Byby STI hello S2000 byby S2000
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Ik ga eerst proberen het probleem op te losen... hier een beschrijving van het probleem.
Fotos voor alle duidelijkheid.... ABS lamp brandt omdat de sensor geen abs-tonering "hoort"
Hier zie je dat de sensor (in de foto verwijderd uit de fusee) geen ring "ziet"
Hier zie je waarom.... de Ring zit te ver uit de fusee.. of te ver op het as...
En hier de as 2002 en as 2005 naas elkaar...
Fotos voor alle duidelijkheid.... ABS lamp brandt omdat de sensor geen abs-tonering "hoort"
Hier zie je dat de sensor (in de foto verwijderd uit de fusee) geen ring "ziet"
Hier zie je waarom.... de Ring zit te ver uit de fusee.. of te ver op het as...
En hier de as 2002 en as 2005 naas elkaar...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
ow, das nogal een verschil...
is die ring niet te verschuiven met heet stoken en dan naar achter drukken?
of is die ring 1 met de as (of een krimpring?)
is die ring niet te verschuiven met heet stoken en dan naar achter drukken?
of is die ring 1 met de as (of een krimpring?)
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Denk krimpring, maar ik heb de 2002 en moet naar 2005 ombouwen, dat wordt een spacer om de ring naarvoren te brengen. woensdag weet ik meer over hoe het op te lossen is.
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Goed dat ik dit weet voor straks
Kun je de oude ring niet verwijderen en er een nieuwe opkrimpen ?
als ik zo kijk heb je ook heel veel ruimte, of was de as even losgehaald voor de foto ?
bij mij krijg je er geen vloeitje meer tussen, tussen de as (blikken ding) en de abs tonering ruimte
E
Kun je de oude ring niet verwijderen en er een nieuwe opkrimpen ?
als ik zo kijk heb je ook heel veel ruimte, of was de as even losgehaald voor de foto ?
bij mij krijg je er geen vloeitje meer tussen, tussen de as (blikken ding) en de abs tonering ruimte
E
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Een spacer word gefabriceerd waarop de originele ring op kompt. Zo iets...Erik schreef:Goed dat ik dit weet voor straks
Kun je de oude ring niet verwijderen en er een nieuwe opkrimpen ?
als ik zo kijk heb je ook heel veel ruimte, of was de as even losgehaald voor de foto ?
bij mij krijg je er geen vloeitje meer tussen, tussen de as (blikken ding) en de abs tonering ruimte
E
Bij jou is er geen ruimte omdat de WRX naaf geen cassette naaf is en gaat over de stuk as voor de ring. Met de MY05 STI naaf stopt de naaf net na de draad. Hierdoor zit de ring te ver buiten de naaf/fusee. Als ik klaar ben zet ik op SCN de lijst onderdelen en modificaties die nodig zijn. Maar dat is voor een STI02/STI05 conversie. Denk dat bij een WRX/STI conversie ook de fusee achter vervangen moet worden, maar weet ik niet zeker.
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
Boy Huijzer Motorsport Custom ABS Tone-ring spacer...... Het is bijna zo ver. ABS stoorings lamp blijft uit, morgen APK en dan is het eindelijk zo ver..... hij mag weer de weg op
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Subaru Impreza STI (bugeye) Ringtool
goede zaak 8)
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 2.0
Subaru Impreza STI Spec G v2.0
Het is zo ver.. de STI is reborn… alle upgrades op een lijn.
Motor
Group N Motor Mounts and Pitch Stop om te zorgen dat alles goed op zijn plek blijft onder het circuit rijden en alle g-krachten die op de nurburg ring gehald worden worden.
Drivetrain
Bridgestone RE070 Semislicks vervangen de Toyo R888, stapje achter qua grip, maar twee stappen vooruit met roll geluid. Tot nu toe met straat gebruik vind ik ze best goed.
H&R Lowering Springs special voor de MY05 STI onderstel, is best hard, maar geeft ok veel stabiliteit onder sportief gebruik. Wielkast meting van de hoogte kwam uit op 350mm voor en 340mm achter.
MY05 STI upside down Shocks (Het zijn geen KW maar toch verassend goed in combinative met H&R springs)
STI MY05 STI knuckles Front zijn noodzakelijk voor de upgrade naar de 5 x 114,3 steek
Perrin Master Cylinder Brace, de laatste puntje op de i van de remmen.
STI MY05 5 x 114,3 Wheel Bearings and Hubs Front + Rear. Deze lagers zijn veel sterker en kunnen veel meer circuit km’s tegen gaan en tevens zorgen ze dat de remschijven de remzuigers / blocken niet kunnen weg duwen in de bochten.
Whiteline Subframe Lockbolts tijdens de installatie toch problemen, gelukkigmaar de rechter kant is goed gegaan en bijna ale circuits zijn met de clock en dus meer bochten naar rechts... maar ooit zal hier een op losing voor komen... nu nog niet.
Whitleine Diff Support Rubbers , hardere rubbers om de diff beter in stand te houden tijdens circuit rijden.
Formel Heat Treated and balanced Brakedisks Front+Rear (Remschijven voor op circuit)
Custom built ABS Tone-ring spacer (Boy Huijzer Special)
Uitlijning
Zal weer voor onbegrip zorgen :o) maar door gebrek aan camber en caster voor, moet de scherpte van det stuuren uit de toe komen…. Woensdag wordt het uitgestest op zandvoort.
Voor -1.1 camber L+R
Toe voor -0.18
Achter -2.0 camber L+R
Toe achter +0.18
Interior
Innovate Wideband AFR (om de Air/Fuel mix in de gaten te houden)
Een ode aan mijn moeder die nooit een rondje op de ring heeft kunnen meerijden.
Exterior
Aeroworks Carbon Trunk (dankzij een touché tijdens de stalling veel kilos lichter dan de OEM achter klep)
MY06 Enkei STI Rims, door de ombouw naar 5 x 114,3 noodzakelijk.
The End...
Het is zo ver.. de STI is reborn… alle upgrades op een lijn.
Motor
Group N Motor Mounts and Pitch Stop om te zorgen dat alles goed op zijn plek blijft onder het circuit rijden en alle g-krachten die op de nurburg ring gehald worden worden.
Drivetrain
Bridgestone RE070 Semislicks vervangen de Toyo R888, stapje achter qua grip, maar twee stappen vooruit met roll geluid. Tot nu toe met straat gebruik vind ik ze best goed.
H&R Lowering Springs special voor de MY05 STI onderstel, is best hard, maar geeft ok veel stabiliteit onder sportief gebruik. Wielkast meting van de hoogte kwam uit op 350mm voor en 340mm achter.
MY05 STI upside down Shocks (Het zijn geen KW maar toch verassend goed in combinative met H&R springs)
STI MY05 STI knuckles Front zijn noodzakelijk voor de upgrade naar de 5 x 114,3 steek
Perrin Master Cylinder Brace, de laatste puntje op de i van de remmen.
STI MY05 5 x 114,3 Wheel Bearings and Hubs Front + Rear. Deze lagers zijn veel sterker en kunnen veel meer circuit km’s tegen gaan en tevens zorgen ze dat de remschijven de remzuigers / blocken niet kunnen weg duwen in de bochten.
Whiteline Subframe Lockbolts tijdens de installatie toch problemen, gelukkigmaar de rechter kant is goed gegaan en bijna ale circuits zijn met de clock en dus meer bochten naar rechts... maar ooit zal hier een op losing voor komen... nu nog niet.
Whitleine Diff Support Rubbers , hardere rubbers om de diff beter in stand te houden tijdens circuit rijden.
Formel Heat Treated and balanced Brakedisks Front+Rear (Remschijven voor op circuit)
Custom built ABS Tone-ring spacer (Boy Huijzer Special)
Uitlijning
Zal weer voor onbegrip zorgen :o) maar door gebrek aan camber en caster voor, moet de scherpte van det stuuren uit de toe komen…. Woensdag wordt het uitgestest op zandvoort.
Voor -1.1 camber L+R
Toe voor -0.18
Achter -2.0 camber L+R
Toe achter +0.18
Interior
Innovate Wideband AFR (om de Air/Fuel mix in de gaten te houden)
Een ode aan mijn moeder die nooit een rondje op de ring heeft kunnen meerijden.
Exterior
Aeroworks Carbon Trunk (dankzij een touché tijdens de stalling veel kilos lichter dan de OEM achter klep)
MY06 Enkei STI Rims, door de ombouw naar 5 x 114,3 noodzakelijk.
The End...
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 2.0
Eindelijk de videos van CPZ kunnen verwerken, met Corel VideoStudio Pro..... werkt super goed zonder omzetten van de files en zonder continu te crashen.
Chase car een BMW 225i E30
Vanuit mijn dak...
Chase car een BMW 225i E30
Vanuit mijn dak...
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Diensdag is Operation Spec G v 3.0 begonnen...
Het ging niet zonder slag of stoot. Het verwijderen van de subframe lockbolt die binnen de chassis balk los kwam tijdens installatie ging moeizaam door dat het een conisch bout was, het einde van de bout slijpen betekend niet dat de subframe eraf kon, moest met hammer een bijl met +/- 2cm ruimte langs de remleding weg gehammerd worden....
Daarna kon de subframe af en het echte werk beginnen. Het overzetten van de draag armen
Installatie tap einden waarop de subframe gemonteerd word.
toen begon weer de ellende... de subframe paste niet... benzienetank moest gemasseerd worden (lees indeuken) op meerdere plekken. Werd voorzichtig gedaan met een houten balk en rubber hammer.
anders past de subframe niet...
maar dat was maar het begin, want aan de overkant bij de thuiskomer paste de subframe ook niet... dus slijpen en snijden... en in de tectiel
na ongeveer 4 uur werk.... was het zo ver..
Daarna waaren de KW’s aan de buurt... weer KW clubsport 90kg veeren voor 60kg veeren achter. 14 clicks verstelbaar rebound en 12clicks bump. Ik moet de NS bellen want het rijdt net als een trein... op rails.... heerlijk rotondes rijden. Betekend ook wel dat de racing topmounts terug zijn en de whiteline adjustables aan de voorkant... extra camber en caster....
voor de oplettende topic volger is te zien dat deze Clubsport versie (MY05) een extra reservoir hebben naast de veerpoot die in mijn eerste versie niet zat... dit kompt ten goede van de demping caracteristiek, de dempers voelen net zo strak met veren die 10kg lichter zijn waarschijnlijk door dat er een grootere volume olie in de demper beschikbaar is (denk ik dan). Wel is alles soepeler in werking en de wagen voelt gecontroleerder daan met de eerste versie. Wel is het al bijna 7 maanden sinds ik met de MY02 Clubsport heb gereden, blijft dus subjectief.
Nu zitten alle onderdelen onder de STI. Origineele (juiste versie) ECU zit ook in de wagen en gisteren avond ben ik langs Boy Huizer geweest en heeft hij de ECU gecontroleerd (bevestigd juiste versie te zijn) en heeft hij de ECU uitgelezen om de begin map te ontwikkelen... binnenkort begint het echte mappen. Woensdag uitlijnen door een vakman op advies van Boy.... als alles mee zit ik bij volgende CPZ trackday van DF de shakedown doen... rij plezier is in iedergeval zeer zekker 100% terug....
To be continued....
Het ging niet zonder slag of stoot. Het verwijderen van de subframe lockbolt die binnen de chassis balk los kwam tijdens installatie ging moeizaam door dat het een conisch bout was, het einde van de bout slijpen betekend niet dat de subframe eraf kon, moest met hammer een bijl met +/- 2cm ruimte langs de remleding weg gehammerd worden....
Daarna kon de subframe af en het echte werk beginnen. Het overzetten van de draag armen
Installatie tap einden waarop de subframe gemonteerd word.
toen begon weer de ellende... de subframe paste niet... benzienetank moest gemasseerd worden (lees indeuken) op meerdere plekken. Werd voorzichtig gedaan met een houten balk en rubber hammer.
anders past de subframe niet...
maar dat was maar het begin, want aan de overkant bij de thuiskomer paste de subframe ook niet... dus slijpen en snijden... en in de tectiel
na ongeveer 4 uur werk.... was het zo ver..
Daarna waaren de KW’s aan de buurt... weer KW clubsport 90kg veeren voor 60kg veeren achter. 14 clicks verstelbaar rebound en 12clicks bump. Ik moet de NS bellen want het rijdt net als een trein... op rails.... heerlijk rotondes rijden. Betekend ook wel dat de racing topmounts terug zijn en de whiteline adjustables aan de voorkant... extra camber en caster....
voor de oplettende topic volger is te zien dat deze Clubsport versie (MY05) een extra reservoir hebben naast de veerpoot die in mijn eerste versie niet zat... dit kompt ten goede van de demping caracteristiek, de dempers voelen net zo strak met veren die 10kg lichter zijn waarschijnlijk door dat er een grootere volume olie in de demper beschikbaar is (denk ik dan). Wel is alles soepeler in werking en de wagen voelt gecontroleerder daan met de eerste versie. Wel is het al bijna 7 maanden sinds ik met de MY02 Clubsport heb gereden, blijft dus subjectief.
Nu zitten alle onderdelen onder de STI. Origineele (juiste versie) ECU zit ook in de wagen en gisteren avond ben ik langs Boy Huizer geweest en heeft hij de ECU gecontroleerd (bevestigd juiste versie te zijn) en heeft hij de ECU uitgelezen om de begin map te ontwikkelen... binnenkort begint het echte mappen. Woensdag uitlijnen door een vakman op advies van Boy.... als alles mee zit ik bij volgende CPZ trackday van DF de shakedown doen... rij plezier is in iedergeval zeer zekker 100% terug....
To be continued....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
toe maar, je bent aardig aan het verbouwen
ziet er goed uit, hopelijk voelt het ook allemaal stukken strakker en beter aan
ziet er goed uit, hopelijk voelt het ook allemaal stukken strakker en beter aan
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Wat een belachelijk gaaf project ook
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Een andere leuke modificatie is een kort stuurhuis.
Heb destijds in de sub van Aram gereden met zo`n stuurhuis en dat was erg leuk.
Als ik daar eerder mee gereden had dan had ik het ook zeker op mijn sub gemonteerd.
Grtz,Hans
Heb destijds in de sub van Aram gereden met zo`n stuurhuis en dat was erg leuk.
Als ik daar eerder mee gereden had dan had ik het ook zeker op mijn sub gemonteerd.
Grtz,Hans
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 apr 2010, 00:35
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Zo, zie er erg gaaf uit dat onderstel! Een heel leuke project auto dit
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Doe Otto de groeten! En Boy trouwens ook!
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Zal ik doen.....steve smith schreef:Doe Otto de groeten! En Boy trouwens ook!
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Van een fotograaf tijdens Driving Fun Trackday op CPZ
Spoilerloos STI
goed te zien hoe veel grooter de MY05/06 steek is
actie
Spoilerloos STI
goed te zien hoe veel grooter de MY05/06 steek is
actie
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Kleine winter update. MEt semi-slicks op het ook, had ik geen zin om die op witte velgen te legen, dus winterbanden van de zwarte velgen arafgehald en op witte gemonteerd.
Voor de kenner, zijn deze velgen erg special. Origineel werden ze alleen geleverd op de IMPREZA WRX STI Spec C V-Limited 2005 Tuned by ARAI
Voor de kenner, zijn deze velgen erg special. Origineel werden ze alleen geleverd op de IMPREZA WRX STI Spec C V-Limited 2005 Tuned by ARAI
- ThomasGTT
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Lekker poetsen
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Staat erg netjes, mooie Bug
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Nieuw Banden voor 2012
Kuhmo's
Kuhmo's
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
zien er grippy uit, wat voor merk?
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
- Contacteer:
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Kumho, V70A.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Subaru Impreza STI Ringtool Version 3.0
Mijn grootste interesse is in hoe deze in het nat zal doen.... en hopelijk ook op droog veel grip...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten