Van 466pk aan de krukas en 0pk aan de wielen.EricYellow schreef:Van wat ?Heb je nog filmpjes!
Een kapotte bak ?
GMC Syclone in the house en nog de Typhoon is exit
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Tijd voor een kleine update, wat extra pk's.....nu 466....
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: Tijd voor een kleine update, wat extra pk's.....nu 466....
Ik dacht misschien nog van toen de bak nog heel wasEricYellow schreef:Van wat ?Heb je nog filmpjes!
Een kapotte bak ?
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Tijd voor een kleine update, wat extra pk's.....nu 466....
Was ik ook wel nieuwsgierig naar
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
Na een lange tijdvan stilstand is het een beetje tijd voor een update.
De bak was dus aan gort gedraaid, niet echt en verrassing en dan moet er iets anders komen.
Oftewel: weer aan het schroeven.
Aangezien de lak in een "redelijk" slechte staat was, 3 kleure blauw, zo goed als een blanke lak mer op het dak enz...maar besloten om em over te blazen.
De bak lag er toch al af dus de motorruimte ook maar meegenomen.
Hieronder een aantal foto's van het hele gebeuren.
Nu nog een keuze maken tusen grijz of mat zwart/antraciet kleurige wielen.
Hij is dus bijna klaar...
De bak was dus aan gort gedraaid, niet echt en verrassing en dan moet er iets anders komen.
Oftewel: weer aan het schroeven.
Aangezien de lak in een "redelijk" slechte staat was, 3 kleure blauw, zo goed als een blanke lak mer op het dak enz...maar besloten om em over te blazen.
De bak lag er toch al af dus de motorruimte ook maar meegenomen.
Hieronder een aantal foto's van het hele gebeuren.
Nu nog een keuze maken tusen grijz of mat zwart/antraciet kleurige wielen.
Hij is dus bijna klaar...
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Eric R stelt zich voor.....
Knappe kar zo!
Anthraciete wielen eronder, staat denk ik wel mooi met dat blauw.
Anthraciete wielen eronder, staat denk ik wel mooi met dat blauw.
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
Volgens mij is het weer eens tijd om een antiek topic wat leven in te blazen...
De blauwe 205 heeft ondertussen het veld geruimd, deze is gekocht door een Duitse Peugeot dealer die hem in de showroom heeft gezet en er zo nu en dan een rondje mee gaat rijden.
Tja...en wat doe je dan...?
Dan kom je voor een niet al te hoog bedrag een Nissan Sunny GTI-R tegen, je gaat er kijken, haalt nog wat van die niet al te hoge prijs af en neemt em mee.
De auto was best aardig uitgerust met leuke spulletjes:
Wiseco forged pistons
Tomei cams
gas flowed head
shotpeened rods
Greddy rocker stoppers
880cc injectors
Garrett GT3071R
Custom 3 inch stainless exhaust system
Walbro 255 l/h fuel pump
JGY fuel rail
Nismo fuel pressure regulator
Nismo engine mounts
DTA S60 pro management
removed distributor, replaced by coil pack
Greddy type s blow off valve
Koyo Z radiator
Apexi air filter
Nismo radiator cap
Hybrid intercooler kit
JGY 4 puck clutch kit
Fidanza flywheel
AEM AFR kit
HKS turbo timer
Hi-Spec 4 piston big brake kit
50mm lowered
Bij aanschaf zag de auto er zo uit:
Hij liep als een krant en was aardig wit aan het worden op sommige plaatsen.
Een poetsbeurt en andere wielen hadden de boel al wat opgefrist, maar goed lopen was er nog steeds niet bij.
Toen maar eens begonnen met afstellen.
Alles ging goed totdat de druk over de 1 bar zou moeten gaan.....koppakking eruit...
Ach ja...kan gebeuren, niks schokkends dus.
Aangezien ik op dat moment niet echt veel tijd (lees: zin) had om eraan te beginnen heeft de auto ongeveer een jaar stil in de garage gestaan.
Daarna de auto maar een keer naar de zaak gehaald met de gedachte dat als de auto in het zicht stond, ik er aan zou beginnen....
En het werkte nog ook
Niet alleen de koppakking ging ik vervangen, maar de gehele auto werd onder handen genomen.
Hieronder een vogelvlucht van het afgelopen jaar:
Toen de kop er toch af lag heb ik ook meteen maar de zuigerveren, klepseals en drijfstanglagers vervangen.
Kost ook niet heel de wereld en is wel alles weer zo goed als nieuw.
En het totaalplaatje zoals de auto er nu bij staat
Oh ja, nu hij klaar is, mag hij de deur weer uit...zoals gewoonlijk...hij is dus te koop...
De blauwe 205 heeft ondertussen het veld geruimd, deze is gekocht door een Duitse Peugeot dealer die hem in de showroom heeft gezet en er zo nu en dan een rondje mee gaat rijden.
Tja...en wat doe je dan...?
Dan kom je voor een niet al te hoog bedrag een Nissan Sunny GTI-R tegen, je gaat er kijken, haalt nog wat van die niet al te hoge prijs af en neemt em mee.
De auto was best aardig uitgerust met leuke spulletjes:
Wiseco forged pistons
Tomei cams
gas flowed head
shotpeened rods
Greddy rocker stoppers
880cc injectors
Garrett GT3071R
Custom 3 inch stainless exhaust system
Walbro 255 l/h fuel pump
JGY fuel rail
Nismo fuel pressure regulator
Nismo engine mounts
DTA S60 pro management
removed distributor, replaced by coil pack
Greddy type s blow off valve
Koyo Z radiator
Apexi air filter
Nismo radiator cap
Hybrid intercooler kit
JGY 4 puck clutch kit
Fidanza flywheel
AEM AFR kit
HKS turbo timer
Hi-Spec 4 piston big brake kit
50mm lowered
Bij aanschaf zag de auto er zo uit:
Hij liep als een krant en was aardig wit aan het worden op sommige plaatsen.
Een poetsbeurt en andere wielen hadden de boel al wat opgefrist, maar goed lopen was er nog steeds niet bij.
Toen maar eens begonnen met afstellen.
Alles ging goed totdat de druk over de 1 bar zou moeten gaan.....koppakking eruit...
Ach ja...kan gebeuren, niks schokkends dus.
Aangezien ik op dat moment niet echt veel tijd (lees: zin) had om eraan te beginnen heeft de auto ongeveer een jaar stil in de garage gestaan.
Daarna de auto maar een keer naar de zaak gehaald met de gedachte dat als de auto in het zicht stond, ik er aan zou beginnen....
En het werkte nog ook
Niet alleen de koppakking ging ik vervangen, maar de gehele auto werd onder handen genomen.
Hieronder een vogelvlucht van het afgelopen jaar:
Toen de kop er toch af lag heb ik ook meteen maar de zuigerveren, klepseals en drijfstanglagers vervangen.
Kost ook niet heel de wereld en is wel alles weer zo goed als nieuw.
En het totaalplaatje zoals de auto er nu bij staat
Oh ja, nu hij klaar is, mag hij de deur weer uit...zoals gewoonlijk...hij is dus te koop...
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Eric R stelt zich voor.....
Zo, dat zijn geen halve maatregelen!
Maar nu de grote vraag: Hoe rijdt hij nu?
Loopt het blok helemaal naar wens? Wat voor vermogen heeft ie? Etc...
SlowCo
P.S. quanta costa?
Maar nu de grote vraag: Hoe rijdt hij nu?
Loopt het blok helemaal naar wens? Wat voor vermogen heeft ie? Etc...
SlowCo
P.S. quanta costa?
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
Het blok loopt nu perfekt, het is een echt 80km slingerweggetjeskanon geworden.
De turbo wordt nog sneller wakker dan de originele en hij loopt in 1 stuk door tot de 8500 rpm.
Het vermogen zal nu ergens rond de 330pk liggen, genoeg om een groot deel van het nederlandse wagenpark voor te blijven, maar als de druk nog wat verder omhoog gezet wordt (staat nu op 1,1 bar, maar 2 bar is geen probleem) dan zal het ergens rond de 450-475pk liggen.
De kans dat je dan iets tegen komt dat je bijhoudt van 0-200 is erg klein
0-100 gaat dan in 3 seconden en de 1/4 mijl zal dan gebeurd zijn in 10.xx seconden (als je niet zuinig bent op je versnellingsbak en de launchcontrol gebruikt )
De turbo wordt nog sneller wakker dan de originele en hij loopt in 1 stuk door tot de 8500 rpm.
Het vermogen zal nu ergens rond de 330pk liggen, genoeg om een groot deel van het nederlandse wagenpark voor te blijven, maar als de druk nog wat verder omhoog gezet wordt (staat nu op 1,1 bar, maar 2 bar is geen probleem) dan zal het ergens rond de 450-475pk liggen.
De kans dat je dan iets tegen komt dat je bijhoudt van 0-200 is erg klein
0-100 gaat dan in 3 seconden en de 1/4 mijl zal dan gebeurd zijn in 10.xx seconden (als je niet zuinig bent op je versnellingsbak en de launchcontrol gebruikt )
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: Eric R stelt zich voor.....
Allemaal leuk en aardig naamgenoot......
Maarre quanta costa???
Maarre quanta costa???
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
De auto costa niet goedkoop, hij mag weg voor €16.500,-
Als ie niet verkocht wordt, dan mag ie van mij in de brand vliegen, dan krijg ik €22.000,- van meneer de verzekeringsagent overgemaakt
Ik zeg; een leuke speledingetje naast de M5 meneer Meinders
Als ie niet verkocht wordt, dan mag ie van mij in de brand vliegen, dan krijg ik €22.000,- van meneer de verzekeringsagent overgemaakt
Ik zeg; een leuke speledingetje naast de M5 meneer Meinders
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: Eric R stelt zich voor.....
Onder het mom van "domme vragen bestaan niet", waar kijk ik hier in godsnaam naar (V-bak, dat snap ik nog)???
EricYellow schreef:
6C92D4869CE7-40063-00001A959E41A090_zpsf3e08499.jpg[/img]
- TijnGTi
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 19 mei 2013, 10:58
- Locatie: Hot hatches
Re: Eric R stelt zich voor.....
@Hanske: Naar mijn weten een verstevigingsplaat voor de bak en dit is naar wat ik gelezen heb een known issue met deze wagens.
Ontopic: Mooie wagen! Is hij origineel NL, want dan is de prijs wel vrij logisch gezien ze maar mondjes maat verkocht zijn. Tevens zeer dikke S4 wat ik meen te zien staan in sommige foto's
Ontopic: Mooie wagen! Is hij origineel NL, want dan is de prijs wel vrij logisch gezien ze maar mondjes maat verkocht zijn. Tevens zeer dikke S4 wat ik meen te zien staan in sommige foto's
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Eric R stelt zich voor.....
Je hebt een voorkeur voor blauw?
Altijd al fan geweest van een Sunny GTI-R. Als ik nu ook geld had gehad was ' ie verkocht geweest.
Wat een gaaf ding zeg! GLWS!
P.s. Pics van het interieur?
Altijd al fan geweest van een Sunny GTI-R. Als ik nu ook geld had gehad was ' ie verkocht geweest.
Wat een gaaf ding zeg! GLWS!
P.s. Pics van het interieur?
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: Eric R stelt zich voor.....
Idd leuk speelgoed naast de M5 Chef Roos
Probleem is dat de dame als eerste wagen een cabrio wil voor 4 personen, dus ik houd mijn centen even op de knip en kijk op mijn gemakje rond voor een cabriolet....
Groeten,
Meinders
Probleem is dat de dame als eerste wagen een cabrio wil voor 4 personen, dus ik houd mijn centen even op de knip en kijk op mijn gemakje rond voor een cabriolet....
Groeten,
Meinders
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
@Hanske:
het is een bracket om het bakhuis te verstevigen.
Bij vermogen vanaf zo'n 400+pk begint die namelijk wat te vervormen en in het ergste geval scheurt het huis open.
Nu lag het wel in de planning om er 400+ pk uit te halen en heb ik de bracket er alvast maar op geschroefd.
Kan nooit kwaad zullen we maar zeggen.
@Peric:
Pics van het interieur zijn er niet echt, is ook niet zo spannend aangezien het helemaal origineel en in nieuwstaat is.
@Tijn:
Klopt, de rode S4 die je ziet heb ik ook gebouwd, maar dan voor een klant.
Is de deur uit gegaan met zo'n 572pk.
@Meneer Meinders:
Als je persé een cabriolet wilt hebben kan ik er geheel gratis wel een slijptol bij leveren.
het is een bracket om het bakhuis te verstevigen.
Bij vermogen vanaf zo'n 400+pk begint die namelijk wat te vervormen en in het ergste geval scheurt het huis open.
Nu lag het wel in de planning om er 400+ pk uit te halen en heb ik de bracket er alvast maar op geschroefd.
Kan nooit kwaad zullen we maar zeggen.
@Peric:
Pics van het interieur zijn er niet echt, is ook niet zo spannend aangezien het helemaal origineel en in nieuwstaat is.
@Tijn:
Klopt, de rode S4 die je ziet heb ik ook gebouwd, maar dan voor een klant.
Is de deur uit gegaan met zo'n 572pk.
@Meneer Meinders:
Als je persé een cabriolet wilt hebben kan ik er geheel gratis wel een slijptol bij leveren.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Eric R stelt zich voor.....
Leuk resultaat Eric. Je lijkt er aardig handig in te zijn? Doe je dit dagelijks of als side-job?
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Eric R stelt zich voor.....
Vandaag bij auto compact Waalwijk? Zag je auto staan, voor een andere gtir, hij zag er erg strak uit!
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
@Joy:
yep, ben er redelijk handig mee, moet ook wel als je er een boterham mee wilt verdienen
@Sander:
wederom yep, vandaag ook even een kijkje wezen nemen in Waalwijk, ben er al een aantal jaren klant, maar van even langs gaan komt er nooit van.
Vandaag was dus een mooie gelegenheid om maar eens die kant op te kachelen.
De rode GTI-R is van een vriend van me, die auto is trouwens ook te koop
yep, ben er redelijk handig mee, moet ook wel als je er een boterham mee wilt verdienen
@Sander:
wederom yep, vandaag ook even een kijkje wezen nemen in Waalwijk, ben er al een aantal jaren klant, maar van even langs gaan komt er nooit van.
Vandaag was dus een mooie gelegenheid om maar eens die kant op te kachelen.
De rode GTI-R is van een vriend van me, die auto is trouwens ook te koop
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Eric R stelt zich voor.....
Leuk project, ook leuk om te lezen dat je het plan van destijds (voor jezelf te beginnen) doorgezet hebt !
Blijft nog 1 vraag open: what's with the Camaro?
Blijft nog 1 vraag open: what's with the Camaro?
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
De Camaro is een carroserie restauratieprojekt.
De carroserie was ECHT slecht, ik heb er 2 nieuwe achterschermen op gezet, een nieuw voorscherm en een aantal gaten in het dak, dashboard, paravan, voorruitranden en achterpaneel dicht moeten lassen.
De pasvorm van de nieuwe delen was trouwens ook om te huilen...kieren tussen het achterscherm en achterklep van 2cm is geen uitzondering...
Een deur die niet meer dicht kan als het nieuwe voorscherm erop zit...het andere achterscherm dat gewoon niet goed in de pers heeft gezeten in de fabriek enz. enz. enz....1 grote bende met rommel is het...
Maar ja, alles aangepast, stukken tussen gelast, nieuwe hoeken gemaakt aan schermen en de boel past beter dan toen het uit de fabriek kwam.
De auto is nu voor 90% klaar, de voorkant weer opbouwen en dan terug naar de spuiter die de auto nog een keer schuurt en dan polijst tot een spiegel.
VOOR:
NA:
De carroserie was ECHT slecht, ik heb er 2 nieuwe achterschermen op gezet, een nieuw voorscherm en een aantal gaten in het dak, dashboard, paravan, voorruitranden en achterpaneel dicht moeten lassen.
De pasvorm van de nieuwe delen was trouwens ook om te huilen...kieren tussen het achterscherm en achterklep van 2cm is geen uitzondering...
Een deur die niet meer dicht kan als het nieuwe voorscherm erop zit...het andere achterscherm dat gewoon niet goed in de pers heeft gezeten in de fabriek enz. enz. enz....1 grote bende met rommel is het...
Maar ja, alles aangepast, stukken tussen gelast, nieuwe hoeken gemaakt aan schermen en de boel past beter dan toen het uit de fabriek kwam.
De auto is nu voor 90% klaar, de voorkant weer opbouwen en dan terug naar de spuiter die de auto nog een keer schuurt en dan polijst tot een spiegel.
VOOR:
NA:
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
IK heb trouwens een paar weken geleden weer wat nieuws gekocht om me in mijn spaarzame vrije tijd mee te vermaken, zie hieronder:
Dit:
Plus dit::
Moet al een leuk resultaat opleveren, maar daarna komt nog een keer dit erbij:
En dan moet het toch redelijk leuk sturen/gummen zijn lijkt me.
Dit:
Plus dit::
Moet al een leuk resultaat opleveren, maar daarna komt nog een keer dit erbij:
En dan moet het toch redelijk leuk sturen/gummen zijn lijkt me.
- Bram
- Berichten: 15876
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Eric R stelt zich voor.....
Wat zijn dat nou voor een knakenbakken man
- TijnGTi
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 19 mei 2013, 10:58
- Locatie: Hot hatches
Re: Eric R stelt zich voor.....
Goddomme Erik wat ben je toch een held met je handigheid, iets om jaloers op te zijn Gaat die 2.5(?) uit de E46 met een föhn erop richting die witte Bimmer? Die S4 toevallig naar een klant gegaan welke een geblazen Lexus LS400 heeft/had?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Eric R stelt zich voor.....
Toffe projecten!
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
@Tijn:
de E46 is een 328 en die gaat eerst zo in de E21, daarna komt er nog een keer een turbo bij.
De rode S4 is ondertussen alweer verkocht, hij was van dezelfde eigenaar die ooit in het verleden welgeteld 2 dagen rond heeft kunnen rijden in een geblazen Lexus LS400, daarna waren alle 8 de zuigers kapot gedetoneerd en kreeg hij de auto terug zonder motor en bak.
Niet echt een succesverhaal dus.
de E46 is een 328 en die gaat eerst zo in de E21, daarna komt er nog een keer een turbo bij.
De rode S4 is ondertussen alweer verkocht, hij was van dezelfde eigenaar die ooit in het verleden welgeteld 2 dagen rond heeft kunnen rijden in een geblazen Lexus LS400, daarna waren alle 8 de zuigers kapot gedetoneerd en kreeg hij de auto terug zonder motor en bak.
Niet echt een succesverhaal dus.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 193 gasten