Harrie stelt zich voor (P6 italiaanse rasezel met slechte foto)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor (Citta met aanhanger P3)

Bericht door Harrie D » 03 apr 2020, 17:21

Oof schreef: 03 apr 2020, 12:33 Wat heb je die aanhanger leuk gemaakt Harrie, ook met verlichting :D !

Eigenlijk tijd voor een groot 2 tak topic. Ik ben wel enthousiast over een Tomos.
Dit is die van mij met Homoet uitlaat:
Afbeelding
Ik zeg start het topic ;)
Als iemand nog een 2-takt motor in de schuur heeft staan houd ik me aanbevolen trouwens :mrgreen:

Verlichting: tsjah, het is verplicht, de reflectoren zitten er ook netjes op en de witte plaat is ook besteld :tooth:

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor (Citta met aanhanger P3)

Bericht door Harrie D » 12 apr 2020, 12:35

Afbeelding

Versie 2.0 van de aanhanger is ook een feit, hier is wel normaal mee te rijden (met die steekwagenwieltjes rammelde die zichzelf ondersteboven met >20km/h)

Tevens op de SFX ook even snel een trekhaakkogel gebeund van wat restjes uit de schuur, die is wat comfortabeler en geschikter om zware rommel mee te sjouwen (want vario)
Afbeelding


En ondertussen zijn zowel de Citta als SFX gebruikt om hun eerste zooi van m'n ouders naar mij te sjouwen (15km enkel)
Afbeelding
Afbeelding

Die straalmotor was minder comfortabel om mee te rijden, maar het ging redelijk (had 'm dr gelukkig behoorlijk netjes op kunnen knopen waardoor het aanhangertje mooi in balans was)

Geteld in de hoeveelheid rare blikken onderweg:
1e plaats, met afstand: scooter met straalmotor (stond niet eens aan)
Gedeelde 2e plaats: citta met lading en citta met lege aanhanger
4e plaats: scooter met lege aanhanger

Edit:
Ook even de links naar de foto's aangepast, als het goed is werkt alles weer

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60 T8 #IKEA

Re: Harrie stelt zich voor (Werkende fotos's P1-P3 en creatief dingen verslepen met brommers P4)

Bericht door Oof » 12 apr 2020, 16:06

Ik vind het prachtig om te zien!

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Harrie stelt zich voor (Werkende fotos's P1-P3 en creatief dingen verslepen met brommers P4)

Bericht door SlowCo » 12 apr 2020, 16:13

Leuke en inventieve knutselwerken!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Harrie stelt zich voor (Werkende fotos's P1-P3 en creatief dingen verslepen met brommers P4)

Bericht door Jan Terwolde » 21 apr 2020, 10:06

Zat eens wat terug te lezen maar mooi zo'n divers topic!

V.w.b. aanhangers: Een ietwat ongewone combinatie en je krijgt al snel een hoop nieuwsgierige blikken. Mijn impreza gtt met paardentrailer zorgt ook voor genoeg verbaasde gezichten.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Harrie D » 03 jun 2020, 19:54

Goed, na 6 weekjes Duitsland/Frankrijk bij thuiskomst wat lopen klooien aan de draaibank (125mm 3-klauw ipv 80mm, niet continu die @%@#%bekken wisselen) en nog wat grootse plannen bedacht met ieder meer potentieel om gecastreerd te worden door vliegende stukken ijzer..
Ook in een opwelling de Silverwing te koop gezet (ik pakte liever de snorscooter voor een plezierritje :mrgreen: ) en binnen 1 dag bekeken en aanbetaald.
Besloten dat ik nog nooit een grote twin had gehad, dus dat werd de volgende optie, de keuze ging eigenlijk tussen een Firestorm, Falco & RSV mille (ik heb geen zin om meer dan 2-2,5K aan een motor uit te geven, valt ie om dan valt ie om, jammer dan)
Had maandagavond een afspraak staan voor een Firestorm een dorp verderop, maar er kwam 's middags nog een Falco voorbij in Eindhoven , dus daar eerst maar even langs gereden.
Lang verhaal kort: klinkt leuk, leuk blok, maar voor mij was het een rukding qua zithouding, dat had ik al vrij snel in de gaten. Naja, verkoper bedankt en sorry gezegd voor de verspilde tijd.

's Avonds naar de Firestorm geweest, ding was echt bizar netjes (1997 !!) en toen ik er mee reed beviel het gewoon direct beter, het is alsof je een lekkere linker handschoen van hertenleer aantrekt (sidenote: ik heb ooit een paar van die dingen gekocht bij Sportsman's Warehouse in de VS, zaten geweldig, de rechter kwijtgeraakt, een jaar of 2 later weer een paar gekocht en @#!$ weer de rechter kwijtgeraakt)
Ok, de zithouding is nog steeds aan de sportiefachtige kant voor dat dikke starre lichaam van me, maar aangezien het apparaat redelijk wat goedkoper was dan de verkochte Silverwing had ik budget over voor aanpassingen :tooth:
Heb ook nog een Speeduino liggen en een setje gaskleppen van een Duc 916 besteld (kosten geen knoop op ebay), dus ja, het idee is om het ding om te hobby'en naar injectie.

Owja, het ding zelf:
Afbeelding
Afbeelding

Nu alleen nog een keer een 916 in zuid-frankrijk rammen en het ding tegen een bergwand op crossen, dan ben ik een echte coureur (ok, obscure referentie)

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door TLRS » 03 jun 2020, 21:15

Liever een blok ombouwen naar injectie dan de zithouding wat aanpassen.. mooie logica :tooth:

Referentie.. Fastbikes boys ofzo?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Niels » 03 jun 2020, 22:09

Haha gaaf! Ja ze lusten wel wat met die 48mm carbs.... Ik ben benieuwd naar de ombouw, heb zelf wat van die Italianen dus als je nog info nodig hebt...

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Harrie D » 04 jun 2020, 18:10

De opbrengst in cc/min van een 916 injector is handig :p

Het ombouwen naar injectie heeft een 2e reden; carburateurs kunnen er meestal heel slecht tegen als ze stil moeten staan (kunt ze wel iedere keer aftappen enzo, maar dat vergeet je 100% zeker een keer)
Het verbruik is een leuke bijkomstigheid (hoop ik..)

En het was niet alleen de zithouding van de firestorm die beter was, ik vond het blok ook prettiger rijden en alles net wat fijner aanvoelen qua bediening.

En het was idd een fastbikes referentie :p

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Niels » 04 jun 2020, 18:35

Dan moet ik ook googelen :lol:

Wat is je plan qua Ecu/motor management?

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Harrie D » 04 jun 2020, 18:56

Ik heb nog een Speeduino (gebaseerd op een arduino Mega) liggen waar ik nog eens connectors aan moet beunen, denk dat die het maar moet worden.
Misschien een ander triggerwieltje beunen, al heeft het ergens de voorkeur om de originele ontsteking te blijven gebruiken.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Niels » 04 jun 2020, 19:24

Ben benieuwd, ik ben er zelf niet bekend mee maar leuke uitdaging :)

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door TLRS » 04 jun 2020, 21:17

Het kan lonen uit te zoeken welke injectoren er makkelijk te gebruiken zijn in 916 gasklephuizen. Toen was injectie vrij rudimentair en allicht de reden dat Honda het op de Firestorm niet gebruikt heeft. De TLS heeft bijvoorbeeld standaard 2 gaatjes per injector. Bij de TLR werd dat al 2 injectoren per cilinder met 4 gaatjes. Toevallig van dezelfde inbouwmaat en capaciteit als een bepaald type cbr1000rr. TLR gasklephuizen upgraden naar modernere injectoren is dus makkelijk en goedkoop.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Niels » 04 jun 2020, 22:44

Zou injectie van de SP1 niet gemakkelijker toe te passen zijn?

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Harrie D » 05 jun 2020, 10:47

Die schijnen net onder de verkeerde hoek te staan, lijken een stuk lastiger te zijn om de onderlinge positie van te veranderen en zijn ook een heel stuk duurder
De Duc setjes staan er veel te koop omdat ze blijkbaar geupgrade worden naar grotere (en er zijn er meer verkocht en sportmotoren worden vaak zat platgereden :tooth: )

Injectors is een kwestie van ff kijken, die duc dingen zullen wel groot genoeg zijn qua opbrengst.
Die CBR1000RR injectoren zitten overigens in mn 1UZ en gaan dr toch uit voor de turbo, maar die zijn (marginaal) te klein om in enkele toestand in de VTR te gebruiken, dan moet ik dr al dubbele in gaan zetten, wat ook weer wat extra afstelwerk introduceert.

Voor het mooie moet ik er dan ook nog 2 lambdasondes in beunen (of 2 voorzieningen eigenlijk tijdens de afstelfase) omdat de voorste en achterste cylinder ws niet gelijk lopen met een gelijke injectoropbrengst, dus je moet weer bepalen wat voor trim er op 1 van de cylinders moet.

Ach, eerst fysiek pas beunen, dan met de elektronica aan de gang :mrgreen:

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door TLRS » 05 jun 2020, 12:29

Bedoel niet per se cbr1000rr injectoren, meer hun fijnere sproeibeeld. En allicht nauwkeuriger bij minimale sturing. De groen blauwige denso injectoren van een wrx zijn ongeveer 440cc en 12 gaats. Er zijn injectoren met nog iets betere techniek.. maar is niet echt levendige handel in zover ik heb kunnen vinden.

Volgens mij hebben sommige Duc setups geen fuel rail maar gewoon een slang direct op de injector geklemd. Dat kan soms ook handig zijn. Stel je wil een douche injector setup..

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Niels » 05 jun 2020, 12:50

Ducati heeft TB’s met enkele injectoren per gasklep, dubbele en douche injectie. De eerste en de laatste zijn het goedkoopst. De douche versie van de Testastretta is wel 54mm en neemt wel ruimte in zeker qua hoogte. Ik zou kijken voor de TB’s van de 748 of 916 (ST4’s worden wel veel gesloopt..). Die heb je voor 7 tientjes.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Harrie D » 05 jun 2020, 15:07

Die laatste heb ik dus al binnen, de injectors die dr in zitten (IW724) zijn 300cc/min, dus misschien dat ik nog wel uit kan met de CBR1000RR injectoren (die zijn als het goed is 296cc/min en ik heb ze dus liggen, dat vooral)
Zou ik alleen weer iets pas moeten beunen, dus de kans is groter dat ik het gewoon met de originele injectors ga proberen.
Mooie is dat de gaskleppen zo te zien ook behoorlijk simpel pas zijn te beunen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Harrie D » 09 jun 2020, 10:02

Harrie D schreef: 05 jun 2020, 15:07 Mooie is dat de gaskleppen zo te zien ook behoorlijk simpel pas zijn te beunen :mrgreen:
Yup, dat klopte dus;
Afbeelding

+

Afbeelding

*2=

Afbeelding

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door TLRS » 09 jun 2020, 10:48

Nice! Met die kap boven de voorste cilinder en de tank heb je al bijna een airbox..!

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Harrie D » 09 jun 2020, 10:51

Ik gebruik de originele :p

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Niels » 09 jun 2020, 12:57

:thumbup: Leuk!

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Harrie D » 18 jun 2020, 21:40

Natuurlijk liggen de carburateurs alweer te etteren (zit ergens een vuiltje in het stationaircircuit van 1 vd 2 en heb het dr nog niet uit gekregen)
Naja, dan maar wat frotten en eens kijken of de Speeduino een krukassignaal wil zien:
Afbeelding

En yep yep
Afbeelding

Ook het ding nog even parallel aangesloten en tot 3000 toeren doet ie het iig prima, dus als ik weer terug ben van het volgende werktripje kan ik er weer mee verder, hoef eigenlijk alleen maar een benzinepomp te kopen, retouraansluiting beun ik op de tankvlotter denk ik (die is makkelijk te verwijderen, lassen aan een tank vermijd ik als de pest)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Niels » 18 jun 2020, 21:45

:clap: I like.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Harrie stelt zich voor (Eindelijk een dikke 90gr twin P4)

Bericht door Harrie D » 15 jul 2020, 13:56

Goed, tussendoor weer eens 2 weekjes in duitsland geweest, maar we hebben weer wat kleine stapjes gemaakt:

Het eerste is een lelijk en scheef topkofferrek omdat ik het vertikte om 200+ te betalen voor een Hepco-Becker rekje voor mn chinese koffer:
Afbeelding

De volgende stap was een dynorun om te kijken of het ding zn vermogen nog min of meer haalt, kwestie van weten waar ik het moet zoeken als ie met injectie nog maar 80pk haalt :mrgreen:

Maar dat lijkt ook nog aardig voor elkaar te zitten, al had de dyno er wel de grootste moeite mee om een betrouwbaar toerental op te pikken, vandaar de rare pieken in de vermogensafgifte (koppel ziet er een stuk stabieler uit)
Daadwerkelijke topvermogen zal dus wel een paar PK lager zijn, maar evengoed gezonde waarden (en zolang ik altijd naar dezelfde bank ga maakt het ook niet zoveel uit of deze positief of negatief is)
Afbeelding



Gisteren nog wat draadjes aan stekkers zitten knijpen, dus wie weet gaat het in de komende weken nog iets worden (qua onderdelen heb ik alles, alleen nog zin kweken)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten