Even voorstellen: THE MUD...

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Even voorstellen: THE MUD [New Daily P6]

Bericht door Arthur » 11 jan 2015, 22:56

Je hebt er al een reactie geplaatst: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 2#p1072852" onclick="window.open(this.href);return false;
Niets voor jou als "tussenpaus"?

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 feb 2009, 16:38
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Even voorstellen: THE MUD [New Daily P6]

Bericht door Peter » 11 jan 2015, 23:22

Dan heb je um aan Buddy verkocht! :peace:

THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Re: Even voorstellen: THE MUD [New Daily P6]

Bericht door THE MUD » 12 jan 2015, 19:20

@ Arthur: Jazeker maar ik bied niet om te beledigen. Voor een dergelijke prijs kan ik hem waarschijnlijk niet meer kwijt zodra ik weer iets anders gevonden heb.

@ Peter: Jij mag niet meer raden. Ik "ken" Buddy, Sandra en Roy pas sinds ik mijn Z4 daar gekocht heb maar wat een leuke en gastvrije mensen :thumbup: . Ik doe niet graag zaken met het gemiddelde autobedrijf maar alles daar aan vreemde projecten e.d. straalt gewoon uit dat het een uit de hand gelopen hobby van echte liefhebbers is i.p.v. een doorsnee vanuit commercieel oogpunt gestarte onderneming.

Kom jij er ook wel eens?

EDIT: Hoor net van Buddy dat je er om de hoek werkt als verkoper :wink: .

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 feb 2009, 16:38
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Even voorstellen: THE MUD [New Daily P6]

Bericht door Peter » 12 jan 2015, 22:28

Haha klein wereldje hè! Vraag maar eens naar z'n Amerikaanse Campers. Mooie verhalen! :hosanna:

THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Re: Even voorstellen: THE MUD [New Daily P6]

Bericht door THE MUD » 13 jan 2015, 00:02

Ik ken de verhalen. :thumbup:

Zaterdag de 3 "nieuwe" nog van binnen en buiten bewonderd. De keer ervoor hadden ze er nog maar 1 en heb ik alle verhalen mogen horen van Sandra haha.

THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Re: Even voorstellen: THE MUD [New Daily P6]

Bericht door THE MUD » 29 jan 2015, 18:40

Zo we zijn weer 2 weken verder:
- Yaris Hybrid van pa zo nu en dan lenen
- Af en toe laten wegbrengen
- Heb zelfs een bus van binnen gezien
- Lopen
- Fietsen
- Liften met een 996 Turbo S (dat was nog het meest aangenaam :mrgreen: )

Oftewel ik werd er schijtziek van en voelde me zwaar beperkt zo zonder wieltjes. Ik had m'n zinnen al gezet op een bomvolle Volvo S60 T5 maar helaas besloot de verkoper na een leuk telefoongesprek en het bieden van de vraagprijs zonder onderhandelen toch om nog een dag te wachten. Dag later belde hij me op dat hij de auto voor dezelfde prijs aan een handelaar verkocht had. Hij gunde mij de auto meer maar de handelaar had eerder gebeld dus hij vond het eerlijker naar de handelaar toe en kon zichzelf en zijn omgeving anders niet aankijken blablabla :hammer: . De handelaar heeft de auto trouwens direct weer doorverkocht want hij had er nog een klantje voor. :whistle: .

Nadat ik gisteren alweer heel fijn zeiknat thuis kwam van werk (13km enkele reis op een mountainbike zonder spatborden) vond ik het mooi geweest.

Zo heb ik vanochtend onderstaande Peugeot 106 Rallye opgehaald. Ik heb vorig jaar een paar keer mogen rijden in de witte Rallye van mijn buurman die ik voor hem via dit forum verkocht had en ik vond dat een geweldig scheurijzer. Telkens een grijns op m'n smoelwerk en ik vond de looks van zo'n klein Frans bommetje geweldig :mrgreen: .

Ik moet toegeven dat ik vanmorgen wel weer even moest wennen aan het gebrek aan luxe en comfort van een moderne auto. De auto is voor tijdelijk bedoeld maar ach wie weet. De vaste lasten zijn tenslotte ook niet heel hoog en kan zo nu en dan van pas komen.

Wat is het:
- 97'er 106 Rallye Phase 2
- Ik vermoed een 106 1.6 16V blok uit een GTI
- Half lederen/alcantara voorstoelen + achterbank (vermoed ook 106 GTI)
- 15" OZ Superturismo's
- Andere einddemper
- Composet er in + wat bedrading voor een subwoofer die ik er niet bij hoefde
- Schuif-/kanteldakje
- GTI achterlichten
- Xenon setje in de koplampen

De plannen:
- Technisch kijken + beoordelen wat voor een vlees we in de kuip hebben
- Onderhoud uitvoeren
- Wat rotzooi als de Xenon, bekabeling voor de sub en andere sjonnie troep verwijderen
- Radiotje er in mikken
- Her en der wat kleinigheden fatsoeneren (het is tenslotte geen nieuwe)
- Low budget houden dus geen onwijs sexy project van maken dat een veelvoud van de waarde van de auto kost

De wensen/dromen:
- Alcantara deep dish stuurtje + naaf
- 2 kuipjes (eventueel met harnasjes)
- Verlagen
- Geheel rode achterlichten
- Rolkooi
- Koplampen geel spuiten/folieen of e.v.t. gele pitten er in

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door THE MUD op 29 jan 2015, 21:24, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door Arthur » 29 jan 2015, 19:21

Leuk ding toch? :thumbup:

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door Walter » 29 jan 2015, 19:29

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3288
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door Martijn M » 29 jan 2015, 19:43

Leuk! Goede kleur ook ;)

THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door THE MUD » 29 jan 2015, 20:21

Heb vannacht (kon niet slapen) zowel jouw topic als dat van Macboy helemaal doorgebladerd. Als je daarnaast ook nog wat afbeeldingen e.d. gaat googlen wordt je laaiend enthousiast over die Rally's :df: .

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3288
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door Martijn M » 29 jan 2015, 21:09

Ze zijn ook zeer leuk :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door GTRene » 29 jan 2015, 21:32

lol @ story :D
leuke 106 ook :df:

peu 207
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 sep 2011, 19:19

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door peu 207 » 29 jan 2015, 23:12

leuk ding. maar het is meer een gti nu eigenlijk he. een 16v in het vooronder. het interieur is ook van een gti. op het vloerkleed na. verder net ding nog zo

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door Joopieboy » 30 jan 2015, 18:38

Idd een leuk ding, keer goed poetsen? :lollerdelol:

En achterlichten snel eraf trappen, en met xenon toch kijken naar heldere lampen of gewoon Osram Nightbreakers halen, anders worden mensen niet zo blij van je vermoed ik. ;)

THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door THE MUD » 01 feb 2015, 10:29

De Rallye is wat ondeugend geweest :tooth: .

Eergisteren lag er hier een pak (opgevroren) sneeuw waardoor ik onze oprit niet op kwam (helling).
Daarop besloot ik om de Rallye in de straat te zetten (wat ook een helling is).

's avonds keek ik uit het raam om te kijken of de Rallye nu helemaal een sneeuwpop geworden was. Stond de Rallye er niet meer :duh: .

Uiteindelijk kon ik de Rallye bij buren beneden in de straat uit de voortuin trekken. Vermoedelijk een gevalletje van niet goed in de versnelling i.c.m. handrem een tandje verder aantrekken :oops:

Wonder boven wonder 0,0 schade. Was mijn geluk dat de auto nog niet verlaagd was.

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren weer even een rondje NL met de Rallye gedaan en ben er nog niet over uit wat ik er van vind. Inparkeren enzo is natuurlijk minder zonder stuurpomp + ik mis toch wat comfort en luxe van mijn andere auto's op ritten van een paar uur en het is nou eenmaal een 18 jaar oude auto. Echter als hij goed warm is en het gas gaat er op + er komen bochtige wegen, rotondes, etc aan. Wat een gaaf bakkie en wat tof dat je weer betrokken wordt bij het autorijden + alles ongefilterd in het stuur wordt doorgegeven. :df:

Gisteren ook een kennis van me met behoorlijk wat rijervaring in extremere auto's (ook op circuit) er in laten rijden en hij heeft even laten zien dat de grenzen van dit gebakje best ver liggen en de Rallye tot best veel in staat is.

Gelijk de auto even bij hem op de brug gezet voor een technische inspectie.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door GTRene » 01 feb 2015, 11:20

spooky car :D

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door Paskal » 01 feb 2015, 21:50

Leuk karretje :thumbup: Zorg wel dat je er geen aanrijding mee krijgt want constructief is het net zoals bv een 205-je maar een krakkemig gebakkie zoals je op onderstaande foto van afgelopen week kunt zien.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door Joopieboy » 01 feb 2015, 22:55

De tering dat is lomp gegaan... Zonde van de auto maar is ie daar heelhuids uitgekomen? Klein nadeel van lichte autootjes...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door GTRene » 01 feb 2015, 23:53

nu lijkt die andere kar ook wel vrij groot en die neus daarvan lijkt er nu scheef op te zitten, de peug is van opzij erin gereden, dus rolt niet snel weg (schuift hooguit) denk daardoor ook aardig wat kracht/momentum? op gevangen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door Arthur » 02 feb 2015, 12:05

Och, vol in de zijkant met een busje. Dat heb ik liever ook niet in een V70 :)

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door Tim N » 02 feb 2015, 12:20

That will buff out just fine

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3288
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door Martijn M » 02 feb 2015, 15:14

THE MUD schreef:De Rallye is wat ondeugend geweest :tooth: .

Eergisteren lag er hier een pak (opgevroren) sneeuw waardoor ik onze oprit niet op kwam (helling).
Daarop besloot ik om de Rallye in de straat te zetten (wat ook een helling is).

's avonds keek ik uit het raam om te kijken of de Rallye nu helemaal een sneeuwpop geworden was. Stond de Rallye er niet meer :duh: .

Uiteindelijk kon ik de Rallye bij buren beneden in de straat uit de voortuin trekken. Vermoedelijk een gevalletje van niet goed in de versnelling i.c.m. handrem een tandje verder aantrekken :oops:

Wonder boven wonder 0,0 schade. Was mijn geluk dat de auto nog niet verlaagd was.
Gelukkig geen schade! Check even of je handrem uberhaupt functioneert. Het gebeurt nog wel eens dat de stelschroef los komt waardoor je aan je handrem kan trekken wat je wilt, er gebeurt (bijna) niks.
Zo niet kun je de stelschroef verdraaien. Moet de uitlaat en een hitteschild voor demonteren, maar is geen grote klus.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door Joy » 02 feb 2015, 22:18

106/Saxo is nu eenmaal geen sterke auto. Ik heb er eens 1 op het wiel van mijn toenmalige Polo gehad. De Polo had een kromme draagarm en een deuk in het spatscherm. De 106 lag van voren geheel in de kreukels en de kofferklep liet zich niet meer openen.
Vanmiddag toevallig weer een 106 van de rotonde zien schuiven. Als je ziet wat die auto dan voor schade oploopt dan is dat best ernstig.

Maar ja, zoals met zoveel dingen in het leven, no risk no fun. :D

peu 207
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 sep 2011, 19:19

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door peu 207 » 04 feb 2015, 20:46

ach wat is niet sterk he. de mijne zag er nog vele malen erger uit 12 jaar terug.en kwam er zonder kleerscheuren vanaf samen met een maatje. zie foto. heel de achterkant in puin incl rechterzijkant. op het dak geschoven links en over de kop. de rechterdeur en moterkap waren nog heel.

Afbeelding

THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Re: Even voorstellen: THE MUD [P7 Rallye erbij]

Bericht door THE MUD » 07 feb 2015, 21:50

Zoals sommigen van jullie weten ben ik lekker impulsief en zo is de Rallye er ook gekomen en loop ik ondertussen ook alweer met het idee om de Rallye weer weg te doen (had m'n zinnen alweer gezet op een Yaris T-Sport als nieuwe tijdelijke daily).

Ik mis voor dagelijks gebruik toch wat luxe als stuurbekrachtiging, ABS, CV, Elektrische raamzwengels etc + daardoor is dit ook wat meer een auto met een handleiding als ik iemand anders de auto eens wil uitlenen (mocht dit ooit het geval zijn).

Toch heb ik vandaag naast een rondje NL een stukkie van Arnhem naar Kesteren over de dijk gestuurd en wat een leuk karretje is het dan toch :df: .

Daarnaast heb ik vandaag o.a. een setje matzwart gecoate Speedlines van een 205 op de kop getikt. Dit lijkt mij erg mooi staan + ik heb geen zin om elke dag m'n witte Superturismo's schoon te likken :whistle: .

Afbeelding

Helaas kwam ik er achter dat deze wielbouten met een platte kant i.p.v. een konische danwel bolkonische kant behoeven en laat ik die nu net niet hebben liggen. Heeft iemand van jullie deze toevallig nog over?
Laatst gewijzigd door THE MUD op 07 feb 2015, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten