Bme E36 M3 en X2 en 340i
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Volgens mij bedoelde M-par ook dat je die motor zou moeten laten revideren niet die bol.
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Daar ging het later over, maar initieel echt over de 'bol'MParallel schreef:Dat is dus de accumulator. Die van jou is vers, die van Milka niet.
Mijn SMG deed dit ook toen ik hem kocht. Steeds weer draaien, omdat hij dus druk verliest door een versleten accumulator.
Toen ik die vervangen heb, was dat ook meteen over.
......
Daarna ging het over de pomp en als de dealer daar mee zou komen, dan hoef je niet te vervangen maar kun je reviseren.
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Toen ik nieuwe Vanos schroeven bestelde kreeg ik gewoon de oude.
Van ander forums begreep ik dat de nieuwe torx zijn, niet inbus. Vraag me af of ik dan oude voorraad hebt gehad.
SMG bol = slijtage onderdeel en los te krijgen
Motor ook, maar niet te krijgen.
Van het weekend hele topics afgestruind betreft E46 SMG's waarvan de motor nu ook ongeveer aan het einde van hun levensduur komen.
Vooral enorme opbouw van los koolstof verziekt de boel en slijtage aan de commutator.
De revisies zijn ook niet allemaal je-van-het. Lagers die niet goed zitten, ontbrekende seals...
Van de zomer ga ik de reserve motor die ik heb liggen laten reviseren.
Over terugroepacties gesproken. Ik dacht (Milka) dat je specifiek op SMG gebied bedoelde.
Van het weekend per abuis een draadje tegengekomen, waarin Bert vertelt dat er bepaalde stekkers vervangen zijn voor "gouden" aansluitingen, die niet zouden corroderen en daardoor allerlei foutmeldingen geven.
Ik zou daar graag een TIS bericht van zien. En vraag me af tot wanneer je daarvoor in aanmerking komt. Volgens bericht van Bert zou dit vanaf ergens eind 1998 gedaan zijn. Dus auto's die nieuwer zijn zouden die dan al moeten hebben.
Van ander forums begreep ik dat de nieuwe torx zijn, niet inbus. Vraag me af of ik dan oude voorraad hebt gehad.
SMG bol = slijtage onderdeel en los te krijgen
Motor ook, maar niet te krijgen.
Van het weekend hele topics afgestruind betreft E46 SMG's waarvan de motor nu ook ongeveer aan het einde van hun levensduur komen.
Vooral enorme opbouw van los koolstof verziekt de boel en slijtage aan de commutator.
De revisies zijn ook niet allemaal je-van-het. Lagers die niet goed zitten, ontbrekende seals...
Van de zomer ga ik de reserve motor die ik heb liggen laten reviseren.
Over terugroepacties gesproken. Ik dacht (Milka) dat je specifiek op SMG gebied bedoelde.
Van het weekend per abuis een draadje tegengekomen, waarin Bert vertelt dat er bepaalde stekkers vervangen zijn voor "gouden" aansluitingen, die niet zouden corroderen en daardoor allerlei foutmeldingen geven.
Ik zou daar graag een TIS bericht van zien. En vraag me af tot wanneer je daarvoor in aanmerking komt. Volgens bericht van Bert zou dit vanaf ergens eind 1998 gedaan zijn. Dus auto's die nieuwer zijn zouden die dan al moeten hebben.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Jammer dat het vervangen van de bol het "probleem"niet heeft opgelost.
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Milka,
Maar schakelt die nu wel beter/sneller? En geen lange prime time meer? Want daar is die bol voor.
Kan me niet voorstellen dat je motor zo slecht is dat die gewoon geen power meer heeft, maar in theorie kan het.
Als die niet lekker loopt "stroef" dan kan je een nieuwe bol hebben, maar dan duurt het nog steeds lang voordat die ze druk op bouwt.
Maar schakelt die nu wel beter/sneller? En geen lange prime time meer? Want daar is die bol voor.
Kan me niet voorstellen dat je motor zo slecht is dat die gewoon geen power meer heeft, maar in theorie kan het.
Als die niet lekker loopt "stroef" dan kan je een nieuwe bol hebben, maar dan duurt het nog steeds lang voordat die ze druk op bouwt.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Vraagje: past einddemper van een 3.0 ook op een 3.2. Fysiek en ook effect op motor?
En is er verschil tussen Sedan/coupe/ cabrio
En is er verschil tussen Sedan/coupe/ cabrio
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
99% zeker beiden gelijk vanaf 1994, iig coupé, cabrio en sedan is hetzelfde.
100% zeker dat het past op zowel S50B30 alsook S50b32 en sedan cabrio en coupe maakt geen verschil
**edit** b30 vs b32 heeft wel een ander nummer maar ik zie verder geen verschillen tussen de twee.
Ben er wel 100% zeker van dat ze beiden zullen passen.
100% zeker dat het past op zowel S50B30 alsook S50b32 en sedan cabrio en coupe maakt geen verschil
**edit** b30 vs b32 heeft wel een ander nummer maar ik zie verder geen verschillen tussen de twee.
Ben er wel 100% zeker van dat ze beiden zullen passen.
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Enige verschil zover ik weet is dat de eindstukken van de 3.0 van simpel(er) staal zijn (oid) en bij de 3.2 van rvs.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
ok, de reden is dat ik aan het kijken bent voor een andere einddemper. Sommige zoals remus geven een demper aan voor beide types (3.0 en 3.2) en andere supersprint hebben verschillende types voor de 3.0 en 3.2
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Als je goed kijkt zie je dat de nummers overeen komen bij supersprint ;-P
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Vraag passen 18 inch 10j et 20 op de m3 achter. En voor 8j?
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Achterkant kun je vergeten zonder wielkasten uit te rollen. Voorkant zou wellicht net passen maar het is een eind van de originele ET-waarde af.
Achterkant origineel: 8,5J ET41
Voorkant origineel: 7,5J E41
10J ET20 betekent dat het achterwiel 4 centimeter naar buiten komt tov origineel.
8J ET20 betekent dat het voorwiel 2,7 cm naar buiten komt tov origineel.
Achterkant origineel: 8,5J ET41
Voorkant origineel: 7,5J E41
10J ET20 betekent dat het achterwiel 4 centimeter naar buiten komt tov origineel.
8J ET20 betekent dat het voorwiel 2,7 cm naar buiten komt tov origineel.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
8Jx18" et20 past met getrokken banden 205-40 bvb.
10J is gewoon een No go, zelfs met rollen niet dan moet je ze al laten "trekken" en rollen.
Maar nu ben ik wel nieuwsgierig wat je op het oog had. Lijken mij iig 5/7 serie waardes
*zonder koets aanpassingen moet je denken aan 8J et32 / 9J et46 met originele bandenmaat wat zal passen
10J is gewoon een No go, zelfs met rollen niet dan moet je ze al laten "trekken" en rollen.
Maar nu ben ik wel nieuwsgierig wat je op het oog had. Lijken mij iig 5/7 serie waardes
*zonder koets aanpassingen moet je denken aan 8J et32 / 9J et46 met originele bandenmaat wat zal passen
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Deze . Had deze velgen op mijn 320. Maar dan 8,5 j rondom en juiste et waarde.
En ik weet het vele zullen dit MB velgen vinden.
Maar ik vind ze super
En ik weet het vele zullen dit MB velgen vinden.
Maar ik vind ze super
- Bijlagen
-
- image.jpg (128.53 KiB) 3186 keer bekeken
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Voorbeeld foto denk ik?
Wielen zijn mooi, ach en dat het idd Mercedes look wielen zijn, in VAG land is dat helemaal hip andere wielen op je VW.
Wielen zijn mooi, ach en dat het idd Mercedes look wielen zijn, in VAG land is dat helemaal hip andere wielen op je VW.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
nee is geen voorbeeld foto. dit zijn de echte wielen
Bovenste foto zijn de voorvelgen.
Ben bang dat het allemaal niet gaat passen. Ik wiel de wielkasten achter wel uitrollen, maar die helemaal oprekken. De bedoeling is dat zo'n set voor de zomer en in de winter (zover er mee gereden worden) de oem terug te plaatsen.
Bovenste foto zijn de voorvelgen.
Ben bang dat het allemaal niet gaat passen. Ik wiel de wielkasten achter wel uitrollen, maar die helemaal oprekken. De bedoeling is dat zo'n set voor de zomer en in de winter (zover er mee gereden worden) de oem terug te plaatsen.
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Je kan ook nog met camber spelen. Al wil je neem ik niet aan van die idiote "StanceWorks" camberwaardes hebben.
Ik rijd achter met 9" (J is nog steeds geen breedteaanduiding) x17 Et26. Banden zijn iets getrokken en wielkasten heb ik de rand laten platrollen en is enkele mm naar buiten gehaald. Maar dat is met het blote ook onzichtbaar.
Ik rijd achter met 9" (J is nog steeds geen breedteaanduiding) x17 Et26. Banden zijn iets getrokken en wielkasten heb ik de rand laten platrollen en is enkele mm naar buiten gehaald. Maar dat is met het blote ook onzichtbaar.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
lastig.
probleem is dat het een eind weg van me. Is niet even gaan kijken . en zit geen band om heen.
dan kan je even proberen om te kijken of het met een kleine aanpassing wel lukt. of dat je een nieuwe wielkast omheem moet bouwen (wat ik niet wil)
probleem is dat het een eind weg van me. Is niet even gaan kijken . en zit geen band om heen.
dan kan je even proberen om te kijken of het met een kleine aanpassing wel lukt. of dat je een nieuwe wielkast omheem moet bouwen (wat ik niet wil)
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Sja, meten is weten en als je echt wat wilt...
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Als 9x17 ET26 al werk nodig heeft om niet aan te lopen, kun je op je klompen aanvoelen dat nagenoeg 19mm meer naar buiten zeker niet gaat passen.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Ik zou er geen moeite in steken. Past gewoonweg niet in een E36 koets. De vraag is of je wel moet willen dat het past want met zulke afwijkende maten gaat de geometrie van het onderstel compleet naar de knoppen.
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Ik neem aan dat je het 17"setje op MP ook gezien hebt.
Die adverteert dat het past onder een e36/46.
http://link.marktplaats.nl/m902107049" onclick="window.open(this.href);return false;
ik ben een nul in ET en J waardes, heb je hier wat meer aan?
8.5 et 35
http://link.marktplaats.nl/m897670198" onclick="window.open(this.href);return false;
vermeld helaas niet de boutmaat
Die adverteert dat het past onder een e36/46.
http://link.marktplaats.nl/m902107049" onclick="window.open(this.href);return false;
ik ben een nul in ET en J waardes, heb je hier wat meer aan?
8.5 et 35
http://link.marktplaats.nl/m897670198" onclick="window.open(this.href);return false;
vermeld helaas niet de boutmaat
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Nog even op ebay.de gekeken, maar zelfs daar uberhaupt geen OZ opera's in de juiste boutmaat.
Dus ik denk dat het lastig wordt, iig veel geduld.
Of een mercedes kopen
Dus ik denk dat het lastig wordt, iig veel geduld.
Of een mercedes kopen
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
8.5" Et35 moet probleemloos passen. M3 achter is ET41 op 8.5. En die wielen hebben zo zeeën van ruimte.
Milka: mooiste is het niet, maar je kan wielen laten vullen en herboren naar elke steek. Of als het in de buurt zit, met "wobble" bouten.
J is niks anders dan de aanduiding van type velgbed, maar ook weer zoiets wat mensen klakkeloos zijn gaan noemen in wielmaten. Die worden, diameter, breedte, nog altijd aangeduid in inches, met symbool ".
Maar goed, iedereen snapt het wel, maar het blijft incorrect.
ET is de afstand van het midden v.d. velg tot de montageflens van de velg. ET is dus afhankelijk van de breedte of iets wel/niet past. Voor elke inch breedte erbij neemt de ET waarde met de helft +/- 125mm toe of af. Afhankelijk waar je de extra breedte toevoegt. Buitenkant of binnenkant van het hart.
Milka: mooiste is het niet, maar je kan wielen laten vullen en herboren naar elke steek. Of als het in de buurt zit, met "wobble" bouten.
J is niks anders dan de aanduiding van type velgbed, maar ook weer zoiets wat mensen klakkeloos zijn gaan noemen in wielmaten. Die worden, diameter, breedte, nog altijd aangeduid in inches, met symbool ".
Maar goed, iedereen snapt het wel, maar het blijft incorrect.
ET is de afstand van het midden v.d. velg tot de montageflens van de velg. ET is dus afhankelijk van de breedte of iets wel/niet past. Voor elke inch breedte erbij neemt de ET waarde met de helft +/- 125mm toe of af. Afhankelijk waar je de extra breedte toevoegt. Buitenkant of binnenkant van het hart.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Update
Vandaag voorkant 1,5 cm lager gezet . Hing toch een beetje achterover.
Liefst zou ik achter wat hoger zetten. Echter met kw lukt dat niet. Staat niet al op maximaal.
Gelijk laten uitlijnen. Stuur gedrag is duidelijk beter . Was al een tijd niet uitgelijnd
Nu iets meer km gereden en besloten kw set te laten. Begint nu te wennen
Volgend wordt een rvs demper
Vandaag voorkant 1,5 cm lager gezet . Hing toch een beetje achterover.
Liefst zou ik achter wat hoger zetten. Echter met kw lukt dat niet. Staat niet al op maximaal.
Gelijk laten uitlijnen. Stuur gedrag is duidelijk beter . Was al een tijd niet uitgelijnd
Nu iets meer km gereden en besloten kw set te laten. Begint nu te wennen
Volgend wordt een rvs demper
- Bijlagen
-
- image.jpg (138.96 KiB) 2837 keer bekeken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten