Bme E36 M3 en X2 en 340i
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Gaaf! Gefeliciteerd
-
OnlineSander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Heel mooi, gefeliciteerd. Misschien een MPPSK kit? Klinkt altijd gaaf en geeft nog een beetje vermogen...
-
- Berichten: 9058
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Is BMW helaas mee gestopt... niet meer leverbaar dus.Sander-E46 schreef: ↑03 jun 2019, 20:14 Heel mooi, gefeliciteerd. Misschien een MPPSK kit? Klinkt altijd gaaf en geeft nog een beetje vermogen...
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Klopt helaas.
Mosselmann kan het inbouwen inclusief uitschakelen partiekfilter sensor (meet tegen druk in uitlaat) wordt wel een dure grap. Uitlaat is 2700 en tuining 1000.
Plus dat mijn 3 jaar garantie komt te vervallen.
Ben aan het twijfelen
Mosselmann kan het inbouwen inclusief uitschakelen partiekfilter sensor (meet tegen druk in uitlaat) wordt wel een dure grap. Uitlaat is 2700 en tuining 1000.
Plus dat mijn 3 jaar garantie komt te vervallen.
Ben aan het twijfelen
- Tristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Voor de 328i is de 330e in de plaats gekomen. De E90 335i rijdt de misses vooral in en wordt als 2e auto ingezet.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
update na 1000KM
- Alarm klasse 4 laten inbouwen bij Veguard in Houten. Door een ervaren monteur in 2,5 uur ingebouwd.
- Kleur buiten blijft verbazen. Mensen stoppen om de auto te bewonderen. Op foto is het effect minder zichtbaar, maar in echt is het waanzinnig. Meer prijs absoluut waard.
-Kleur interieur is ook super. Vooral leer dash en deurpanelen maken het echt af. Snap nu echt de opmerking van Tristan. Geeft je echt het gevoel in een 5 of 6 serie in te stappen.
- Motor is top. wat een power. 90KM/uur op snelweg draaid hij 1100rpm. gasgeven en hij pakt probleemloos op.
- Best groot verschil qua demping tussen comfort en sport/sport+
- Minder is het geluid. Toon is goed, echter veel te zacht. In comfort motor geluid bijna niet te horen. In sport/sport+ heel licht. Voor mij mag het een factor 2 harder.
- Aantal zaken met bimmercode aangepast:
- Snelheid ook digitaal zicht in comfort mode
- Spiegels klappen in bij bij opslot doen, op zowel afstandbediening als comfort sluiting
-Start/stop onthoud laatste instelling (staat dus al standaard uit)
-Afstand in actieve cruissontrole op lever 1 (minimale afstand). Ik moet wel zeggen dat ik het afstand met een voorganger nog steeds veels te ruim vind. In het GTE was level 1 juist perfect.
- Logo veranderd in M perfromace. Helaas niet gelukt. Hij laat nu de logo van 550D zien bij opstarten. Via YouTube begrepen dat je voor sommige verandering even moet wachten voordat het doorgevoerd wordt. Maar na 2 dagen nog steeds 550d bij opstarten. Die gaat dus morgen terug naar oorspronkelijke instelling.
Tot zover
- Alarm klasse 4 laten inbouwen bij Veguard in Houten. Door een ervaren monteur in 2,5 uur ingebouwd.
- Kleur buiten blijft verbazen. Mensen stoppen om de auto te bewonderen. Op foto is het effect minder zichtbaar, maar in echt is het waanzinnig. Meer prijs absoluut waard.
-Kleur interieur is ook super. Vooral leer dash en deurpanelen maken het echt af. Snap nu echt de opmerking van Tristan. Geeft je echt het gevoel in een 5 of 6 serie in te stappen.
- Motor is top. wat een power. 90KM/uur op snelweg draaid hij 1100rpm. gasgeven en hij pakt probleemloos op.
- Best groot verschil qua demping tussen comfort en sport/sport+
- Minder is het geluid. Toon is goed, echter veel te zacht. In comfort motor geluid bijna niet te horen. In sport/sport+ heel licht. Voor mij mag het een factor 2 harder.
- Aantal zaken met bimmercode aangepast:
- Snelheid ook digitaal zicht in comfort mode
- Spiegels klappen in bij bij opslot doen, op zowel afstandbediening als comfort sluiting
-Start/stop onthoud laatste instelling (staat dus al standaard uit)
-Afstand in actieve cruissontrole op lever 1 (minimale afstand). Ik moet wel zeggen dat ik het afstand met een voorganger nog steeds veels te ruim vind. In het GTE was level 1 juist perfect.
- Logo veranderd in M perfromace. Helaas niet gelukt. Hij laat nu de logo van 550D zien bij opstarten. Via YouTube begrepen dat je voor sommige verandering even moet wachten voordat het doorgevoerd wordt. Maar na 2 dagen nog steeds 550d bij opstarten. Die gaat dus morgen terug naar oorspronkelijke instelling.
Tot zover
- Bijlagen
-
- thumbnail_IMG_8200.jpg (85.36 KiB) 5446 keer bekeken
-
- thumbnail_IMG_8174.jpg (100.14 KiB) 5446 keer bekeken
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
echt een mooie verschijning. leuk dat je al gelijk aan de slag bent gegaan met wat persoonlijke aanpassingen. opties aan het afwegen mbt het geluid dat je tegenstaat?
- Fedmas
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Mooie wagen! hoogte ziet er zo ook chique uit. Enjoy
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
zo eerste 2000 KM zit erop.
Blijft een fantastische auto. Wat een power. Laatste paar 100 km de gaspedaal af en toe wat dieper ingetrapt.
Maar nooit tot zelden boven de 4000RPM kunnen uitkomen voordat je illegale snelheden haalt.
Een ding valt me wel een beetje tegen, en dat hoor je vaker bij BMW. Interieur is niet helemaal piep en kraak vrij.
Bij mij geen piep, maar wel best wel veel kraakjes. Dat hoor je goed omdat de auto goed stil is en de motor bijna niet hoorbaar is.
Blijft een fantastische auto. Wat een power. Laatste paar 100 km de gaspedaal af en toe wat dieper ingetrapt.
Maar nooit tot zelden boven de 4000RPM kunnen uitkomen voordat je illegale snelheden haalt.
Een ding valt me wel een beetje tegen, en dat hoor je vaker bij BMW. Interieur is niet helemaal piep en kraak vrij.
Bij mij geen piep, maar wel best wel veel kraakjes. Dat hoor je goed omdat de auto goed stil is en de motor bijna niet hoorbaar is.
-
- Berichten: 9058
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Eens, ook hier de nodige kraakjes... mijn VW zit qua interieur beter in elkaar geschroefd...
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Wouter, Klopt ik kom ook zelf uit een GTE en daarvoor een Polo. en dan valt het wel op.
Ik moet wel zeggen dat ik het niet heb bij de X2 van mijn vrouw.
Zou het met de "vorige" generatie BMW te maken kunnen hebben?
Ik moet wel zeggen dat ik het niet heb bij de X2 van mijn vrouw.
Zou het met de "vorige" generatie BMW te maken kunnen hebben?
-
- Berichten: 51338
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Prachtige 340.
Over die kraakjes. M'n ouweheer heeft een F30 320dA, nul kraak nul rammel. Ik had 'n F30 335i 2012 nul kraak nul rammel. Wel windgeruis A stijl maar dat was een designfout en is opgelost.
Verder zijn al m'n (ex)BMWs (12) kraak/rammel/ruisvrij geweest muv een rammel in hoedenplank ex M2:was zo opgelost.
Over die kraakjes. M'n ouweheer heeft een F30 320dA, nul kraak nul rammel. Ik had 'n F30 335i 2012 nul kraak nul rammel. Wel windgeruis A stijl maar dat was een designfout en is opgelost.
Verder zijn al m'n (ex)BMWs (12) kraak/rammel/ruisvrij geweest muv een rammel in hoedenplank ex M2:was zo opgelost.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 7984
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Maar veel leuker, hoe gaat het met de M3 cabrio?
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
M3 is top. Is rijden en genieten. Helaas te weinig .
Qua vermogen ontlopen ze elkaar niet. 321 pk tov 326. Maar wat een verschil in auto. Zijn totaal 2 verschillende auto’s . Beide met eigen charme.
M3 is liefde.
Ik zie wening update van jouw . Hoe staat het met die van jouw?
Qua vermogen ontlopen ze elkaar niet. 321 pk tov 326. Maar wat een verschil in auto. Zijn totaal 2 verschillende auto’s . Beide met eigen charme.
M3 is liefde.
Ik zie wening update van jouw . Hoe staat het met die van jouw?
-
OnlineMParallel
- Berichten: 7984
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Gaat goed. Rijd niet veel wegens tijdsgebrek.
Niet veel gedaan. Is niet veel meer aan te doen ook.
Niet veel gedaan. Is niet veel meer aan te doen ook.
-
OnlineBram
- Berichten: 15854
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Spijtig
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Even een vraag. Wat is het verschil tussen SPORT en SPORT +.
Los van DSC uitschakeling. Ik merk daar niet zoveel verschil in.
En in welke mode rijden jullie?
Bij mij is het 90% in comfor en 10% in sport.
ECO inderdaad 0%
Los van DSC uitschakeling. Ik merk daar niet zoveel verschil in.
En in welke mode rijden jullie?
Bij mij is het 90% in comfor en 10% in sport.
ECO inderdaad 0%
-
OnlineSander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Naast DSC ook het feit dat hij zelf helemaal niet schakelt als je hem handmatig zet en volgens mij krijg je er ook de mogelijkheid voor launch control bij.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Woensdag naar de dealer om mijn vrouw haar X2 op te halen, ivm hagelschade.
Gelijk gevraagd om ze naar het gepiep en gekraak van de 340i kunnen kijken.
Monteur even meegereden. Na 200 was hij al overtuigd dat dit niet normaal was. In de loop van de 2 maanden alleen ergers geworden.
Volgens mij een bekend probleem met de shadowline trim. Was ook een schrijven van BMW hierover.
Afspraak staat voor 7 aug. Volgens BMW zullen ze het echt kunnen oplossen. Ben benieuwd.
Inmiddels al bijna 5000 km gereden. Nog steeds met een grote ivm met B58.
Wat een geweldige motor.
Gelijk gevraagd om ze naar het gepiep en gekraak van de 340i kunnen kijken.
Monteur even meegereden. Na 200 was hij al overtuigd dat dit niet normaal was. In de loop van de 2 maanden alleen ergers geworden.
Volgens mij een bekend probleem met de shadowline trim. Was ook een schrijven van BMW hierover.
Afspraak staat voor 7 aug. Volgens BMW zullen ze het echt kunnen oplossen. Ben benieuwd.
Inmiddels al bijna 5000 km gereden. Nog steeds met een grote ivm met B58.
Wat een geweldige motor.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Zojuist auto opgehaald . Piepen en gekraak opgelost. Wat een verschil.
2 dagen in een nieuwe 430i gereden. Lekkere auto . Echter mijn keuze voor een 340i i.p.v. 330i helemaal bevestigd . 4 cilinder blijft een 4 cilinder
2 dagen in een nieuwe 430i gereden. Lekkere auto . Echter mijn keuze voor een 340i i.p.v. 330i helemaal bevestigd . 4 cilinder blijft een 4 cilinder
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Wat hebben ze precies gedaan om het gekraak te stoppen?
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
zwarte teflon tape geplakt op de shadowline strips.
Tot op heden niet terug gekomen. Diverse keren auto gewassen inclusief wax. schijnt dat bepaalde wax het weer stroef laat lopen waarbij het terug komt. Bij mij niet.
inmiddels 11.000 km erop zitten. elke KM met een smile. Een ding is toch het geluid. Mag allemaal wat harder.
verbruik 1: 10,9 KM valt me ook erg mee. Ook gezien rijstyle en ook behoorlijke stukken in de stad.
Tot op heden niet terug gekomen. Diverse keren auto gewassen inclusief wax. schijnt dat bepaalde wax het weer stroef laat lopen waarbij het terug komt. Bij mij niet.
inmiddels 11.000 km erop zitten. elke KM met een smile. Een ding is toch het geluid. Mag allemaal wat harder.
verbruik 1: 10,9 KM valt me ook erg mee. Ook gezien rijstyle en ook behoorlijke stukken in de stad.
- Arthur
- Berichten: 39694
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
1:11 is dan zeker niet slecht. Voor niet teveel km’s acceptabel.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
denk toch rond de 25K per jaar. Gemiddelde van afgelopen 20 jaar. Steeds mijn leaseauto's na 4 jaar ingeleverd op bijna exact 100K.
Maar goed dit wisten we vantevoren. in mijn berekening uit gegaan van 1: 10KM. Vandaar dat het me meevalt.
M3 zit op gemiddeld 1:7. Maar dat zijn ook korte afstanden en fun KM.
Maar goed dit wisten we vantevoren. in mijn berekening uit gegaan van 1: 10KM. Vandaar dat het me meevalt.
M3 zit op gemiddeld 1:7. Maar dat zijn ook korte afstanden en fun KM.
- Arthur
- Berichten: 39694
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
20-25k zou wel de max zijn bij mij. En momenteel rijd ik dat ook ongeveer. Mss nog eens een keer een dikke motor overwegen. Al rijd ik nu met een 2.0 turbo 4cil redelijk makkelijk 1:15.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten