Byby STI hello S2000 byby S2000
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Byby STI hello S2000 byby S2000
Omdat ik mee wil doen bij de Trackday op de Nurburgring in November stel ik me hier voor....
Ben een 35 jaar oude subaru liefhebber, en heb na veel jaren in een GTT te hebben gereden een STI gekocht. De GTT was motorisch angepast met EMS chip, powerflow exhaust, samco slangen en wat mooie meters voor de olie temp en turbo druk. De STI heb ik eerst andersom aangepakt, motor standard 265pk maar met een KW onderstel, H&R Stabis. Daarna kon ik nit stopen en heb ik nu een Ringtool gebouwed..... volgend jaar wil ik minder TF rijden en meer Trackdays......... even kijken hoe de NS Trackday bevalt.
Mods;
Motor
GT Spec Non-EL Manifold
GT Spec Uppipe
Ecutek
EMS ported Turbo Housing
Powerflo Exhaust
Walbro High Flow Gas Pump
Greddy Oilcooler
Drivetrain
Carbon Fiber slam panel
Goodridge Steel Brake hoses
H&R Anti-sway bar 22mm front
H&R Anti-sway bar 25mm rear
HP+ Brake Pads front and rear
Whiteline Adjustable Topmounts front
KW Alu Racing Topmounts rear
KW Clubsport Coilovers
Toyo R888 Semislicks
Whiteline Alu Endlinks rear
Whiteline Anti-Lift Kit
Whiteline Steering Rack Bushes
Whitelien Adjustable Rear Lateral Links
Whiteline Toe-Lock Bolts
Interior
Fire Estinguisher
OMP WRC race buckets
OMP Universal Seat Frame
QSP 4 Point Belts
QSP Deep Dish Steering Wheel
Safety Devices Rollcage
Toevoeging.....
Het project is in 2007 begonen met de koop van een MY02 Bugeye STI die alsvervanging van mijn 98 GTT diende. Een vervanging door een zoektocht naar meer confort tijdens de 3 uur duurende enkel reis naar de nurburgring. Luxe van geregelde airco, meer geluids demping, goede stereo, goede Brembo remmen en 265pk.... Auto was standard gekocht met uitzondering van een PSI3 meter...
Maar het duurde niet te lang voordat ik tot de conclusie kwam dat de STI moest worden omgebouwd tot Ringtool.... een specifiek voor de nurburgring gebouwde track tool.... later omgedoopt tot Spec G....
Versie 1.0 was best goed.... Met dank aan Whiteline / Fine Line Imports / Autosport Company / Rare Rims / Garagebedrijf Gertjan vd Velde / GKB Import / EMS-Mark V en KW Duitsland voor alle producten/advies/begeleiding/ombouw-inbouw
De specs...
Motor
GT Spec Non-EL Manifold - GT Spec Uppipe - Ecutek -EMS ported Turbo Housing - Powerflo Exhaust - Walbro High Flow Gas Pump - Greddy Oilcooler
Drivetrain
Carbon Fiber slam panel - Goodridge Steel Brake hoses - H&R Anti-sway bar 22mm front - H&R Anti-sway bar 25mm rear - HP+ Brake Pads Front and Rear - KW Alu Racing Topmounts - KW Clubsport Coilovers - Toyo R888 Semislicks - Whiteline Alu Endlinks Rear - Whiteline Anti-Lift Kit - Whiteline Steering Rack Bushes - Whiteline Adjustable Rear Lateral Links - Whiteline Toe-Lock Bolts
Interior
Fire Estinguisher - OMP WRC race buckets - OMP Universal Seat Frame - QSP 5 Point Belts - QSP Deep Dish Steering Wheel - Safety Devices Rollcage
De fotos…
H&R Anti-Roll Bars 22mm voor 25mm achter
KW Clubsport coilovers met racing topmounts, dit is KW's meest extreme dempers net onder hun professional versies. De Clubsport is specifiek ontwikkeld voor op de Nurburgring....
Whiteline Steering Rack bushes... een must om te beginen met het directer krijgen van de stuur gevoel.
Whiteline ALK een must om het fenomeen onderstuur weg te krijgen.
Whiteline Rear Endlinks voor een directer achterkant en versnelde werking van de antiroll bar.
Rota Torque 18" sports bronze voor de looks in de winter, 17" geeft meer grip en is het beste tenzij je grotere remmen neemt dan 330mm voor.
Toyo R888 best value for money semislick.... ongelovelijke grip!
Eerste versie 4 punt gordels.
Powerflo... there is no substitute... 2.75" RVS bijna kars recht naar achter onder de 400pk een meesterwerk.
Ecutek bij Mark Verhoeven 265pk werd 317pk
Formel Remschijven (heat-treated+balanced)
Good Ridge RVS rem ledingen + Castrol SRF de Ferrari van de rem olies
Greddy Olie cooler door aanhoudend olie temperatuuren boven de 130 graden. Met koeler gedaald naar 113 graden full throttle in hartje zomer.
Upgrade naar Whiteline adjustable Camber plates, voor de Caster! zeer goede upgrade als je regelmatig op circuit wil rijden en coilovers gebruikt.
Whiteline Adjustable Rear Arms, om camber en toe naukeuriger in te kunnen stellen. Toe Lock bolts zo dat alles op zijn plaats blijft (Toe)
QSP deep dish stuur met varken sticker
Safety devices roll cage; een schroef kooi met FIA keuring en gemaakt door een bedrijf die na genoeg aleen rollkooien bouwt.
OMP WRE bucket seats, dun en diep, fits like a glove.
upgrade naar 5 punt gordels
Fire extinguisher (safety first)
Na 6 pogingen de beste uitlijning voor mijn rijgedrag
Medio 2010 - Birth of the Subaru Impreza STI Spec G V 1.0
Maar het was niet genoeg.... in December 2010 begonen de plannen voor de Spec G V2.0
To be continued….
Ben een 35 jaar oude subaru liefhebber, en heb na veel jaren in een GTT te hebben gereden een STI gekocht. De GTT was motorisch angepast met EMS chip, powerflow exhaust, samco slangen en wat mooie meters voor de olie temp en turbo druk. De STI heb ik eerst andersom aangepakt, motor standard 265pk maar met een KW onderstel, H&R Stabis. Daarna kon ik nit stopen en heb ik nu een Ringtool gebouwed..... volgend jaar wil ik minder TF rijden en meer Trackdays......... even kijken hoe de NS Trackday bevalt.
Mods;
Motor
GT Spec Non-EL Manifold
GT Spec Uppipe
Ecutek
EMS ported Turbo Housing
Powerflo Exhaust
Walbro High Flow Gas Pump
Greddy Oilcooler
Drivetrain
Carbon Fiber slam panel
Goodridge Steel Brake hoses
H&R Anti-sway bar 22mm front
H&R Anti-sway bar 25mm rear
HP+ Brake Pads front and rear
Whiteline Adjustable Topmounts front
KW Alu Racing Topmounts rear
KW Clubsport Coilovers
Toyo R888 Semislicks
Whiteline Alu Endlinks rear
Whiteline Anti-Lift Kit
Whiteline Steering Rack Bushes
Whitelien Adjustable Rear Lateral Links
Whiteline Toe-Lock Bolts
Interior
Fire Estinguisher
OMP WRC race buckets
OMP Universal Seat Frame
QSP 4 Point Belts
QSP Deep Dish Steering Wheel
Safety Devices Rollcage
Toevoeging.....
Het project is in 2007 begonen met de koop van een MY02 Bugeye STI die alsvervanging van mijn 98 GTT diende. Een vervanging door een zoektocht naar meer confort tijdens de 3 uur duurende enkel reis naar de nurburgring. Luxe van geregelde airco, meer geluids demping, goede stereo, goede Brembo remmen en 265pk.... Auto was standard gekocht met uitzondering van een PSI3 meter...
Maar het duurde niet te lang voordat ik tot de conclusie kwam dat de STI moest worden omgebouwd tot Ringtool.... een specifiek voor de nurburgring gebouwde track tool.... later omgedoopt tot Spec G....
Versie 1.0 was best goed.... Met dank aan Whiteline / Fine Line Imports / Autosport Company / Rare Rims / Garagebedrijf Gertjan vd Velde / GKB Import / EMS-Mark V en KW Duitsland voor alle producten/advies/begeleiding/ombouw-inbouw
De specs...
Motor
GT Spec Non-EL Manifold - GT Spec Uppipe - Ecutek -EMS ported Turbo Housing - Powerflo Exhaust - Walbro High Flow Gas Pump - Greddy Oilcooler
Drivetrain
Carbon Fiber slam panel - Goodridge Steel Brake hoses - H&R Anti-sway bar 22mm front - H&R Anti-sway bar 25mm rear - HP+ Brake Pads Front and Rear - KW Alu Racing Topmounts - KW Clubsport Coilovers - Toyo R888 Semislicks - Whiteline Alu Endlinks Rear - Whiteline Anti-Lift Kit - Whiteline Steering Rack Bushes - Whiteline Adjustable Rear Lateral Links - Whiteline Toe-Lock Bolts
Interior
Fire Estinguisher - OMP WRC race buckets - OMP Universal Seat Frame - QSP 5 Point Belts - QSP Deep Dish Steering Wheel - Safety Devices Rollcage
De fotos…
H&R Anti-Roll Bars 22mm voor 25mm achter
KW Clubsport coilovers met racing topmounts, dit is KW's meest extreme dempers net onder hun professional versies. De Clubsport is specifiek ontwikkeld voor op de Nurburgring....
Whiteline Steering Rack bushes... een must om te beginen met het directer krijgen van de stuur gevoel.
Whiteline ALK een must om het fenomeen onderstuur weg te krijgen.
Whiteline Rear Endlinks voor een directer achterkant en versnelde werking van de antiroll bar.
Rota Torque 18" sports bronze voor de looks in de winter, 17" geeft meer grip en is het beste tenzij je grotere remmen neemt dan 330mm voor.
Toyo R888 best value for money semislick.... ongelovelijke grip!
Eerste versie 4 punt gordels.
Powerflo... there is no substitute... 2.75" RVS bijna kars recht naar achter onder de 400pk een meesterwerk.
Ecutek bij Mark Verhoeven 265pk werd 317pk
Formel Remschijven (heat-treated+balanced)
Good Ridge RVS rem ledingen + Castrol SRF de Ferrari van de rem olies
Greddy Olie cooler door aanhoudend olie temperatuuren boven de 130 graden. Met koeler gedaald naar 113 graden full throttle in hartje zomer.
Upgrade naar Whiteline adjustable Camber plates, voor de Caster! zeer goede upgrade als je regelmatig op circuit wil rijden en coilovers gebruikt.
Whiteline Adjustable Rear Arms, om camber en toe naukeuriger in te kunnen stellen. Toe Lock bolts zo dat alles op zijn plaats blijft (Toe)
QSP deep dish stuur met varken sticker
Safety devices roll cage; een schroef kooi met FIA keuring en gemaakt door een bedrijf die na genoeg aleen rollkooien bouwt.
OMP WRE bucket seats, dun en diep, fits like a glove.
upgrade naar 5 punt gordels
Fire extinguisher (safety first)
Na 6 pogingen de beste uitlijning voor mijn rijgedrag
Medio 2010 - Birth of the Subaru Impreza STI Spec G V 1.0
Maar het was niet genoeg.... in December 2010 begonen de plannen voor de Spec G V2.0
To be continued….
Laatst gewijzigd door Enrico op 21 jun 2018, 13:06, 6 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
- Contacteer:
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Nog een Erik?! Welkom! Mooie STI!
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Leuke auto, welkom hier en veel plezier op het forum!
Had je je al opgegeven ook dan, want dan moet ik mijn administratie weer eens bij gaan werken (is sowieso de hoogste tijd ).
Had je je al opgegeven ook dan, want dan moet ik mijn administratie weer eens bij gaan werken (is sowieso de hoogste tijd ).
- Alexander
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
- Locatie: Nürburgring 1700+ laps
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
hee Erik, jij ook hier
- Arjan B
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
- Locatie: Brabant
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Mooi materiaal, is zeker geschikt voor trackdays
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Welkom, mooie tracktool
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Dank! Er zijn nog wat meer mods in de planning, maar die vinden in 2011 plaats... voorlopig vind ik het leuk om saisoen 2010 af te maken met de NS trackday, nooit volle NS rondjes gereden....
@Alex / Steve... it's a small world....
@Alex / Steve... it's a small world....
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Mooie auto!
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Thanks......
Extra Fotos voor de liefhebbers...
Extra Fotos voor de liefhebbers...
- frank de jonge
- Berichten: 9703
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Welkom Erik
-
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Welkom, mooie auto
Valt ook lekker op in deze kleur
Valt ook lekker op in deze kleur
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
In de winter manden... op de 18" met gewoone banden...
en soms mag ik het moeilijk maken voor de italianen...
en soms mag ik het moeilijk maken voor de italianen...
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
- Contacteer:
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
volgens mij is dit de goede volgordeEnrico schreef: soms mag ik het moeilijk maken voor de italianen...
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
i.d.d. AF eerst en daarna op Kleine Carroussel.....ErikMartijn schreef:Enrico schreef: soms mag ik het moeilijk maken voor de italianen...
volgens mij is dit de goede volgorde
Daarom moeilijk maken en niet vernederen.........
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Welkom Erik. Gave kar
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Teaser van de upgrades voor 2011
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Carbon achterklep, nice 8)
Ik heb er ook net 1 gekocht voor mijn Evo 8)
Ik heb er ook net 1 gekocht voor mijn Evo 8)
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Sneek Preview..... who knows hoe het zal rijden...
De Wideband AFR
De Wideband AFR
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Hoe lichter hoe beter toch... wellicht even opnieuw uitwegen?
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Dat kan voorlopig niet meer. Er zit een OEM MY05 STI onderstel onder met H&R veren. Geen idee hoe het zal rijden, als het niet bevalt laat ik de KW Clubsport ombouwen naar MY05 spec zodat ze weer onder kunnen. Of neem een nieuw set Intrax. Moet eerst even rijden om te kijken hoe het bevalt.Knot schreef:Hoe lichter hoe beter toch... wellicht even opnieuw uitwegen?
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Het wil gewoon niet lukken... op weg naar de uitlijn boer ging de ABS lamp aan.... en blijft aan..... in al mijn onderzoek heb ik een ding over het oog gezien. Een STI MY05 met de grootere steek heeft ook een andere as... en deze as heeft een ABS Tone-Ring die 3cm verder op het as zit dan bij de MY02... dus? de ABS sensor kan hem niet meten.... oplossing? onbekend..... STI terug in zijn grot en ik.... moet beslissen om zonder ABS te rijden.... even goed overnadenken.... Tot dan blijft de wagen in de schuur....
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Das wel ruk. Maar waarom niet lekker gaan rijden en proberen hoe het gaat zonder ABS?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
das wel een aardig verschil...is de lens wel schoon van de sensor?
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
pb mij maar even over dat apk icm abs verhaal
heb zelfde gezeik gehad (en opgelost)
je kunt evt ook bij mij langs komen kan ik je laten zien hoe
mzl
Erik
ps mooie ringtool
heb zelfde gezeik gehad (en opgelost)
je kunt evt ook bij mij langs komen kan ik je laten zien hoe
mzl
Erik
ps mooie ringtool
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten