Byby STI hello S2000 byby S2000

Hier kun je jezelf voorstellen.
Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Enrico » 06 dec 2013, 13:23

Ja Rene... maar onderhuids voor is ook goed mis elke wiel staat in een andere richting en klopt helemaal niet met het stuur..... :-(

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Bram » 06 dec 2013, 13:48

Aai wat zonde man. Je bent er goed vanaf gegaan op het circuit? Aan de schade en het interieur te zien heb je er zelf als het goed is niets aan overgehouden? Op de enorme kater na dan.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Enrico » 17 mar 2014, 20:53

De opvolger begint vorm te krijgen....

https://www.youtube.com/watch?v=ffQ4zelYgSg

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0

Bericht door Petrolhead Tom » 17 mar 2014, 23:18

Enrico schreef:De opvolger begint vorm te krijgen....

https://www.youtube.com/watch?v=ffQ4zelYgSg
:thumbup:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Enrico » 06 apr 2014, 16:03

Sneek peek....
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3276
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Martijn M » 06 apr 2014, 20:36

Nu met trekhaak! :tooth:

Online
ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door ErikS » 07 apr 2014, 07:47

:thumbup:

Leuk dat je het weer op pakt.
Vind dit altijd een van de leukste topics om te volgen.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4923
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Roy RS » 07 apr 2014, 15:22

ik heb me altijd afgevraagd waarom niet (veel) meer subaru's als tracktools opgebouwd worden..iedereen rijdt maar in M3's en dat spul, maar dit is toch zeker zo goed en zeker zo gunstig geprijsd (nou ja, de GTT en normale WRX'en iig) en het klink stukken beter...

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1056
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Alexsti » 07 apr 2014, 20:59

Helemaal met je eens Roy......... :tooth:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Enrico » 09 apr 2014, 16:44

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1056
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Alexsti » 09 apr 2014, 20:24

Mooie combi zo , zelfs de schuurdeur..... :mrgreen:

Is de Subaru nu 'klaar' ?

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Enrico » 09 apr 2014, 22:33

Met onderdeelen wel, nu word hij afgesteld.... motorisch en wegligging....

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1056
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Alexsti » 10 apr 2014, 19:09

Mooi man , dus binnenkort weer lekker rijden !! :df:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Petrolhead Tom » 10 apr 2014, 19:11

Mooi ding! Mooie kleur! :D

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Enrico » 31 mei 2014, 18:18

Heb met deze auto al heel wat kinder ziektes gehad... waardoor mijn jaarlijkse tocht in een Huur automoest... pffff maar ja, hier een imprezie zan de tocht...

https://www.youtube.com/watch?v=uNVVqIB-Zgg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Richard430 » 31 mei 2014, 23:51

De huurauto, is dat soms die Hertz Focus? :D

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Enrico » 04 jun 2014, 11:24

Richard430 schreef:De huurauto, is dat soms die Hertz Focus? :D
Goed Gezien! is idd een Hertz Focus ST. Maar mijn wagen ging 500m van mijn huis kapot en ik moets binnen 2 uur iets regelen.... een Volvo.... :-) dus was ik gelijk tot cameraman omgetoverd.... haha wel erg confortabele lange afstands wagen! 1560km in 3 dagen geen rug klachten, 1 op 12 met benziene motor en fantastische automaat in sport stand zelf schakelend... el heb ik anders alleen amerikaanse wagens met automaat gereden.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Enrico » 21 jul 2014, 17:36

Eindelijk mijn Blitz geinstaleerd, nu nog zonder olie druk en temp, maar je kan al veel info uit de ECU lezen...... Een goed alternatief voor de PSI die ik niet meer werkend kon krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Enrico » 06 aug 2014, 10:20


Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Enrico » 31 dec 2014, 10:29

Een Jaar in de STI Spec H (Horror)
Hierbij het verhaal van het jaar van opbouwen van de Spec H.
In januari 2014 nam ik een project wagen over. Voor een goede prijs kocht ik een WRX STI van 2005 met Prodrive pakket. Ik nam hem zonder interieur, Velgen/Banden over omdat ik die al in mijn bezit had door de steek vergroting die ik al eerder op de MY02 STI had uitgevoerd.
Het plan was simpel. Alles, wat nog te gebruiken was onder de 2002 STI, overzetten op de MY05 en zo snel mogelijk weer track days rijden.
De dag van de koop zag hier er zo uit.
Afbeelding
De meevallers van het project, wat wel een op een over te zetten was.
1. MY02 STI interieur
Afbeelding
2. Group N Motor Mounts en Pitchstop. (Foto ter illustratie)
Afbeelding
3. KW Clubsport demper set, Motorsport Topmounts achter waren beschadigd door het ongeluk maar gelukkig had Danny mijn oude uit de MY02 nog liggen!
Afbeelding
4. Whiteline Camber/Caster Topmounts (Voor)
Afbeelding
5. Grimspeed 3 poort Boost solenoïde
Afbeelding
6. Powerflo uitlaat, moest wel een nieuwe achterdemper hebben maar kon ook 1 op 1 over.
Afbeelding
7. Innovate ARF meter
Afbeelding
8. Perrin Master brake cylinder brace. Een must, samen met RVS leidingen, voor op circuit.
Afbeelding
9. GT Spec unequal exhaust manifold + upipe
Afbeelding
10. 3 sets Enkei OEM STI velgen
Afbeelding
Nieuwe olie koeler werd geplaatst.
Afbeelding
De tegenvallers begonnen al bij het begin. De Stabilisator stangen van een MY02 passen niet op een MY05, en dus ook niet de whiteline endlinks en de verstelbare draagarmen. Hierdoor besloot ik de MSI subframe nog niet weer onder de wagen te zetten.
Tijdens het uithalen van de motor om de motor mounts, het spruit stuk en de down pipe te installeren bleek het subframe aan de voorkant een uitgezaagd gat te hebben. Blijkbaar door een tuner uit gesneden om FMIC buizen pas te maken. Die moest dus weer dicht gelast worden.
Ook blijkt de OEM VF35 turbo, die op het STI blok zat, een schuur te hebben vanaf de waste gate tot in de behuizing waar er al een stuk staal miste. Gelukkig had ik mijn eigen turbo niet verkocht en want die kon gelukkig 1 op 1 overgezet worden.
Afbeelding
Afbeelding
Na het overbouwen was de tijd om te mappen gekomen. Boy Huijzer was de geschikte tuner want ik was al zeer tevreden over zijn werk aan de blauwe MY02 STI. Bij de eerste poging ging er al wat mis, hij kon eerst de ecu niet in door een elektrische stooring. De wagen had onverwachte pieken in de stroom waardoor de laptop telkens de connectie met de ecu verloor. Alle stekkers en kabels zijn dubbel gecheckt en de accu is vervangen door een nieuw exemplaar met de juiste ampèrage.
De wagen kon daarna gemapt worden zoder problemen en kwam op 350pk en 480nm uit.
Afbeelding
Een week na het mappen ging de voorste lambda kapot. Die is vervangen en toen begon een reeks check engine lampen te branden. Misfire in cylinder 3, P codes etc. etc.
Afbeelding
Bij het na kijken van de ECU, in bijna elke parameter stuk per stuk kwamen we achter dat er meerdere settings op NO MATCH stonden daar waar het op Disabled of Enabled zou moeten staan. Alles gecorrigeerd en de weer opgeladen in de ECU, daarna zijn de check engine lampen gestopt. Wel ging de wagen bij snel koud wegrijden bij de eerste de beste stop afslaan. Dit fenomeen is nog steeds aanwezig.
Afbeelding
Afbeelding
VIDEO
https://www.youtube.com/watch?v=R_k6HwL ... uo3lu1I9zA
Eindelijk met de wagen gemapt en de check engine lamp uit, is de wagen uitgewogen en uitgelijnd door BHM. Er kwam een custom groef in de OEM schijven voor de afvoer van de remgassen.
Afbeelding
Het was tijd om de Eerste trackday te rijden. Samen met SAS heb ik mijn rentree op de baan gemaakt.
VIDEO
https://www.youtube.com/watch?v=bq1T9_moPl4
Helaas ging na 30 rondjes de koppeling en versnellingsbak kapot. Koppeling was op en ging in zijn 5 al slippen en de bak wou niet meer in zijn 5de versnelling.
Afbeelding
Versnellingsbak is door SPS (Gerrit) gereviseerd, en er kwam en nieuwe koppeling in. Naald lager was kapot en de synchro ringen versleten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu is ben ik 11 maanden verder, een boel geld lichter en heb een wagen die nog lang niet op het niveau is van de oude MY02. Een duur maar leerzaam besluit die ik niet nog een keer maak. Voortaan sta ik bij de oude filosofie, koop altijd een goed onderhouden standaard wagen, en bouw die op naar wens.
Nu klop ik op hout en hope 2015 gewoon te kunnen genieten!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door MartijnGizmo » 31 dec 2014, 10:59

Pff, dat soort tegenvallers zijn nooit fijn, zeker niet als je gewoon lekker veel wilt rijden. Hopelijk pakt 2015 beter uit! :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door GTRene » 31 dec 2014, 11:39

idd wat tegenvallers, mooi druk me geweest dus, hopelijk valt 2015 beter voor je uit :df:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Enrico » 04 jan 2015, 17:14

Dat hope ik wel, want ik heb in 2015 1 trackday Mogen rijden :hungry: en dat is niet de bedoeling! :D

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3290
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Enrico » 26 apr 2015, 10:55

https://www.youtube.com/watch?v=UlrpUNyYVTE" onclick="window.open(this.href);return false;

Back on track

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1056
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Rise of the Spec H...... opvolger van de Spec G STI

Bericht door Alexsti » 26 apr 2015, 12:46

Leuk filmpje, en zo zie wat er gebeurt als je gaat remmen in een bocht op 2:10.... :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tom V en 26 gasten