun je bijvoegen als bijlage. Dit vond je net onder het venster waar je een reactie intypt en toevoegt.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
En die uitlaat even netjes rechthangen..
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Ben er mee bezig geweest . Lukt niet echt. Op de foto lijkt er erger dan in werkelijkheid.
Hij moet er weer af . De beide achtersteunen moeten verdraaid worden. Is een 2e hands demper en vorig eigenaar heeft ook mee lopen stoeien. Was hem ook niet gelukt.
Eerste prio is nu de 540. M3 is voorlopig genieten van mooi weer
Hij moet er weer af . De beide achtersteunen moeten verdraaid worden. Is een 2e hands demper en vorig eigenaar heeft ook mee lopen stoeien. Was hem ook niet gelukt.
Eerste prio is nu de 540. M3 is voorlopig genieten van mooi weer
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
wel apart, witte rook maar het koelvloeistofpijl blijft gewoon op niveau?
als het dan bv geen druppels koelvloeistof zijn die in de cilinderkamer komen, misschien wel van die mayo in wat leidingen die nu af en toe wat mee/loskomt en ook die smoke geeft?
dus van gevormde condens ivm misschien veel korte stukjes en buiten staan en of van vorige eigenaar en omdat je misschien nu meer langere stukken rijd het nu los komt? ik noem maar wat
als het dan bv geen druppels koelvloeistof zijn die in de cilinderkamer komen, misschien wel van die mayo in wat leidingen die nu af en toe wat mee/loskomt en ook die smoke geeft?
dus van gevormde condens ivm misschien veel korte stukjes en buiten staan en of van vorige eigenaar en omdat je misschien nu meer langere stukken rijd het nu los komt? ik noem maar wat
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Kan wel. Heb de auto inmiddels al 7 jaar . Eerst 3 jaar redelijk veel gereden. Laatste 4 jaar heel weinig ivm leaseauto. Hij staat voornamelijk stil en ongeveer 5000 km per jaar voornamelijk korte stukken.
Zou dat het kunnen zijn. Vanochtend gestart en er kwam behoorlijk wat water uit de uitlaat druppelen.
Koelvloeistof nagekeken . Geen schuim of draap. Allemaal helder en gewoon op juiste peil . Dop van motor olie vullen losgehaald ook geen schuim. Mijn vermoeden is condens. Echter vorig week ongeveer 50 km gereden (snelweg) en toen bleef hij licht roken
Zou dat het kunnen zijn. Vanochtend gestart en er kwam behoorlijk wat water uit de uitlaat druppelen.
Koelvloeistof nagekeken . Geen schuim of draap. Allemaal helder en gewoon op juiste peil . Dop van motor olie vullen losgehaald ook geen schuim. Mijn vermoeden is condens. Echter vorig week ongeveer 50 km gereden (snelweg) en toen bleef hij licht roken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
dan denk ik idd via condens , misschien eens een paar keer goed warm rijden/stoken en de motor optimaal gebruiken?
het kan namelijk in de olieafscheider oid (naam vergeten) zitten, daar waar ook van dat spul kan ophopen, maar misschien dat het meeste er al uit is?
trouwens zit me nu te bedenken, jij hebt de N62 waar ze wel eens problemen mee krijgen met die buis?
die van achter naar voor loopt oid tussen de banken? deze dacht ik?
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... stem_pipe/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar weet niet wat dan de verschijnselen zijn, wel eens wat van gelezen maar vergeten
het kan namelijk in de olieafscheider oid (naam vergeten) zitten, daar waar ook van dat spul kan ophopen, maar misschien dat het meeste er al uit is?
trouwens zit me nu te bedenken, jij hebt de N62 waar ze wel eens problemen mee krijgen met die buis?
die van achter naar voor loopt oid tussen de banken? deze dacht ik?
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... stem_pipe/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar weet niet wat dan de verschijnselen zijn, wel eens wat van gelezen maar vergeten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten