Toyota Yaris
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:47
Toyota Yaris
Hallo Allemaal
Na een tijdje mee te hebben gelezen stel ik me hier ook maar even voor. Naam is William en dankzij een ludieke actie van een clubje vrienden om deel te nemen aan Time Attack, ook besloten om te gaan circuit rijden. Voornamelijk trackdays en doe voor de fun en de ervaring ook mee aan Time Attack 2012 waar ik ook het vorige seizoen aan heb deelgenomen (2011)
De auto met het minst aantal pk's van alle Time Attack deelnemers maar het gaat mij vooral om het meedoen, de ervaring, de mensen, de gezelligheid en vooral het autootje eens uitlaten
Over het autootje gesproken:
Toyota Yaris 1.3 2NZ-FE
OBX 4-2-1 uitlaatspruit
52MM RVS uitlaatsysteem met 100 cell racekat
D2 Schroefset met camberplates
TRD Rear Swaybar
C-One front swaybar
Summit Front strutbar
Wiechers Rear strutbar
Autosport company Semi las kooi (Wil em volledig naar voren laten trekken dit jaar)
Lenso D1R 15" met Advan A048 semislicks 195/55/15
Gegroefde schijven met Ferrodo DS4003 pads
Volledig gestript interieur
Gewicht zal zo rond de 800kg zitten
Vermogen stock is 86 pk's. Nu geen idee
Plannen voor dit jaar zijn:
Rolkooi volledig doortrekken
Versnellingsbak van een T-sport (kortere bak)
als het geld het toelaat een LSD
nog meer rondjes rijden!!!
Wat foto's
Dus geen PK monster of hardcore track auto maar voor mij is het goed genoeg en ik vind het een plezier om er in te rijden
Hoop hier een hoop op te steken en tips en trucs van de ervaren trackdrivers te kunnen oppikken
Cheers!
Na een tijdje mee te hebben gelezen stel ik me hier ook maar even voor. Naam is William en dankzij een ludieke actie van een clubje vrienden om deel te nemen aan Time Attack, ook besloten om te gaan circuit rijden. Voornamelijk trackdays en doe voor de fun en de ervaring ook mee aan Time Attack 2012 waar ik ook het vorige seizoen aan heb deelgenomen (2011)
De auto met het minst aantal pk's van alle Time Attack deelnemers maar het gaat mij vooral om het meedoen, de ervaring, de mensen, de gezelligheid en vooral het autootje eens uitlaten
Over het autootje gesproken:
Toyota Yaris 1.3 2NZ-FE
OBX 4-2-1 uitlaatspruit
52MM RVS uitlaatsysteem met 100 cell racekat
D2 Schroefset met camberplates
TRD Rear Swaybar
C-One front swaybar
Summit Front strutbar
Wiechers Rear strutbar
Autosport company Semi las kooi (Wil em volledig naar voren laten trekken dit jaar)
Lenso D1R 15" met Advan A048 semislicks 195/55/15
Gegroefde schijven met Ferrodo DS4003 pads
Volledig gestript interieur
Gewicht zal zo rond de 800kg zitten
Vermogen stock is 86 pk's. Nu geen idee
Plannen voor dit jaar zijn:
Rolkooi volledig doortrekken
Versnellingsbak van een T-sport (kortere bak)
als het geld het toelaat een LSD
nog meer rondjes rijden!!!
Wat foto's
Dus geen PK monster of hardcore track auto maar voor mij is het goed genoeg en ik vind het een plezier om er in te rijden
Hoop hier een hoop op te steken en tips en trucs van de ervaren trackdrivers te kunnen oppikken
Cheers!
Laatst gewijzigd door Willie op 07 jan 2013, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Toyota Yaris
Welkom !
Leuke auto !
Leuke auto !
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: Toyota Yaris
Welkom hier, geweldige yaris
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Toyota Yaris
Welkom hier William.
-
Online
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Toyota Yaris
Welkom
Kan dit altijd wel waarderen!
Veel succes en plezier toegewenst
Kan dit altijd wel waarderen!
Veel succes en plezier toegewenst
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Toyota Yaris
Te gek!
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Toyota Yaris
Welkom, leuke Yaris!
Lijkt wel een cupauto zo.
Lijkt wel een cupauto zo.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toyota Yaris
idd stoer karretje
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Toyota Yaris
OK...ik had een ander topic verwacht na het lezen van de titel! Welkom, puik karretje, heb je vast bergen plezier mee. De autosportcompany had ik laatst eens op de site bekeken omdat ik er wat van besteld had, die doen best leuke dingen...
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Toyota Yaris
Welkom! Wat een geweldige Yaris!!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Toyota Yaris
Fantastische auto hoor! Je hoeft echt geen bergen PK's te hebben voor goede DF. Dit ziet er echt goed uit. Have fun!
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Toyota Yaris
Welkom en gaaf ding!
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:47
Re: Toyota Yaris
Bedankt iedereen voor de leuke reacties!
Afgelopen zondag de 2e ronde van Time Attack gereden. Lekker gereden en een seconden van mn PR afgereden.
De warmup geprobeerd hetzelfde te proberen als op Assen door veel bochten proberen op gang in zn 3 te nemen. Helaas werkt dit op assen beter dan op zandvoort aangezien de yaris veel te ver in toeren terugvalt door de hoogteverschillen en kortere bochten
De warmup niet verder gekomen dan een 2:30. Dus vol goede moed de kwalificatie ingegaan en mn oude ritme geprobeerd te vinden wat resulteerde in een snelste ronde van 2.25.
Ik merk gewoon dat ik heel veel pk's mis tussen alle kanonnen. Wil eerst mezelf een goede daily aanschaffen en dan de yaris echt trackready maken. Er zijn veel opties om de yaris sneller te maken. Dus we gaan eens op onderzoek uit wat een goeie en degelijke manier is. Bovenaan staat een Eaton M45 compressor uit een mini cooper S draaien op een standalone ECU.
Wat foto's en een filmpje van de kwalificatie. Misschien kunnen jullie het filmpje eens bekijken en me tips over lijnen etc kunnen geven. Dit was mn 4e keer op CPZ dus de ervaring ontbreekt ook nog een beetje hoe op sommige stukken van het circuit te anticiperen. Bocht 8 en de Hugenholtz bijvoorbeeld>
in de warmup even zwaaien naar de pers
Afgelopen zondag de 2e ronde van Time Attack gereden. Lekker gereden en een seconden van mn PR afgereden.
De warmup geprobeerd hetzelfde te proberen als op Assen door veel bochten proberen op gang in zn 3 te nemen. Helaas werkt dit op assen beter dan op zandvoort aangezien de yaris veel te ver in toeren terugvalt door de hoogteverschillen en kortere bochten
De warmup niet verder gekomen dan een 2:30. Dus vol goede moed de kwalificatie ingegaan en mn oude ritme geprobeerd te vinden wat resulteerde in een snelste ronde van 2.25.
Ik merk gewoon dat ik heel veel pk's mis tussen alle kanonnen. Wil eerst mezelf een goede daily aanschaffen en dan de yaris echt trackready maken. Er zijn veel opties om de yaris sneller te maken. Dus we gaan eens op onderzoek uit wat een goeie en degelijke manier is. Bovenaan staat een Eaton M45 compressor uit een mini cooper S draaien op een standalone ECU.
Wat foto's en een filmpje van de kwalificatie. Misschien kunnen jullie het filmpje eens bekijken en me tips over lijnen etc kunnen geven. Dit was mn 4e keer op CPZ dus de ervaring ontbreekt ook nog een beetje hoe op sommige stukken van het circuit te anticiperen. Bocht 8 en de Hugenholtz bijvoorbeeld>
in de warmup even zwaaien naar de pers
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toyota Yaris
wel een leuk ding, maar denk idd dat je zeker iets van 140 a 160pk nodig hebt in zo'n ding, hij klinkt trouwens wel aardig maar zakt idd wat terug in toeren, het zou met wat meer power kunnen idd
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Toyota Yaris
Leuke autootje, juiste instelling! Welkom
- Roche92
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:25
Re: Toyota Yaris
Gaaf karretje hoor:)!
Natuurlijk fijn dat er veel voor te krijgen is. Onder andere veel
uit amerika/japan, daar word die net even anders genoemd
Natuurlijk fijn dat er veel voor te krijgen is. Onder andere veel
uit amerika/japan, daar word die net even anders genoemd
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris
Goeie mentaliteit heb je inderdaad!
In Hugenholtz ligt vrij veel camber (soort mini kombocht), probeer eens naast de baan te kijken naar die bocht. Je zult zien dat iedereen andere lijnen rijdt, vooral in de aanremzone. Racers blijven tijdens het aanremmen in de buurt van 't midden. Sommigen beginnen gewoon helemaal rechts (zoals je 't in theorie leert om een goede buiten-binnen-buiten lijn te rijden) en een enkeling blijft na de Gerlach gewoon links plakken. Sommigen sturen vroeg in. Sommigen laat. Maakt 't uit? Ja en nee.
Bij jouw auto is 't het meenemen van voldoende snelheid tijdens het insturen cruciaal om uphill de gang er enigszins in te houden, dus eigenlijk wil je niet al je snelheid eruit remmen.
Je kunt veel harder door Hugenholtz dan je zou verwachten. Je hoeft dus minder hard/lang te remmen. Ook kun je meestal al eerder op 't gas.
Daarnaast is er veel grip (mits 't droog is), omdat er zowel links, rechts als in 't middens wordt ingestuurd. Door 't camber heeft dat amper gevolgen voor de balans van je auto, want 't camber corrigeert vanzelf al veel. Daardoor kun je er dus harder door dan verwacht.
Het is één van mijn lievelingsbochten op Zandvoort, want hij wordt erg onderschat omdat 'ie vrij langzaam is, maar hij is erg belangrijk voor een snelle rondetijd, omdat erna een relatief lang stuk komt waar je volgas kunt rijden. Het meest interessant is dat t 't is een bocht is die je veel tijdwinst op kan leveren. Meer dan alle andere bochten eigenlijk. Ga je eens focussen op een ideale lijn voor jezelf door je snelheid te meten op de Hunzerug. Dáár ligt je bevestiging van een goede of slechte lijn. Al 't andere is theoretisch geneuzel. Het is in mijn ogen één van de meest technische bochten om te rijden op Zandvoort. Downhill remmen. Uphill uitaccelereren. Ook erg leuk en uitdagend om op racesnelheid te driften. Ik kan er daarom uren over praten, bij wijze van spreken...
Tegengesteld is 'ie nóg mooier. Dan kom je echt van bovenaf die duin en aanremmen is dan niet voor watjes. Het zou dan net goed een bocht op de Ring kunnen zijn. Zeker met de vangrails/muur zo dichtbij.
In Hugenholtz ligt vrij veel camber (soort mini kombocht), probeer eens naast de baan te kijken naar die bocht. Je zult zien dat iedereen andere lijnen rijdt, vooral in de aanremzone. Racers blijven tijdens het aanremmen in de buurt van 't midden. Sommigen beginnen gewoon helemaal rechts (zoals je 't in theorie leert om een goede buiten-binnen-buiten lijn te rijden) en een enkeling blijft na de Gerlach gewoon links plakken. Sommigen sturen vroeg in. Sommigen laat. Maakt 't uit? Ja en nee.
Bij jouw auto is 't het meenemen van voldoende snelheid tijdens het insturen cruciaal om uphill de gang er enigszins in te houden, dus eigenlijk wil je niet al je snelheid eruit remmen.
Je kunt veel harder door Hugenholtz dan je zou verwachten. Je hoeft dus minder hard/lang te remmen. Ook kun je meestal al eerder op 't gas.
Daarnaast is er veel grip (mits 't droog is), omdat er zowel links, rechts als in 't middens wordt ingestuurd. Door 't camber heeft dat amper gevolgen voor de balans van je auto, want 't camber corrigeert vanzelf al veel. Daardoor kun je er dus harder door dan verwacht.
Het is één van mijn lievelingsbochten op Zandvoort, want hij wordt erg onderschat omdat 'ie vrij langzaam is, maar hij is erg belangrijk voor een snelle rondetijd, omdat erna een relatief lang stuk komt waar je volgas kunt rijden. Het meest interessant is dat t 't is een bocht is die je veel tijdwinst op kan leveren. Meer dan alle andere bochten eigenlijk. Ga je eens focussen op een ideale lijn voor jezelf door je snelheid te meten op de Hunzerug. Dáár ligt je bevestiging van een goede of slechte lijn. Al 't andere is theoretisch geneuzel. Het is in mijn ogen één van de meest technische bochten om te rijden op Zandvoort. Downhill remmen. Uphill uitaccelereren. Ook erg leuk en uitdagend om op racesnelheid te driften. Ik kan er daarom uren over praten, bij wijze van spreken...
Tegengesteld is 'ie nóg mooier. Dan kom je echt van bovenaf die duin en aanremmen is dan niet voor watjes. Het zou dan net goed een bocht op de Ring kunnen zijn. Zeker met de vangrails/muur zo dichtbij.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:47
Re: Toyota Yaris
Hallo Allemaal!
Weer te lang geleden en er is een hoop gebeurd in de tussentijd. De yaris is nog steeds in mijn bezit. De grootste verandering is dat ik een nieuwe sponsor heb namelijk SV Sportscars te Raalte. Deze heren zijn gespecialiseerd in Toyota's, met name de Celica en de Yaris. Zij gaan mij ondersteunen tijdens Time Attack en diverse trackdays. Als eerste heeft deze winter de yaris een paar daagjes in raalte gelogeerd.
Daar ging zn hart & hersens eruit en kreeg die een ander onderstel!
De 1.3 (2nz-fe) eruit!
Lelijk groene dash en ECU eruit!
1.5 T-Sport (1nz-fe) & Kortere versnellingsbak erin!!
Nieuw donkergrijs Dash en T-sport ECU erin!
Voorremmen vervangen van 235mm > 255mm en Ferrodo DS2500 pads
Tevens is de complete achter as eronder uit en heeft plaats gemaakt voor een T-sport achteras welke schijven heeft en een dikkere stabi. Ook achter Ferrodo pads en gegroefde en dimpled schijven.
Na dit alles bij Verhoeven in Harskamp een Dynorun gedaan met een verassende uitkomst!
120,7 kruk pk's en 168 NM koppel.
Voor het nieuwe seizoen ook maar gelijk een setje nieuwe bandjes besteld, Namelijk Federal 595-RSR's.
en 2 nieuwe stoelen
Tevens is de nieuwe bestickering onderweg en ga ik de wielen plastidippen waardoor het totaalplaatje er ongeveer zo uit komt te zien
Met grote dank aan Lowi & Marco van SV Sportscars. We gaan een hopelijk mooi seizoen 2013 tegemoet!
Weer te lang geleden en er is een hoop gebeurd in de tussentijd. De yaris is nog steeds in mijn bezit. De grootste verandering is dat ik een nieuwe sponsor heb namelijk SV Sportscars te Raalte. Deze heren zijn gespecialiseerd in Toyota's, met name de Celica en de Yaris. Zij gaan mij ondersteunen tijdens Time Attack en diverse trackdays. Als eerste heeft deze winter de yaris een paar daagjes in raalte gelogeerd.
Daar ging zn hart & hersens eruit en kreeg die een ander onderstel!
De 1.3 (2nz-fe) eruit!
Lelijk groene dash en ECU eruit!
1.5 T-Sport (1nz-fe) & Kortere versnellingsbak erin!!
Nieuw donkergrijs Dash en T-sport ECU erin!
Voorremmen vervangen van 235mm > 255mm en Ferrodo DS2500 pads
Tevens is de complete achter as eronder uit en heeft plaats gemaakt voor een T-sport achteras welke schijven heeft en een dikkere stabi. Ook achter Ferrodo pads en gegroefde en dimpled schijven.
Na dit alles bij Verhoeven in Harskamp een Dynorun gedaan met een verassende uitkomst!
120,7 kruk pk's en 168 NM koppel.
Voor het nieuwe seizoen ook maar gelijk een setje nieuwe bandjes besteld, Namelijk Federal 595-RSR's.
en 2 nieuwe stoelen
Tevens is de nieuwe bestickering onderweg en ga ik de wielen plastidippen waardoor het totaalplaatje er ongeveer zo uit komt te zien
Met grote dank aan Lowi & Marco van SV Sportscars. We gaan een hopelijk mooi seizoen 2013 tegemoet!
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris
Wordt een rap ding!
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Toyota Yaris
Tof project!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Toyota Yaris
Toffe Yaris zo zeg! 1.5 blokje met korte bak zal hem goed doen!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris
Lijkt me een vlot karretje worden zo!
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:48
- Locatie: Drenthe
Re: Toyota Yaris
net koppel ook gezien het motortje
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:47
Re: Toyota Yaris
Voor een atmosferisch motortje stond ik er ook van te kijken hoeveel koppel eruit kwam. Ben vooral erg blij met die mooie PK curve. Deze bouwt mooi op tot vlak voor de toerenbegrenzerkamelenjager schreef:net koppel ook gezien het motortje
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten