Byby STI hello S2000 byby S2000

Hier kun je jezelf voorstellen.
Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool

Bericht door Enrico » 15 mei 2011, 16:41

Ik ga eerst proberen het probleem op te losen... hier een beschrijving van het probleem.

Fotos voor alle duidelijkheid.... ABS lamp brandt omdat de sensor geen abs-tonering "hoort"

Hier zie je dat de sensor (in de foto verwijderd uit de fusee) geen ring "ziet"
Afbeelding

Hier zie je waarom.... de Ring zit te ver uit de fusee.. of te ver op het as...
Afbeelding

En hier de as 2002 en as 2005 naas elkaar...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool

Bericht door GTRene » 15 mei 2011, 19:47

ow, das nogal een verschil...
is die ring niet te verschuiven met heet stoken en dan naar achter drukken?
of is die ring 1 met de as (of een krimpring?)

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool

Bericht door Enrico » 16 mei 2011, 19:53

Denk krimpring, maar ik heb de 2002 en moet naar 2005 ombouwen, dat wordt een spacer om de ring naarvoren te brengen. woensdag weet ik meer over hoe het op te lossen is.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool

Bericht door Erik » 17 mei 2011, 17:03

Goed dat ik dit weet voor straks :mrgreen:
Kun je de oude ring niet verwijderen en er een nieuwe opkrimpen ?

als ik zo kijk heb je ook heel veel ruimte, of was de as even losgehaald voor de foto ?
bij mij krijg je er geen vloeitje meer tussen, tussen de as (blikken ding) en de abs tonering ruimte

E

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool

Bericht door Enrico » 17 mei 2011, 18:13

Erik schreef:Goed dat ik dit weet voor straks :mrgreen:
Kun je de oude ring niet verwijderen en er een nieuwe opkrimpen ?

als ik zo kijk heb je ook heel veel ruimte, of was de as even losgehaald voor de foto ?
bij mij krijg je er geen vloeitje meer tussen, tussen de as (blikken ding) en de abs tonering ruimte

E
Een spacer word gefabriceerd waarop de originele ring op kompt. Zo iets...

Afbeelding

Bij jou is er geen ruimte omdat de WRX naaf geen cassette naaf is en gaat over de stuk as voor de ring. Met de MY05 STI naaf stopt de naaf net na de draad. Hierdoor zit de ring te ver buiten de naaf/fusee. Als ik klaar ben zet ik op SCN de lijst onderdelen en modificaties die nodig zijn. Maar dat is voor een STI02/STI05 conversie. Denk dat bij een WRX/STI conversie ook de fusee achter vervangen moet worden, maar weet ik niet zeker.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool

Bericht door Enrico » 25 mei 2011, 17:08

Boy Huijzer Motorsport Custom ABS Tone-ring spacer...... Het is bijna zo ver. ABS stoorings lamp blijft uit, morgen APK en dan is het eindelijk zo ver..... hij mag weer de weg op

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool

Bericht door GTRene » 25 mei 2011, 19:10

goede zaak 8)

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 2.0

Bericht door Enrico » 28 mei 2011, 18:37

Subaru Impreza STI Spec G v2.0

Afbeelding

Het is zo ver.. de STI is reborn… alle upgrades op een lijn.

Motor
Group N Motor Mounts and Pitch Stop om te zorgen dat alles goed op zijn plek blijft onder het circuit rijden en alle g-krachten die op de nurburg ring gehald worden worden.
Afbeelding
Afbeelding

Drivetrain
Bridgestone RE070 Semislicks vervangen de Toyo R888, stapje achter qua grip, maar twee stappen vooruit met roll geluid. Tot nu toe met straat gebruik vind ik ze best goed.
Afbeelding

H&R Lowering Springs special voor de MY05 STI onderstel, is best hard, maar geeft ok veel stabiliteit onder sportief gebruik. Wielkast meting van de hoogte kwam uit op 350mm voor en 340mm achter.
Afbeelding

MY05 STI upside down Shocks (Het zijn geen KW maar toch verassend goed in combinative met H&R springs)
Afbeelding

STI MY05 STI knuckles Front zijn noodzakelijk voor de upgrade naar de 5 x 114,3 steek
Afbeelding

Perrin Master Cylinder Brace, de laatste puntje op de i van de remmen.
Afbeelding
Afbeelding

STI MY05 5 x 114,3 Wheel Bearings and Hubs Front + Rear. Deze lagers zijn veel sterker en kunnen veel meer circuit km’s tegen gaan en tevens zorgen ze dat de remschijven de remzuigers / blocken niet kunnen weg duwen in de bochten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Whiteline Subframe Lockbolts tijdens de installatie toch problemen, gelukkigmaar de rechter kant is goed gegaan en bijna ale circuits zijn met de clock en dus meer bochten naar rechts... maar ooit zal hier een op losing voor komen... nu nog niet.
Afbeelding

Whitleine Diff Support Rubbers , hardere rubbers om de diff beter in stand te houden tijdens circuit rijden.
Afbeelding

Formel Heat Treated and balanced Brakedisks Front+Rear (Remschijven voor op circuit)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Custom built ABS Tone-ring spacer (Boy Huijzer Special)
Afbeelding

Uitlijning

Zal weer voor onbegrip zorgen :o) maar door gebrek aan camber en caster voor, moet de scherpte van det stuuren uit de toe komen…. Woensdag wordt het uitgestest op zandvoort.

Voor -1.1 camber L+R
Toe voor -0.18
Achter -2.0 camber L+R
Toe achter +0.18

Interior

Innovate Wideband AFR (om de Air/Fuel mix in de gaten te houden)
Afbeelding
Afbeelding

Een ode aan mijn moeder die nooit een rondje op de ring heeft kunnen meerijden.
Afbeelding

Exterior

Aeroworks Carbon Trunk (dankzij een touché tijdens de stalling veel kilos lichter dan de OEM achter klep)
Afbeelding

MY06 Enkei STI Rims, door de ombouw naar 5 x 114,3 noodzakelijk.
Afbeelding

The End...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 2.0

Bericht door Enrico » 02 jul 2011, 17:48

Eindelijk de videos van CPZ kunnen verwerken, met Corel VideoStudio Pro..... werkt super goed zonder omzetten van de files en zonder continu te crashen.

Chase car een BMW 225i E30


Vanuit mijn dak...

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Enrico » 14 jul 2011, 19:28

Diensdag is Operation Spec G v 3.0 begonnen...
Het ging niet zonder slag of stoot. Het verwijderen van de subframe lockbolt die binnen de chassis balk los kwam tijdens installatie ging moeizaam door dat het een conisch bout was, het einde van de bout slijpen betekend niet dat de subframe eraf kon, moest met hammer een bijl met +/- 2cm ruimte langs de remleding weg gehammerd worden....
Daarna kon de subframe af en het echte werk beginnen. Het overzetten van de draag armen
Afbeelding
Installatie tap einden waarop de subframe gemonteerd word.
Afbeelding
toen begon weer de ellende... de subframe paste niet... benzienetank moest gemasseerd worden (lees indeuken) op meerdere plekken. Werd voorzichtig gedaan met een houten balk en rubber hammer.
Afbeelding
anders past de subframe niet...
Afbeelding
maar dat was maar het begin, want aan de overkant bij de thuiskomer paste de subframe ook niet... dus slijpen en snijden... en in de tectiel
Afbeelding
na ongeveer 4 uur werk.... was het zo ver..
Afbeelding
Afbeelding
Daarna waaren de KW’s aan de buurt... weer KW clubsport 90kg veeren voor 60kg veeren achter. 14 clicks verstelbaar rebound en 12clicks bump. Ik moet de NS bellen want het rijdt net als een trein... op rails.... heerlijk rotondes rijden. Betekend ook wel dat de racing topmounts terug zijn en de whiteline adjustables aan de voorkant... extra camber en caster....
Afbeelding
voor de oplettende topic volger is te zien dat deze Clubsport versie (MY05) een extra reservoir hebben naast de veerpoot die in mijn eerste versie niet zat... dit kompt ten goede van de demping caracteristiek, de dempers voelen net zo strak met veren die 10kg lichter zijn waarschijnlijk door dat er een grootere volume olie in de demper beschikbaar is (denk ik dan). Wel is alles soepeler in werking en de wagen voelt gecontroleerder daan met de eerste versie. Wel is het al bijna 7 maanden sinds ik met de MY02 Clubsport heb gereden, blijft dus subjectief.
Afbeelding
Afbeelding
Nu zitten alle onderdelen onder de STI. Origineele (juiste versie) ECU zit ook in de wagen en gisteren avond ben ik langs Boy Huizer geweest en heeft hij de ECU gecontroleerd (bevestigd juiste versie te zijn) en heeft hij de ECU uitgelezen om de begin map te ontwikkelen... binnenkort begint het echte mappen. Woensdag uitlijnen door een vakman op advies van Boy.... als alles mee zit ik bij volgende CPZ trackday van DF de shakedown doen... rij plezier is in iedergeval zeer zekker 100% terug....
To be continued....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door GTRene » 14 jul 2011, 19:40

toe maar, je bent aardig aan het verbouwen :D
ziet er goed uit, hopelijk voelt het ook allemaal stukken strakker en beter aan :df:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Macboy » 14 jul 2011, 21:42

Wat een belachelijk gaaf project ook :love:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Downforce Hans » 14 jul 2011, 21:49

Een andere leuke modificatie is een kort stuurhuis.
Heb destijds in de sub van Aram gereden met zo`n stuurhuis en dat was erg leuk.
Als ik daar eerder mee gereden had dan had ik het ook zeker op mijn sub gemonteerd.

Grtz,Hans

hendri
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 apr 2010, 00:35

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door hendri » 16 jul 2011, 00:11

Zo, zie er erg gaaf uit dat onderstel! Een heel leuke project auto dit :thumbup:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door steve smith » 16 jul 2011, 14:58

Doe Otto de groeten! En Boy trouwens ook!

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Enrico » 17 jul 2011, 20:48

steve smith schreef:Doe Otto de groeten! En Boy trouwens ook!
Zal ik doen.....

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Enrico » 29 jul 2011, 22:44

Van een fotograaf tijdens Driving Fun Trackday op CPZ

Spoilerloos STI
Afbeelding
goed te zien hoe veel grooter de MY05/06 steek is
Afbeelding
actie
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Enrico » 12 feb 2012, 15:02

Kleine winter update. MEt semi-slicks op het ook, had ik geen zin om die op witte velgen te legen, dus winterbanden van de zwarte velgen arafgehald en op witte gemonteerd.

Voor de kenner, zijn deze velgen erg special. Origineel werden ze alleen geleverd op de IMPREZA WRX STI Spec C V-Limited 2005 Tuned by ARAI

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 350
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door ThomasGTT » 12 feb 2012, 16:02

Lekker poetsen :kikker:

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Gijs Evo » 12 feb 2012, 17:15

Staat erg netjes, mooie Bug :df:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Enrico » 24 mar 2012, 17:15

Nieuw Banden voor 2012

Afbeelding

Kuhmo's

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door GTRene » 24 mar 2012, 18:21

zien er grippy uit, wat voor merk?

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Niels v D » 24 mar 2012, 18:24

Kumho, V70A.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door GTRene » 24 mar 2012, 18:31

ah thanks...ff opgezocht and idd grippy zo te zien :D

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Kumho/V70a.htm

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Enrico » 24 mar 2012, 21:44

Mijn grootste interesse is in hoe deze in het nat zal doen.... en hopelijk ook op droog veel grip...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frank de jonge en 41 gasten