GMC Syclone in the house en nog de Typhoon is exit
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Eric R stelt zich voor.....
Leuke klassieker maar idd wat veel geel
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Eric R stelt zich voor.....
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
De kleppendeksel ben ik nog niet over uit wat ik daarmee ga doen, zwarte wrinkle paint is een goede optie.
Het knalgeel op de stoelen dat gaat in ieder geval wel veranderen, het lijkt nu wel een speelgoedauto van binnen
Het knalgeel op de stoelen dat gaat in ieder geval wel veranderen, het lijkt nu wel een speelgoedauto van binnen
-
Online
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Eric R stelt zich voor.....
Je heet toch Ericyellow? Dan mag je niet zeuren....
Leuk ding!
Leuk ding!
- EvdP
- Berichten: 6147
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Eric R stelt zich voor.....
Same here!Walter schreef:Ik vind hem top!
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Eric R stelt zich voor.....
cool! blijft ie motorisch zoals ie is?
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
Nog wat puntjes op de i zetten , de bumpers zwart spuiten (nu is het allemaal net iets te geel) en dan eens gaan kijken wat er met een turbo nog mogelijk is
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
Nu de bumpers zwart zijn, ziet het er allemaal net wat beter uit vind ik.
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Eric R stelt zich voor.....
veel beter
misschien nog een iets lager profiel banden? lijkt wat groot qua rolomtrek ivh tot de wielkasten?
zal wellicht standaard kleiner inch wielen op hebben gezeten.
past dat trouwens, lijkt vrij hoog te staan, misschien om een reden? achter lijken de wielen iets buiten de kast te staan, of is dat optisch bedrog.
lijkt een beetje op een oude rally wagen qua hoogte, maar wellicht was dat ook de bedoeling
misschien nog een iets lager profiel banden? lijkt wat groot qua rolomtrek ivh tot de wielkasten?
zal wellicht standaard kleiner inch wielen op hebben gezeten.
past dat trouwens, lijkt vrij hoog te staan, misschien om een reden? achter lijken de wielen iets buiten de kast te staan, of is dat optisch bedrog.
lijkt een beetje op een oude rally wagen qua hoogte, maar wellicht was dat ook de bedoeling
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Eric R stelt zich voor.....
Nee joh, niet plattere banden. Past niet bij de tijd. Staat prima zo, wat mij betreft
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....
Ook deze is wederom verkocht en is onderweg naar de nieuwe eigenaar in Slowakije.
Aangezien ik toch altijd wel iets als speelgoed erbij moet hebben heb ik maar zo'n duits E46 ding gekocht.
Staat volgens mij iets van een M op de kofferbak en bij de pook staat iets van SMG of zo
Het ding loopt wel leuk, alleen had ik iets meer motor/aanzuiggebrul willen horen.
Een complete carbon intake met alpha-n kost een godsvermogen heb ik al gezien, dus dat gaat em niet worden....
Als iemand een andere optie heeft om toch wat meer aanzuiggeluid te krijgen zonder bakken met heatsoak dan hou ik me aanbevolen.
Aangezien ik toch altijd wel iets als speelgoed erbij moet hebben heb ik maar zo'n duits E46 ding gekocht.
Staat volgens mij iets van een M op de kofferbak en bij de pook staat iets van SMG of zo
Het ding loopt wel leuk, alleen had ik iets meer motor/aanzuiggebrul willen horen.
Een complete carbon intake met alpha-n kost een godsvermogen heb ik al gezien, dus dat gaat em niet worden....
Als iemand een andere optie heeft om toch wat meer aanzuiggeluid te krijgen zonder bakken met heatsoak dan hou ik me aanbevolen.
Laatst gewijzigd door EricYellow op 08 jul 2016, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Eric R stelt zich voor.....
nice work
een inleg k&n geeft al wel iets meer geluid dacht ik, of je gaat voor zoiets in carbon, ook wel prijzig, maar niet zo duur als CSL carbon of ingrijpend zeg maar
https://www.turnermotorsport.com/p-3470 ... ntake-kit/" onclick="window.open(this.href);return false;
of goedkoper zoiets
http://www.jl-motoring.com/BMW_E46_M3_C ... in4601.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
een inleg k&n geeft al wel iets meer geluid dacht ik, of je gaat voor zoiets in carbon, ook wel prijzig, maar niet zo duur als CSL carbon of ingrijpend zeg maar
https://www.turnermotorsport.com/p-3470 ... ntake-kit/" onclick="window.open(this.href);return false;
of goedkoper zoiets
http://www.jl-motoring.com/BMW_E46_M3_C ... in4601.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Eric R stelt zich voor.....nu met een duitse bolide
Mooi ding!
Ik heb idd een K&N inleg filter en het luchtfilter huis is van wat extra gaten voorzien. Klinkt toch al lekker vind ik :
Ik heb idd een K&N inleg filter en het luchtfilter huis is van wat extra gaten voorzien. Klinkt toch al lekker vind ik :
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....nu met een duitse bolide
E46 M3 is gaaf.
Ik las hier op het forum over CSL software voor de SMG waardoor deze sneller/fijner schakelt. Dat zou je kunnen doen. Andere werk/mods op de planning aangezien jij niet stil kan zitten...
Ik las hier op het forum over CSL software voor de SMG waardoor deze sneller/fijner schakelt. Dat zou je kunnen doen. Andere werk/mods op de planning aangezien jij niet stil kan zitten...
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....nu met een duitse bolide
De SMG sofrware is al geupdate.
Niet naar CSL specs maar heeft al wel de 'blip' van het gas geven bij terugschakelen.
De drijfstanglagers zijn als terugroepaktie ook al vervangen dus dat zit in ieder geval wel goed.
Nu moet de passagiersairbag nog vervangen worden (ook terugroepaktie) en dan is ie weer 100 punten.
Niet naar CSL specs maar heeft al wel de 'blip' van het gas geven bij terugschakelen.
De drijfstanglagers zijn als terugroepaktie ook al vervangen dus dat zit in ieder geval wel goed.
Nu moet de passagiersairbag nog vervangen worden (ook terugroepaktie) en dan is ie weer 100 punten.
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Eric R stelt zich voor.....nu met een duitse bolide
Zal wel checken wanneer de drijfstanglagers zijn gedaan. Weet niet wat de km-stand is maar als dit in de jonge jaren is gebeurd zou je wel eens voor de gemoedsrust de lagers weer vervangen. Voor het aazuiggeluid, K&N is een optie maar haalt het lang niet bij een echte carbon-airbox.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Eric R stelt zich voor.....nu met een duitse bolide
Carbon airbox zou ik niet doen tenzij het een full blown racewagen is of het moet een zondagmiddag auto zijn waar je geen dagelijkse kilometers mee rijd.
Die Alpha N afstelling op een gewone E46 M3 DME krijg je wel redelijk voor elkaar bij vollast, maar lage toerentallen en lage belasting is gewoon een drama. Het loopt wel maar je hoort gewoon dat zo'n motor rot loopt.
De enige echte manier is een CSL programma flashen maar dat gaat niet zonder speciale tools of een aangepast programma. (flash een CSL programma op de reguliere manier en je DME is bricked) Dit is omdat BMW bij de CSL een ander rekenalgoritme gebruikt (omdat de LMM weg is word er op lagere toerentallen oa meer gebruikt gemaakt van een aantal sensoren, oa EGT) en de kenvelden hebben een hogere resoltie in de lagere toerentallen. Verder blijft een CSL DME gewoon zijn fueltrim correcties houden, en een gewone E46 M3 schakelt die uit als je de LMM weghaalt of wegschrijft. CSL heeft zelfs een correctietabel per cylinder omdat het mengsel niet volledig homogeen is en de Alpha N afstelling in sommige gebieden zo nauw mikt.
CSL programma flashen kan alleen maar als je een latere E46 M3 hebt door hardware verschillen in de ECU.
Verder heeft een CSL DME oa een andere Vanos tabel vanwege het andere nokkenasprofiel, dus dan zou je dat weer terug moeten zetten enz.
Verder geeft het helemaal niet zo veel vermogensvoordeel. +/- 5-6 PK tov een setup met een originele LMM. Misschien meer als je al het andere al gedaan hebt. Maar de eerste en meeste winst zit hem doorgaans in het uitlaatsysteem. OF je moet zo'n race airbox van Göke pakken die maken wel daadwerkelijk meer vermogen voor zover ik weet.
Als het puur om geluid gaat dan kan je ook zo'n CDA airbox nemen, met een slang die frisse lucht pakt.
Die Alpha N afstelling op een gewone E46 M3 DME krijg je wel redelijk voor elkaar bij vollast, maar lage toerentallen en lage belasting is gewoon een drama. Het loopt wel maar je hoort gewoon dat zo'n motor rot loopt.
De enige echte manier is een CSL programma flashen maar dat gaat niet zonder speciale tools of een aangepast programma. (flash een CSL programma op de reguliere manier en je DME is bricked) Dit is omdat BMW bij de CSL een ander rekenalgoritme gebruikt (omdat de LMM weg is word er op lagere toerentallen oa meer gebruikt gemaakt van een aantal sensoren, oa EGT) en de kenvelden hebben een hogere resoltie in de lagere toerentallen. Verder blijft een CSL DME gewoon zijn fueltrim correcties houden, en een gewone E46 M3 schakelt die uit als je de LMM weghaalt of wegschrijft. CSL heeft zelfs een correctietabel per cylinder omdat het mengsel niet volledig homogeen is en de Alpha N afstelling in sommige gebieden zo nauw mikt.
CSL programma flashen kan alleen maar als je een latere E46 M3 hebt door hardware verschillen in de ECU.
Verder heeft een CSL DME oa een andere Vanos tabel vanwege het andere nokkenasprofiel, dus dan zou je dat weer terug moeten zetten enz.
Verder geeft het helemaal niet zo veel vermogensvoordeel. +/- 5-6 PK tov een setup met een originele LMM. Misschien meer als je al het andere al gedaan hebt. Maar de eerste en meeste winst zit hem doorgaans in het uitlaatsysteem. OF je moet zo'n race airbox van Göke pakken die maken wel daadwerkelijk meer vermogen voor zover ik weet.
Als het puur om geluid gaat dan kan je ook zo'n CDA airbox nemen, met een slang die frisse lucht pakt.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Eric R stelt zich voor.....nu met een duitse bolide
En jij zit in de olie??? O_O
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: Eric R stelt zich voor.....nu met een duitse bolide
Wederom een plaatje van een auto
veel:
veel:
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: Eric R stelt zich voor.....nu met een duitse bolide
Telt de dagen af wanneer die alweer weg mag.........
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....nu met een duitse bolide
Dat weet niemand....
- EricYellow
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Eric R stelt zich voor.....nu met een duitse bolide
Ok, dat is nu dus al....
Ik in een auto met SMG gaat em niet worden...is gewoon niks voor mij.
Dus wie nog een hele nette E46 M3 zoekt, ik heb er 1 in de aanbieding die net helemaal klaar is gemaakt.
Velgen opgeknapt ivm lichte stoeprandschade, meteen voorzien van 4 nieuwe banden, onderhoudsbeurt gehad waarbij de remblokken achter, hardyschijf en binnenste homokineten van de aandrijfassen vervangen zijn.
Oftewel; voorlopig nergens meer naar omkijken en rijden met die kar (als je wel van SMG houdt)
Ik in een auto met SMG gaat em niet worden...is gewoon niks voor mij.
Dus wie nog een hele nette E46 M3 zoekt, ik heb er 1 in de aanbieding die net helemaal klaar is gemaakt.
Velgen opgeknapt ivm lichte stoeprandschade, meteen voorzien van 4 nieuwe banden, onderhoudsbeurt gehad waarbij de remblokken achter, hardyschijf en binnenste homokineten van de aandrijfassen vervangen zijn.
Oftewel; voorlopig nergens meer naar omkijken en rijden met die kar (als je wel van SMG houdt)
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Eric stelt zich voor, nu met een M3, die alweer te koop
Bgrijpelijke keuze... Maar als ie zo goed is, kan je dan niet gewoon een handbak conversie doen?
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten