Bme E36 M3 en X2 en 340i

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door MParallel » 26 aug 2015, 16:25

Dat dacht ik al. Andere hoekstukjes zijn er immers niet.

Dat zijn dus de hoekjes die gemonteerd worden, nadat de parafaan al op z'n plek zit.

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Hn500001 » 29 aug 2015, 17:57

Vandaag met het mooie weer rond getoer met de cabrio.

Smg geeft een vreemd probleem. Tijdens rijden niets aan de hand. Hij schakelde prima. Bij stil staan zolang de. Voet op rempedaal is ook niets aan de hand.
Zodra voet van rem afgaat gaat de gong en knippert de E en 1 en na een paar keer piepen gaat hij terug naar 0 . Blijft piepen en knipperen. Ik kan hem met de koop naar N en terug naar E zetten en weg rijden. Ook in S doet hij het zelfde.

Geen Storings lamp

Iemand enig idee.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door MParallel » 29 aug 2015, 18:27

Deur of motorkap niet goed gesloten?

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Hn500001 » 29 aug 2015, 18:46

Morgen checken. Heb wel de paravan vervangen waarbij. Motor kap is losgeweest
Zou daarmee te maken kunnen hebben ?

Vreemd is zolang de rem pedaal ingetrapt is is er niets aan de hand.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door MParallel » 29 aug 2015, 21:05

Dat staat er los van. Motorkap dicht is mororkap dicht.

Maar nog even lezend, dan zou het dus je rempedaal interlock kunnen zijn. Aan de andere kant, voet van rem betekent alleen dat die pin the schifter locked. Display moet niet gaan knipperen.

Maar ik bedenk me netals je stil staat in 1 en je opent de deur of de motorkap, dan gaat de gong piepen. Na enige tijd niks doen, dan schakelt de bak uit veiligheid naar 0 terug.

Dus ik vermoed toch of je deurschakelaar of de motorkap schakelaar(s) (die zitten dus in de slotvangers van de motorkap, niet de alarmschakelaar die rechts-voor zit).

Zet je echter je voet op de rem, dan stopt de gong/wordt er niet naar 0 geschakeld.

Dus het moet een van die schakelaars zijn.

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Hn500001 » 31 aug 2015, 10:57

Gisteravond test gedaan. En inderdaad denkt het systeem dat de motorkap nog openstaat.

Zou toch iets te maken kunnen hebben met het los halen van de kap voor vervangen van paravan.

Vandaag ga ik de kap weer lossen halen en opnieuw vast zetten. De 2 locks kunnen ook afgesteld worden. Zou met de afstelling te maken kunnen hebben of een defect van een van de 2 sensoren.

Ik merk nu dat het ontbreken van een eigen uitlees tool nu een probleem aan het worden is om dit soort storingen te kunnen traceren.
Want als het een defect is welke van de 2? of allebei?

Iemand sugestie voor een niet al te duur uitleestool? Ik wil niet ingewikkelde zaken gaan programeren.
Maar iets waarmee ik zowel de E36 M3 als de E60 540i kan uitlezen.

Icarsoft i910 een mogelijkheid?

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Hn500001 » 31 aug 2015, 20:40

Vandaag aan het testen geweest. Kom er niet uit. Storing van niet gesloten deur/motorkap is toch anders. Bij Openen deur/motorkap in 1 gaat deze knipperen. Zonder piepen. Met of zonder voet op de rem pedaal.

Bij mij voet op rempedaal niets aan de hand. met voet van rem gaat de 1 knipperen en ook gelijk piepen.

Nogmaals heb ik iets aan Icarsoft i910?

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door MParallel » 31 aug 2015, 21:42

Waar heb je mee getest dan, wat aangaf dat het de motorkapschakelaars zijn?

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Hn500001 » 31 aug 2015, 22:36

test gisteren was ivm drukte de motorkap open gedaan en daarna starten. versnelling in 1 gezet . Hij ging toen knipperen en toen in 0. Conclusie was toen (te snel ) motorkap sensor. Omdat ik weg moest was conclusie getrokken.

Vandaag veel meer tijd. En na diverse keren deur en motorkap opengezet (met voet op rempedaal) kwam ik erachter dat hij dan alleen knipper maar niet piep. Dat verschil was me gisteren niet opgevallen.

wat me vandaag ook opviel is als je voet van de rem weg haalt en gelijk een klein beetje gas geeft, dan knippert en piep hij niet en blijft ook in versnelling. Zodra je de gas los (stationaar )laat beging hij te piepen en knipperen en terug naar 0

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door GTRene » 31 aug 2015, 23:34

misschien eens her en der contactspray spuiten oid? en spul dat alles weer goed werkt/schakelt/contact krijgt?
niet dat ik verstand heb van die moderne shit :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door MParallel » 31 aug 2015, 23:48

Lijkt me geen kwestie van contactspray.

En Rene, SMG1 is antiek man :lol:

H. Heb je al in gebruikershandleiding gekeken in SMG hoofdstuk of daar niks staat?

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Hn500001 » 31 aug 2015, 23:50

Zojuist op een Engelse forum exact mijn probleem tegengekomen .
Uitleg is als een van de 2 motorkap sensoren niet juist functioneert dan reageer hij zoals hij bij mij doet.
Je kan wel rijden maar hij. Gaat steeds naar 0 willen gaan.

Als beide het niet doen dan springt hij naar 0 en kan je ook niet rijden. Ik lees ook dat ze zelden defect gaan. Vaak is de oplossing schoonmaken en afstellen.

Morgen maar weer proberen. Hoe krijg je die dingens los?

Handleiding gelezen. Staat niets over . Ik heb zelf een aanvullende smg handleiding . Ook daar staat niets in. Volgens handleiding moet bij smg probleem het lampje altijd branden met een getal van 1-6. Deze staan beschreven.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door MParallel » 04 okt 2015, 15:50

Zojuist de auto van Haroen uitgelezen en het bleken inderdaad de motorkap schakelaars te zijn. DIS geeft niet specifiek L en/of R weer.

Beide los getest en worden beide herkent en werken. Daarna de storing gewist en toen weer getest. Storing komt nu in elk geval niet direct terug. Daarna motor gestart en getest. Probleem verholpen.

Nu dus de vraag of het weer terugkomt. Voor zelfde geld weer maanden zonder probleem. Zo wel, dan is nu bekend wat vervangen moet worden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door GTRene » 04 okt 2015, 16:16

en dat door een motorkap schakelaar...owja kan samenwerken met het alarm systeem oid en daardoor zo reageren?

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door MParallel » 04 okt 2015, 18:11

GTRene schreef:en dat door een motorkap schakelaar...owja kan samenwerken met het alarm systeem oid en daardoor zo reageren?
Allemaal ingebouwde veiligheid.

Nee denk het niet. Ook niets wat daar op wijst.

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Hn500001 » 04 okt 2015, 22:06

Thuis gekomen was de storing terug. Ik had me erbij neergelegd om 2 nieuwe switchten te halen. Bij Mparallel hadden we getest met 2 schroevendraaiers. Dit had ik niet eerder gedaan. Zojuist terug geweest naar de auto.

Na 2 schroevendraaiers in de switchen probleem weg. Na veel links/rechts testen bleek het om de linker switch te gaan. De linker motorkap vergrendeling los gehaald en afgesteld. Ik moet zeggen dat de smg swichten best gevoelig zijn met afstellen. 1-2 mm is het verschil tussen storingen en geen storing en goed sluiten van de motorkap

Probleem lijkt nu opgelost te zijn


Ps MParallel zijn m3 is nog mooier in het echt dan op plaatsjes. Ik dach dat ik zelf in een mooie m3 rond reed

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Hn500001 » 15 apr 2016, 13:08

Even een update

M3 vandaag uit de schorsing gehaald. Gelijk een nieuwe accu erin. Vorig was niet helemaal gezond meer.

IVM olie lekkage drukventiel gehaald. Zit bij motorblok rechtsachter. Dit was de oorzaak van een klein beetje olie lekkage. Veder lijkt het alsof er een vanosrevisie eraan zit te komen. Begin een licht ratelen geluid te horen van Vanos.

Adres die iemand kan aanraden? Denk niet dat ik er zelf aan begint.

540i.
Ook accu van deze bijna overleden. Afgelopen jaar maar 3000 km gereden. Auto heeft IBS moet dus ingeleerd worden (reset).

Iemand in de buurt van Amsterdam die het voor mij kan doen?

Bombadil
Berichten: 702
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Bombadil » 15 apr 2016, 13:17

Hn500001 schreef: Veder lijkt het alsof er een vanosrevisie eraan zit te komen. Begin een licht ratelen geluid te horen van Vanos.

Adres die iemand kan aanraden? Denk niet dat ik er zelf aan begint.
P Motorsport staat goed bekend, zit in Wateringen .

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door MParallel » 15 apr 2016, 15:14

Ratelen van de Vanos unit heeft niks met de werking te maken. Die blijft gewoon. Dat zijn de thrust bearings in de tandwielen die in de nokkenassen gaan. Die asjes moeten los kunnen draaien en binnenin zitten van die lagers die speling krijgen en dan gaan ratelen.

Dat kun je wel of niet laten doen.

Anders spreek je over het vervangen van alle o-ringen/seals van de unit zelf. En van de solenoids. Dat is heel wat anders. Dat heeft echt betrekking op de werking van de unit.

Met DIS kun je een vanos test uitvoeren en los de solenoids aansturen.

Dus alleen op basis van dat tikken/ratelen kun je geen enkele conclusie trekken of je vanos toe is aan een revisie.

Overigens heeft Beisan die revisiekitjes liggen en een zéér uitgebreide handleinding met foto's en alles, waar menig encyclopedie een puntje aan kan zuigen.

Op basis daarvan heb ik de mijne vorig jaar gereviseerd. Mijn vanos is (nog) still, dus ik heb niet die anti-rattle kit gedaan. Dat vraagt ook meer werk en moet je uitlaat nokkenas los.

Alleen seal-kit is makkelijk zelf te doen.

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Hn500001 » 15 apr 2016, 15:22

PM Motorsport doet geen M motoren.

Ik heb 2 adressen kunnen vinden. Beide niet in de buurt . Procars in zwolle en en MTB in Westervoort. Niet even langs rijden om te overleggen. Ik stoor me wel aan dat geratel geluid.


Heb de gebruikshandleidng gelezen. en ik moet zeggen daar begin ik niet aan.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door MParallel » 15 apr 2016, 20:11

Het lijkt erg intimiderend als je het voor eerst ziet, maar het is meer veel, dan moeilijk.

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Hn500001 » 20 jul 2016, 10:10

Even een update.

Gistsren de druksensor links achter (onder uitlaat spruitstuk ) vervangen. Alles schoongemaakt en kijken nu of de olie lekkage stopt.

Zondag een kleine M meeting gehad met enkele bimmerportal leden. Was top.

Je zal zien, tijdens een korte toerrit gaat voor onder voorbumper rechts bescherplaat los. Deze met een stukje touw vast gezet. Gistsren alles weer netjes vastgezet. Moet zeggen dat een aantal delen wel aan vervanging toe zijn. Door de verlaging toch diverse keren de grond geraakt en aantal bevestigingspunten stuk.
Bijlagen
IMG_5745.JPG
IMG_5745.JPG (28.12 KiB) 3294 keer bekeken
IMG_5744.JPG
IMG_5744.JPG (33.17 KiB) 3294 keer bekeken
IMG_5743.PNG
IMG_5743.PNG (97.6 KiB) 3294 keer bekeken

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door Hn500001 » 13 feb 2017, 21:04

Zo afgelopen zaterdag na bijna 8 jaar afscheid genomen van de 540i. Toch met pijn in mijn hart. Wat een fantastische auto. Gelukkige verkocht aan een BMW liefhebber. Nu op zoek naar een vervanger. Ben er nog niet uit wat het wordt. Verlopig de M3 uit de schorsing gehaald.

Vraagje. Iemand enig idee waar ik OEM grijze matten kan kopen? BMW Amsterdam kan ze niet leveren .

markm
Berichten: 810
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door markm » 14 feb 2017, 08:00

Volgens mij zijn die niet meer leverbaar, alleen zwart nog dacht ik.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Bme E36 M3 en E60 540I

Bericht door JdBn » 14 feb 2017, 09:25

Door al die BMWs die hier voorbij vliegen ben ik al eens gaan zoeken wat er allemaal te krijgen is, en ik vond dat er verrassend veel te vinden is op Leebmann24.de. Ik was vooral aan het kijken wat er voor een E9x allemaal te krijgen was, originele matten (ook bijvoorbeeld de bestuurdersmat los te bestellen) ben ik toen wel tegen gekomen. Misschien hebben ze die voor de E36 ook wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 27 gasten