GMC Syclone in the house en nog de Typhoon is exit
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
GMC Syclone in the house en nog de Typhoon is exit
Zoals het algemene goede gedrag waarmee ik opgevoe(r)d ben betaamd, zal ik me ff netjes voorstellen.
Ik ben dus Eric, kom uit de buurt van Eindhoven en vervoer me dagelijks in een Peugeot 205 XS....En da's nou niet bepaald een lolletje...
Na een aantal vorige auto's (Golfje1 turbo, 2x Peugeot 205 gti turbo, 300ZX twin turbo, Impreza GTT, Peugeot 106 turbo, Nissan Sunny GTI-R, Sierra Cosworth 4wd, Sierra Cosworth 2wd, en nog wat andere auto's), zijn we weer overgestapt naar wederom een ouwe Ford.
Heb er al een paar meer gehad, maar ik moet toch wel zeggen dat deze al in ZEER goede staat was toen ik em kocht.
Hij was toen al voorzien van een nieuwe laklaag en was wat carrosserie betreft al voor 95% gerestaureerd.
Zo zag ie er uit toen ik em kocht.
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/sierra_ouds.jpg[/img]
Ik heb er een andere set wielen onder gelegd, em iets omlaag gegooid en toen ben ik onder de motorkap aan de slag gegaan.
Er zat een T3 turbo op, een set groene injectoren, 3 bar map sensor en een 4wd intercooler (iets groter dan wat er standaard op zit)
Het vermogen zal toen ergens rond de 310 pk gelegen hebben denk ik.
Goed...na hier een paar weken mee rondgereden te hebben, was ik al weer gewend aan het vermogen.
Tijd voor iets nieuws dus.
Een T34 turbo was aangeschaft, een set grijze injectoren en een chip om de boel fatsoenlijk aan te sturen werden ook maar gekocht.
De boel erop geschroefd en Eric was weer blij. (een tijdje...)
En toen ging het mis.....
Na een tijdje rondgereden te hebben met deze setup kwam er tijdens een keer plankgas geven op de snelweg een HELE hoop rook uit de uitlaat...
Hmm...koppakking kapot was de 1e gedachte...
Thuis de kop eraf geschroefd, maar aan de koppakking was weinig schokkends te zien...
De kop maar eens goed bekeken, ook hier was niks aan te zien...
Toen maar met de lamp de cilinders in gedoken..
En toen sprongen de tranen in mijn broek.....een scheur in 1 cilinder van zo'n 7 cm lang...
Zie hier het resultaat.
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/picture100a.jpg[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/scheur1a.jpg[/img]
Einde blok dus.
Een ander blok was redelijk snel gevonden, een recent gereviseerd exemplaar met gebalanceerde krukas, 4x4 zuigers en zwaardere oliepomp er al op.
Bij dat blok heb ik maar meteen een set andere nokkenassen gekocht...als het dan toch geld moet kosten..
De boel weer in elkaar gebouwd en het resultaat was een heerlijk rijdende auto, een T34 turbo die op een vrolijke 2,4 bar druk draaide, vermogen zou (geschat) rond de 410-420 pk liggen.
Ericje was weer blij...voor even...
Toen zijn we eens over het water in Engeland gaan neuzen naar wat een volgende leuke upgrade zou zijn.
Daar werdt regelmatig gespeeld met T38 turbo's en 750 cc injectoren.
Ben daar zelf een uitgebreid in aan het spitten gegaan en het gevolg was dat er niet al te veel later een T38 hier in de garage lag samen met 4 injectoren van 788cc per stuk.
Heel de boel erop geschroefd, mengsel afgesteld (dankjewel Apexi) en de druk afgesteld op zo'n 2,2 bar.
1e proefrit was niet verkeerd, door de grotere turbo komt het vermogen wat geleidelijker in, maar als ie gaat...dan gaat ie ook goed!!
Vermogen doe ik ff geen uitspraken over, ga wel een keer de bank op, kijken wat ie er echt uit gooit.
Het moet als het goed is nu zo'n 450+ pk zijn.
Zo ziet het er op dit moment uit.
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... 20213a.JPG[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... 20214a.JPG[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... %20222.JPG[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... %20216.JPG[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... %20275.JPG[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... %20281.JPG[/img]
En tot slot nog een lijstje met de specs.
Aanpassing motorisch:
- Mahle 4x4 lage compressie zuigers
- krukas is uitgebalanceerd en het blok is voorzien van een zwaardere oliepomp
- ARP studs ipv kopbouten
- Forge Motorsport actuator
- Garrett T38 Hybride Motorsport turbo, voorzien van 360 graden lagers en Inconel turbine-as, draait nu op 2,2 bar
- 3 laags stalen koppakking
- cilinderkop + inlaatspruitstuk bewerkt
- Kent BD10 nokkenassen
- Kent verstelbare nokkenastandwielen
- Denso Iridium bougie's
- MSD bobine
- MSD ingition system
- Apexi SAFC
- Pipercross open luchtfilter
- Weber Marelli 3 bar map sensor
- 788cc Motorsport injectoren
- Bosch brandstofdrukregelaar
- RVS brandstofdrukmeter onder motorkap
- Aangepast motormanagement
- Sachs Motorsport verzwaarde drukgroep
- OMP 6 pads sinterbrons koppelingsplaat
- Volledig RVS 3 inch uitlaatsysteem
- Forge Motorsport oil seperator
- Originele RS500 intercooler afkomstig van Sierra Cosworth RS500 uitvoering
- Bailey Motorsport swirlpot
- Bailey Motorsport aluminium waterexpansievat
- Bailey Motorsport RVS stuurbekrachtigingsreservoir + dop
- Samco siliconen turbo- en waterslangen set
- Aluminium dual piston dumpvalve
Aanpassingen interieur:
- Lederen Recaro interieur
- Autometer boost meter
- Autometer Lambdameter
- Autometer olietemp meter
- Electronische Greddy Profec-b boost controller
Aanpassing onderstel:
- Rondom verstelbare gele Koni schokbrekers met verlagingsveren
- Polyurethaan rubbers+bussen in onderstel voorzijde
- Aluminium veerpootbrug voorzijde
- Stalen veerpootbrug achterzijde
- Rondom geboorde en gegroefde remschijven, merk EBC
Optische anpassingen:
- 17 inch AEZ Xylo velgen, aan achterzijde v.v. 20mm spoorverbreders per kant
- Ford Sierra Cosworth 4x4 motorkap
- gehele auto overgespoten in 2003, alle raam+deurrubbers en deur+bumperstrips toen vervangen
- Kleppendeksel gepolijst en in metallic blauw gepoedercoat
- Autospecialist chromen takel ogen
- Autospecialist chromen veerpootdeksels
- RVS olievuldop met Cosworth gravering
De hele boel wordt beveiligd door een Clifford alarmsysteem.
Het vermogen is nog niet 100% bekend, maar het zit iets boven het aantal waar ie mee uit de fabriek is komen rollen.
We zullen het er maar weer mee moeten doen denk ik...
Ik ben dus Eric, kom uit de buurt van Eindhoven en vervoer me dagelijks in een Peugeot 205 XS....En da's nou niet bepaald een lolletje...
Na een aantal vorige auto's (Golfje1 turbo, 2x Peugeot 205 gti turbo, 300ZX twin turbo, Impreza GTT, Peugeot 106 turbo, Nissan Sunny GTI-R, Sierra Cosworth 4wd, Sierra Cosworth 2wd, en nog wat andere auto's), zijn we weer overgestapt naar wederom een ouwe Ford.
Heb er al een paar meer gehad, maar ik moet toch wel zeggen dat deze al in ZEER goede staat was toen ik em kocht.
Hij was toen al voorzien van een nieuwe laklaag en was wat carrosserie betreft al voor 95% gerestaureerd.
Zo zag ie er uit toen ik em kocht.
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/sierra_ouds.jpg[/img]
Ik heb er een andere set wielen onder gelegd, em iets omlaag gegooid en toen ben ik onder de motorkap aan de slag gegaan.
Er zat een T3 turbo op, een set groene injectoren, 3 bar map sensor en een 4wd intercooler (iets groter dan wat er standaard op zit)
Het vermogen zal toen ergens rond de 310 pk gelegen hebben denk ik.
Goed...na hier een paar weken mee rondgereden te hebben, was ik al weer gewend aan het vermogen.
Tijd voor iets nieuws dus.
Een T34 turbo was aangeschaft, een set grijze injectoren en een chip om de boel fatsoenlijk aan te sturen werden ook maar gekocht.
De boel erop geschroefd en Eric was weer blij. (een tijdje...)
En toen ging het mis.....
Na een tijdje rondgereden te hebben met deze setup kwam er tijdens een keer plankgas geven op de snelweg een HELE hoop rook uit de uitlaat...
Hmm...koppakking kapot was de 1e gedachte...
Thuis de kop eraf geschroefd, maar aan de koppakking was weinig schokkends te zien...
De kop maar eens goed bekeken, ook hier was niks aan te zien...
Toen maar met de lamp de cilinders in gedoken..
En toen sprongen de tranen in mijn broek.....een scheur in 1 cilinder van zo'n 7 cm lang...
Zie hier het resultaat.
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/picture100a.jpg[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/scheur1a.jpg[/img]
Einde blok dus.
Een ander blok was redelijk snel gevonden, een recent gereviseerd exemplaar met gebalanceerde krukas, 4x4 zuigers en zwaardere oliepomp er al op.
Bij dat blok heb ik maar meteen een set andere nokkenassen gekocht...als het dan toch geld moet kosten..
De boel weer in elkaar gebouwd en het resultaat was een heerlijk rijdende auto, een T34 turbo die op een vrolijke 2,4 bar druk draaide, vermogen zou (geschat) rond de 410-420 pk liggen.
Ericje was weer blij...voor even...
Toen zijn we eens over het water in Engeland gaan neuzen naar wat een volgende leuke upgrade zou zijn.
Daar werdt regelmatig gespeeld met T38 turbo's en 750 cc injectoren.
Ben daar zelf een uitgebreid in aan het spitten gegaan en het gevolg was dat er niet al te veel later een T38 hier in de garage lag samen met 4 injectoren van 788cc per stuk.
Heel de boel erop geschroefd, mengsel afgesteld (dankjewel Apexi) en de druk afgesteld op zo'n 2,2 bar.
1e proefrit was niet verkeerd, door de grotere turbo komt het vermogen wat geleidelijker in, maar als ie gaat...dan gaat ie ook goed!!
Vermogen doe ik ff geen uitspraken over, ga wel een keer de bank op, kijken wat ie er echt uit gooit.
Het moet als het goed is nu zo'n 450+ pk zijn.
Zo ziet het er op dit moment uit.
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... 20213a.JPG[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... 20214a.JPG[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... %20222.JPG[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... %20216.JPG[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... %20275.JPG[/img]
[img:800:600]http://home.12move.nl/ericroos/Sierra%2 ... %20281.JPG[/img]
En tot slot nog een lijstje met de specs.
Aanpassing motorisch:
- Mahle 4x4 lage compressie zuigers
- krukas is uitgebalanceerd en het blok is voorzien van een zwaardere oliepomp
- ARP studs ipv kopbouten
- Forge Motorsport actuator
- Garrett T38 Hybride Motorsport turbo, voorzien van 360 graden lagers en Inconel turbine-as, draait nu op 2,2 bar
- 3 laags stalen koppakking
- cilinderkop + inlaatspruitstuk bewerkt
- Kent BD10 nokkenassen
- Kent verstelbare nokkenastandwielen
- Denso Iridium bougie's
- MSD bobine
- MSD ingition system
- Apexi SAFC
- Pipercross open luchtfilter
- Weber Marelli 3 bar map sensor
- 788cc Motorsport injectoren
- Bosch brandstofdrukregelaar
- RVS brandstofdrukmeter onder motorkap
- Aangepast motormanagement
- Sachs Motorsport verzwaarde drukgroep
- OMP 6 pads sinterbrons koppelingsplaat
- Volledig RVS 3 inch uitlaatsysteem
- Forge Motorsport oil seperator
- Originele RS500 intercooler afkomstig van Sierra Cosworth RS500 uitvoering
- Bailey Motorsport swirlpot
- Bailey Motorsport aluminium waterexpansievat
- Bailey Motorsport RVS stuurbekrachtigingsreservoir + dop
- Samco siliconen turbo- en waterslangen set
- Aluminium dual piston dumpvalve
Aanpassingen interieur:
- Lederen Recaro interieur
- Autometer boost meter
- Autometer Lambdameter
- Autometer olietemp meter
- Electronische Greddy Profec-b boost controller
Aanpassing onderstel:
- Rondom verstelbare gele Koni schokbrekers met verlagingsveren
- Polyurethaan rubbers+bussen in onderstel voorzijde
- Aluminium veerpootbrug voorzijde
- Stalen veerpootbrug achterzijde
- Rondom geboorde en gegroefde remschijven, merk EBC
Optische anpassingen:
- 17 inch AEZ Xylo velgen, aan achterzijde v.v. 20mm spoorverbreders per kant
- Ford Sierra Cosworth 4x4 motorkap
- gehele auto overgespoten in 2003, alle raam+deurrubbers en deur+bumperstrips toen vervangen
- Kleppendeksel gepolijst en in metallic blauw gepoedercoat
- Autospecialist chromen takel ogen
- Autospecialist chromen veerpootdeksels
- RVS olievuldop met Cosworth gravering
De hele boel wordt beveiligd door een Clifford alarmsysteem.
Het vermogen is nog niet 100% bekend, maar het zit iets boven het aantal waar ie mee uit de fabriek is komen rollen.
We zullen het er maar weer mee moeten doen denk ik...
Laatst gewijzigd door EricYellow op 04 dec 2020, 14:33, 16 keer totaal gewijzigd.
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
- Contacteer:
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Geweldige blokken die cosworth blokken. PK's erbij totaal geen probleem. Jammer genoeg blijft een cosworth blok wel altijd geld kosten. Gaat altijd wel iets stuk. Dit ligt echter meer aan de gebruiker omdat er op een o zo makkelijke manier een schep vermogen bij kan. Dat gaat dus vaak net niet goed. Ga maar eens kijken bij die bekende Ford tuner in het zuiden des lands. gescheurde zuigers bij de vleet.
En voor het oog natuurlijk ook schitterende blokken.
En voor het oog natuurlijk ook schitterende blokken.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
gaat altijd wel iets stuk!!...zijn meestal de ouderdoms kwaaltjes buiten om het blok heen...mijn blok staat nu op 248000km...is enkel de kop eraf geweest voor een betere koppaking...Harrie schreef:Geweldige blokken die cosworth blokken. PK's erbij totaal geen probleem. Jammer genoeg blijft een cosworth blok wel altijd geld kosten. Gaat altijd wel iets stuk. Dit ligt echter meer aan de gebruiker omdat er op een o zo makkelijke manier een schep vermogen bij kan. Dat gaat dus vaak net niet goed. Ga maar eens kijken bij die bekende Ford tuner in het zuiden des lands. gescheurde zuigers bij de vleet.
En voor het oog natuurlijk ook schitterende blokken.
maar inderdaad de so called tuners...Wouter bollen neem ik aan...tja...
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
teveel om op te noemen....Marcelvv schreef:Oei, rare verhalen?
Pas nog iemand naar toe gestuurd, dacht dat het een betrouwbaar iemand was/is.
Vertel...
*rekeningen nasturen terwijl een prijs is afgesproken...rechtzaak heeft ie ook verloren
*betalen voor onderdelen die niet op je auto zijn geplaatst...
*betalen voor onderdelen die van een kleinere/goedkopere type auto zijn
*nog 10x terug komen voor problemen wanneer WB aan je auto bezig is geweest...
etc etc...tuner...muhahaha
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
wimwerf schreef:teveel om op te noemen....Marcelvv schreef:Oei, rare verhalen?
Pas nog iemand naar toe gestuurd, dacht dat het een betrouwbaar iemand was/is.
Vertel...
*rekeningen nasturen terwijl een prijs is afgesproken...rechtzaak heeft ie ook verloren
*betalen voor onderdelen die niet op je auto zijn geplaatst...
*betalen voor onderdelen die van een kleinere/goedkopere type auto zijn
*nog 10x terug komen voor problemen wanneer WB aan je auto bezig is geweest...
etc etc...tuner...muhahaha
Ik heb die verhalen ook gehoord van een Cossie eigenaar, meer regel dan uitzondering
Jammer, maar goed om te weten.
Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Dikke bak! Mooi verhaal ook. Specs zien er fabuleux uit dus helemaal goed!
Jij bent wel een Turbo man zo te zien he? Heb je ervaring met turbo ombouw? Ik ben namelijk een atmo -> turbo conversie van plan. Misschien kan jij me een paar tips geven?
alvast bedankt, en veel plezier bij het forummen hier
Jij bent wel een Turbo man zo te zien he? Heb je ervaring met turbo ombouw? Ik ben namelijk een atmo -> turbo conversie van plan. Misschien kan jij me een paar tips geven?
alvast bedankt, en veel plezier bij het forummen hier
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten