Byby STI hello S2000 byby S2000
- Paskal
- Berichten: 3665
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Rij inmiddels ook alweer een jaar op die Kuhmo's en ze bevallen mij uitermate goed onder de 205-racer. Heb er alleen op droog mee gereden, maar wat ik van Marco begreep is er op nat ook weinig mee aan te vangen (zeker als er wat profiel verdwenen is).
- Danny van Overbeek
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:20
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Nog even alles in vogelvlucht gelezen , maar wat is er toch een hoop aan gedaan, en ik maar denken dat ik veel doe
Ben jij dinsdag ook op Cpz?
Ben jij dinsdag ook op Cpz?
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Helaas heb ik een vergadering die ik niet kan omzeilen tot 6pm dus moet afzeggen...... 21ste wel op spa en 22ste op de ring.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Echt niet normaal zo gaaf. Heb je misschien wat foto's van de binnenkant ? Die witte velgen staan hem echt super.
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Op CPZ geweest, lekker sammen met een GTT
GTT op R888
STI op V70A
Beiden rond de 320pk
Ben zeer tevreden met de Semi's, net zo veel grip als de R888 maar geen bij geluiden.
GTT op R888
STI op V70A
Beiden rond de 320pk
Ben zeer tevreden met de Semi's, net zo veel grip als de R888 maar geen bij geluiden.
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Updates. Niet PK updates maar weer aan de wegligging. Na de bezoek aan CPZ waarin ik opnieuw een 2.07 heb gereden met 320pk en Semi Slicks had ik weer het gevoel dat de auto niet lekker rijdt. Iets klopde gewoon niet zoals ik in mijn hoofd had hoe hij moet rijden. Je stopt KW Clubsport Coilovers, veel Whiteline spul, MSI subframe, en laat hem uitwegen en uitlijnen en het geeft nog niet het gevoel dat hij rijdt zoals je in je hooft wil........... Peter de Groot geweest, Autosport Company geweest, zelf eigen uitlijning bedacht sammen met Kenners.... en dan nog niet.
Als laatste poging om de auto te krijgen zoals ik vermoed dat het kan... ben ik bij Boy Huijzer geweest en liet ik 2 weken geleden de STI bij hem achter met de vraag of hij de wagen uitlijnt, uitwegt en afstelt.
Er was meer mis dan ik dacht. Wat was er mis met de achterkant?
1. Subframe zat te laag door de spacers die ik gebruikt heb om het probleem met de ontluchting van de benziene tank op te lossen. 6mm te laag.
2. De afstand tussen wiel en midden van de wagen waaren niet gelijk. Een wiel verder weg uit de auto dan het andere.
3. Uitlaat schoot uit de rubbers op het circuit.
4. Combinatie dikke H&R Stabi, Whiteline Alu Endlinks en Whiteline verstelbaare draagarmen wert niet. De hele achterkant zat vast en kon niet vrij bewegen. (Tip voor de mensen die alles zo ver mogenlijk verlagen, hou je stabi/endlink in de gaten want het kan dat het niet meer goed werkt).
5. De wagen was TE LAAG, zelf onder de voorschriften van KW voor hun Clubsport dempers.
Hoe is dit opgelost.
1. Subframe spacers verwijderd.
2. Afstanden achter gelijk getroken met OEM draagarmen Links en Rechts
3. Omdat de Uitlaat uit de rubbers kwam, is nu met een mooie pin de achter demper links en rechts vast gezet.
Achterkant van de uitlaat is normaal aan de subframe bevestigd, maar MSI, maakt geen beugel. Boy heft dus een originele ophang rubber aan de MSI subframe vast gemaakt en daar de uitlaat op bevestigd, met pin.
4. Custom made Huijzer Motorsport endlink spacers - hier kun je zien hoe ver de enlink naar links heeft gestaan en dus alles vast hield want dan drukt de endlink tegen de stabi en de draagarm en heb je geen beweeg vrijheid. Hiervoor was de auto nog lager en dus alles nog strakker tegen elkaar.
5. auto is volgens richtlijnen van KW op de juiste hoogte gebracht en vervolgens uitgewogen en uitgelijnd. Zo staat de STI nu. De STI is ook opnieuw afgesteld met andere waardes voor bump en rebound van de onderstel.
Eerste indruk is erg goed! de achterkant leeft weer maar beweegt zo ver ik gemerkt heb, vertrouwd. MAAR, ik heb zoals een jaar geleden weer problemen met knok boven de 6,000 toeren, en dus is de volgende upgrade en update over een paar maanden, een terugkeer van de OEM ECU en een Remap door Boy Huijzer Motorsport. To be continued.
Als laatste poging om de auto te krijgen zoals ik vermoed dat het kan... ben ik bij Boy Huijzer geweest en liet ik 2 weken geleden de STI bij hem achter met de vraag of hij de wagen uitlijnt, uitwegt en afstelt.
Er was meer mis dan ik dacht. Wat was er mis met de achterkant?
1. Subframe zat te laag door de spacers die ik gebruikt heb om het probleem met de ontluchting van de benziene tank op te lossen. 6mm te laag.
2. De afstand tussen wiel en midden van de wagen waaren niet gelijk. Een wiel verder weg uit de auto dan het andere.
3. Uitlaat schoot uit de rubbers op het circuit.
4. Combinatie dikke H&R Stabi, Whiteline Alu Endlinks en Whiteline verstelbaare draagarmen wert niet. De hele achterkant zat vast en kon niet vrij bewegen. (Tip voor de mensen die alles zo ver mogenlijk verlagen, hou je stabi/endlink in de gaten want het kan dat het niet meer goed werkt).
5. De wagen was TE LAAG, zelf onder de voorschriften van KW voor hun Clubsport dempers.
Hoe is dit opgelost.
1. Subframe spacers verwijderd.
2. Afstanden achter gelijk getroken met OEM draagarmen Links en Rechts
3. Omdat de Uitlaat uit de rubbers kwam, is nu met een mooie pin de achter demper links en rechts vast gezet.
Achterkant van de uitlaat is normaal aan de subframe bevestigd, maar MSI, maakt geen beugel. Boy heft dus een originele ophang rubber aan de MSI subframe vast gemaakt en daar de uitlaat op bevestigd, met pin.
4. Custom made Huijzer Motorsport endlink spacers - hier kun je zien hoe ver de enlink naar links heeft gestaan en dus alles vast hield want dan drukt de endlink tegen de stabi en de draagarm en heb je geen beweeg vrijheid. Hiervoor was de auto nog lager en dus alles nog strakker tegen elkaar.
5. auto is volgens richtlijnen van KW op de juiste hoogte gebracht en vervolgens uitgewogen en uitgelijnd. Zo staat de STI nu. De STI is ook opnieuw afgesteld met andere waardes voor bump en rebound van de onderstel.
Eerste indruk is erg goed! de achterkant leeft weer maar beweegt zo ver ik gemerkt heb, vertrouwd. MAAR, ik heb zoals een jaar geleden weer problemen met knok boven de 6,000 toeren, en dus is de volgende upgrade en update over een paar maanden, een terugkeer van de OEM ECU en een Remap door Boy Huijzer Motorsport. To be continued.
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Wat voor Ecu heb je er nu in, een G4?
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Een Geecutek'd OEM. Dat is gesloten voor een ander te herprogrameren. Een standaard OEM heb ik al op de plank. Het is even wachten om die te wisselen, sleutels inlezen en dan remappen. remap gaat niet in een dag, en dus wacht ik tot ik klaar ben met op circuit rijden. Als ik onder 6,000 schakel zit ik nog best goed in the torque curve, dus dat is niet zo erg. Zel zou ik graag door kunnen trekken als ik dat wil, maar voorlopig zit dat niet in.Gijs Evo schreef:Wat voor Ecu heb je er nu in, een G4?
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Weer een trackday kunnen doen. Gebruik gemaakt van de volle tijd en daardoor 39 ronden kunnen afleggen. De sessie begon in de regen, de regen stopde, ging weer regen en rond 18.00 begon hier en daar een drooge lijn te komen. In de regen zijn de Semi slicks duidelijk minder en kon ik amper rond de 2.35 rijden. Maar naarmate de droge lijn kwam, kon ik harder en sloot de dag met een 2.17 met opdrogend asfalt. De afstelling in de regen is erg goed, ik voel alles wat de auto doet en al had ik hier en daar een momentje, ik had nooit het gevoel dat ik de controle kwijt zou raken.
Heerlijk om een AWD in de regen op circuit te rijden. Hierbij de films.....
Heerlijk om een AWD in de regen op circuit te rijden. Hierbij de films.....
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Eerste post uitgebreid met fotos van hoe het begonnen is....
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Wat een prachtig project is dit toch! Een auto die echt wordt gebruikt waar hij voor bedoelt is.
-
Online
- Berichten: 18514
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
En zo te zien rijd ie geweldig.
Gaaf man!
Gaaf man!
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
filmpje van een slalomdag....
Ben erg blij met de setup al was het iets te hard voor een mini circuit van pilonen....
Ben erg blij met de setup al was het iets te hard voor een mini circuit van pilonen....
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Op de ring geweest met was Subaru's
- TomK
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 22:04
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Dit moet zondag 14 juli zijn geweest ;]
Heb je in ieder geval gespot zag er goed uit.
Heb je in ieder geval gespot zag er goed uit.
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
klopt, Zondag heb ik 7 rondjes kunnen rijden. Was weer leuk om TF te rijden na bijna 2 jaar alleen trackdays,TomK schreef:Dit moet zondag 14 juli zijn geweest ;]
Heb je in ieder geval gespot zag er goed uit.
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Compilatie van de DMPD Trackday
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Finally......... Remap door Boy Huijzer Motorsport........ 2 worden... GEEN KNOCK...... en veel soepeler lopende STI, pk's weet ik niet nm's ook niet, maar hij voelt duidelijk sneller...... spoelt eerder op, trekt harderdoor na 5,800rpm tot 7,000.....
- Alexsti
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Mooi man klinkt alsof je dat eerder had moeten doen....
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Absolut. Ik vermoed dat ik 35 tot 45nm meer heb nu. Maar laat Edje de wagen aan de GTECH hangen voor dat ik exacte PK's roep. Die zijn van 308pk naar (volopige metingen) 360pk op de VF35
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Niet voor iedereen onbekend, is deze wagen gesneuveld daar waar hij thuis hoorde, en meer dan 40% van de 65,000km die ik gereden heb genoot. Ik heb jaren lang genoten. RIP....
Ja, er komt iets anders... de Spec H.......
Ja, er komt iets anders... de Spec H.......
- Alexsti
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Spec H , Spec H...................euhmmm, een Hummer ??
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Best interessant.... met een Viper motor.....Alexsti schreef:Spec H , Spec H...................euhmmm, een Hummer ??
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
ai, dacht eerst nog dat valt nog mee zo die voorkant, maar achter is een heel stuk uit gehapt lijkt wel
zonde.
benieuwd wat er voor terug komt.
zonde.
benieuwd wat er voor terug komt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten