Goed, na 6 weekjes Duitsland/Frankrijk bij thuiskomst wat lopen klooien aan de draaibank (125mm 3-klauw ipv 80mm, niet continu die @%@#%bekken wisselen) en nog wat grootse plannen bedacht met ieder meer potentieel om gecastreerd te worden door vliegende stukken ijzer..
Ook in een opwelling de Silverwing te koop gezet (ik pakte liever de snorscooter voor een plezierritje
) en binnen 1 dag bekeken en aanbetaald.
Besloten dat ik nog nooit een grote twin had gehad, dus dat werd de volgende optie, de keuze ging eigenlijk tussen een Firestorm, Falco & RSV mille (ik heb geen zin om meer dan 2-2,5K aan een motor uit te geven, valt ie om dan valt ie om, jammer dan)
Had maandagavond een afspraak staan voor een Firestorm een dorp verderop, maar er kwam 's middags nog een Falco voorbij in Eindhoven , dus daar eerst maar even langs gereden.
Lang verhaal kort: klinkt leuk, leuk blok, maar voor mij was het een rukding qua zithouding, dat had ik al vrij snel in de gaten. Naja, verkoper bedankt en sorry gezegd voor de verspilde tijd.
's Avonds naar de Firestorm geweest, ding was echt bizar netjes (1997 !!) en toen ik er mee reed beviel het gewoon direct beter, het is alsof je een lekkere linker handschoen van hertenleer aantrekt (sidenote: ik heb ooit een paar van die dingen gekocht bij Sportsman's Warehouse in de VS, zaten geweldig, de rechter kwijtgeraakt, een jaar of 2 later weer een paar gekocht en @#!$ weer de rechter kwijtgeraakt)
Ok, de zithouding is nog steeds aan de sportiefachtige kant voor dat dikke starre lichaam van me, maar aangezien het apparaat redelijk wat goedkoper was dan de verkochte Silverwing had ik budget over voor aanpassingen
Heb ook nog een Speeduino liggen en een setje gaskleppen van een Duc 916 besteld (kosten geen knoop op ebay), dus ja, het idee is om het ding om te hobby'en naar injectie.
Owja, het ding zelf:
Nu alleen nog een keer een 916 in zuid-frankrijk rammen en het ding tegen een bergwand op crossen, dan ben ik een echte coureur (ok, obscure referentie)