Bme E36 M3 en X2 en 340i
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
van het weekend een 340i MPPSK gereden.
Viel me mee en tegen.
Kleine vermogen winst is wel merkbaar. Auto voelt een fractie feller bij tussen acceleratie.
Uitlaat viel me tegen. Geluid is het zelfde. alleen een paar DB harder. In comfort bijna geen verschil met origineel.
In sport/sport+ inderdaad veel harder, echter toon is het zelfde. Is zelfde geluid maar dan harder.
Ja inderdaad met veel plof bij gas los laten.
had toch een andere diepere meer bas geluid verwacht/gehoopt. en dat viel dan tegen.
wil graag de remus uitlaat horen op een 340i. hoop dat die wel een andere lage toon heeft.
Op mijn M3 zit een remus. en die klinkt toch wel veel lager (ja ik weet het zonder turbo).
Daar ben ik op zoek naar.
Viel me mee en tegen.
Kleine vermogen winst is wel merkbaar. Auto voelt een fractie feller bij tussen acceleratie.
Uitlaat viel me tegen. Geluid is het zelfde. alleen een paar DB harder. In comfort bijna geen verschil met origineel.
In sport/sport+ inderdaad veel harder, echter toon is het zelfde. Is zelfde geluid maar dan harder.
Ja inderdaad met veel plof bij gas los laten.
had toch een andere diepere meer bas geluid verwacht/gehoopt. en dat viel dan tegen.
wil graag de remus uitlaat horen op een 340i. hoop dat die wel een andere lage toon heeft.
Op mijn M3 zit een remus. en die klinkt toch wel veel lager (ja ik weet het zonder turbo).
Daar ben ik op zoek naar.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Kleine update
M performance front lip en diffuser gemonteerd in hoogglans zwart . Oortjes front lip in kleur van auto laten spuiten.
Side strips worden deze week geplaatst.
Tegenvaller is toch dat Neus nu wel erg laag is geworden . Auto is niet verlaagd en staat op orgineel 19 inch wielen .
Bijna bij ieder drempel raakt hij de grond.
Heeft iedereen daar last van? Is dit normaal??
PS ik snap niets van de foto. Die krijgt ik niet juist. Graag hulp hiervoor.
M performance front lip en diffuser gemonteerd in hoogglans zwart . Oortjes front lip in kleur van auto laten spuiten.
Side strips worden deze week geplaatst.
Tegenvaller is toch dat Neus nu wel erg laag is geworden . Auto is niet verlaagd en staat op orgineel 19 inch wielen .
Bijna bij ieder drempel raakt hij de grond.
Heeft iedereen daar last van? Is dit normaal??
PS ik snap niets van de foto. Die krijgt ik niet juist. Graag hulp hiervoor.
- Bijlagen
-
- 264.jpeg (137.5 KiB) 53942 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Hn500001 op 26 apr 2020, 03:52, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Hoe krijg ik dit bericht verwijderd?
Laatst gewijzigd door Hn500001 op 26 apr 2020, 03:51, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Logisch toch als je aan de onderkant iets aan de bumper hangt dat de bodemvrijheid afneemt, daarbij steekt een lip iets uit naar voren waardoor de overhang ook nog eens langer wordt. Als ik op de foto af moet gaan heb je niet meer dan 10cm bodemvrijheid onder de voorlip?
Ziet er dik uit, zeker in die kleur.
Ziet er dik uit, zeker in die kleur.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
En die standaard BMW veren zijn slap (en de demping te hard). Die van mij ligt met een KW Street Comfort schroefset een stuk lager maar toch raak ik zelden de grond voor. Rijdt ook enorm veel beter. Strakker en toch ook comfortabeler.
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Ik met kleine verlaging raak ook vaak alles drempels. Maar zit er na meer dan 100k km nog steeds onder.
- Martijn 327i
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 10 dec 2008, 07:49
- Auto: X3 M40i // M Performance
- Locatie: viewtopic.php?t=42978
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Die splitter steekt inderdaad gewoon ver naar voren uit waardoor je veel eerder wat raakt.
Ik heb hem om die reden verwijderd, bij iedere drempel bang zijn die lip eronderuit te rijden met evt gevolgschade heb ik geen zin in.
Ik moet ook vaak met de veerpont hier in de buurt mee waardoor het helemaal niet te doen was.
Wel heb ik de auto nu iets verlaagd maar evengoed raak ik nooit iets.
Ik heb hem om die reden verwijderd, bij iedere drempel bang zijn die lip eronderuit te rijden met evt gevolgschade heb ik geen zin in.
Ik moet ook vaak met de veerpont hier in de buurt mee waardoor het helemaal niet te doen was.
Wel heb ik de auto nu iets verlaagd maar evengoed raak ik nooit iets.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Ben daarom verbaasd dat BMW iets levert waarbij je zonder verlaging 80% van de drempels raakt.. ben benieuwd hoe lang hij blijft zitten
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
NL markt niet interessant voor BMW wss, daarom ook die drempels hier niet.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
inmiddels meer dan een maand gereden met frond splitter. raakt bijna elek drempel. maar zit er nog steeds op.
blijf doorrijden ermee tot hij eraf valt een keer.
Gisteren een nieuwe X6 4.0 gereden van een goede vriend. Met dezelfde B58 motor.
wat me opviel was hoe licht de X6 stuurt. Dit vond ik persoonlijk wel heel erg lekken.
sport + x6 is te vergelijken met comfort bij mij.
Vraagje: is het mogelijk (instelling/programmeren) dat mijn auto iets lichter stuurt? Een van de reden dat ik niet zo vaak in sport/sport+ rijdt is omdat hij zo zwaar stuurt.
blijf doorrijden ermee tot hij eraf valt een keer.
Gisteren een nieuwe X6 4.0 gereden van een goede vriend. Met dezelfde B58 motor.
wat me opviel was hoe licht de X6 stuurt. Dit vond ik persoonlijk wel heel erg lekken.
sport + x6 is te vergelijken met comfort bij mij.
Vraagje: is het mogelijk (instelling/programmeren) dat mijn auto iets lichter stuurt? Een van de reden dat ik niet zo vaak in sport/sport+ rijdt is omdat hij zo zwaar stuurt.
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Je kan ook de sportstand zo instellen dat hij in Sport nog op comfort-stuur staat. Dat alleen motor en bak in sport staan
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Niet helemaal waar. Is keuze uit gasresponse en onderstel . Waarbij onderstel stuur plus dempers is.
Deze kan je apart aanpassen.
Bij een M3 is dit wel mogelijk . Hier kan je alle 3 los van elkaar instellen.
Deze kan je apart aanpassen.
Bij een M3 is dit wel mogelijk . Hier kan je alle 3 los van elkaar instellen.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
zo'n 7K kilometer verder en lip zit er nog steeds op. raakt wel vrijwel elke drempel. echter is het redelijk flexibel.
Vraagje mbt uitlaat. Ik wil de uitlaat laten aanpassen waarbij in comfort alles blijft zoals het nu is en bij sport/+ de achterdemper overgeslagen (bypass) wordt. Vraag is op dit een melding zal opleveren ivm opf sensor die tegendruk meet?
Vraagje mbt uitlaat. Ik wil de uitlaat laten aanpassen waarbij in comfort alles blijft zoals het nu is en bij sport/+ de achterdemper overgeslagen (bypass) wordt. Vraag is op dit een melding zal opleveren ivm opf sensor die tegendruk meet?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12748
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Geen ervaring met de 3er, maar ik heb op mijn M135i een Bastuck einddemper, en die geeft een erg laag en bassig geluid.Hn500001 schreef: ↑09 dec 2019, 09:14 van het weekend een 340i MPPSK gereden.
Viel me mee en tegen.
Kleine vermogen winst is wel merkbaar. Auto voelt een fractie feller bij tussen acceleratie.
Uitlaat viel me tegen. Geluid is het zelfde. alleen een paar DB harder. In comfort bijna geen verschil met origineel.
In sport/sport+ inderdaad veel harder, echter toon is het zelfde. Is zelfde geluid maar dan harder.
Ja inderdaad met veel plof bij gas los laten.
had toch een andere diepere meer bas geluid verwacht/gehoopt. en dat viel dan tegen.
wil graag de remus uitlaat horen op een 340i. hoop dat die wel een andere lage toon heeft.
Op mijn M3 zit een remus. en die klinkt toch wel veel lager (ja ik weet het zonder turbo).
Daar ben ik op zoek naar.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
update:
KM stand is 50K. Eerste grote beurt bij BMW gehad. Gelukkig service inclusief. Gezien de lange lijst zou het anders een pittige rekening geworden.
Inmiddels eind demper vervangen voor een Remus. Om eerlijk te zijn valt het tegen. Bijna geen verschil met OEM (dicht gelast) demper.
Volgende stap toch maar de OPF laten verwijderen. Twijfel tussen buis van Remus te plaatsen of alleen OPF te laten verwijderen.
Wat raden jullie aan?
Inmiddels een OPF delete kabel besteld bij BMWspeed.
KM stand is 50K. Eerste grote beurt bij BMW gehad. Gelukkig service inclusief. Gezien de lange lijst zou het anders een pittige rekening geworden.
Inmiddels eind demper vervangen voor een Remus. Om eerlijk te zijn valt het tegen. Bijna geen verschil met OEM (dicht gelast) demper.
Volgende stap toch maar de OPF laten verwijderen. Twijfel tussen buis van Remus te plaatsen of alleen OPF te laten verwijderen.
Wat raden jullie aan?
Inmiddels een OPF delete kabel besteld bij BMWspeed.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Hoe staat het met de M3?
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Ter illustratie, zo klinkt een B58 met cat downpipe (kleppen open) zonder OPF: https://youtu.be/dCsh9igKcDI
Success met je keuze, in de praktijk klinkt het vaak nog beter dan op filmpjes.
Success met je keuze, in de praktijk klinkt het vaak nog beter dan op filmpjes.
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Wat mankeerde er dan aan?Hn500001 schreef: ↑31 jan 2022, 13:01 update:
KM stand is 50K. Eerste grote beurt bij BMW gehad. Gelukkig service inclusief. Gezien de lange lijst zou het anders een pittige rekening geworden.
Inmiddels eind demper vervangen voor een Remus. Om eerlijk te zijn valt het tegen. Bijna geen verschil met OEM (dicht gelast) demper.
Volgende stap toch maar de OPF laten verwijderen. Twijfel tussen buis van Remus te plaatsen of alleen OPF te laten verwijderen.
Wat raden jullie aan?
Inmiddels een OPF delete kabel besteld bij BMWspeed.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
er mankeerde er niet veel aan, maar de waslijst aan onderhoud was lang.
Olie, olie filter, luchtfilter, bougie, remvloeistof, ruiterwisser, en nog een aantal zaken die ik al ben vergeten.
Olie, olie filter, luchtfilter, bougie, remvloeistof, ruiterwisser, en nog een aantal zaken die ik al ben vergeten.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Dat is goed om te horen.
Die service dingen. Dat is allemaal het werk niet, tenzij een BMW monteur dat a 100 ex btw per uur doet. Dan gaat het wel aantikken.
Die service dingen. Dat is allemaal het werk niet, tenzij een BMW monteur dat a 100 ex btw per uur doet. Dan gaat het wel aantikken.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Bme E36 M3 en X2 en 340i
Ik zou er blij mee zijn, dat kan stukken slechter bij een oude auto die je bijna stil zet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten